Gönderen Konu: kontak ve fan  (Okunma sayısı 4807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
kontak ve fan
« : Haziran 17, 2011, 18:43:05 »
s.a arkadaslar kontagı kapatınca fanın çalısması gerekmiyor mu ? benim fiatda öleydi corolla da kontagı kapatınca fanda kesiliyor ? saçma bi durum değil mi bişi olur mu fanı beklemeden kontagı  kapatınca  sonuçta sogumuyo ? kafama takıldı :S
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye

kontak ve fan
« : Haziran 17, 2011, 18:43:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #1 : Haziran 17, 2011, 18:51:31 »
Yeni albealardada kontağı kapatınca fan duruyor mesela
önemi olduğunu sanmıyorum..
;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #2 : Haziran 18, 2011, 01:42:47 »
Yeni albealardada kontağı kapatınca fan duruyor mesela
önemi olduğunu sanmıyorum..
;)

sorun yok o zaman :D japonlar düşünmüştür o kadarını ben niye kafa patlatıyosam :D
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #3 : Haziran 18, 2011, 02:14:48 »
Arabayı stop ettikten sonra kontağa alın ama marşa basmayın belli bir süre sonra tekrar açıyor fanı :) Soğutunca kapatıyor kendini :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #4 : Haziran 18, 2011, 08:15:15 »
eğer motorunuz ısınmadıysa fan çalışmaz, stop ettiğinizde motor gereğinden fazla ısındıysa belli bir süre fan çalışır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #5 : Haziran 18, 2011, 12:55:01 »
Motor soğutma suyu çok ısınmadıysa kapanır ama ısındıysa kapanmaz bir müddet çalışır sonra kapanır ama bana yetmez derseniz kontaı kapatıp tekrar on konumuna getirin marşa basmayın tekrar çalışır bu işlemi tekrarlayın soğuyunca bida yapsanızda çalışmaz fan zaten ama buna gerek yok toyota motoru kolay kolay hararet yapmaz buna gerek yoktur yani :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #6 : Haziran 18, 2011, 19:35:11 »
Sat kurtul Umut

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #7 : Haziran 18, 2011, 20:29:56 »
Arabayı stop ettikten sonra kontağa alın ama marşa basmayın belli bir süre sonra tekrar açıyor fanı :) Soğutunca kapatıyor kendini :)
o değil ercü, mesela birçok renaultda kontaktan anahtarı çeksen bile fan çalışmaya devam ediyor.
Mesela ben çocukken kapalı otoparklarda falan ses yankılandığı için fanı çalışan arabaların sahiplerinin arabayı stop etmeyi unuttuğunu zannederdim. :D Mercedeslerde falan çok rastlarsınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #8 : Haziran 18, 2011, 20:59:02 »
o değil ercü, mesela birçok renaultda kontaktan anahtarı çeksen bile fan çalışmaya devam ediyor.
Mesela ben çocukken kapalı otoparklarda falan ses yankılandığı için fanı çalışan arabaların sahiplerinin arabayı stop etmeyi unuttuğunu zannederdim. :D Mercedeslerde falan çok rastlarsınız :)

Onu bende zannederdim noluyo lan derdim :D vuuuuuuuuuuuu devam eder :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #9 : Haziran 19, 2011, 10:41:02 »
Arabayı stop ettikten sonra kontağa alın ama marşa basmayın belli bir süre sonra tekrar açıyor fanı :) Soğutunca kapatıyor kendini :)
Öyle yaparsan kısa zamanda aküyü alırsın kucağına :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #10 : Haziran 19, 2011, 10:50:18 »
Öyle yaparsan kısa zamanda aküyü alırsın kucağına :rofl:

