Gönderen Konu: lastik ebadının büyümesi  (Okunma sayısı 1882 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
lastik ebadının büyümesi
« : Haziran 13, 2011, 15:51:26 »
MERHABA 2007 MODEL TERRA ORJİNAL LASTİKLERİ 195,60,15 DİR FAKAT 195,65,15 TAKILMIS NEDEN BU SEKİLDE TAKILMIS OLABİLİR BİRDE EKSİLERİ VE ARTILARI NELERDİR YARDIMLARINIZ RİCA EDİYORUM.

Toyota Club Türkiye

lastik ebadının büyümesi
« : Haziran 13, 2011, 15:51:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2011, 11:23:28 »
Yanak boyutunun artırılması;
1-Çukur,tümsek vs'lere sert girdiğinizde balon yapmasını engeller.
2-Konforu olumlu yönde etkiler
Eksileri ise;
1-Orantısız olursa yakıta biner
2-Yanak çok kalınsa sert manevra ve virajlarda kayma (yanak üstünde) daha çok olur.O yüzden de hakimiyetin azalmaması için yüksek performans araçlarda hep ince yanak lastikler kullanılır.

Neden bu şekilde takılabileceği konusunda bir çok şey olabilir;Lastikçinin elinde bu kaldığından kandırmaca yapıp vermiş olabilir,yine dediğim gibi balon yapmaması için olmuş olabilir,fiyatı daha ekonomiktir o sebepten olabilir.Yani bir çok sebebi olabilir bence.
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2011, 12:02:24 »
BENİM ARACIMDA DA 195,65,15 VAR 2007 COROLLA BENDE COK MERAK ETTİM  VE LASTİKÇİ ARKADAŞA SORDUM ARAÇ DAHA KONFORLU OLUR DEDİ COROLLA GENELDE HEP BUNLARDAN TAKTIRIYORLAR DEDİ YAKITTA FELAN ÇOK ETKİLEMEZ ANLAYAMAZSIN BİLE ARAÇ 2 CM YÜKSEK OLUR ASLINDA İSTANBUL TÜMSEKLERİNDE ÇOK İYİ 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2011, 12:56:07 »
BENİM EFSANEYİ 195-55-15 YAPMIŞLAR
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #4 : Haziran 14, 2011, 13:02:53 »
Arkadaşlar lütfen küçük harf kullanalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #5 : Haziran 14, 2011, 13:05:48 »
Arkadaşlar lütfen küçük harf kullanalım.
kusura bakmayın fark edemedim.büyük harf açık kalmış. bir yandan öğrencilerin karne işleriyle ugraşıyoruz.gözümden kaçmış...
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: lastik ebadının büyümesi
« Yanıtla #6 : Haziran 14, 2011, 17:34:11 »
BENİM EFSANEYİ 195-55-15 YAPMIŞLAR

Yani orjinale göre; tabanı genişletip,yanağı düşürmüş,ebatı ise büyütmüşler.
Bu da demek oluyor ki; Aracınız çok güzel viraja girer,yola yapışarak gider,çok örselemedikçe patinaja düşmez.
Eksileri ise;Yakıt çok cüzzi olarak artar,konfor biraz daha azalır,varolan çukur-tümseklerde-kasislerde balon yapma-lastik yarma ihtimaliniz fazlalaşır,kar-buzda hakimiyetiniz biraz daha zor olur.
Not;bu dediklerim sadece ihtimaldir,düzgün ve dikkatli kullanımda gayet güzel bir ebat bence 195/55/15 ;)
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013