Gönderen Konu: Corolla 2.vites  (Okunma sayısı 2944 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • COROLLA COROLLA
    • Koseoglu mobilya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Corolla 2.vites
« : Mayıs 09, 2011, 16:13:21 »
Arkadaşlar merhaba.Corolla 2007 1.4.D4D aracımın 2.vites senkronajı nı değiştirdim fakat 1 ay kullanımdan sonra tekrar vites küçültürken ses yapmaya başladı.Kavrama yeni değişmişti ondan olabilirmi diye düşündüm değil galiba acaba şanzıman dişlisinde bir problem varmı dır?Ustalarımın yorumlarını bekliyorum.Bu arada bu problemi 3 ten 2 ye yani vitesi küçültürken 40 km/h in üstü hızlarda yapıyor ama önceden yapmıyordu.Yorumlarınızı bekliyorum.
Saygılar....
K.K.

Toyota Club Türkiye

Corolla 2.vites
« : Mayıs 09, 2011, 16:13:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #1 : Mayıs 10, 2011, 08:25:29 »
valla arabandaki problemi bilmem ama seni tanıyorum galiba kemal:) adanada beraber okuduk değil mi?::))))
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Küçük Balık yoksa Büyük Balıkta yok!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #2 : Mayıs 10, 2011, 09:02:08 »
Ben beşinci vites te sorun yaşamıştım. Bu daha farklı bir sorun olabilir. Size tavsiyem öyle motorcu falan değil de şanzıman üzerine çok tecrübeli bir usta ya başvurmanız.
Zeynel-Tekirdağ 1980 0 rh +
Yavaş beya... Arabada kızan var....:)
96 XLİ/ac Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #3 : Mayıs 19, 2011, 15:11:00 »
Arkadaşlar merhaba.Corolla 2007 1.4.D4D aracımın 2.vites senkronajı nı değiştirdim fakat 1 ay kullanımdan sonra tekrar vites küçültürken ses yapmaya başladı.Kavrama yeni değişmişti ondan olabilirmi diye düşündüm değil galiba acaba şanzıman dişlisinde bir problem varmı dır?Ustalarımın yorumlarını bekliyorum.Bu arada bu problemi 3 ten 2 ye yani vitesi küçültürken 40 km/h in üstü hızlarda yapıyor ama önceden yapmıyordu.Yorumlarınızı bekliyorum.
Saygılar....
    şanzıman yağını değiştirdinmi?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • COROLLA COROLLA
    • Koseoglu mobilya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #4 : Mayıs 23, 2011, 13:31:45 »
Hasancım nhbr ya?Dershanede de beraberdik unuttunmu?nasıl gidiyor?
K.K.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • COROLLA COROLLA
    • Koseoglu mobilya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #5 : Mayıs 23, 2011, 13:35:27 »
Hem şanzıman yağı değişti hem de 2.vites senkronaj değişti ama bunu 1 ay sonra tekrar yaşayınca şaşırdım dişli olabilir dedim kendi kendime.Bir de hoşuma gitmeyen bişey var kavrama daha ayagınızı pedaldan 1 cm cekmenizle aracı harekete geçiryor yani çok aşagı seviyede o yüzden acaba kavramayı iyi yapmıyormuyum vites değiştirirken diye düşünyorum.
K.K.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #6 : Mayıs 23, 2011, 17:37:11 »
Hem şanzıman yağı değişti hem de 2.vites senkronaj değişti ama bunu 1 ay sonra tekrar yaşayınca şaşırdım dişli olabilir dedim kendi kendime.Bir de hoşuma gitmeyen bişey var kavrama daha ayagınızı pedaldan 1 cm cekmenizle aracı harekete geçiryor yani çok aşagı seviyede o yüzden acaba kavramayı iyi yapmıyormuyum vites değiştirirken diye düşünyorum.
  Kemal arızayı sen bulmuşsun, debriyajın aşağıda kavradığı için vites cartlıyor. eğer 75w90 yarı sentetik veya tam sentetik yağ koymazsan şanzımandan randıman alamazsın. yağa bu kadar duyarlı başka şanzıman zor bulunur. debriyajını da tamircine göster.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #7 : Mayıs 23, 2011, 18:10:00 »
