Gönderen Konu: RÖLANTİ AYARI  (Okunma sayısı 2582 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '12
  • 58 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
RÖLANTİ AYARI
« : Nisan 19, 2011, 11:50:44 »
arkadaşlar 2003 toyota corolla terra sabah motor soğukken çalıştırdığımda rölanti 12-13 aralığında çalışıyor ondan sonra neredeyse motor sıcaklığı normal seviyeye gelmeyene kadar düşmüyor sıcaklık göstergesi ortalara gelince normale düşüyor bu normalmidir.ayrıca motor sıcakken rölantinin 6 ya kadar düştüğü hafif bir sarsıntı hissedildiğide oluyor bu konuda bilgileri olan arkadaşların aydınlatması beni memnun eder

Toyota Club Türkiye

RÖLANTİ AYARI
« : Nisan 19, 2011, 11:50:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ AYARI
« Yanıtla #1 : Nisan 19, 2011, 16:39:14 »
Sitede bir çok paylaşım mevcut bu konuda ayrıntılı öğrenebilirsiniz..

Ama kısaca bahsedeyim.

Bahsettiğiniz olay otomatik jikle. Motor ısınana kadar aracı yüksek devirlerde çalıştırır (1200-1300) civarında. ısındığındada kapatır benzin sarfiyatınız azaltmak amaçlı. Sarsıntı konusuda aracın devri 600 civarına düşürdüğünden kaynaklanıyor aracınızda hiç bir sorun yok. Ve bu araçlara rölanti ayarı yapılmıyor ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ AYARI
« Yanıtla #2 : Nisan 19, 2011, 16:42:29 »
Mehmet Bey, ilk çalıştırmada devrin 1000-1200 aralığında olması ve motor ısınana kadar o seviyelerde kalması normaldir. Ayrıca E12'ler (sizin Corolla'nın kasası) ile ilgili olarak rölanti devrinde titreme konusunda forumda daha önce açılmış başlıklar mevcut, aramam fonksiyounun kullanarak bu başlıklara ulaşabilirsiniz.
Folgsamkeit macht frei...