Gönderen Konu: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi  (Okunma sayısı 26146 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« : Nisan 19, 2011, 21:01:56 »
Dun aksam, uzun zamandir niyetlendigim sanzuman yagi degisikligini gereceklestirebildim sukur.

1993-2002 model otomatik sanzumanli Corolla araclarda degisim ayni.

Yag haznesi gibi, otomatik sanzuman yagi- ATF haznesi uzerinde 14 mm.lik tahliye tipasi var, Toyota bakimda kolaylik olsun diye bunu eklemis. Butun araclarda yok.
Bu civatayi cikarinca yaklasik 3 lt kadar ATF tahliye oluyor. Kapasite daha fazla, ama bir defada tum ATF'yi tahliye etmek bu yontemle mumkun degil. Radyatore giden ATF sogutma hortumlari vasitasiyla yuzde yuz degisiklik yapmak mumkun, ama gerek yok. Iki ya da 3 defa tahliye edilip yeni ATF eklenince asagi yukari tamami yenilenmis oluyor zaten.

3 vitesli Corolla'da ayrica diferansiyel civatasini cikarip oradaki yagi da bosaltmak gerekiyor.Cunku ayri hazneleri var.1993-2002 arasi 4 vitesli Corolla araclarda ATF tek haznede toplaniyor.

Onerilen ATF, DEXRON IIE ya da DEXRONIII. Ama GM'in bu standardi artik eskide kalmis ve uretilmiyor. Dex/Mercon standartlarini karsilayan ATFler degisik yag sirketlerince pazarlaniyor.

Ben iki cesit ATF kullandim bu degisimde. 1 litre Redline D4 sentetik ATF ve yaklasik 2 litre de yasli araclar icin onerilen sentetik Valvoline Maxlife Dex/Merc. ATF.

Tahliye islemi icin arabayi kaldirmak gerekmedi, aracin altina ulasim kolay oldugu icin. Tahliye icin ustu acik plastik bir kap ve akan eski ATF'nin miktarini olcmek icin dereceli bir kap gerekiyor.

Tahliye civatasi ve somunu metal olduklari icin tekrar kullanilabilir, ama ideali yenisini servisten almak. Ben de oyle yaptim. Bir de huni lazim tabii. Yeni ATF'yi kontrol cubugunun takili oldugu yerden eklemek icin.

Yagin rengi kirmiziya yakin olmali. Benim arabada kahverengi, pembe arasi bir renkteydi.


Arabayi park ettim, vites P'de ve el freni cekili olarak.Civatayi cikarip yagin bosalmasini beklemek 5 dakikami aldi.Yeni yagi eklemek de birkac dakika surdu. Esas zamanimi alan eski yagi, ustu acik plastik kaptan plastik yag siselerine aktarmak ve temizlik, yag kabini posetlemek vs. aldi. 

Islem bittikten sonra arabayi calistirdim, bir iki dakika calistiktan sonra vites kolunu P'den 2'ye , her asamada bir sure bekleyerek, aldim. Cikan ATF miktarini olctugum icin asagi yukari ayni miktarda yagi ekledim, ama yine de seviyeyi kontrol etmek gerekti tabii. Bir de civatadan sizinti var mi yok mu ona bakiliyor en son.

Eski yagi da bugun yolumun uzerindeki bir oto parcalari magazasina verdim. Islem tamamlandi.

Redline D4 ATF ayni zamanda bazi duz sanzumanlarda da kullaniliyormus.

Cektigim resimlerden birkacini asagiya ekledim:





Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #1 : Nisan 19, 2011, 23:19:34 »
Hadi hayırlı olsun Ahmet abicim kazasız belasız bu yağıda eskitirsinde bir yağ değişimini daha paylaştığında görmüş oluruz :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #2 : Nisan 20, 2011, 00:41:45 »
Sagol Ercu :) Hava musait olursa bir hafta icinde bir daha degisim dusunuyorum :D
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #3 : Nisan 20, 2011, 16:44:37 »
Sagol Ercu :) Hava musait olursa bir hafta icinde bir daha degisim dusunuyorum :D

