Gönderen Konu: bir şey keşfettim!!  (Okunma sayısı 3034 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
bir şey keşfettim!!
« : Haziran 14, 2011, 17:10:36 »
Selamlar arkadaşlar. Belki bir çoğunuzun zaten bilgisi vardı. Benim gibi yeni öğrenenlerin de ne kadar işine yarar bilemiyorum. Ama geçen gün şunu keşfettim: Araba stoptayken, kontak açıldığında direksiyon yumuşuyor. Sanırım direksiyon hidroliği kontağın açılması ile devreye giriyor. Aracı çalıştırmanıza gerek kalmadan kontağı açtığınızda direksiyonunuzun yumuşadığını hissediyorsunuz. :blink: Daha önceki aracım da hidrolik direksiyondu ama çalıştırmadan direksiyon yumuşamıyordu. (Aslında çalıştırdıktan sonra da fazla değişiklik olmuyordu ama :D)
Bilgilerinize..
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Toyota Club Türkiye

bir şey keşfettim!!
« : Haziran 14, 2011, 17:10:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2011, 17:27:46 »
Ben de size bir sır vereyim, Toyotalarımızın direksiyonları elektrik motorludur Süleyman Bey :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2011, 18:21:10 »
Ben de size bir sır vereyim, Toyotalarımızın direksiyonları elektrik motorludur Süleyman Bey :)

:D :D :D kontak açılınca elektrik motoru devreye giriyor bu sırrı öğreneli bayağı oluyor Hakkı abim :D

Selamlar arkadaşlar. Belki bir çoğunuzun zaten bilgisi vardı. Benim gibi yeni öğrenenlerin de ne kadar işine yarar bilemiyorum. Ama geçen gün şunu keşfettim: Araba stoptayken, kontak açıldığında direksiyon yumuşuyor. Sanırım direksiyon hidroliği kontağın açılması ile devreye giriyor. Aracı çalıştırmanıza gerek kalmadan kontağı açtığınızda direksiyonunuzun yumuşadığını hissediyorsunuz. :blink: Daha önceki aracım da hidrolik direksiyondu ama çalıştırmadan direksiyon yumuşamıyordu. (Aslında çalıştırdıktan sonra da fazla değişiklik olmuyordu ama :D)
Bilgilerinize..
Süleyman abim fazla kurcalayıpta motora yük bindirmeyin maksat elektrik motoru elinizde kalmasın :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2011, 23:32:28 »
Hidrolik direksiyonluyuz sevineyim mi üzüleyim mi siz karar verin :P :D :D :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #4 : Haziran 14, 2011, 23:34:49 »
:) şimdi hidrolik direksiyon ile elektrikli direksiyon arasındaki farkları birisi sormalı :D
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #5 : Haziran 14, 2011, 23:36:08 »
:) şimdi hidrolik direksiyon ile elektrikli direksiyon arasındaki farkları birisi sormalı :D

elektiriklide arada sırada p/s ışığı yakıp direksiyon sertleşiyor napayım öyle direksiyonu :D :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #6 : Haziran 15, 2011, 11:29:21 »
Bu internet faydalı bişey vesselam. Siz söylemeseydiniz biz de arabamızı hala hidrolik direksiyon zannedip duracaktık.
O halde milyonların merak ettiği soruyu soruyorum: Hidrolik ve elektrikli direksiyonların farkı nedir (Birinde yağ var diğerinde yok onu tahmin edebiliyorum)? Ve birbirlerine üstünlükleri var mıdır?
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #7 : Haziran 15, 2011, 11:33:31 »
İkiside hidrolik direksiyon. Birisi motordan tahrikli, diğeri elektrik motor tahrikli. ::)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #8 : Haziran 15, 2011, 11:34:10 »
Ben de size bir sır vereyim, Toyotalarımızın direksiyonları elektrik motorludur Süleyman Bey :)

