Gönderen Konu: turbo sorusu  (Okunma sayısı 4626 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '06
  • 2 kere teşekkür edildi
turbo sorusu
« : Haziran 04, 2011, 12:54:04 »
merhabalar...bende 2011 corolla elegant a/t var...ben bu aracıma torkundan dolayı turbo taktırmak istesem böyle bir şey mümkünmü acaba!!!bilen birileri cevap verirse sevinirim...

Toyota Club Türkiye

turbo sorusu
« : Haziran 04, 2011, 12:54:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #1 : Haziran 10, 2011, 22:53:32 »
Erbil bey merhaba dün aracımda 2 nci viteste 40 3 ncü viteste 60 ı geçemedim servisi aradım getirmemi söylediler götürdüğümde turboda sıkıntı olduğu söylendi. 2011 model corollalar ilk çıktığında turbosunda 10000 km den sonra sıkıntı olduğu tespit edilmiş ve yenileştirilmiş bir turbo yapmışlar ve dün garanti kapsamında değişti.aynı zamanda 20000 bakımınıda yaptırdım bugün teslim aldım aracı inanmassınız belki ama dizel demeye bin şahit lazım benzinli gibi olmuş uçuyor araba :) kontrol ettirin bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #2 : Haziran 10, 2011, 22:59:08 »
bu gün benimde aracın turbosu deyişti bende o farkı hissettim sanki arac daha seri ve kuvvetli gibi geldi bana sizde far ettiyseniz gercektende serileşme var aracta belli oluyor
2011 COROLLA EXTRA D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #3 : Haziran 10, 2011, 23:00:22 »
Turbosunu değiştirenler aracını DYNOya sokup değerleri burda paylaşırsa yeni ile eski turbo arasında ne farklar olduğunu herkes görebilir diye düşünüyorum..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #4 : Haziran 10, 2011, 23:06:53 »
bu turbo değişenlerin hepsi 2011 corollamı????hatta d-4d mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #5 : Haziran 10, 2011, 23:10:11 »
d4d 6 vites olanlar yani tork 205 olan benim servis formeninden aldığım bilği deyişen turbolar 5 viteslilerde kullanılan turbolar imiş
2011 COROLLA EXTRA D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #6 : Haziran 10, 2011, 23:37:44 »
bu turbo değişenlerin hepsi 2011 corollamı????hatta d-4d mi?

evet 1.4 dizel 6 viteslilerde.İlk yapılan turboda sıkıntı olduğunu fark edince toyota yenileştirilmiş turbo adı altında araca uygun turbo dizayn etmişler.ve onu takmışlar zaten farkı arkadaşlarda fark etmiş eğer elinizde 2011 dizel corolla varsa servise gidip kontrolünü yaptırabilirsiniz 10000 km den sonra arıza meydana geliyormuş ama aklınızda olsun bu arızayı giderebiliyorlarda püf nokta söyeyyim turbonun değişmesi için yağ tüketiminin arttığını aracın rampada çekişten düştüğünü şikayetçi olduğunuzu söyleyin anında değiştireceklerdir ama benden duymadınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #7 : Haziran 10, 2011, 23:46:55 »
merhabalar...bende 2011 corolla elegant a/t var...ben bu aracıma torkundan dolayı turbo taktırmak istesem böyle bir şey mümkünmü acaba!!!bilen birileri cevap verirse sevinirim...

Erbil bey anladığım kadarıyla benzinli aracına turbo taktırmak istiyor var olanı değiştirmek değil.

