Gönderen Konu: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım  (Okunma sayısı 1820 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1997 XEİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« : Mayıs 30, 2011, 16:19:40 »
Petrol İstasyonunda Statik Elektrik

Yaygınlaşmakta olan self servis hizmeti veren petrol istasyonlarında, insanlar dolum sırasında statik elektrikten kaynaklanacak ve yangınla sonuçlanacak durumlar hakkında uyarılmalıdır.
Bu nedenle meydana gelen 150 yangın olayı incelendiğinde şaşırtıcı sonuçlar ile karşılaşılmaktadır.

1.   150 olayın içinde çoğunluğunun erkeklere nazaran bayan sürücülerde meydana geldiği, bunun da nedeninin bayanların dolum esnasında araca inip binme alışkanlıklarının erkeklere nazaran daha çok olduğudur.
2.   Yangının başlamasına en çok: Yakıt dolumu devam etmekteyken insanların araçlarına tekrar girmeleri ve dolum işlemi bittiğinde yakıt hortumunun ucundaki tabancanın çıkartılması esnasındaki statik elektriklenmenin neden ( pompa tabancasının ucuna dokunmayla tetiklenen tehlike ) olduğu ortaya çıkmaktadır.
3.   Bu tip olaylarda başlıca nedenlerden bir diğeri ise insanların kauçuk tabanlı ayakabı ve sentetik malzeme içeren giysiler kullanması olarak ortaya çıkmaktadır.
4.   Ayrıca, aracınıza yakıt doldururken asla cep telefonu kullanmayın, zira cep telefonu sinyallerinin statik elektriklenmede tetikleyici faktör olduğu bilinmektedir.




5.   Akaryakıt dolumu esnasında oluşan petrol buharının statik bir şarjla teması anında yanma ve yangın başlayabileceği çok iyi bilinmektedir.
6.   29  olayın incelenmesinde , insanlar araçlarına tekrar girmiş ve çıktıktan sonra yakıt doluyorken yakıt tabancasına dokunmuşlardır. Bu tip olay bütün araç modellerinde olabilmektedir
7.   17 yangın; Yakıt pompalanmaya başladıktan sonra depo kapağının açılması veya açılıyorken meydana gelmiştir.
8.   Statik şarj sık sık yolcuların üzerlerinde bulunan elbiselerinin araca inip binmeleri esnasında koltuk döşemelerine sürtünmelerden kaynaklanır. Bu durumdan sakınmak gerekir. Buradan hareketle HİÇ KİMSE dolum işlemi başladığında ve dolum sürüyorken araca inip binmemelidir. Araca inip binme işlemi doluma başlamadan ÖNCE veya dolum bittiken SONRA yapılmalıdır.
9.   EN ÜST SEVİYEDE ÖNLEM: Eğer yakıt sızıyor veya yere yayılmış ise ; Yüksek oranda yanıcı yakıt buharı vardır. Bu durumda çalıştırıImaları ve çalışması durumunda statik elektriklenmeden ötürü kıvılcım çıkarabilecek elektronik ekipmanları ( cep telefonu , uzaktan kumanda gibi ) kullanmayın  veya aracın kendiliğinden tutuşturmayı başlatabileceğini unutmayın. Aracı tekrar çalıştırmadan ÖNCE, sızmış , yayılmış yakıt petrol istasyonu çalışanları tarafından uzaklaştırılmalı veya nötralize edilmelidir.



YAKIT DOLDURMA

ARACINIZDA:   Aracınızı durdurun, el frenini çekin , kontak anahtarını kapalı konuma getirin, radyo ve aydınlatmaları kapatın.

ASLA:   Aracınıza yakıt doluyorken tekrar binmeyin.