Kesinlikle debriyaj ayarından diyorum ae101 aracım var 2 ay önce baskı balata seti degiştirdim debriyaj kavraması aynı dediginiz gibiydi ustalar ayarlamadılar hidrolik ayarlanmaz dediler .Vitesler dişli geçiyordu kendim birgün pedallerın oldugu yere yattım baktım pedala baglı bir kol var ve muhtemelen kol alt merkezdeki hidrolige baglı vidası gevşettim kol gibi olan parçayıda pedaldan gevşettim gevşettikçe pedal yukarı çıktı vidasını geri sıkmadan debriyaj kavramasına baktım eskisinden biraz yukarıdaydı geri biraz daha sıktım tekrar baktım eskisi gibiydi bu şekilde sıktım 1-2 gün sonra baktım vitesler çok yumuşak geçmeye başladı şimdi gayet memnunum sana tavsiyem fren pedalının biraz aşagısında oldugu zaman debriyajın ayarı güzel oluyor .benim araba eski oldugundan bu tip birşeyi göze aldım ve güzelde oldu sen bence ustana ayarlattır senin araçtada muhtemeln bu ayar vardır
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • COROLLA COROLLA
    • Koseoglu mobilya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #8 : Temmuz 02, 2011, 10:15:48 »
Atilla Bey ve Yücel Bey ilginiz için teşekkür ederim biraz geç oldu kusura bakmayın.Atilla Bey önerdiğiniz yağı kullanmam yeter mi acaba bu sorunu ortadan kaldırırmı?Yücel Bey'in yazdığıpedal ayarıda mantıklı geldi bana fakat o bahsettiği ayar bende motor kısmında var neredeyse ayarı en sona çektik fakat cok az bişe değişti.Yapmam gereken başka bişey varmıdır?
Saygılar
K.K.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #9 : Mart 16, 2013, 17:50:53 »
Atilla Bey ve Yücel Bey ilginiz için teşekkür ederim biraz geç oldu kusura bakmayın.Atilla Bey önerdiğiniz yağı kullanmam yeter mi acaba bu sorunu ortadan kaldırırmı?Yücel Bey'in yazdığıpedal ayarıda mantıklı geldi bana fakat o bahsettiği ayar bende motor kısmında var neredeyse ayarı en sona çektik fakat cok az bişe değişti.Yapmam gereken başka bişey varmıdır?
Saygılar
Yücelin dediğinide bir kenara atma fakat öncelikle yapılacak şey  ustana sorarak şanzımana ne yağ koyduğnu öğren 75w90 değilse hemen yeni yağ koy.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2013, 19:45:48 »
Debriyaj pedalınızın 1cm yükseklikte kavraması demek debriyaja bastığınızda bile debriyajınız ayrışmıyor demektir, şayet pedalı ayarlasanız bile muhtemelen debriyaj balatanızın yarı ömründen çoğu gitmiş hatta tamamen bitmiş bile olabilir.

Ayrıca bu durum, şanzımanınız sökülürken debriyajınızında sökülmesi ve tekrar takılırken merkezlemenin tam ve doğru şekilde yapılmadan takılması sonucuda olabilir.

En temizi çok fazla hırpalamadan, bir an önce debriyajınızın sökülerek kontrol edilmesidir bence.

Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla 2.vites
« Yanıtla #11 : Mart 16, 2013, 20:21:15 »
Debriyaj pedalınızın 1cm yükseklikte kavraması demek debriyaja bastığınızda bile debriyajınız ayrışmıyor demektir, şayet pedalı ayarlasanız bile muhtemelen debriyaj balatanızın yarı ömründen çoğu gitmiş hatta tamamen bitmiş bile olabilir.

Ayrıca bu durum, şanzımanınız sökülürken debriyajınızında sökülmesi ve tekrar takılırken merkezlemenin tam ve doğru şekilde yapılmadan takılması sonucuda olabilir.

En temizi çok fazla hırpalamadan, bir an önce debriyajınızın sökülerek kontrol edilmesidir bence.

Geçmiş olsun.
Kesinlikle,bu durum ayağımızı debriyajın üzerinde tutmaktan daha kötü bir durum o nedenle vakit kaybetmemek gerek.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......