Gönderen Konu: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR  (Okunma sayısı 3743 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« : Nisan 09, 2011, 01:06:46 »


Projesi, geliştirme çalışmaları ve üretimi, Türkiye'nin ralli efsanesi Volkan Işık tarafından gerçekleştirilen safkan yarış otomobili Volkicar gün ışığına çıktı. Volkicar, küçük yapısına karşın güçlü motoruyla yüksek performansı garantilerken, Türk motorsporları tarihinde dönüm noktası olma iddiasını taşıyor.


Türk motorsporları tarihinin uluslararası alanda en başarılı ralli pilotu unvanını taşıyan Volkan Işık, Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobiline imza attı. VOLKICAR adını taşıyan yarış otomobili, tamamen Türk mühendisliğiyle tasarlanırken, geliştirme çalışmaları Volkan Işık ve ekibi tarafından gerçekleştirildi. İlk taslaklarından üretim aşamasına kadar yaklaşık 2 yıllık bir çalışmayla ortaya çıkarılan VOLKICAR'ın ilk versiyonu V1 logosunu taşıyor.
VOLKICAR'ın tanıtım toplantısında bir konuşma yapan Volkan Işık, otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası olan motorsporlarının Türkiye'de otomotiv endüstrisiyle benzer ivmeyle gelişemediğinin altını çizdi. Motorsporlarının gelişmiş ülkelerde ekonomik ve sosyal anlamda önemli bir sektör olduğunu söyleyen Volkan Işık, VOLKICAR ile motorsporlarında bir Türk markası yaratmayı hedeflediğini belirtti. Volkan Işık, sahibi olduğu Deltasport organizasyonuyla yılda ortalama 50 kişiyi yarıştırarak 10 yılda Türk motorsporlarında 500 aktif sporcuyu destekledi. Motorsporlarının tabana yayılması için çaba sarf eden Işık, 9 yıldır aralıksız düzenlediği Ralliye İlk Adım Semineri ile 1500 kişiyi bu spor ile tanıştırdı.
Motorsporlarının gerçek bir sektör haline gelebilmesi için öncelikle sporun tabana yayılması gerektiğini ve makul bütçelerle yarışma imkanı sunulması gerektiğini anlatan Volkan Işık, ''Yarış pisti sıkıntısı çeken Türkiye'nin ihtiyacı, küçük alanlarda bile yarışabilecek boyutlarda, seyir zevki ve mücadele olarak üst düzeyde yeteneklere sahip yarış otomobilleridir'' dedi. Işık, bunun yansımasının da VOLKICAR olduğunu sözlerine ekledi.
Volkan Işık, 2008 yılının Aralık ayında start verdiği VOLKICAR projesini ilk olarak Halid Avdagiç ile paylaştığını ve daha sonra Enes Elver'in de projeye dahil olduğunu söyledi. Işık bu süreci ''Bugüne kadar kullandığım bütün yarış otomobillerinden edindiğim tecrübeleri yorumlayarak hedeflediğimiz otomobili 5 ay içinde tamamladık. Bu süreç çok heyecan vericiydi. Gece gündüz heyecanla çalıştık. İlk prototipi başarıyla tamamladıktan sonra bir süre VOLKICAR'la yapmak istediklerimize konsantre olduk. 6 ay sonrasında projeyi ve otomobili tamamen ele alarak kendi ekibimle hedeflediğim son haline getirmek için çalışmaya başladım. Şimdi VOLKICAR üretilecek hale geldi'' şeklinde özetledi
VOLKICAR'ı, fiyat, sürüş yetenekleri, seyir lezzeti ve kalite açısından dünyadaki örneklerini de göz önüne alarak geliştirdiğini söyleyen Işık, VOLKICAR projesi ile yurt dışına yarış otomobili ihraç etmeyi planlıyor.
Geliştirme aşamasında lastikler için Lassa, jantlar için de CMS'nin desteğini alan Volkan Işık, VOLKICAR ile kendine has yarış formatları ile asfalt üzerinde eğlenceli yarışlar yapmayı hedeflediğini de açıkladı.
FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kurallarına uygun olarak hazırlanan VOLKICAR'ın şasisi tubular yapıya sahip. 42 mm ve 32 mm çelik çekme borudan imal edilen güvenlik kafesi, sürücünün güvenliğini en üst düzeyde tutuyor. Alt gövde ve üst gövdesi kompozit plastikten üretilen VOLKICAR'da küçük yapısına karşın yüksek performansı nedeniyle 115 HP gücündeki Yamaha motosiklet motorunun tercih edildiğini söyleyen Volkan Işık, yılda 60 adet VOLKICAR üretmeyi hedefliyor.
 
