Gönderen Konu: Lokal boya anlama (güdüsü) :)  (Okunma sayısı 8265 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« : Mart 28, 2011, 12:34:43 »
Kimileri var bir aracı yakından uzaktan görür görmez aracın boyalı olup olmadığını anlayabiliyor..

Hatta bazı ustalar yanılabiliyor bile ..öyle bir yapıyorlar ki anlaşılmadığı zamanlarda oluyor.Merakımı gidermeden edemeyeceğim.

aşağıdaki linkteki avensise bir bakı derim acaba bu araçta boya var mı yok mu ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-ilk-sahibinden-2005-toyot-avensis1-6-16-valf-servis-bakimli-45628420/mega-foto/?photo=2

ben sanki 2 kapıda da birşeyler gözlemledim gibi ayrıca şöför mehali kısımından yana da..alımlı bir gözle bakınca mutlaka bir renk tonu farklılığı hissediyorum  ya siz nedersiniz , tespitlerim yerinde mi acaba ?

ve en önemli husus olarak ; tüm avensislerin ön tampondaki boya renk tonu ile kaput renk tonu arasında bir renk farkı var..bu galiba standart orginaline ait bir özellik olarak tahmin ediyorum hatta corollalarda da vardı galiba bu durum ,biraz irdeleyeyim dedim selamlar.


Toyota Club Türkiye

Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« : Mart 28, 2011, 12:34:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2011, 12:38:38 »
Ozan bey, fotograftan anlamak imkanzıs gibi bir şey. Kendiniz de belirtmişsiniz, bazı ustalar yanılabiliyor.
En basiti, gözle tespit ve boya kalınlığına cihaz ile bakılır, sonrasında incelenir.
En iyisi boya kalınlığını tespit eden cihazla başlamak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2011, 12:52:34 »
resimden kesinlikle anlaşılması zordur.Şu olabilir boyayan usta tam bir fiyasko çıkarmıştır ona birşey diyemem. Genelde ton tutsun diye diger parçalara vernik atıyorlar oda araçta boya izlenimi yaratıyor ama gösterdiginiz aracın çizgileri gayet güzel görünüyor boya varsa dahi cizikten dolayı olabilir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #3 : Mart 29, 2011, 00:11:11 »
Tamponlar plastik olduğu için metal aksam renginden farklı olur. Bu gayet doğaldır. Ayrıca tamponda boya kalınlığı ölçümü yapılamaz bu nedenle de boyanıp boyanmadığını anlamak zordur. Metal aksama gelince de fotoğrafdan anlamak zor olur.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #4 : Mart 29, 2011, 00:51:24 »
fotoğraftan ekspertiz de yeni moda sanırım :)...mümkünü varmı böyle birşeyin olmasının...güneşin yansımasını alır makina, o kısım parlak ve açık tonda çıktı ne dicez ? o kısım solmuş diğerleride yeni boyanmış mı? :) ama böle birşey olsada araba almaya tereddütle gitmesek keşke...ama maalesef yok ve olması da mümkün gözükmüyor şuan için :D
birde seyit beyin dediği gibi plastik aksamın renginin farklı olması normaldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2011, 01:32:45 »
Kimileri var bir aracı yakından uzaktan görür görmez aracın boyalı olup olmadığını anlayabiliyor..

Hatta bazı ustalar yanılabiliyor bile ..öyle bir yapıyorlar ki anlaşılmadığı zamanlarda oluyor.Merakımı gidermeden edemeyeceğim.

aşağıdaki linkteki avensise bir bakı derim acaba bu araçta boya var mı yok mu ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-ilk-sahibinden-2005-toyot-avensis1-6-16-valf-servis-bakimli-45628420/mega-foto/?photo=2

ben sanki 2 kapıda da birşeyler gözlemledim gibi ayrıca şöför mehali kısımından yana da..alımlı bir gözle bakınca mutlaka bir renk tonu farklılığı hissediyorum  ya siz nedersiniz , tespitlerim yerinde mi acaba ?

ve en önemli husus olarak ; tüm avensislerin ön tampondaki boya renk tonu ile kaput renk tonu arasında bir renk farkı var..bu galiba standart orginaline ait bir özellik olarak tahmin ediyorum hatta corollalarda da vardı galiba bu durum ,biraz irdeleyeyim dedim selamlar.


