Gönderen Konu: marş geç basması  (Okunma sayısı 9517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
marş geç basması
« : Mayıs 26, 2011, 20:13:13 »
arkadaşlar,marşın biraz gec almasıyla akünün şarj olması gerekliliği arasında bağlantı kurabılırmıyız?

Toyota Club Türkiye

marş geç basması
« : Mayıs 26, 2011, 20:13:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #1 : Mayıs 27, 2011, 09:31:53 »
Eğer akü ile ilgili bir problem değilse, marş dinamosunun kömürleri de bitmiş olabilir.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #2 : Mayıs 27, 2011, 10:01:06 »
arkadaşlar,marşın biraz gec almasıyla akünün şarj olması gerekliliği arasında bağlantı kurabılırmıyız?

 akü suyununda seviyesinin azaldığınıda düşünebiliriz :)
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #3 : Mayıs 27, 2011, 10:32:19 »
marşın geç almasının birçok nedeni olabilir,

aracınız kaç model kaç bin km de  bunlarıda yazmamışsınız ayrıca,

1. olarak en belirgin sebebi öncelikle düstrübitörlü ise eski sistem disrtübitör kömürlerinin aşınmasıdır

2. olarak eski sistem yeni sistem farketmez bujilerin ömürlerinin tamamlaması veya kurum yapması

3. olarak piston segmanlarının yağ kaçırması ve bujilerin yağlanması ve bujinin ateşleme gerçekleştirene kadar bu yağın kurumaması

4. neden hava filtresinin çok kirli olması, ateşleme için gerekli oksijenin tedarik edilememesi

5. neden buji kablolarının özelliğini yitirmesi yada çok damarlı kablolarının bir kısmının kompması

6. neden marş motoru kömürlerinin aşınmış olması


bu daha 7 8 9 diye gider ancak aracınız modelini motorun kodunu yazarsanız ve kaç bin km olduğunu daha detaylı yardımcı olabiliriz,  keza kilometreye göre bile bakılması gereken yerler değişebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #4 : Mayıs 27, 2011, 19:15:29 »
aracım 2007 corolla sol benzinli.107binde.Aku gostergesı şarj gerekli diyor.Ondan diye tahmın etmıstım ama....
Bujiler hava filtresi iyi.Yağ kacırmada yok.Kömürler bitmiş olabılır dedıgınız gıbı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2011, 20:06:34 »
Akü şarj istiyor demişsiniz.Neden aküyü şarj ettirmeyip marş kömürüne takılıyorsunuz ki?Şarj ettirmek 10tl zaten,ucuzdan başlamak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2011, 21:32:40 »
aracım 2007 corolla sol benzinli.107binde.Aku gostergesı şarj gerekli diyor.Ondan diye tahmın etmıstım ama....
Bujiler hava filtresi iyi.Yağ kacırmada yok.Kömürler bitmiş olabılır dedıgınız gıbı.

Aracı çalıştırdıktan sonra akü lambası biraz geç sönüyorsa şarj lazım.. Ya aracı biraz kullanın ama şarj etmek için araba kullanmak pahalıya kaçmak olur dizel veya benzin pahalı ondan şarj ettirin 10 liraya ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #7 : Haziran 01, 2011, 17:29:46 »
107 binde şarj dinamonuzun ölmesi zor ihtimal .bellide olmaz tabi.ateşleme sisteminizden kaynaklı olabilir.araç lpg li ise lpg de stop edilen araçlarda ilk çalıştırmada marş geç alabilir .aracı stop etmeden bnezinde bırakmanızı tavsiye ederim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: marş geç basması
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2011, 17:57:16 »
Özetle ,  araçlarımızda 1  marş motoru  ve 1 de şarj dinamosu var.

Şarj dinamosunun durumunu test etmek için aracı çalıştırıp ısıttıktan sonra 2500 devirde falan farlar açıp, fan motorunu son kademeye alıp , arka cam rezistansını açıp dinamodan çıkan akımı ölçtürmek gerekli , ekipmanınız yoksa 5 TL ye bir elektrikçide ölçtürün, zira kısmen arızalı bir dinamo tam kapasiteyle şarj yapamaz ve akünüz tam şarj olmayabilir , akü ömrü de kısalır , hele ki kış günlerinde yüksek akımların çekildiği zamanlarda akü boşalır , ertesi gün sabah marş motoru dönmeyebilir , başa dert olur.

Marş motorunun da kontrolu için elektrikçi en kolay yol.  Aküde , kablolarda , bağlantı noktalarında hatalar olabilir , eski araçlarda bu ihtimaller daha fazla , bu nedenle marşa basıldığı anda  akü kutup başları ve marş motoru bağlantı kontak noktası üzerinde ölçüm yapılmalı , sonuca göre devam etmeli.