Stop etmeden önce fan çalışıyorsa yapılabilir Kemal abi yoksa fan açıcak diye kontakta beklenmiyecek ki zaten fan açıcak durumlarda o kadar fazla ortaya çıkmaz kanımca :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #11 : Haziran 19, 2011, 11:22:11 »
Ciddi, Bilimsel, Bilgilendirici yazmayı pek sevmiyorum, ama bazen gerekiyor
Reno gibi Fiat gibi trışka markalar, her ne kadar yeni modellerinde vazgeçmiş olsalar da eski pek çok modellerinde bu kontak kapandıktan sonra fan çalıştırma olayını koymuşlar

motor çalışırken radyatördeki su devi daim etmekte yani dolaşmaktadır, fan, radyatörü; yani radyatörün içindeki suyu soğutur, soğuyan su motorun içine giderek görevini yaparken, yerine gelen su soğutulur, işin mantığı budur
Oysaki araba ve motor durduktan sonra radyatördeki suyu soğutmanın artık bir anlamı yoktur, motora gidip orayı soğutacak suyun devri daim olayı da durmuştur, motorda radyatör de içindeki suda kendi kendine soğur, bunun için elektrik harcamaya da gerek yoktur
Japon üretimi araçlar ileri teknolojiyle ve akıllıca üretildikleri için buna gerek duymamışlardır, artık motor çalışmadığına göre daha fazla ısınmayacaktır, dolayısıyla soğutulmayada ihtiyaç duymayacaktır
Arabayı durdurduktan sonra tekrar kontak açılırsa ve motor çalıştırılırsa tabiki kaldığı yerden devam edip soğutmayı sürdürecektir
Eğer park ettikten sonra kontağı açıp motoru çalıştırmazsak bu sefer devri daim olmayacak ama fan çalışıp radyatörün içindeki suyu soğutacak, bunu yaparken de aküden ciddi oranda akım çekecektir, tamamen gereksiz bir işlem için, akünün ömründen yemektir bu
ama illede fan çalışsın tam soğutsun takıntısı olan varsa , park ettikten sonra bir kaç dakika motor çalışır durumda beklemek yeterli olacaktır, fan çalışmaya devam eder işini bitirince durur, sende kontağı kapatır gönül ferahlığıyla evine gidersin -_-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #12 : Haziran 19, 2011, 11:34:09 »
Ciddi, Bilimsel, Bilgilendirici yazmayı pek sevmiyorum, ama bazen gerekiyor
Reno gibi Fiat gibi trışka markalar, her ne kadar yeni modellerinde vazgeçmiş olsalar da eski pek çok modellerinde bu kontak kapandıktan sonra fan çalıştırma olayını koymuşlar

motor çalışırken radyatördeki su devi daim etmekte yani dolaşmaktadır, fan, radyatörü; yani radyatörün içindeki suyu soğutur, soğuyan su motorun içine giderek görevini yaparken, yerine gelen su soğutulur, işin mantığı budur
Oysaki araba ve motor durduktan sonra radyatördeki suyu soğutmanın artık bir anlamı yoktur, motora gidip orayı soğutacak suyun devri daim olayı da durmuştur, motorda radyatör de içindeki suda kendi kendine soğur, bunun için elektrik harcamaya da gerek yoktur
Japon üretimi araçlar ileri teknolojiyle ve akıllıca üretildikleri için buna gerek duymamışlardır, artık motor çalışmadığına göre daha fazla ısınmayacaktır, dolayısıyla soğutulmayada ihtiyaç duymayacaktır
Arabayı durdurduktan sonra tekrar kontak açılırsa ve motor çalıştırılırsa tabiki kaldığı yerden devam edip soğutmayı sürdürecektir
Eğer park ettikten sonra kontağı açıp motoru çalıştırmazsak bu sefer devri daim olmayacak ama fan çalışıp radyatörün içindeki suyu soğutacak, bunu yaparken de aküden ciddi oranda akım çekecektir, tamamen gereksiz bir işlem için, akünün ömründen yemektir bu
ama illede fan çalışsın tam soğutsun takıntısı olan varsa , park ettikten sonra bir kaç dakika motor çalışır durumda beklemek yeterli olacaktır, fan çalışmaya devam eder işini bitirince durur, sende kontağı kapatır gönül ferahlığıyla evine gidersin -_-

Saygılar ::) :alkis: :-[
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #13 : Haziran 19, 2011, 22:39:13 »
Özellikle kuş serisi Tofaşların araç stop edildikten sonra vınnnnnn diye fan çalıştırmasına oldum olası gıcığımdır.Şükür Toyota'da öyle birşey yok.:)
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #14 : Haziran 20, 2011, 00:12:11 »
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: kontak ve fan
« Yanıtla #15 : Haziran 20, 2011, 00:13:26 »
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