Gönderen Konu: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU  (Okunma sayısı 7104 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« : Haziran 13, 2011, 16:31:44 »
Merhaba 2007 model terra orjinal lastikleri 195,60,15 dir fakat 195,65,15 takılmıs neden bu sekilde takılmıs olabilir birde eksileri ve artıları nelerdir yardımlarınız rica ediyorum.

Toyota Club Türkiye

COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« : Haziran 13, 2011, 16:31:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #1 : Haziran 13, 2011, 17:10:25 »
Artısı;
Sabit 110km/h ile giderken düz yolda

daha az yakmanızı sağlar

Eksileri;
Şehiriçinde, virajlı yollarda ve rampada

Aracı aşırı derecede hantallaştırır
Motoru yorar
Yakıtı arttırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #2 : Haziran 13, 2011, 17:20:53 »
demekki - ler + ları götürüyor sonuç sıfır  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #3 : Haziran 13, 2011, 19:27:07 »
hiçbir sorun   olmaz , takın   geçin
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #4 : Haziran 13, 2011, 19:45:51 »
Artısı;
Sabit 110km/h ile giderken düz yolda

daha az yakmanızı sağlar

Eksileri;
Şehiriçinde, virajlı yollarda ve rampada


Yakıtı arttırır.

Erdem nasıl oluyo anlamadım. o zaman hep 110 la sabit gitsin.


lastik yarıçapı yaklaşık 5mm daha büyük olduğundan km saatiniz daha yavaş döner, güç düşer. baskı balataya daha fazla yük gelir. kısacası lastik çapını değiştirmenin ne gereği var. bunu sadece sahtekar taksiciler kullanır, daha küçük çapta lastik kullanarak km saatinin daha fazla dönmesini sağlarlar. sizde de tam tersi olmuş olmasın?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #5 : Haziran 13, 2011, 20:41:57 »
Km saatinizi ve hızınızı tam ölçmenize neden olur. Km saatinde 100 Km gösterirken siz aslında daha farklı bir hızda gidiyor olacaksınız.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #6 : Haziran 13, 2011, 20:47:10 »
Erdem nasıl oluyo anlamadım. o zaman hep 110 la sabit gitsin.


lastik yarıçapı yaklaşık 5mm daha büyük olduğundan km saatiniz daha yavaş döner, güç düşer. baskı balataya daha fazla yük gelir. kısacası lastik çapını değiştirmenin ne gereği var. bunu sadece sahtekar taksiciler kullanır, daha küçük çapta lastik kullanarak km saatinin daha fazla dönmesini sağlarlar. sizde de tam tersi olmuş olmasın?


+1

bence gerek yok böyle bir şeye ama herkesin kendi tercihi
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #7 : Haziran 13, 2011, 20:50:17 »
Erdem nasıl oluyo anlamadım. o zaman hep 110 la sabit gitsin.


lastik yarıçapı yaklaşık 5mm daha büyük olduğundan km saatiniz daha yavaş döner, güç düşer. baskı balataya daha fazla yük gelir. kısacası lastik çapını değiştirmenin ne gereği var. bunu sadece sahtekar taksiciler kullanır, daha küçük çapta lastik kullanarak km saatinin daha fazla dönmesini sağlarlar. sizde de tam tersi olmuş olmasın?

Abi demek istediğim mesela orjinal lastik ebatı ile 5.vites 3000devirde 100km/h yapıyor ise
tekerlek çapı büyüdüğünde (diyelim ki) 5.vites 3000 devirde 110km/h yapar.
Buda 7 saatlik bir düz yolu 6 saatte gitmenizi sağlar ve motorunuz 1 saat daha az çalışmış olur.