Obaaaa neden yahu :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #4 : Nisan 20, 2011, 20:55:27 »
Yagin yuzde 35-40'i belki tahliye oldu.Bir kismi tork konverterde kaliyor.Yeni yag oranini yuzde yuze yaklastirmak icin en az 3 bosalt/doldur yapmak gerekiyormus. Ondan, Ercu. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #5 : Nisan 20, 2011, 22:04:05 »
Yagin yuzde 35-40'i belki tahliye oldu.Bir kismi tork konverterde kaliyor.Yeni yag oranini yuzde yuze yaklastirmak icin en az 3 bosalt/doldur yapmak gerekiyormus. Ondan, Ercu. :)

Bende yakında kendi ellerimle yapacağım yağmurlar geçsin diye bekliyorum :D Coming soon :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #6 : Nisan 21, 2011, 04:45:47 »
Ellerine, emegine saglik
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2011, 18:09:27 »
Bende yakında kendi ellerimle yapacağım yağmurlar geçsin diye bekliyorum :D Coming soon :D

Resimleri bekliyoruz Ercu.  ;)

Ellerine, emegine saglik
Sagol Mehmet kardes. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #8 : Nisan 21, 2011, 18:30:55 »
Resimleri bekliyoruz Ercu.  ;)

Mutlaka abicim :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #9 : Nisan 22, 2013, 10:47:13 »
Merhaba, bende de 2003 1.6 AT Corolla var. Yeni aldım ve bazı rampalarda geri kaçma sorunu var. Bu işlerden anladığını düşündüğüm bir usta şanzıman yağının her 100 000'de 1 değişmesi gerektiğini söyledi ve araç 160 000'de. Bunu da serviste yaptırabileceğim bilgisini verdi. Ankara'ya gittiğimde orjinal servisinde yaptırmam gerekir mi? Yoksa özel servisler de bu iş için uygun yerler mi? Siz kendiniz değiştirmişsiniz, Karabük'te ustalar bile değişim için orjinal servisi öneriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Sanzuman Yagi
« Yanıtla #10 : Nisan 22, 2013, 13:49:32 »
Ferhat Bey, yeni araciniz hayirli ugurlu olsun.

Isini bilen ustalara ozelde de yaptirilabilir. Sanzuman, pahali ve hassas bir parca olunca dokunmak istemiyor olabilirler.
Filtre degismeden sadece yag degisimi yapilacaksa, is,10 dakikada rahatlikla tamamlanabilir.

Dogru yag, ne eksik, ne fazla dolum cok onemli.

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Çıkarım senle her yola
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #11 : Ekim 25, 2014, 23:56:10 »
2011 1.6 comf. Extra kullaniyorum. Bugun Eskisehirde yetkili servis Sarar'da degistirttim. Cik basit bir islem. Kendim de cok rahat yaparmisim aslinda. Ayni motor yagi degistirir gibi. Tapayi sokup yagi bosaltiyorsunuz.
2010 Corolla 1.6 Comfort Extra OTM LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #12 : Ekim 26, 2014, 00:07:02 »
2011 1.6 comf. Extra kullaniyorum. Bugun Eskisehirde yetkili servis Sarar'da degistirttim. Cik basit bir islem. Kendim de cok rahat yaparmisim aslinda. Ayni motor yagi degistirir gibi. Tapayi sokup yagi bosaltiyorsunuz.

Size basit görünse de yağ miktarını doğru ayarlamak gerekir ayrıca şanzıman durumuna göre 1-2 defa işlemi tekrarlamak gerekebilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #13 : Ekim 26, 2014, 01:23:37 »
Yag mıktarı ayarlama dıye bırsey yok.3 ltreye yakın alıyor.Dolum yapmak bıraz zor.3 lıtre sanzımn yagı bır kaba bosaltılıp pompa vasıtasıyla sanzımanın dolum yerınden tasıncaya kadar dolum yapılıyor.Tapadan dısarı tastıgı zaman kapatılıyor.Gereklı aletler varsa dolumu motor yagından daha kolay.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #14 : Ekim 26, 2014, 15:54:15 »
Yag mıktarı ayarlama dıye bırsey yok.3 ltreye yakın alıyor.Dolum yapmak bıraz zor.3 lıtre sanzımn yagı bır kaba bosaltılıp pompa vasıtasıyla sanzımanın dolum yerınden tasıncaya kadar dolum yapılıyor.Tapadan dısarı tastıgı zaman kapatılıyor.Gereklı aletler varsa dolumu motor yagından daha kolay.