TEDBİR:   Aracınızdan inince kapıyı kapatma veya inerken kapıyı tutma alışkanlığı edinin bu yolla eliniz bir metal aksama değeceğinden statik elektrik yükü boşalacaktır.Kapınızı kapattıktan sonra ARACINIZIN ÜZERİNDEKİ METAL AKSAMA DOKUNUN, daha sonra yakıt tabancasına dokunun. Bunu yaparak vücudunuzdaki statik elektrik birikimini yakıt tabancasına değil dokunduğunuz metal üzerine boşaltmış olacaksınız



GÜVENLİK KURALLARINA UYUN

Bu bilgiyi arkadaşlarınız, aile fertleriniz ve özellikle araçlarda seyahat eden  çocuklarınızla da paylaşın.
 :foto: :foto:
Herşey Gönlünüzce Olsun....

Toyota Club Türkiye

Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« : Mayıs 30, 2011, 16:19:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2011, 16:31:38 »
  Güzel ve faydalı bilgi.
 Açıkçası bu durumun dizel yakıtlar için olduğunu düşünmüyorum. Diğer yandan eski aracımda (94 ae101) çokca statik elektrik hissederdim ama şu anda hiç böyle bir sıkıntım olmadı aynı ayakkabıları kullandığımda dahil.
 Bir kez de (ae101) ile yakıt alırken pompanın yakıt borusu patlamıştı. Hiç unutmam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2011, 16:35:39 »
En kolay önlem yakıt doldurmadan önce kaportaya dokunmak ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2011, 22:15:14 »
çok ince bir durum demekki teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2011, 01:59:07 »
Cemalettin bey güzel ve çok faydalı bir paylaşım.. çok teşekkürler.. selamlar saygılar..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2011, 02:09:32 »
Hatta arabadan inerken kapının kaporta kısmına dokunduğunuzda kıvılcım sesi geliyor. Topraklamak gerekiyor tabi  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #6 : Mayıs 31, 2011, 03:29:49 »
Faydalı bir paylaşım, teşekkürler

Her petrol istasyonunda, her ne kadar kullanılmasa da, toprak hattı bulunur (kurallar bunu gerektiriyor). Pompanın dolum ağzını araca bağlamadan önce, bu toprak hattını araç üzerinde ki metal bir yere bağlamak (örneğin egzos ucu) güvenliği arttıracaktır ;)

Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #7 : Mayıs 31, 2011, 03:33:05 »
En kolay önlem yakıt doldurmadan önce kaportaya dokunmak ;)

Doğal toprak hattı da oluşturalım :) hatta bu işlem sırasında ayakkabıları çıkararak yalınayak yere basmak daha fazla fayda sağlayacaktır :D
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2011, 13:13:53 »
Bir itfaiyeci olarak,tebrik ederim güzel bi paylaşım..
Birde araclarımızda 6 kg. KKT (Kuru kimyevi toz ) dediğimiz yangın söndrüme cihazı bulundurursak iyi olur,vize için kullandıklarımız  yeterli değil bilginize,zira bu 6kg. KKT toplam 10saniyede boşalmaktadır.Yani bagajda taşıdığınız o küçük söndürme tüpü  en fazla 5 saniyede biter,tabi koltuğunuzun altında yada ulaşabileceğiniz bir yerde bu küçük KKT olmalı ama bagajdada 6kg.bir tüp çok faydalı olur zira başlangıç halindeyken hemen müdahale ederseniz sizde söndürebilirsiniz.Oksijenle temasını kesecek bir toz bulutu oluşturun,yeter. Zaten bizim yaptığımızda bu OKSİJENLE teması kesmek..Lakin motorunuzda bir yanma mevcutsa kaputu açarken dikkatli olmalısınız zira kaputu açarken özellikle yoğun duman varsa yanma çok az bir yerdedir siz kaputu açtığınızda,motor kısmına aniden giren oksijen yanmayı hızlandırabilir,parlama veya patlama yapabilir,dikkatli olmalısınız.Yada bizi arayın  (110) hemen gelmeye çalışalım elbette trafik ve insanlar elverdiği müddetçe.. Yangın ve kazasız günler dilerim.. İzmir itfaiye daire başkanlığı İTFAİYE ERİ Y.ÇİĞ hoşçakalın.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #9 : Haziran 01, 2011, 13:14:28 »
Petrol İstasyonunda Statik Elektrik