Şimdi; ''Teker çapı büyüdüğünde araba çok yakmazmı, sonuç olarak yine aynı hesaba gelmezmi'' diyebilirsiniz ama araçlar zaten belli bir yük kapasitesine göre yapıldığı için bu tür küçük ağırlaşmalar düz yolda aşırı yüklenmemiş bir aracın yakıtını çok etkilemez. Lastik yanağının 60 yerine 65 olması benim tahminimle araca 2 kişi daha bindirmeyle aynı hesaba gelir. Hele bide aracı 3000 devir gibi sabit bir süratte tuttuğunuz sürece dakikada yaktığı yakıt 60 yanak ile 65 yanak arasında neredeyse hiç değişmez bence.

Hatta ortaya dahada büyük bir iddia sunuyum, Benim arabamın orjinal lastik boyutu 185/65/14 , Eğer arabama 185/65/15 lastik takarsam ankaradan konyaya 2 saatten daha kısa sürede ve 25 liralık gazla giderim. Sadece iki tane şartım olur; Birincisi arabaya iki kişiden fazla yük almamak, İkincisi Çarşamba gecesii yola çıkmak.. :)

Ama ani hızlanıp yavaşlama yapıyorsanız , yada aracınızı haddinden fazla yüklüyorsanız teker çapınızın küçülmesi her yönden daha hayırlısı olacaktır. Taksicilerin küçük teker takmasının bir sebebide budur aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #8 : Haziran 13, 2011, 21:05:04 »
60 yanak ile 65 yanak arasında neredeyse hiç değişmez bence.

+35 ,  benim gibi 175/65/14 den  195/50/15 e geçerseniz bariz  bir  şekilde   kilometre de  sapma , bir nebze yakıt  sarfıyatı , geç  hızlanma .... tek  iyi tarafı  kucucuk çukurlarda bile artık  yavas  gidiyorum  birşey olmasın diye , yol tutuşunda da  iyileşme  oldu ( direksiyon tepkimeleri )
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #9 : Haziran 13, 2011, 21:30:55 »
+35 ,  benim gibi 175/65/14 den  195/50/15 e geçerseniz bariz  bir  şekilde   kilometre de  sapma  , bir nebze yakıt  sarfıyatı , geç  hızlanma .... tek  iyi tarafı  kucucuk çukurlarda bile artık  yavas  gidiyorum  birşey olmasın diye , yol tutuşunda da  iyileşme  oldu ( direksiyon tepkimeleri )
Ya aslında aracı yüklemeklede alakalı birşey abi ,
Diyelim ki orjinal ebatı 185/65/14 iken 0dan 100e 12 saniyede ulaşıyorsun , aracı türk usulü yüklediğinde (5kişi+bagaj) bu 15 sanıyeye çıkacaktır.
Lastik ebatını 185/55/14 yaptığında ise 0dan 100e  13 saniyede ulaştığını farzedelim , bu sefer aynı şekilde aracı yüklediğinde olsa olsa 14sn olur. (işin mantığını anlatmak için değerleri uyduruyorum)
Ama ikinci durumda araç yüklü iken tork değerine göre motor daha az zorlanır.

Seninde dediğin gibi bu konuda Yakıtı artıran asıl mesele lastiğin taban genişliği.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #10 : Haziran 30, 2011, 13:37:00 »
Virajlarda güvensizlik artar.
Virajlarda savrulma, yatması, esnemesi artar.
Araç daha fazla yükseltiğinden sürüş güvenliği azalır.

Kasis ve tömbekilerde lastik esnemeleri daha fazla olacağından daha az hissedilir.
...
...
...
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 195.60,15 yerine 195.65.15 SORUN OLURMU
« Yanıtla #11 : Haziran 30, 2011, 16:55:02 »
+Konforunuz artacaktır
+Km daha az gösterecektir
+Çukurlardan daha az etkilenecektir araç
+Kışlık lastikle karda daha iyi gider
-yakıt sarfiyatı çok azda olsa artar şehir içi kullanımda
-frenleme mesafesi artar
-Güçten düşer
-Virajlarda daha fazla esner ve araç yatar güvensizlik verir