Gönderen Konu: motorsilk  (Okunma sayısı 3979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür edildi
motorsilk
« : Mayıs 31, 2011, 01:08:30 »
aracına yag katkı maddesi olan motorsilk kullanananız varmı varsa memnunmu

Toyota Club Türkiye

motorsilk
« : Mayıs 31, 2011, 01:08:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2011, 13:15:03 »
aracına yag katkı maddesi olan motorsilk kullanananız varmı varsa memnunmu

kullanan bir arkadaşım var peugeot 307 sine 65.000km de kattı, motor sesinin ve rolantide araç içersindeki titreşimin azaldığı gözlendi. performansa etkisi pek olmadı çünkü yüksek km li araçlarda etkisi daha çok görülüyor. bende satın aldım uygulamak için yağ değişimini bekliyorum.bu arada motor silk yağ kaktısı değildir, metal katkısıdır.
2008 Corolla D-4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2011, 16:45:42 »
teşekkürler emre bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #3 : Haziran 03, 2011, 00:44:28 »
arkaşdaşlar yokmu kullanan bu motorsilki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #4 : Haziran 03, 2011, 08:50:43 »
Sezgin Bey, bu konuda çok kapsamlı bir başlığımız mevcut:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=5399.0
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #5 : Haziran 04, 2011, 20:35:42 »
yokmu başka kullanan bu motorsilk ki arkadaşlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #6 : Haziran 04, 2011, 21:19:19 »
yokmu başka kullanan bu motorsilk ki arkadaşlar

:) komik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #7 : Haziran 04, 2011, 21:23:10 »
ben aracımda şu an motor silk kullanıyorum. etkilerine gelince motor sesinde azalma, rampa tırmanışta rahatlık yakıtta %10 kadar bir azalma tespit ettim. daha önce bor power kullanmıştım. oda iyiydi fakat ilk yağ değişiminde bütün etkiler yok oldu. zaten yağdeğişim süresini uzatır diyordu. motor silk ise 100bin km etki vaat ediyor. sonuç olarak ben kullanıyorum vede tavsiye ederim. 8-)
Mesut İNAL B Rh (+)

YİNE YENİ YENİDEN TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #8 : Haziran 05, 2011, 21:02:47 »
ben aracımda şu an motor silk kullanıyorum. etkilerine gelince motor sesinde azalma, rampa tırmanışta rahatlık yakıtta %10 kadar bir azalma tespit ettim. daha önce bor power kullanmıştım. oda iyiydi fakat ilk yağ değişiminde bütün etkiler yok oldu. zaten yağdeğişim süresini uzatır diyordu. motor silk ise 100bin km etki vaat ediyor. sonuç olarak ben kullanıyorum vede tavsiye ederim. 8-)

Mesut Bey Motorsilk'i kaç binde uyguladınız, motor vvt-i 1.6 zannedersem??
2008 Corolla D-4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #9 : Haziran 16, 2011, 22:33:24 »
Bütün bor markalarını araştırdım.En iyisi motosilk olduguna karar verdim ve aldım.Gözlemlediğim olaylar:Motorun sesi kesiliyo, motor rahat çalısıyo,Yağ eksiltmeyi önlüyo...
98 GLi sPeCiAl 114 HP...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #10 : Haziran 17, 2011, 02:15:13 »
motorsilk uygulanacagı zaman yag filtresi değişiyor sanırım öle katılıyor bir de aracın benzin deposuna 100 ml bi katkı maddesi var motoru temizliyomus zannedersem duydunuz mu hiç . motorsilk uygulanısı hakkında bilgi verirseniz sevinirim
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • iyi adamdı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #11 : Haziran 17, 2011, 10:02:48 »
motorsilk markası hakkında bilgim yok fakat en son bakımda ''bor power'' yakıt katkısını kullandım. kesinlikle tavsiye ederim. rölanti sesinde ve titremede düşüş var. motorun çalışması daha rahat. aracın çekişine ve yakıtına da tasarrufu var bence...bu katkı maddesi yağ değişiminde, filtre değiştikten sonra katılıyor. yaklaşık 200 ml civarı... fiyatı ısparta da 45 tl. başka illerden haberdar değilim. bir de aynı markanın ''motor temizleyicisi'' var. onu kullanmadım fakat ilk yağ değişiminde yağı boşaltmadan önce temizleyiciyi de kullanmak istiyorum. ben tavsiye ederim. faydasını gördüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #12 : Haziran 18, 2011, 00:15:35 »
motorsilk uygulanacagı zaman yag filtresi değişiyor sanırım öle katılıyor bir de aracın benzin deposuna 100 ml bi katkı maddesi var motoru temizliyomus zannedersem duydunuz mu hiç . motorsilk uygulanısı hakkında bilgi verirseniz sevinirim

Öncelikle motorsilk'i metal katkısını motora uygulamadan önce aracınızın yağ ve yağ filtresinin yeni olmasına yada 1000 km yi aşmamış olmasına dikkat ediniz. Motorsilki kullanmak biraz meşakatli iştir. Eğer ayrıntılara riayet etmezseniz sonuç beklediğinizin tam tersi olabilir!