Taşma diye bir şey yok Tuncay. Ne kadar çıktıysa o kadar ilave edip atf çubuğundan seviyeyi tarif edildiği şekilde kontrol etmek gerekiyor. Soğuk ve sıcak çizgilerini dikkate alarak.
Senin anlattığın düz vitesin yağını değiştirmeyle ilgili herhalde.

Mehmet Bey, bir dahaki sefer doğru yağı kullanarak siz de yapabilirsiniz. Motor yağını değiştirmekten daha kolay. Kullanılmış yağı sanayiye götürseniz o sorun da hallolor.

Arabayı kaldırmaya da gerek yok. Her şey ortada.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #15 : Ekim 30, 2014, 19:13:04 »
Evet abi benim dediğim manuel vites.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #16 : Mart 19, 2015, 23:06:06 »
Arkadaşlar;

Şanzıman yağını değiştirince  yağ tapasını nasıl sıkıyorsunuz? Daha doğrusu sıkma torkunu bilen var mı?

Malum bizde bu tip civata ve somunlar sıkılırken torkun yanından geçilmediği için bir süre sonra sızdırma ihtimali ortaya çıkıyor.

Daha genel sormak gerekirse 2014-2015 coralla için bu tip değerleri bulabileceğim servis Tamir kataloğuna ulaşma şansım nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #17 : Mart 20, 2015, 09:05:55 »
@Hamza Bingöl (34347) 2014-2015 model aracın şanzıman yağı zamanı geldiğine göre epey yol yapmışsınız.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #18 : Mart 20, 2015, 09:32:40 »
Arkadaşlar;

Şanzıman yağını değiştirince  yağ tapasını nasıl sıkıyorsunuz? Daha doğrusu sıkma torkunu bilen var mı?

Malum bizde bu tip civata ve somunlar sıkılırken torkun yanından geçilmediği için bir süre sonra sızdırma ihtimali ortaya çıkıyor.

Daha genel sormak gerekirse 2014-2015 coralla için bu tip değerleri bulabileceğim servis Tamir kataloğuna ulaşma şansım nedir?

Her somunun, civatanın sıkılmasında bir tork değeri vardır. Belirttiğiniz somunun tork değerini de ancak servis yetkilileri ya da orada görev almış kişiler bilebilir. Bu arada yetersiz, uygun olmayan güç ile somun ya da civata sıkılırsa yağ kaçağı olur ancak fazla sıkıldığında blokta çatlamalara ya da blokta yeni diş açılmasına sebebiyet verilir. İşte bu çok kötü bir ihtimaldir. Bunu önlemek için servislerde ya da bazı araç avadanlıklarında torkmetre yer alır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Şanzıman Yağı Değiştirilmesi
« Yanıtla #19 : Mart 20, 2015, 17:54:27 »
Her somunun, civatanın sıkılmasında bir tork değeri vardır. Belirttiğiniz somunun tork değerini de ancak servis yetkilileri ya da orada görev almış kişiler bilebilir. Bu arada yetersiz, uygun olmayan güç ile somun ya da civata sıkılırsa yağ kaçağı olur ancak fazla sıkıldığında blokta çatlamalara ya da blokta yeni diş açılmasına sebebiyet verilir. İşte bu çok kötü bir ihtimaldir. Bunu önlemek için servislerde ya da bazı araç avadanlıklarında torkmetre yer alır.

Mustafa bey;

Belirli kişiler bilir dediğiniz değerler servis manuellerinde yazar.Hatta her civatanın /somunun tork değeri o manuellerde mevcut.Yoksa Sır olan sadece servislerin bilmesi gereken bir bilgi değil.

işin tuhafı ise servis çalışanlarının buna ne kadar riayet ettiği.Malesef ülkemizde servisler dahil hiç kimse bir kaç kritik yer hariç (silindir kapağı , Kam mili  bağlantısı v.s gibi) tork değerini dikkate almadan sıkar.O yüzden değişimi kendi yapan arkadaşlara sordum siz nasıl sıkıyorsunuz diye.Hemen hemen hepimiz bu hatayı yapıp el kararı sıkıyoruz maalesef.

Bence kişisel olarak bu işi yapan arkadaşların avadanlıklarında bulunması elzem malzemelerdendir bir kısa birde uzun torkmetre.

Ve asıl öğrenmek istediğim 2013 sonrası corolla için servis manueline ulaşma şansım  var mı?