Erbil Bey 2011 corolla için uygun turbo kit var mı bilmiyorum, varsa e bay'da bile bulabilirsiniz. ancak turbo takmak o kadar basit bir olay değil. motorda ciddi değişiklikler yaptırmanız gerekir mesela ilk aklıma gelenler, daha güçlü piston kolları, pistonlar, segmanlar vs. dolayısıyla çok masraflı bir işlem olacaktır. bunun yerine çok tatmin etmiyorsa fabrika çıkışlı turboya sahip bir araç tercih etmeniz daha uygun olacaktır.

aracın torkunu artırmanın diğer bir yolu chip tuning uygulamasıdır ancak bunun sonucunda da benzin sarfiyatınız artacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #8 : Haziran 11, 2011, 00:54:30 »
Turbo değilde küçük bir supercharger kulllanabilirsiniz... Turbo masraflı bir iş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #9 : Haziran 11, 2011, 01:04:14 »
Turbo değilde küçük bir supercharger kulllanabilirsiniz... Turbo masraflı bir iş...

Manifolt sökülüp o takılıyor dimi ? t-sportlardada öyle galiba
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #10 : Haziran 11, 2011, 01:35:35 »
Manifolt sökülüp o takılıyor dimi ? t-sportlardada öyle galiba
Evet , manifolddan montaj yapılıyor , benim manifolt patlak ya , yapıyım diyorum aslında ama otomatik vites olduğu için hiç uğraşasım gelmiyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #11 : Haziran 11, 2011, 05:02:58 »
 :blink:
mış, mış, mış… aracım 2010 model (eylül 2009 çıkışlı), d4d, 6 vites mmt ve km si 23 binin üzerinde. şu ana kadar bin, on bin, yirmi bin ve ocak’11 de altı aylık olmak üzere tüm bakımları yapıldı. ben bahsedilen ne turbo sorunlarını ne de mmt sorunlarını yaşamadım.   ayrıca şirkette de kullanılan hem manuel hem de mmt 2009 lar mevcut. bu araçları da zaman geliyor farklı farklı kimseler kullanıyor. ama bu araçların da bakımları zamanında yapılıyor ve bu araçlar da burada bahsedilen sorunları  yaşamadı. amacım - polemiğe  girmeden - bu arıza sorunları için yıl ve modele göre genelleme yapmanın yanlış olduğunu belirtmek. evet yıl ve modele göre kullanılanan şanzıman ve turbo modellerinden dolayı performans artış ve düşüşleri gözlenebilir. ama buradaki sorununun ana sebebi ya bazı araçlarda kullanılan parçalardaki üretim hataları ya da bazı araçlardaki maalesef kullanıcı hatalarıdır.  aksi takdirde yıla ve modele göre genelleme yaparsak,  sanki toyota hatalı üretimli araçları satıp, ‘yerseniz’ gibi bir türk mantığı ortaya çıkartıyor ki, bu da son gaz pedalı sorunu sebebi ile 8.5 milyon aracı geri çağıran toyota mantığı ile pek bağdaşmıyor.
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #12 : Haziran 11, 2011, 08:03:36 »
:blink:
mış, mış, mış… aracım 2010 model (eylül 2009 çıkışlı), d4d, 6 vites mmt ve km si 23 binin üzerinde. şu ana kadar bin, on bin, yirmi bin ve ocak’11 de altı aylık olmak üzere tüm bakımları yapıldı. ben bahsedilen ne turbo sorunlarını ne de mmt sorunlarını yaşamadım.   ayrıca şirkette de kullanılan hem manuel hem de mmt 2009 lar mevcut. bu araçları da zaman geliyor farklı farklı kimseler kullanıyor. ama bu araçların da bakımları zamanında yapılıyor ve bu araçlar da burada bahsedilen sorunları  yaşamadı. amacım - polemiğe  girmeden - bu arıza sorunları için yıl ve modele göre genelleme yapmanın yanlış olduğunu belirtmek. evet yıl ve modele göre kullanılanan şanzıman ve turbo modellerinden dolayı performans artış ve düşüşleri gözlenebilir. ama buradaki sorununun ana sebebi ya bazı araçlarda kullanılan parçalardaki üretim hataları ya da bazı araçlardaki maalesef kullanıcı hatalarıdır.  aksi takdirde yıla ve modele göre genelleme yaparsak,  sanki toyota hatalı üretimli araçları satıp, ‘yerseniz’ gibi bir türk mantığı ortaya çıkartıyor ki, bu da son gaz pedalı sorunu sebebi ile 8.5 milyon aracı geri çağıran toyota mantığı ile pek bağdaşmıyor.
Yanlız arkadaşın arabası 2011 modelmiş miş miş...Zaten Toyota da bu turboları değiştiriyor ise belli ki bir sıkıntı veya uyumsuzluk var. Kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum.
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #13 : Haziran 11, 2011, 08:26:49 »
Yanlız arkadaşın arabası 2011 modelmiş miş miş...Zaten Toyota da bu turboları değiştiriyor ise belli ki bir sıkıntı veya uyumsuzluk var. Kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum.