Yaygınlaşmakta olan self servis hizmeti veren petrol istasyonlarında, insanlar dolum sırasında statik elektrikten kaynaklanacak ve yangınla sonuçlanacak durumlar hakkında uyarılmalıdır.
Bu nedenle meydana gelen 150 yangın olayı incelendiğinde şaşırtıcı sonuçlar ile karşılaşılmaktadır.

1.   150 olayın içinde çoğunluğunun erkeklere nazaran bayan sürücülerde meydana geldiği, bunun da nedeninin bayanların dolum esnasında araca inip binme alışkanlıklarının erkeklere nazaran daha çok olduğudur.
2.   Yangının başlamasına en çok: Yakıt dolumu devam etmekteyken insanların araçlarına tekrar girmeleri ve dolum işlemi bittiğinde yakıt hortumunun ucundaki tabancanın çıkartılması esnasındaki statik elektriklenmenin neden ( pompa tabancasının ucuna dokunmayla tetiklenen tehlike ) olduğu ortaya çıkmaktadır.
3.   Bu tip olaylarda başlıca nedenlerden bir diğeri ise insanların kauçuk tabanlı ayakabı ve sentetik malzeme içeren giysiler kullanması olarak ortaya çıkmaktadır.
4.   Ayrıca, aracınıza yakıt doldururken asla cep telefonu kullanmayın, zira cep telefonu sinyallerinin statik elektriklenmede tetikleyici faktör olduğu bilinmektedir.




5.   Akaryakıt dolumu esnasında oluşan petrol buharının statik bir şarjla teması anında yanma ve yangın başlayabileceği çok iyi bilinmektedir.
6.   29  olayın incelenmesinde , insanlar araçlarına tekrar girmiş ve çıktıktan sonra yakıt doluyorken yakıt tabancasına dokunmuşlardır. Bu tip olay bütün araç modellerinde olabilmektedir
7.   17 yangın; Yakıt pompalanmaya başladıktan sonra depo kapağının açılması veya açılıyorken meydana gelmiştir.
8.   Statik şarj sık sık yolcuların üzerlerinde bulunan elbiselerinin araca inip binmeleri esnasında koltuk döşemelerine sürtünmelerden kaynaklanır. Bu durumdan sakınmak gerekir. Buradan hareketle HİÇ KİMSE dolum işlemi başladığında ve dolum sürüyorken araca inip binmemelidir. Araca inip binme işlemi doluma başlamadan ÖNCE veya dolum bittiken SONRA yapılmalıdır.
9.   EN ÜST SEVİYEDE ÖNLEM: Eğer yakıt sızıyor veya yere yayılmış ise ; Yüksek oranda yanıcı yakıt buharı vardır. Bu durumda çalıştırıImaları ve çalışması durumunda statik elektriklenmeden ötürü kıvılcım çıkarabilecek elektronik ekipmanları ( cep telefonu , uzaktan kumanda gibi ) kullanmayın  veya aracın kendiliğinden tutuşturmayı başlatabileceğini unutmayın. Aracı tekrar çalıştırmadan ÖNCE, sızmış , yayılmış yakıt petrol istasyonu çalışanları tarafından uzaklaştırılmalı veya nötralize edilmelidir.



YAKIT DOLDURMA

ARACINIZDA:   Aracınızı durdurun, el frenini çekin , kontak anahtarını kapalı konuma getirin, radyo ve aydınlatmaları kapatın.

ASLA:   Aracınıza yakıt doluyorken tekrar binmeyin.

