http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jp4VtlTfoLY#at=208
Corolla artık bir Japon gibi hissettirmiyor. Bunun nedenine geçmeden once Corollanın ülkemizde neden bu kadar tercih edilen bir model olduguna bir bakalım. Oturaklı bir tasarıma sahip sedan,dizel ve altı ileri sanzıman.Güzel bir sentezi var Corollanın. Özellikle ülkemizde sedan otomobillere olan ilgi düsünüldügünde bu sentezle birlikte Corollanın basarılı olmaması için hiçbir sebep yok. Son makyajın ardından sade tasarımın yerini, biraz daha dinamik bir tasarım almıs.
Aslında Corolla hala sade denebilecek bir tasarıma sahip. Otomobile hangi profilden bakarsanız bakın düz hatlar hakim. Peki bu durum bir sedan kullanıcısını
rahatsız edermi ? Tabi ki hayır.

Makyaj operasyonunun ardından agabey Camrye benzeyen ön farlar,daha sık arka stoplar ve tamponlarda yapılan tasarım
oyunlarıyla Corolla sanki biraz daha büyük bir diger agabey olan Avensise kafa tutucak hale gelmis. İç mekana geçtigimizdeyse eskisiyle neredeyse aynı
olan ön konsol bizi karsılıyor ama direksiyon tamamen degistirilmis. Bu degisim gayet yerinde olmus çünkü yeni direksiyon ele iyi oturan yapısı ve daha sık
görünümüyle begenimizi kazandı. Corolla ile yola çıkıyoruz ve eski Corollalarda olmayan bir sertlik ile yolda ilerleyisi beni oldukça sasırtıyor. Corollanın
yolda olup bitenleri sürücüye aktarımı gayet net. Stabilitesi de gayet basarılı otomobilin yola oturdugunu çok net bir sekilde hissediyorsunuz. Limitlere
çıktıgınızda süpriz bir kayma egilimi yok. Bu kesinlikle yumusak süspansiyonlar ve hissiz bir direksiyona sahip bir otomobilin karakteri degil. Özetle Corolla sert
sayılabilecek sürüsüyle kendini bir Alman gibi hissettiriyor.
Test aracımızda bulunan 1.4 D-4D motor Corollanın en çok tercih edilen motorlarından. Bu
motor rakiplerinden uzunca bir sure sonra piyasaya sunuldu.Sınıfında ki rakipleri arasında en geç piyasaya sunulan motorlardan birisi denilebilir.
Bu noktada Toyotanın iyi bir is çıkarıldıgı rahatlıkla söylenebilir. Motorun gürültüsü içeriyi bırakın dısarda bile yok denecek kadar az. Birde buna basarılı bir
izalasyon eklenince Corolla bu konuda bizden tam not almayı basarıyor. Bu motorun bir diger artısıysa sürüs hissi ve gerçekten ekonomik olabilmesi. Dizel motor size sundugu yüksek devir çevirebilme özelligi ve benzinli gibi olan sesiyle sanki benzinli bir otomobilmis gibi hissettiriyor. Altı ileri sanzımanla kumanda edilen 1.4 D-4D motor Corollaya 3800 d/dda 90 bg güç ve 1800 d/dda 205 Nm tork degeri saglıyor.
0′dan 100 kmye 11.9 snde çıkan Corolla,maksimum 175 km/slik bir hız degerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4.6 lt. Comfort donanımlı dizel Corollaya 44.900 TLyı verdikten sonra bolca plastigin hakim oldugu ön konsolu ve aliminyum alasımlı olmayan jantları görmek bazı müsterileri üzebilir. Otomobilin önünde ve arkasında oturanlar için yeterli seviyede diz mesafesi sunuluyor. Ön konsol bolca küçük esya gözü ve iki torpidoyu barındırıyor. 450 lt bagaj hacmi sunan Corolla ekonomik motoru, keyif veren kullanımı ve agırbaslı tasarımıyla amacına tam olarak hizmet eden basarılı bir sedan.
Kaynak:http://www.otomobildunyam.com/toyota-corolla/
Yorum:Bu araçla ilgili olarak ön yargılarım vardı sitede bazı kişiler tartıştı etti.İncelemesini paylaşıyorum gerçekten o ön yargılar gereksizmiymiş.?