Öyle veya böyle , aşırı dijital sistemler ve kaslı araba yapıp maliyetten kısma çabaları toyota gibi firmaları bu hale getirdi.
Mesela eskiden Bi denso vardı bide Koito falan diyoduk ama şu anda toyotanın her parçasını anlaşmalı olduğu ayrı bir firma yapar hale geldi.
Böyle bir durumda problem çıkması çok normal.. Ve üzülerek söylüyorum ki toyotanında şu anda diğer orta sınıf markalardan farkı kalmadı.. Toyota şu anda tamamen 80li ve 90lı yıllarda oluşturduğu marka imajıyla satış yapıyor.. Bu bi gerçek..
Zaten üretilen her araçla sorun çıkacak diye bir kaide yok.. Mesela biz Peugeotya vs. problemli araba diyoruz ama peugeotun her arabasında sorun çıktığınımı zannediyorsunuz? Tabiiki hayır.. Peugeotnun bile arabasından çok memnun olan kullanıcıları var. Doğrusunu söylemek gerekirse Toyotanında son dönemde diğer markalardan pek bir farkı kalmadı.. 4 yıl öncesine kadar bu sitede arabasındaki sorundan bahseden kaç kişi vardı ki? Tabi bunda TcTnin son dört yıldaki büyümesininde katkı payı vardır ama yinede işin aslı Toyota'nın eski Toyota olmamasından kaynaklanıyor.. Bunu söylerken sizin tercihlerinizi kötülemeyi amaçlamıyorum, yanlış anlaşılmak istemem.. Sadece, Yıl:2011 ve Toyota artık dünyanın en sorunsuz araçlarını üretmiyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #14 : Haziran 11, 2011, 08:50:53 »
Öyle veya böyle , aşırı dijital sistemler ve kaslı araba yapıp maliyetten kısma çabaları toyota gibi firmaları bu hale getirdi.
Mesela eskiden Bi denso vardı bide Koito falan diyoduk ama şu anda toyotanın her parçasını anlaşmalı olduğu ayrı bir firma yapar hale geldi.
Böyle bir durumda problem çıkması çok normal.. Ve üzülerek söylüyorum ki toyotanında şu anda diğer orta sınıf markalardan farkı kalmadı.. Toyota şu anda tamamen 80li ve 90lı yıllarda oluşturduğu marka imajıyla satış yapıyor.. Bu bi gerçek..
Zaten üretilen her araçla sorun çıkacak diye bir kaide yok.. Mesela biz Peugeotya vs. problemli araba diyoruz ama peugeotun her arabasında sorun çıktığınımı zannediyorsunuz? Tabiiki hayır.. Peugeotnun bile arabasından çok memnun olan kullanıcıları var. Doğrusunu söylemek gerekirse Toyotanında son dönemde diğer markalardan pek bir farkı kalmadı.. 4 yıl öncesine kadar bu sitede arabasındaki sorundan bahseden kaç kişi vardı ki? Tabi bunda TcTnin son dört yıldaki büyümesininde katkı payı vardır ama yinede işin aslı Toyota'nın eski Toyota olmamasından kaynaklanıyor.. Bunu söylerken sizin tercihlerinizi kötülemeyi amaçlamıyorum, yanlış anlaşılmak istemem.. Sadece, Yıl:2011 ve Toyota artık dünyanın en sorunsuz araçlarını üretmiyor..
Malesef çok doğru...Eski Toyotaların sağlamlığının nedeni tüm parçalarını kendinin üretiyor olmasıydı. Dediğiniz gibi şimdi fark kalmadı, yada azaldı...Belki de gün gelecek tüm arabalar neredeyse aynı olacak. Atıyorum, bütün start stop sistemlerini Bosch üretecek, bütün motorları bilmemkim üretecek vs vs...Zaten birleşmeler aynen devam ediyor:SSS
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #15 : Haziran 11, 2011, 09:42:33 »
kesin olarak kullanıcı hatasından kaynaklandığını ifade etmedim zaten. sadece ihtimallerden biri idi. o zaman genel olarak 2011 model sahiplerinin hepsi  bu sorunu yaşasın veya yaşamasın servise gidip turbolarını değiştirebilirler. oysa ben hala toyotanın -tofaş olmadığı için- böyle bir durumda değişim insiyatifini tüketiciye bırakmadan kendisinin yapacağı inancındayım. hatta bu 2011 modeller üzerinde kullanılan şanzıman ve turboların  kullanılmaya başlandığı ilk modeller 2010 olduğu için (yanlış ise düzeltin lütfen), ben bile garantisi dolmaya yakın bir tarihte bu sorunu bahane ederek aracımı turbosunu değiştirip yeniliyebilirim. eğer toyota kabül eder ise tabiî ki…
sözün kısası; ifade etmek istediğim yorumlarda genellemeden kaçınılmasını sağlayıp, bu araçları satın alanların huzursuzluk hissetmelerini engellemekti. yoksa amacım şahsen hiç tanımadığım kimselere araçlarını yanlış kullandıkları ve sorunlarının bundan kaynaklandığını ima edip, toyota avukatı gibi görünmek değildi. sonuçta hepimiz bu araçlara kamyon yükü ile para ödedik…
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #16 : Haziran 11, 2011, 10:57:11 »
Evet , manifolddan montaj yapılıyor , benim manifolt patlak ya , yapıyım diyorum aslında ama otomatik vites olduğu için hiç uğraşasım gelmiyor...

