Aynen öyle, herkesin aracı kendine en güzelidir. Diğer taraftan Golf-Polo kıyası bu duruma çok uymamış. Auris-Yaris kıyası gibi olmuş. Oysa Yaris Auris'den daha kalitesizdir diyemeyiz Auris'e nazaran ucuz olduğu halde, öyle değil mi?
Söylediğim gibi; fark zaten görülen bir gerçek ve bunun için böyle bir teste gerek yok. Test, özellikle VW. inki reklam amaçlı olmuş. Ama aynı kapıya başka yön ve kuvvetler uygulandığında onunda ayarının kaçacağından eminim. Bu arada Golf var, Golf var. Bu ise teknik bir ayrıntı bence.
Şimdi Bentley'i de Vw. grubu üretiyor. Vw. grubunun kendi araçları ile Bentley arasında da hem kalite, hem prestij, hemde fiyat farkının olması gayet doğal. Bu hangi aracın hangi pazara sunulacağı ile ilgili bir olgu. Bu videodaki kapıda zıplamayı bırakın, Çarpışma Testlerinde aracın çarpma sonrası kapısının ne kadar bir güç ile açılacağını belli aletler ile ölçüp kayıt altına alan sistemlerde var. Yine çarpma sonrası kapı kilitlerinin otomatik açılmasını ve emniyet kemerinin açılmasını sağlayan sistemlerinde testleri var.
Ben daha da ileri gideyim, ister o Logan olsun, ister Golf, ister bizlerin bindiği araçlar (Umut'un Javelin bunun dışında



) kesip kamyonet haline getirip yüklemeyi deneyin. Sonuçlar çok komik olabilir.

Ama bir çok kişinin beğenmediği (bence iyi bir araçtı) Anadol'da bu yapılabiliyor Tam Şasi sayesinde. Yine araçlarınızın bir tekerleğinin havada kalmasını (çukur vs. sayesinde) ve bu sırada kapılarını açmayı deneyin. Bunlar aracın sertliği ile alakalıdır, yol tutuşa katkı sağlar, istenmeyen ses oluşumunu nispeten önler ancak aracın daha sağlam olmasını tam olarak sağlamaz.
Tabi hemen her marka değişik şekillerde kapı vs. hareketli parçaların testini tasarım ve ilk üretim aşamasında uzun uzaya yapmaktadır.
Durability testing on the 2011 Chevy Volt charge port, trunk & fuel door