VOLKICAR Teknik Özellikler
Motor   1251 cc, sıralı 4 silindirli, benzinli, DOHC, hava soğutmalı,
4 karbüratörlü, 115 HP
Şanzıman   5 ileri vitesli (sıralı tip, manuel), elektrikli geri vites
Aktarma   %100 kilitli diferansiyel, arkadan çekiş
Ağırlık   530 kg
Ağırlık/Güç oranı   4.6 kg/HP
Boyutlar (u/g/y)   302/160/135 cm
d ingil mesafesi   1915 mm
İz genişliği   1600 mm
Şasi:   Orijinal tasarım, tubular
Süspansiyon   Orijinal tasarım, önde çift salıncaklı bağımsız, arkada rijid aks,
ayarlanabilir amortisörler
Frenler   Önde disk, arkada kampana
Gövde (iç/dış)   Orijinal tasarım, kompozit plastik
Lastik (Lassa)   Orijinal tasarım, 205/60 13
Jant (CMS)   Orijinal tasarım, 13 inç x 6 inç


kaynak: http://www.arabam.com/haber/Sirketlerden-Haberler-Turkiyenin-ilk-ozgun-yaris-otomobili-VOLKICAR/Detay-292210

Toyota Club Türkiye

Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« : Nisan 09, 2011, 01:06:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2011, 13:55:46 »
Fiorinonun biraz daha ufağı gibi duruyor acaba pistte yürüyen halini ne zaman görürüz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • çıkarım senle her yolaaa.... toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #2 : Nisan 09, 2011, 15:45:43 »
fiat fiorino ya özenerek yapılmış bir araç ama güzel olmuş
corolla'm dan başkasını tanımam

2007  D4D(dizel) 90hp(gri)
2004 1.6 sol 110hp (füme)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #3 : Nisan 09, 2011, 15:48:49 »
Yarış kamyoneti dense daha doğru olurdu :D

Yarış ticari aracı :D

Yarış kamyonu denemezdi tabi, yoksa bunlarla karıştırılabilirdi:
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #4 : Nisan 09, 2011, 17:33:18 »
fiorinoyu kesmiş biçmiş, biraz kısaltmış, biraz şişirmiş, başka da birşey yapmamış...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2011, 18:47:23 »
Güzel olmuş :)
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #6 : Nisan 09, 2011, 19:48:20 »
Pek özgün değil bencede.Aynen fiorinonun modifiye hali sanki.yamaha motor olması ve hafif olması ucuz olcak olması avantaj...vidyolarını izlemelisiniz ken block gibi dönüyor.

video linki:https://www.facebook.com/video/video.php?v=165192633535984&oid=338954309409&comments

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #7 : Nisan 09, 2011, 21:58:07 »
  Bu ekonomik (nispeten) ralli amaçlı üretilmiş bildiğim kadarı ile. Alt yapısını detaylı incelemek lazım, yürüyen aksam, motor, şanzıman vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2011, 22:10:30 »
[img width=385 height=252]
...

Boyutlar (u/g/y)   302/160/135 cm
"muhterem aks kafasi" mesafesi   1915 mm
İz genişliği   1600 mm
Şasi:   Orijinal tasarım, tubular
Süspansiyon   Orijinal tasarım, önde çift salıncaklı bağımsız, arkada rijid aks,

...

kaynak: http://www.arabam.com/haber/Sirketlerden-Haberler-Turkiyenin-ilk-ozgun-yaris-otomobili-VOLKICAR/Detay-292210

"muhterem aks kafasi" mesafesi  :argh: :argh: :lol:
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
'98 Toyota Corolla 1.6 XLi Gümüş Gri (2008-2014) (Satıldı)'05 Honda Civic LS Füme (2014-2015) (Satıldı)
'94 Mercedes Benz C180 Elegance Siyah (2015-2018) (Satıldı)
Now / '08 Megane 1.5 dCi AT Plat. Gri (2018-.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #9 : Nisan 11, 2011, 14:27:30 »
bildiğimiz fiorino değilmi bu????

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 yaris D4D
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #10 : Nisan 11, 2011, 17:35:09 »
  Bu ekonomik (nispeten) ralli amaçlı üretilmiş bildiğim kadarı ile. Alt yapısını detaylı incelemek lazım, yürüyen aksam, motor, şanzıman vs.
ralli için ko-pilot koltuğu da lazım :)
bununla sadece tırmanma, rallikros veya pist yarışına katılabilirler :)
bu arada aracı 10-12.000 euro fiyat aralığında satmayı düşünüyormuş. bununda pek ekonomik olmayacağını söylememe gerek yok heralde :)
istanbul mahalli rallisinde yarışmak içni alacağınız bir grup N ralli aracına en fazla 10.000 tl verirsiniz, dipnot olarak bunu da belirteyim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #11 : Nisan 18, 2011, 10:56:37 »
Gövde tamamen komposit malzeme yaziyor. Sanirim fiber glas ve maksimum 2-3 parcadir. Sasi bile plastik denmis. Sanirim "engineering plastic" dedikleri cok güclü bir malzeme kullanmislar. O yüzden Fiorino'nun sasisi  kullanilmis denemez. Ancak motor, yürüyen aksam vs bir donor arabadan alinmistir.

Bence fena görünmüyor. En azindan bir mühendislik eseri.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #12 : Nisan 18, 2011, 14:45:29 »
param olsa bundan bir tane almak isterdim.
93AE101(sw) 89100km =)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
« Yanıtla #13 : Nisan 20, 2011, 14:28:08 »
Tv de röportajını gördüm geçen gün , 1.300 cc motorsiklet motoru ve şanzımanı kullanılıp diğer tüm ekipmanlar Tr de imal edilmiş yanlış hatırlamıyorsam 105 bg gibi bir gücü varmış aracın önden motorlu-arkadan itişli bir araçmış vs. vs.vs.... ama detaylı incelediğimde fiorino nun kasasının kısaltılmışını kullanmışlar...