TEDBİR:   Aracınızdan inince kapıyı kapatma veya inerken kapıyı tutma alışkanlığı edinin bu yolla eliniz bir metal aksama değeceğinden statik elektrik yükü boşalacaktır.Kapınızı kapattıktan sonra ARACINIZIN ÜZERİNDEKİ METAL AKSAMA DOKUNUN, daha sonra yakıt tabancasına dokunun. Bunu yaparak vücudunuzdaki statik elektrik birikimini yakıt tabancasına değil dokunduğunuz metal üzerine boşaltmış olacaksınız



GÜVENLİK KURALLARINA UYUN

Bu bilgiyi arkadaşlarınız, aile fertleriniz ve özellikle araçlarda seyahat eden  çocuklarınızla da paylaşın.
 :foto: :foto:
Bir itfaiyeci olarak,tebrik ederim güzel bi paylaşım..
Birde araclarımızda 6 kg. KKT (Kuru kimyevi toz ) dediğimiz yangın söndrüme cihazı bulundurursak iyi olur,vize için kullandıklarımız  yeterli değil bilginize,zira bu 6kg. KKT toplam 10saniyede boşalmaktadır.Yani bagajda taşıdığınız o küçük söndürme tüpü  en fazla 5 saniyede biter,tabi koltuğunuzun altında yada ulaşabileceğiniz bir yerde bu küçük KKT olmalı ama bagajdada 6kg.bir tüp çok faydalı olur zira başlangıç halindeyken hemen müdahale ederseniz sizde söndürebilirsiniz.Oksijenle temasını kesecek bir toz bulutu oluşturun,yeter. Zaten bizim yaptığımızda bu OKSİJENLE teması kesmek..Lakin motorunuzda bir yanma mevcutsa kaputu açarken dikkatli olmalısınız zira kaputu açarken özellikle yoğun duman varsa yanma çok az bir yerdedir siz kaputu açtığınızda,motor kısmına aniden giren oksijen yanmayı hızlandırabilir,parlama veya patlama yapabilir,dikkatli olmalısınız.Yada bizi arayın  (110) hemen gelmeye çalışalım elbette trafik ve insanlar elverdiği müddetçe.. Yangın ve kazasız günler dilerim.. İzmir itfaiye daire başkanlığı İTFAİYE ERİ Y.ÇİĞ hoşçakalın.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #10 : Haziran 02, 2011, 07:09:13 »
  Güzel bir yaklaşım sergilemişsiniz, tebrikler ve görevinizde başarılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #11 : Haziran 02, 2011, 10:55:20 »
  Güzel bir yaklaşım sergilemişsiniz, tebrikler ve görevinizde başarılar.
Çok sağolun hakan bey,sizede çalışmalarınızda başarılar.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #12 : Haziran 02, 2011, 11:47:47 »
Faydalı bir paylaşım , teşekkürler.  7. maddedeki depo kapağı herhalde bagaj kapağı anlamında değil mi? Aksi halde yakıt pompalanmaya başladıktan sonra depo kapağının açmak...

Eskiden tankerlerin altında yere değen bir zincir olurdu  topraklamak için , son senelerde bu hiç dikkatimi çekmiyor bu artık yok gibi çoğunlukla. Eğer böyleyse , statik elektriğin huyumu değişti yoksa tankerler mi?
Yakıt alırken bu kapı açma konusunda hep dikkat ederim ama yine de araçlarımızın altına yere hafifçe değen ince bir tel biz de mi taksak acaba :-\

Acaba bazı firmalar lastik hamuruna az da olsa iletkenlik yaratacak malzeme katılıyor mu merak ediyorum. Bilmem hiç farkettinizmi , eski CRT li tv leri biliyoruz , bunların bazılarının ekranlarına dokunduğunuzda çıtır çıtır statik elektrik geçişi olurdu , fakat bazı iyi kalite pahalı tüplerde bu olmazdı , bir sebebi vardı bunun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Faydalı Bir Bilgi Okuyup Paylaşalım
« Yanıtla #13 : Haziran 02, 2011, 12:25:50 »
zaten elektrikli araba alıcam