:D :) +1
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #9 : Haziran 15, 2011, 11:42:42 »
İkiside hidrolik direksiyon. Birisi motordan tahrikli, diğeri elektrik motor tahrikli. ::)
Evet teşekkür ederim Umut bey. Durum anlaşılaşıldı.
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #10 : Haziran 15, 2011, 11:46:40 »
Evet teşekkür ederim Umut bey. Durum anlaşılaşıldı.
En büyük fark birinde motor stop edince kazık gibi olur, diğerinde kontak açıkken çalışmaya devam eder.
Ayrıca motordan tahrikli tüketimi arttırır. Sanırım elektrik destekli olanlarda sürate bağımlı sertlik kontrolü vs daha kolay yazılımla.
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #11 : Haziran 15, 2011, 12:32:21 »
Tasarruf olsun diye motoru çalıştırmadan sadece kontak açıp bir yerlere gitmeyi düşünüyorsanız elektrikli iyi :D , onun dışında epey bir sıkıntısı olduğu da gerçek. Çok virajlı dağ yollarında direksiyon motoru ısınıyormuş , sanırım kılavuzda da böyle inceden bir uyarı vardı , bir yerlerde okumuştum diye hatırlıyorum.

İkinci ve önemli husus bu elektrikli direksiyon ECU su bazen kilitlenip siz 120 yle falan giderken arabayı ağa sola çekmek gibi bazı ufak problemler !!! de yaratabiliyor , bununla ilgili Amerikada bir inceleme başlatılmıştı , sonucu nedir bilmiyorum. Bunda da pedal kilitlenmesi gibi bir vahim bir olay olursa daha iyi anlaşılacak galiba.

Bir çok Toyota modelinde bu ECU galiba gösterge panelinin sağ üst tarafında kalan bir yerlerde.  Bu bölgeye kesinlikle cep telefonu veya onun gibi radyasyon yayan şeyler koymayın , bu şekilde yapıp arama geldiğinde direksiyonu sertleşen veya kontrol dışına çıkan araçlar olduğu rapor edilmişti Amerikada.  Servise giden arkadaşlar  bu direksiyon ECU sunun nerede olduğu öğrenip forumda paylaşırsa herekese yararı olur.

Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #12 : Haziran 15, 2011, 13:00:39 »
Uzun yolda direksiyon sağa vurmaya başladı. 90-100 civarı gazdan ayağımı çekip, araba yavaşlamaya başlayınca yani motora yük binince yapıyordu. Rotçu baktı takımlarda sıkıntı yok. Rot başını değiştirdiler bir daha yapmadı ama sorun ecu muydu, rot başı mıydı bilemedim.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #13 : Haziran 15, 2011, 15:43:10 »
2005 yılından beri elektrik motorlu+hidrolik sistemde hiçbir sorun yaşamadık ki bizim aracı kullandığımız yollar belli yani :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #14 : Haziran 15, 2011, 16:14:24 »
... ve önemli husus bu elektrikli direksiyon ECU su bazen kilitlenip siz 120 yle falan giderken arabayı ağa sola çekmek gibi bazı ufak problemler !!! de yaratabiliyor , bununla ilgili Amerikada bir inceleme başlatılmıştı , sonucu nedir bilmiyorum. Bunda da pedal kilitlenmesi gibi bir vahim bir olay olursa daha iyi anlaşılacak galiba.
Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim.
Eftal Bey bu ciddi bir durum. Forum yöneticilerimizin bu konuya duyarsız kalmayacaklarını umuyorum. Hakkı Beyden özellikle yardım istiyorum. Bizi aydınlatacaktır inşallah.
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bir şey keşfettim!!
« Yanıtla #15 : Haziran 15, 2011, 17:15:33 »
Google da bu konuda epey bir yazı var , ben de aylar önce bir konu başlığı içinde  bir link vererek bu konudan bahsetmiştim orada galiba telefon kullanımıyla ilgili de bir etkilenmeden söz ediyordu , şimdi hangi sayfada olduğunu bulamadığım için bir başka link verdim , aslında google link dolu.    Sanırım Corolla daha çok satıldığı için onda fazla gözlenmiş , neyin ne olduğunu açıkca ortaya koymadıkları sürece , bu yöntemle çalışan diğer araçlarda da görülebilir.  Hatalar , az gözükse de sonuçları hayati olduğundan çok can sıkıcı.

http://www.autoweek.com/article/20100209/CARNEWS/100209919