Uygulanışından Önce Bilgi;

   120-130 bin km nin üstündeki araçlarda performansı etkilediği bariz görülmektedir. Aslında motorun perfonmansını artırmaz sadece var olan kapasiteyi hayata geçirir. Yani motorunuzu yeniler, gerçek performansına kavuşturur.Dolayısıyla düşük km li araçlara uygulayanlar performansa etki etmediğini söyleyeceklerdir ki bu gayet normal, beygir değil bu.
   Motorsilk yağ katkısı değildir, metal katkısıdır. Aynı zeytin yağ ve su gibi düşünün. Motor yağından ayrışır ve metale yapışarak kendisini emmesini bekler(3000 km den sonra olur bu). Emdikten sonra metal üzerinde ipeksi bir doku oluşturur ve bütün sürtünmeler bu ipeklerin üzerinde olur. Yani metal metale sürtmez, ipek ipeğe sürter. Bu da sürtünmeyi azaltır ibarelerinin açıklaması şeklindedir.(bor power'in emilme özelliği olmadığı için her yağ değişiminde yağ ile akar gider, motorsilk yapışır kalır, araç ömrü hayatı boyunca 1 kez uygulanır.)
   Yüksek km li motorlarda ortaya çıkan aşınmayı, partikülleri ve çatlakları onardığıda söylenir, ama tabi açıp bakmak lazım :) bence doğrudur. Dolayısıyla yağ eksilten araçlar yağı ya daha az eksiltir yada hiç eksiltmez. Dolayısıyla kaliteli bir yağ filtresinin takılı olması anlamlı olacaktır. Bu aşınan yüzeydeki partiküller elbette filtreye takılacaktır. Hatta bu konu ile ilgili distribitör firma 3500 km sonra sadece yağ filtresini değiştirin der. İlk kullanımda çok temizlik yapacağı ve filtrenin çabuk kirleneceği mantığıyla.. yağ değişmeden filtre nasıl değişir oda ayrı mesele tabi.:hoş:
     Sonuç itibari ile motorun metal aksamlarındaki aşınmaları giderir ve temizleyerek metal üzerinde ipekten bir zırh oluşturarak motoru korur ve rahat-sessiz çalışmasını sağlar.Günümüzde üretici firmalar, bor teknolojisini sıfır araçlara uygulayarak satışa sunarlar. Tabi morotsilk&borpower ile değil daha farklı formülasyonlar uygulayarak.

Gelelim uygulanışına;
   Yeni yağ ve yağ filtremiz ile motoru çalıştırıyoruz. Geri vitese takıyoruz. Aracı otoparktan çıkartıp motora nasıl hararet (80 C) yaptırabilirim diye düşünüyorsunuz. Düz bir yolda hız kurallarına riayet edecek şekilde motoru biraz zorlayınız, devir saati 4000 üstü uygundur. Bu şekilde güneşli bir havada 5-10 dk gitmeniz yeterli olacaktır. Sonra motor freni yardımıyla aracı sağa çekerek durdurunuz. Hemen motoru kapatınız ve kabutu açınız. Bu esnada motorsilki iyice çalkalayarak bütün bor parçacıklarının birbirine karşıtırınız. Uzun süre dik durduysa başı aşşağıya gelecek şekilde sallayınız ,zaman kazanırsınız. Çünkü motor soğumadan katmalısınız.Çalkalama işlemi biter bitmez motor yağ kapağını açın ve içine olduğu gibi dökün. İçiniz cız edecek, ben ne yaptım Allahım diyeceksiniz, bu ne böyle beyaz beyaz diyeceksiniz :-\ Sakin olun :DUR: motorunuzun yağ kapağını tekrar sıkıca kapatınız ve derhal motoru çalıştırınız. Ya 30 dakka rolantide çalıştırınız, ya da en az 30 km yol gidiniz. 15 dk rolanti 15 km yol da opsiyonlarımız arasında  :P 

   Amma iştahlı anlattım yahu, belkide yarın 250.000 km deki 1.4 VVT-I ıma uygulayacağımdandır ;)

Biraz içimden geldiği gibi yazdım, sürç-i lisan ettimse affola, umarım birşeyler katabilmişimdir..
   
