0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sagol Ercu Hava musait olursa bir hafta icinde bir daha degisim dusunuyorum
Yagin yuzde 35-40'i belki tahliye oldu.Bir kismi tork konverterde kaliyor.Yeni yag oranini yuzde yuze yaklastirmak icin en az 3 bosalt/doldur yapmak gerekiyormus. Ondan, Ercu.
Bende yakında kendi ellerimle yapacağım yağmurlar geçsin diye bekliyorum Coming soon
Ellerine, emegine saglik
Resimleri bekliyoruz Ercu.
2011 1.6 comf. Extra kullaniyorum. Bugun Eskisehirde yetkili servis Sarar'da degistirttim. Cik basit bir islem. Kendim de cok rahat yaparmisim aslinda. Ayni motor yagi degistirir gibi. Tapayi sokup yagi bosaltiyorsunuz.
Yag mıktarı ayarlama dıye bırsey yok.3 ltreye yakın alıyor.Dolum yapmak bıraz zor.3 lıtre sanzımn yagı bır kaba bosaltılıp pompa vasıtasıyla sanzımanın dolum yerınden tasıncaya kadar dolum yapılıyor.Tapadan dısarı tastıgı zaman kapatılıyor.Gereklı aletler varsa dolumu motor yagından daha kolay.
Arkadaşlar;Şanzıman yağını değiştirince yağ tapasını nasıl sıkıyorsunuz? Daha doğrusu sıkma torkunu bilen var mı? Malum bizde bu tip civata ve somunlar sıkılırken torkun yanından geçilmediği için bir süre sonra sızdırma ihtimali ortaya çıkıyor. Daha genel sormak gerekirse 2014-2015 coralla için bu tip değerleri bulabileceğim servis Tamir kataloğuna ulaşma şansım nedir?
Her somunun, civatanın sıkılmasında bir tork değeri vardır. Belirttiğiniz somunun tork değerini de ancak servis yetkilileri ya da orada görev almış kişiler bilebilir. Bu arada yetersiz, uygun olmayan güç ile somun ya da civata sıkılırsa yağ kaçağı olur ancak fazla sıkıldığında blokta çatlamalara ya da blokta yeni diş açılmasına sebebiyet verilir. İşte bu çok kötü bir ihtimaldir. Bunu önlemek için servislerde ya da bazı araç avadanlıklarında torkmetre yer alır.