Öncelikle devir-km konusunda Dizel-Benzinli ayrımı yapılmalı. Dizel araçlar düşük devirlidir, düşük devirde yüksek tork üretir ve 2000 gibi bir devirde, benzinli aracın 3000 de çevirdiği torka yakın bir tork üretir. İşin içine Turbo girdiği için konu da dağılır.Tartışma biraz benzinli araçlar ekseninde seyrediyor aslında, vvt-i teknolojisine kaydı ki mantıklı. İşin içine turbo girince yakıt tüketimi meselesine yaklaşım kayıyor.
Burada bahsedilen motor teknolojilerinin amacı (vtec-vvti-dual vvti-valvematic) düşük devirde, yüksek tork üretmek ve yakıt tüketimini düşürmektir. Bir benzinli aracın düşük devirde yüksek tork üretebilmesi bu subap zamanlaması- manifold senkronizasyonu ile oluyor. Benim valvematicten önceki aracım 1.4 16v renault clio idi, bu motor da çok kalitedir, düşük devirde yüksek tork üretir. Bu işin son noktası Optimal Drive teknolojisi, yani subab zamanlamasında neler olup bittiğini bir gösterge ile görüp ayağınızı gaza ona göre basıyorsunuz, bu alışkanlığı kazanınca da aracı en optimum tork,güç seviyelerinde kullanıyorsunuz.Ciddi yakıt tasarrufu sağlıyor. Özellikle 132 Hp optimal drive bir araç ile rakiplerinin Turbo motorlu TSI , opel turbo gibi araçlarla kıyaslanmayacak düzeyde ekonomik kalıyor. Motordaki bu sistemi ayağınızla senkronize ettiğinizde sistem tamamlanıyor.
Yani aracın HIZ-DEVİR ilişkisi şanzıman oranlarıyla alakalı bir durumdur. Aracın motoru düşük devirde tork üretebilir ve bunu yaparken de az yakıt tüketirse OPTİMUM sürüşü sağlamış olur, az yakıt tüketir. Bunu yapabilen motora da ona göre şanzıman yerleştirilir. dual vvt-i ve valvematic motorlar bu konuda en iyisi bence, 6 ileri şanzıman oranları da çok uygun motora. Daha doğrusu 'ekonomiyi, çevreyi' de düşünen sportif sücülerin motoru bu motor. Gaza bastığımda toparlansın, kaçsın kopsun gitsin diyorsanız bu araçlar hiç uygun değil size.TSI alın

. Mesele yakıt tasarrufu ve emisyon oranları arkadaşlar, kafa yorularn mesele bu, güç , hızlanma değil .Bu araç agresif kullanımda hantal kalır demek değil, ama motorun amacı, tasarım yaklaşımı bu değil. Biraz yavaş toparlanan , yakıtı dikkatli harcamak isteyen bir teknoloji. 2500 devir-100 km oranlarının nedeni bundan ibaret. tasarruf.
İnternetten teknik araştırma yaptım biraz, şu linke göz atabilirsiniz, biraz teknik kalıyor ama anlaşılır.
http://ensetirasi.wordpress.com/2008/10/21/hiz-motor-devri-lastik-capi-ve-sanziman-orani-iliskisi/http://www.fatboyraceworks.com/gearslastik çevresi uzadığında ve dişli oranları düştüğünde son hızın arttığını göreceksiniz, bu ivmenin azalması demektir, yani aracı hantallaştırır.