Benim çatlak değil ama içindeki plastik fena çarpıyor sinir bozucu TDCİ gibi çalışıyor rölantide... Aklımdan geçiyor ama üniversitee girmeden o iş yaşında ötesinde be Erdem :-\

Öyle veya böyle , aşırı dijital sistemler ve kaslı araba yapıp maliyetten kısma çabaları toyota gibi firmaları bu hale getirdi.
Mesela eskiden Bi denso vardı bide Koito falan diyoduk ama şu anda toyotanın her parçasını anlaşmalı olduğu ayrı bir firma yapar hale geldi.
Böyle bir durumda problem çıkması çok normal.. Ve üzülerek söylüyorum ki toyotanında şu anda diğer orta sınıf markalardan farkı kalmadı.. Toyota şu anda tamamen 80li ve 90lı yıllarda oluşturduğu marka imajıyla satış yapıyor.. Bu bi gerçek..
Zaten üretilen her araçla sorun çıkacak diye bir kaide yok.. Mesela biz Peugeotya vs. problemli araba diyoruz ama peugeotun her arabasında sorun çıktığınımı zannediyorsunuz? Tabiiki hayır.. Peugeotnun bile arabasından çok memnun olan kullanıcıları var. Doğrusunu söylemek gerekirse Toyotanında son dönemde diğer markalardan pek bir farkı kalmadı.. 4 yıl öncesine kadar bu sitede arabasındaki sorundan bahseden kaç kişi vardı ki? Tabi bunda TcTnin son dört yıldaki büyümesininde katkı payı vardır ama yinede işin aslı Toyota'nın eski Toyota olmamasından kaynaklanıyor.. Bunu söylerken sizin tercihlerinizi kötülemeyi amaçlamıyorum, yanlış anlaşılmak istemem.. Sadece, Yıl:2011 ve Toyota artık dünyanın en sorunsuz araçlarını üretmiyor..

