Gönderen Konu: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi  (Okunma sayısı 11419 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« : Mayıs 25, 2011, 23:18:08 »
2003 corollamda rolantide titreme olayı nedeniyle boğaz temizliği yaptım.ama titreme kesilmiyor.rolanti valfi denen boğaz kelebeğinin altındaki parçayı ve sensörünüde (son iki resim) söküp temizledim.alttaki parçanın sensörünün takıldığı vida delikleri (yedinci resimdeki siyah olan parçadaki vida delikleri) sağa sola ayar yapılacak şekilde uzun; yani otomatik jikle devir ayarı yapılabiliyor.sola doğru döndürülüp takılırsa otomatik jikle çalışma devri düşüyor sağa döndürülüp takılırsa yükseliyor.birde 2002-2004 arası makyajsiz kasalarada yani gaz teli olan modellerde gaz telinin boğaza takılı olduğu kısımda küçük bir vida var oradan da rolanti ayarı yapılabiliyor.o somun biraz açılırsa titreme sorunu çözülüyor.ama sabah ilk çalışmada motor soğuk iken devir normalden biraz daha yüksek oluyor.son resimdeki rolanti valfinin sensör içinde kalan uç kısmında küçük silindir şeklinde bir mıknatıs var.ucunda da şeffaf cam gibi bir şey var sanırım iletken bir okuyucu madde.alttaki parçanın (rolanti valfi yada otomatik jikle valfi) beşinci resimdeki soldaki kısımdaki iki delikten kelebek kapalı konumda iken açılıp kapanan kapı gibi düşünün hava transferi oluyor.sağ taraf ise motor suyu geçen kısmına kapak görevi görüyor.sanırım su ısındıkça otomatik jikleyi devreden çıkıyor.dilimin döndüğünce açıklama yaptım.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Toyota Club Türkiye

2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« : Mayıs 25, 2011, 23:18:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2011, 00:16:38 »
sanırım resim yükleme oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2011, 00:23:29 »
hakan hocam hava filtresinin üstündeki ecu yuda bir temizle istersen.Yagsız kontak spreyle temizleniyor.Ama kesinlikle bez veya herhangi birşeyle temizlemeye silmeye kalmayın.bizim arabalar böyle benimkide makyajsız kasa araba 700 lerde çok iyi çalısıyor.600 çektigi zaman titriyor.Ama 600-700 arasında devir saati falan oynamıyor.Motor biraz sarsıntılı çalısıyor
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2011, 00:28:48 »
tuncay bey o dediğiniz parça ecu değil.hava akış sensörü maf sensörüde deniyor.onuda temizledim.akla ne geliyorsa hepsini temizledim.titremeye tek çözüm gaz telinin takıldığı yerdeki somundan ayar yapmak.ama ne kadar kalıcı bir çözüm olur orasını bilemem.yağsız sprey falan filan önemli değil bence.ben bir kaseye gazyağı doldurup maf sensörünü bir saat içinde beklettim.daha önce yağsız spreylede temizlemiştim.devir saati benim arabada da oynamıyor.sadece motorda bir titreme oluyor.birde kapı açıkken tireme kapıda belli oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2011, 00:34:02 »
hakan bey benım arabada aynı 2004 hb vvt-i motorların özelligi demek .maf sensörü ve bogaz temizliği titremeyi  biraz aaltıyor.Ancak dediğiniz gibi kapı acıkken daha çok hissdiyorsunuz.Ben çok  takmıyorum yapacak birşeyde yok gibi.rolanti 600 çektigi zaman titreme artıyor..700 lerdeyken motor titreşimi çok az
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2011, 00:40:53 »
evet tuncay aynen bende şimdileri takmıyorum,alıştık artık.içimizde kalacağına belki düzelir diye denedim.ben en çok sabahları otomatik jikle devrinin gereğinden yüksek olması ve jiklenin devreden geç çıkmasına kafa takıyordum ama onu düzelltim sanırım.benim araç lpg li.ama arkaşımdada aynı araç aynı model var.onda lpg yok,titreme onun aracında da var.yani bazılarının dediği gibi lpg kaynaklı değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2011, 20:49:54 »
Rölanti motor tiremesinde sorun genelde buji ve yakıtta aranmalı. Bujileri çıkartın , hem motorun durumu hakkında bir fikir verir sonra  güzelce temizleyip tırnak aralıklarını ölçüsünde eşit yapıp ayarlayın ve takın.  Yakıt için uzun bir yolculuk öncesi yakıta enjektör temizleyici katıp o işi de aradan çıkarın derim.

İyi akşamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 corolla boğaz kelebeği ve rolanti valfi
« Yanıtla #7 : Mayıs 26, 2011, 21:44:36 »
Vvt-i da o titreme kesilmez kesilmesinde yoksa vvt-i olduğu nerden anlaşılcak ultra ekonomik motor :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)