     
   
   
2008 Corolla D-4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: motorsilk
« Yanıtla #13 : Haziran 21, 2011, 03:11:12 »
Öncelikle motorsilk'i metal katkısını motora uygulamadan önce aracınızın yağ ve yağ filtresinin yeni olmasına yada 1000 km yi aşmamış olmasına dikkat ediniz. Motorsilki kullanmak biraz meşakatli iştir. Eğer ayrıntılara riayet etmezseniz sonuç beklediğinizin tam tersi olabilir!

Uygulanışından Önce Bilgi;

   120-130 bin km nin üstündeki araçlarda performansı etkilediği bariz görülmektedir. Aslında motorun perfonmansını artırmaz sadece var olan kapasiteyi hayata geçirir. Yani motorunuzu yeniler, gerçek performansına kavuşturur.Dolayısıyla düşük km li araçlara uygulayanlar performansa etki etmediğini söyleyeceklerdir ki bu gayet normal, beygir değil bu.
   Motorsilk yağ katkısı değildir, metal katkısıdır. Aynı zeytin yağ ve su gibi düşünün. Motor yağından ayrışır ve metale yapışarak kendisini emmesini bekler(3000 km den sonra olur bu). Emdikten sonra metal üzerinde ipeksi bir doku oluşturur ve bütün sürtünmeler bu ipeklerin üzerinde olur. Yani metal metale sürtmez, ipek ipeğe sürter. Bu da sürtünmeyi azaltır ibarelerinin açıklaması şeklindedir.(bor power'in emilme özelliği olmadığı için her yağ değişiminde yağ ile akar gider, motorsilk yapışır kalır, araç ömrü hayatı boyunca 1 kez uygulanır.)
   Yüksek km li motorlarda ortaya çıkan aşınmayı, partikülleri ve çatlakları onardığıda söylenir, ama tabi açıp bakmak lazım :) bence doğrudur. Dolayısıyla yağ eksilten araçlar yağı ya daha az eksiltir yada hiç eksiltmez. Dolayısıyla kaliteli bir yağ filtresinin takılı olması anlamlı olacaktır. Bu aşınan yüzeydeki partiküller elbette filtreye takılacaktır. Hatta bu konu ile ilgili distribitör firma 3500 km sonra sadece yağ filtresini değiştirin der. İlk kullanımda çok temizlik yapacağı ve filtrenin çabuk kirleneceği mantığıyla.. yağ değişmeden filtre nasıl değişir oda ayrı mesele tabi.:hoş:
     Sonuç itibari ile motorun metal aksamlarındaki aşınmaları giderir ve temizleyerek metal üzerinde ipekten bir zırh oluşturarak motoru korur ve rahat-sessiz çalışmasını sağlar.Günümüzde üretici firmalar, bor teknolojisini sıfır araçlara uygulayarak satışa sunarlar. Tabi morotsilk&borpower ile değil daha farklı formülasyonlar uygulayarak.

Gelelim uygulanışına;
   Yeni yağ ve yağ filtremiz ile motoru çalıştırıyoruz. Geri vitese takıyoruz. Aracı otoparktan çıkartıp motora nasıl hararet (80 C) yaptırabilirim diye düşünüyorsunuz. Düz bir yolda hız kurallarına riayet edecek şekilde motoru biraz zorlayınız, devir saati 4000 üstü uygundur. Bu şekilde güneşli bir havada 5-10 dk gitmeniz yeterli olacaktır. Sonra motor freni yardımıyla aracı sağa çekerek durdurunuz. Hemen motoru kapatınız ve kabutu açınız. Bu esnada motorsilki iyice çalkalayarak bütün bor parçacıklarının birbirine karşıtırınız. Uzun süre dik durduysa başı aşşağıya gelecek şekilde sallayınız ,zaman kazanırsınız. Çünkü motor soğumadan katmalısınız.Çalkalama işlemi biter bitmez motor yağ kapağını açın ve içine olduğu gibi dökün. İçiniz cız edecek, ben ne yaptım Allahım diyeceksiniz, bu ne böyle beyaz beyaz diyeceksiniz :-\ Sakin olun :DUR: motorunuzun yağ kapağını tekrar sıkıca kapatınız ve derhal motoru çalıştırınız. Ya 30 dakka rolantide çalıştırınız, ya da en az 30 km yol gidiniz. 15 dk rolanti 15 km yol da opsiyonlarımız arasında  :P 

   Amma iştahlı anlattım yahu, belkide yarın 250.000 km deki 1.4 VVT-I ıma uygulayacağımdandır ;)

Biraz içimden geldiği gibi yazdım, sürç-i lisan ettimse affola, umarım birşeyler katabilmişimdir..
    :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:
     
   
 
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