Gönderen Konu: EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?  (Okunma sayısı 6457 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« : Temmuz 02, 2011, 06:05:54 »
   Selam arkadaşlar.
 Eds sisteminin çalışma prensibini ve detaylarını biliyor musunuz? Örneğin yoldaki tetikleyici noktaları, sistemin denetlemesinin nasıl yapıldığını vs.

Toyota Club Türkiye

EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« : Temmuz 02, 2011, 06:05:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2011, 10:50:51 »
Genelde mekanik olarak bildiğimiz diferansiyel kilitlerinin elektronik olarak kontrol edileni diye biliyorum. Çalışması genel olarak ABS sensörleri vasıtasıyla oluyor. Farklı hızlarda dönen tekerlerin hızlarını birbirine sabitler. Örneğin, bir teker yumuşak toprak, diğer teker kuru asfalt üzerinden gaza sert yüklenirseniz, toprak zemindeki teker daha hızlı dönecektir (hatta asfalttaki teker hiç dönmeyebilirde). işte bu durumda EDS, tekerlere iletilen güçleri (kısmi olarak) eşitleyerek, aracın patinajdan kurtulmasını (yada kontrollü patinaj yapmasını) sağlayarak güvenli ilerlemeye olanak verir diye biliyorum.

Aracın ilerlediği zemin üzerinde, tekerlerin yere tutunma oranlarının farklılık gösterdiği ve tekerlerin dönme güçleri bozacak bir kuvvet uygulandığı durumlarda devreye girer. Bir teker üzerine bası yapan ağırlık farkından bile etkilenebilir. Hatta farklı ebatlı lastik kullanımı bile bunun devreye girmesine neden olabilir.

Sistem denetlemesi genelde ABS sensörleri vasıtasıyla, tekerlerin dönme hızlarının ölçümü sonrasında yapılıyor. Ancak bazı araçlarda, ABS sensöründen bağımsız başka sensörlerde yerleştiriliyor (bu biraz da üretici firmanın seçimi).
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2011, 11:12:58 »
  Çok doğru Mehmet, ama hata bende, EDS'nin diferansiye kilidi şeklinde de bir tanımlaması var. Ben Trafik Denetleme Sistemini (Kameralar) kastetmiştim aslında  :-[ . Fakat bu konununda bilinmesi çok iyi oldu bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2011, 11:42:08 »
ilginç bir yanlış anlaşılma oldu ama bir taşla iki kuş vurulmuş olacak :) :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2011, 11:57:37 »
ilginç bir yanlış anlaşılma oldu ama bir taşla iki kuş vurulmuş olacak :) :)
  Çok doğru Mehmet, ama hata bende, EDS'nin diferansiye kilidi şeklinde de bir tanımlaması var. Ben Trafik Denetleme Sistemini (Kameralar) kastetmiştim aslında  :-[ . Fakat bu konununda bilinmesi çok iyi oldu bence.

:rofl: :D :D :D

Bu arada başlıkdaki yanlış anlaşılmayı engelleyen düzenleme iyi olmuş, yoksa bu konu nereye giderdi bilmiyorum :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2011, 12:09:38 »
   
Elektronik Denetleme Sistemi; trafik akışı kontrolünün sağlanması ve şehir yaşantısının kurallara uygun, medeni bir yapıya kavuşturulması amacı ile kent trafiğinde kural ihlali yapan araçların tespiti için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğü tarafından faaliyete geçirilen bir uygulamadır.
 
Kırmızı Işık İhlal Tespit Sistemi; kavşaklarda kırmızı ışık ihlallerinden kaynaklanan kazaların önlenerek, can ve mal güvenliğini en üst seviyeye çıkarmak amacı ile geliştirilmiştir. Sistemin işleyişinde; kavşak noktalarında trafiği gözleyen kameralar, kırmızı ışık ihlali yapan araçları tespit edip fotoğraflamakta ve fotoğrafların Trafik Kontrol Merkezi’ne iletilmesi sonucunda ihlali yapan araç sürücüsü hakkında yasal cezai işlem yapılmaktadır.
Arıza durumu dışında emniyet şeridinin kullanılmasını önlemek amacı ile faaliyete geçirilen Emniyet Şeridi İhlal Tespit Sistemi’nde ise; Kırmızı Işık İhlal Tespit Sistemi’nde olduğu gibi, yolun farklı noktalarına yerleştirilen sensörler aracılığı ile şeridi gereksiz şekilde işgal eden araçlar görüntülenmektedir.
Kırmızı ışık ve Emniyet Şeridi İhlal Tespit Sistemi’nden elde edilen görüntüler, ceza makbuzları ile birlikte sürücülerin adreslerine gönderilmektedir. Ayrıca araç bilgilerinin tescil kayıtlarıyla tutarlı olup olmadığı da bu sistem aracılığıyla kontrol edilebilmektedir. EDS sonucu uygulanan cezai işlemler Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü sorumluluğundadır.

EDS’nin Kullanım Amaçları:
• Kırmızı ışık ve Emniyet şeridi ihlallerinden kaynaklanan kazaların önlenerek can ve mal güvenliğinin maksimum düzeye çıkarılması,
• Kurulduğu kavşaklarda caydırıcılık etkisinin bulunması.
• Kazalardan dolayı oluşan maddi zararların azaltılarak milli ekonomiye katkıda bulunulması

Böyle bi bilgi buldum nette ama ne kadar aydınlatıcı olur bilemem tabiki :)
Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS (Trafik Denetleme Sistemi) Çalışma Prensibi?
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2011, 13:43:34 »
Bu prensipler genelde gizli ve muğlaktır.  Emniyet şeridi ihlallerinde  kimsenin karşı bir sözü olacağını sanmam ama  kırmızı ışık ihlallerinde,  ki İstanbul'da en çok bu ceza kesiliyormuş , epeyce bir mağduriyet olduğu açık. Kanun maddesi sadece kırmızı ışıkta geçme diyor ama , 50 km hızla giden bir aracın reaksiyon+durma mesafesi , buna göre frene bassa bile kavşak içinde mi ancak durabileceği hususları biraz muğlak.  Buna arkanıza yapışmış gelen araçların yarattığı tehlike de cabası.

Kıırmızı yandığında çekilen fotoda , araç kavşak içinde veya bitimindeyse de ceza yazılıyor sanırım , zira bu şekilde ceza gelenler var. Bu konuda resmi makamların yaptığı herhangi bir açıklamaya rastlamış olan varsa ve siteye koyarsa yararı olur umarım.

Diğer bir husus bu tebliğ işi ,  ceza sistemde gözükmeden zarf evinize gelebiliyor , yani arasıra sisteme girip ceza yok bile görseniz bu doğru olmayabilir.