Gönderen Konu: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?  (Okunma sayısı 7609 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Zeki ORAL'ýn Dünyasý
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« : Mayıs 26, 2011, 19:13:05 »
1.4 D-4D düz vites aracım var.3 aydır kullanıyorum. Normal yolda çok fazla belli olmasa da özellikle yokuşlarda 1.viteste belli bir devirden (3000 gibi) sonra 2.ye attığınızda devir hemen 2000 in altına iniyor. Yani yokuşlarda aracın çekişi zayıf kalıyor. Bunda turbonun 2.000 devir civarında devreye girmesinin de etkisi var.
Acaba turbonun devreye girme devriayarlanabilir mi? Yani 2000 devirde değilde 1500 veya daha alt devirlerde devreye girmesi sağlanabilir mi?
Aracın kasasına göre 1.4 motorla  performansını -özellike yokuş çıkarken - iyi bulmuyorum. Bu konuda neler yapılbilir.Görüşlerinizi belirtirmısiniz.
1994 Tofaş Şahin 1.6 LPG          (2001-2004)
2001 Hyundai Accent GLS 16V    (2004-2011)
2011 Toyota Corolla D4D Elegant (2011- .....)

Toyota Club Türkiye

Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« : Mayıs 26, 2011, 19:13:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2011, 19:52:30 »
ben de aracın yokuşlardaki performansının yetersiz olduğuna katılıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2011, 20:07:33 »
Hocam chip tuning yaptırırsanız hem performansınız artar hem de bu şikayetleriniz biter.

Toyota kendisi de garanti kapsamında TTE chipleri takıyordu bir ara.Arabanın gücü 110hp'ye çıkıyordu.Bir sormak lazım.

Esasen normalde kutuları filan de anlayamıyor serviste,pimpirikliyseniz diyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2011, 20:42:12 »
işinin ehli birisine yazılım yaptırırsanız istekleriniz ayarlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2011, 21:42:23 »
Merhaba,
ayarlanması tabikide mümkün chip tuning olsun yada diğer yollarla.
ama ben 1500'de devreye girmesini açıkçası zararlı buluyorum çünki şehir içinde aşırı dur kalk yapıyoruz ve bu turboya emınım ki zarar vericektir. çünki ilk gördüğümüz devirlerden biri ama 2k yada 2.5k daha iyi gibi geliyor.
Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.aylinyilmaz.net
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2011, 17:03:06 »
bence kalkışı hızlandırmak için yapılabilecek en iyi şey gaz speed boster dır.
Gaz pedalının altına yerleştirilen bir parça ile gaza basmanızdan sonraki anı hızlandırır.
Benim bildiğim çalışma şekli şöyle( yanlışsam düzeltin lütfen )
eski nesil araçlarda gaz pedalı ile karbirötörün arasında bir kelebek vardı ve gaza bastığınızda karbiretöre gidecek yakıtı o kelebek ayarlardı.
Yeni nesil araçlarda kelebek yok elektronik çip var ve bu çip gaza bastığınızda sinyaller göndererek yakıtın yanma odasına ne kadar süre ile ne miktarda gideceğini belirliyor.
SPEED BOSTER bu sinyallerin daha hızlı ulaşmasını sağlıyor ...
diye biliyorum
Hatta Youtube ta bununla ilgili videolar var SPEED BOSTER yazıp videoları izleyebilirsiniz.
ben şahsen yaptırmayı düşünmüyor değilim hani..