Aynen öyle Erdem.. Bak bizim kasalardan itibaren sorunlar çıkmaya başladı.. Bizde yağ eksiltme oldu manifolt oldu sonraki kasalarda yani zze121lerin sedanlarınında giderleri tıkanıyor içeriye su doluyor ama HBlerinde yok sonra kasa değişikliği oldu gaz pedalı dediler ardından yine kasa makyajlandı d4d motor güncellendi şanzıman değişti turbo sorun çıkarttı abuk subuk sebepler çıkıyor.. Şu d4dlerin sorunlarını gördükçe japonlardan benzinli motor iyi oluyor ama dizellerinden iş çıkmaz bunu başka bir konuda da söylenmişti :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #17 : Haziran 12, 2011, 23:46:25 »
Şimdik 2.viteste 40 geçmiyor derken 40 ta sabitliyor mu yoksa...
GECECİ MUHASEBECİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #18 : Haziran 14, 2011, 00:12:51 »
Şimdik 2.viteste 40 geçmiyor derken 40 ta sabitliyor mu yoksa...


yok mesut bey sabitleme değilde 40 km hızı geçmiyor 3 ncü vitese atıyorsunuz 60 a kadar çıkıyor gaza yüklenincede hiç bir fark olmuyor yani aşırı bağırma veya herhangi bir değişiklik olmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: turbo sorusu
« Yanıtla #19 : Haziran 14, 2011, 00:23:59 »
:blink:
mış, mış, mış… aracım 2010 model (eylül 2009 çıkışlı), d4d, 6 vites mmt ve km si 23 binin üzerinde. şu ana kadar bin, on bin, yirmi bin ve ocak’11 de altı aylık olmak üzere tüm bakımları yapıldı. ben bahsedilen ne turbo sorunlarını ne de mmt sorunlarını yaşamadım.   ayrıca şirkette de kullanılan hem manuel hem de mmt 2009 lar mevcut. bu araçları da zaman geliyor farklı farklı kimseler kullanıyor. ama bu araçların da bakımları zamanında yapılıyor ve bu araçlar da burada bahsedilen sorunları  yaşamadı. amacım - polemiğe  girmeden - bu arıza sorunları için yıl ve modele göre genelleme yapmanın yanlış olduğunu belirtmek. evet yıl ve modele göre kullanılanan şanzıman ve turbo modellerinden dolayı performans artış ve düşüşleri gözlenebilir. ama buradaki sorununun ana sebebi ya bazı araçlarda kullanılan parçalardaki üretim hataları ya da bazı araçlardaki maalesef kullanıcı hatalarıdır.  aksi takdirde yıla ve modele göre genelleme yaparsak,  sanki toyota hatalı üretimli araçları satıp, ‘yerseniz’ gibi bir türk mantığı ortaya çıkartıyor ki, bu da son gaz pedalı sorunu sebebi ile 8.5 milyon aracı geri çağıran toyota mantığı ile pek bağdaşmıyor.



cem bey toyotaya kesinlikle lafım yok 2 tane arabam var toyota ikiside corolla birisi 2000 model terra daha bakım haricinde servise gitmişliği yok maşallah.Sıkıntı çıktığında bana denilen 2011 model 1.4 dizel de 10000 km yi geçen bazı araçların turbosunda çok ufak çaplı bir sıkıntı çıkabiliyor olmasıymış onunda yapımı 5 dk lık işmiş ama toyota yenileştirilmiş turbo adı altında yeni turbo üretmiş sıkıntı olan araçlardaki aşırı şikayetlerde değiştirilsin diye yani şikayet değil aksine memnuniyetimi belirttim sonuçta kul yapısı en azından bazı firmalar gibi ilgisiz bir şirket değil teşekkür ederim