Gönderen Konu: Kamber Verme  (Okunma sayısı 12700 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kamber Verme
« : Temmuz 05, 2011, 22:19:30 »
arkadaslar kamber verme nasıl yapılır nedir ne degildir?bilgisi olan arkadaslar yardımcı olabilrlerse sevinirim...
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Toyota Club Türkiye

Kamber Verme
« : Temmuz 05, 2011, 22:19:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #1 : Temmuz 05, 2011, 23:34:28 »
bildiğim kadarıyla virajlarda yol tutuşu arttırıyor
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2011, 09:59:44 »
Kamber açısını değiştirmek doğru mudur acaba?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Erkekler büyümez oyuncakları büyür....
    • FIRATPEN BALIKESÝR URETÝCÝ BAYÝÝ TEMPOPEN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2011, 13:12:13 »
bende onları merak ediyorum:s dogrumudur yanlısmıdır ne faydası vardır:s
Sag seritten tın tın gidrken sol serit bos olmsına ragmen arkma girip sellektor yapan syah GTİ ayndan sol seride panikli panikli bakma,birazda sag seride bakta ne oldgunu anla nde olsa altında 120 beygirlik arac var sedan diye kucmseme ıslak yolda pnikleme heleki yndaki tempopen logolarını gorupte icinde isci var diye hic kucmseme ne oldugunu anlıymazsın.sagdan biri kapatır glir bidaha unutamazsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2011, 22:13:46 »
Arkadaşlar,
Aracınızın ağırlığı, çeşitli yük ve yol koşullarındaki durumu vb. bir çok unsur gözetilerek kamber, kaster, toe-in, toe-out gibi lastik ve ön düzen açıları, araç tasarımı sırasında mühendislerce hesaplanır, kitaplanır, ölçülür, biçilir... Ve aracınız bu şekilde imal edilir.

Şimdi, bu açılarla oynayacağınız zaman şunu demiş oluyorsunuz : " Bu aracın tasarımını yapan bilmem kaç tane mühendis bu işi bilmez, ben daha iyi bilirim..."

Eğer böyle bir yetkinliğiniz varsa, üşenmeyin, oturup bir de siz hesaplayın. (Siz de aynı sonuçları bulacaksınız neticede)

Bu duruma göre, bu açılarla oynamanız, en iyi ihtimalle lastiklerinizin düzensiz aşınmasına neden olacaktır. En kötü ihtimali söylemek bile istemem.

Eğer aracınız normal bir şekilde kullanılıyorsa, (yani tasarım amacına uygun bir şekilde), bu açılarla oynamayın. Hem gerek yoktur, hem de yarardan ziyade zararı vardır.

Ama binek aracınızı bir kamyon (!) olarak kullanıyorsanız, aracınızın arkasında "yük ve eşya taşır" gibi bir yazı varsa, her gün tonlarca yük taşıyorsanız, bu yükten dolayı aracınızın tabanı yere değiyorsa, bir servise götürüp buna uygun ön düzen ayarı yaptırınız. :)

EK : Kamber bir öndüzen açısıdır. Eski skoda kamyonetleri hatırlarsanız, hani çarpık bacaklı gibi idi. Kamber açısı odur. Google görsellerde arama yaptırın, resimlerini görünce daha iyi anlayacaksınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #5 : Temmuz 16, 2011, 17:20:30 »
Kamber diye bi eğlence düşkünü varmış
bütün düğünlerde boy gösterir oynarmış
ata sözlerine bile geçmişş
"Kambersiz düğün olmaz"
ne alakaysa artık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #6 : Temmuz 16, 2011, 19:06:02 »
Kamber diye bi eğlence düşkünü varmış
bütün düğünlerde boy gösterir oynarmış
ata sözlerine bile geçmişş
"Kambersiz düğün olmaz"
ne alakaysa artık

:) kemal abi iyiki varsın....
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #7 : Temmuz 16, 2011, 19:14:09 »
Hmm demek negatif kamber açısı, şu "german style" dedikleri zamazingo :)

Bilgi için teşekkürler Atilla bey.
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2011, 19:38:52 »
eski konulardan  buldugum birkaç  örnek fotograf ...







Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #9 : Temmuz 17, 2011, 14:26:31 »
Hmm demek negatif kamber açısı, şu "german style" dedikleri zamazingo :)

Bilgi için teşekkürler Atilla bey.

Rica ederim.

Tunç Bey'in yüklediği fotolarda negatif kamber açıkça belli oluyor. Bunun tersi de pozitif kamber olarak isimlendirilir. Teşekkürler Tunç Bey...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #10 : Temmuz 17, 2011, 15:46:33 »
rica ederim Atilla abi , madem  bu konu açıldı  biraz  daha  detaylı  girelim  olaya ....





Installing Rear Camber Kit on Civic
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #11 : Temmuz 17, 2011, 20:06:43 »
bana kalırsa tekerlerin yere düz basması en iyisi...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #12 : Temmuz 17, 2011, 22:16:04 »
rica ederim Atilla abi , madem  bu konu açıldı  biraz  daha  detaylı  girelim  olaya ....





Installing Rear Camber Kit on Civic

Evet. Bu fotolar ön düzen açıları ile ilgili tüm bilgileri gayet güzel gösteriyor. Tunç'a tekrar teşekkürler.

Oğuzhan bey, zaten bu açıların amacı, normal sürüş koşyllarında tekerlerin yere düz basmasıdır. Normal sürüşte araçtaki yolcu ve yüklerin ağırlığı ile rüzgar basıncından kaynaklanan kuvvetleri hesaba katarsanız, bir miktar kamber verilmiş olan aracın tekerleri sürüş sırasında yere düz basacaktır. Bu da max. yol tutuşu ve sürüş stabilitesi sağlayacaktır.

Eğer araç normal kullanım koşullarında kullanılıyorsa bu açılarla oynamamak en doğrusudur. Bunun dışında; örneğin ağır yük koşullarnda kullanılacaksa araç, rot ayarı yapılarak bu açılar uygun şekilde ayarlanabilir.

Bunun dışında bu açılarla oynamanın faydadan  çok zararı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #13 : Temmuz 18, 2011, 11:57:05 »
kamber verme işi binek otomobillerde çok sakat bir iş eğer araca orjinal hali ile biniyorsanız tekerin yere düz basması herzaman avantajdır... Mesut abiiiii! Kule gergisini buna faydası vardı değilmi? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamber Verme
« Yanıtla #14 : Temmuz 20, 2011, 04:28:01 »
bana öyle geliyorki bu kamber değil çembır  (çember) diye okunmalı