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #6 : Mayıs 28, 2011, 12:24:11 »
bence kalkışı hızlandırmak için yapılabilecek en iyi şey gaz speed boster dır.
Gaz pedalının altına yerleştirilen bir parça ile gaza basmanızdan sonraki anı hızlandırır.
Benim bildiğim çalışma şekli şöyle( yanlışsam düzeltin lütfen )
eski nesil araçlarda gaz pedalı ile karbirötörün arasında bir kelebek vardı ve gaza bastığınızda karbiretöre gidecek yakıtı o kelebek ayarlardı.
Yeni nesil araçlarda kelebek yok elektronik çip var ve bu çip gaza bastığınızda sinyaller göndererek yakıtın yanma odasına ne kadar süre ile ne miktarda gideceğini belirliyor.
SPEED BOSTER bu sinyallerin daha hızlı ulaşmasını sağlıyor ...
diye biliyorum
Hatta Youtube ta bununla ilgili videolar var SPEED BOSTER yazıp videoları izleyebilirsiniz.
ben şahsen yaptırmayı düşünmüyor değilim hani..

Saygılar.

inceleyin bi o zaman :)

Sprint Booster

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-sprint-booster-42478838/detay/
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #7 : Mayıs 28, 2011, 13:05:35 »
inceleyin bi o zaman :)

Sprint Booster

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-sprint-booster-42478838/detay/

bence olması gereken birşey bu ama kesinlikle yakıt tasarrufuyla alakasız birşey laf olsun diye yazmışlar...sadece tepki arttırıcı ve gerçekten işe yarıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #8 : Mayıs 28, 2011, 14:04:14 »
Turbo zaten motor çalıştıkça sürekli devrededir. Yalnızca hissedilen etkisini bahsettiğiniz devirlerde gösterir. Zaten turbonun amacı yüksek devirlerde güç kazandırmaktır. Dizel motorlar düşük devirlerde yüksek güç üretirken bu oran yükseklerde düşer, buna çözüm olarak da turbo sistemler kullanılır. Yani düşük devirlerde pek bir yarar sağlamaz. Bunun yerine yukarıdaki bahsedilen parçalar kullanılabilir tabi ama motorun ömrüne etkisi de olumsuz yönde olacaktır ne kadar performans arttırıcılar koysanız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #9 : Mayıs 28, 2011, 14:35:10 »
  Common Rail Dizel araçlarda boğaz kelebeği yok, çünkü zaten yakıt direk olarak yüksek basınç ile silindirlerin içine pompalanıyor.
 Fatih arkadaşımızın da söylediği gibi Turbo'nun devreye giriş deviri diye birşey yok. Turbo boyutu, elektronik devre programı vb. etmenler ile etkili turbo devirleri vardır. Bahsi geçen rampalarda gerek olmadığı halde 2. vitese geçiyorsanız bu durumda çekişin zayıflaması doğaldır. Bu motorun güçsüz olduğunu değil, 2. vitesin çekiş gücünün o rampaya uygun olmadığını belli eder. Yani sürüş sitilinizi aracın özelliklerine göre adapte etmeniz konforunuzu ve aracın motorunu rahatlatır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #10 : Mayıs 28, 2011, 16:20:37 »
bence olması gereken birşey bu ama kesinlikle yakıt tasarrufuyla alakasız birşey laf olsun diye yazmışlar...sadece tepki arttırıcı ve gerçekten işe yarıyor...

tepki zamanını arttırmak amaclı sadece :)
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #11 : Mayıs 28, 2011, 17:06:47 »
fazla yakıt harcattıgını cok yerde okumustum zeten ilanda da sakin kullanımda tasarruf diyor cok yaktıgını soyleyince sakin kullanmıyorsunuz derler bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2011, 17:30:40 »
tepki zamanını arttırmak amaclı sadece :)

tepki zamanını değil abi hani tepkinin daha çabuk  ulaşmasını sağlamak amaçlı demek istedim...zaten tepki arttırıcı dedim yani daha çabuk tepki ;) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbonun devreye girmesi ayarlanabilir mi?
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2011, 17:58:55 »
tepki zamanını değil abi hani tepkinin daha çabuk  ulaşmasını sağlamak amaçlı demek istedim...zaten tepki arttırıcı dedim yani daha çabuk tepki ;) :)

anla işte günde 1 kutu hap alıyoruz bunada şükür :)
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+