Satıcı zaten belirtmiş araçta 4.5 parça boya olduğunu,merakınızı anlıyamadım. Siz alıcımısınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2011, 16:56:42 »
hayır ,bir takım sorgularla sorgulayarak bazı kıstasları anlamaya çalışıyorum ve de yararlı bilgiler edinebiliyorum sonuçta forum burası paylaşım merkezi ;) ilginize teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2011, 18:50:26 »
lokal boya anlama çok zordur tabi bilmeyen arkadaşlar için
bu tamamen göz aşinalığıdır .kısaca anlatayım arkadaşlar
önce portakallı kavramını bilmemiz gerekir nedir bu portakallı tabiri?
portakal kabuğu görüntüsünü herkes bilir dikkat edin boyaya çarşaf gibi kaymak gibi değildir hafif bir portakal kabuğu görüntüsü izlenimi yaratır derler boya portakallı düşmüş diye işte bu bir desendirönce deseni hafızanıza kaydedin özellikle orjinal boyalarda desen her noktada ayndır fakat sonradan boyansa da aynı deseni yakalamak çok zordur bu bir takım boya sonrası işlemlerle düzeltilir örnek makinayla pasta yapıp portakallılığı gidermek gibi.fabrika boyalarında robot bir tam araç boyu ilerleyerek boyar yani geniş alır boydan boya fakat oto boya ustası boyarken komplede boyasa lokalde boyasa kısım kısım boyar yani kapı boyarken kapı kenarlarında boya kalınlığı daha yüksektir tabi olarak kapı kenarları düz desenli ortalarıda hafif portakallıolacaktır bu sadece anlama yöntemlerinden birtanesidir bir yöntemde zeminde hafif zımpara izleri aramaktır genelde bu boyacılar bu hatayı çok yapar.diğer bir yöntem kapı fitilleri çamurluk civataları podyeler ön iç panelde boya kusuru  aramaktır unutmayın boya ustalarınn en büyük zaafı görünmeyen kısımlarda gereken itinayı göstermemektir onlar için dış aksam kaymak gibi olsun yeter düşüncesidir.diğer bir yöntem mikroset le boya kalığınlığı ölçme yöntemidir orjinal metal boyalar 90-150 mikron arasındadır bunun üzerine gelen boya kalınlıkları daha önce boya işlemi yapıldığının göstergesidir.diğer bir yöntem ise metal boyalarda özellikle bulutlanma dalgalanma kusurunu arayarak ta bulabiliriz bu nedir derseniz metal boyalarda alüminyum parçaları vardır bunlara pigment denir bu alüminyum pigmentleri yatay şekilde yüzeye dizilmesi gerekir fabrika boyalarında kusur hemen hemen hiç yoktur fakat araç sahibi boyaya soktuğunda eğer usta yeterli bilgiye sahip değilse metal boya uygularken bulutlanma dalgalanma kusurunu yaratır bunu anlaka için araca yan profilden bakılır özellikle gümüş metal araçlarda sık rastlanır.başka bir yöntemde lokal boyalarda ton farkı yakalamatır usulü şudur şu anda orjinal boyaların tamamında metalik  boyalardan bahsediyorum sedef adında pigment vardır bu pigment boyaya hafif yanar döner efekt vermektedir hemen hemen tüm renklerde vardır.araç sahibi aracı boyatırken eski boya ve yeni boya arasında mix te yani bilgisayarda yapılan boyada yanılma yani ufak bi nüans farkı yaratır çünkü orjinal boyayı yakalamak için mix makinasında bir takım  ince ayarlamalar yapılır özellikle yapılan boya gün ışığında yapılmadığı için(ton karşılaştırılması)boyada ton farkı yaratmaktadır .illaki eski boya ve yeni boya arasında ton farkı olur bunu gidermek için mix te ayar çekilir çünkü eski boyası yaşlanmıştır güneş yıpratmış ton açılmıştır sen yaşlanmış orjinal boyaya yakınlaşmaya çalıştıkça sapma artar cepheden baktığında ton fakı olmaa dahi yandan baktığında kesinlikle ton farkı çıkacaktır özellikle mavi tonlarda bariz belli olur yandan bakınca boyada kızıl ton vardır.
                   uzun lafın kısası boya ustası olmak profesyönellik ister göründüğü gibi değildir araç sahibini mağdur etmemelidir.boyanmış aracı anlamak bir sanattır teknoloji ilerledikçe artık herşey daha iyi yapılıyor.geçenlerde vectra gördüm tavan sacı değişmiş nerden anladın dersen aracın marşına bastığında tavan sacı dalgalanıyordu hemen farkettim.çünkü kaportacı tavan sacını değiştirirken ısıtmamış genleştirmemeş basmış sac kendini salmış ben anladım da herkes anlamayabilir.
                    sen bu işleri nerden biliyon yada sallıyon derseniz çocukluğum sanayide horlanarak boyanelerde geçti az ezilmedik usta olduk ama beklediklerimizi alamadık bizde sahaya havlu fırlattık pes dedik artık bu işlerle uğraşmıyorum hepinize saygılar yardımcı olmuşumdur inşallah.........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
A AURİS Çıkarım seninle her yola

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #9 : Mart 29, 2011, 19:52:56 »
Gültekin Bey bilgi paylaşımınız için teşekkürler.
A AURİS Çıkarım seninle her yola

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #10 : Mart 29, 2011, 21:19:43 »
Alıntı
sen bu işleri nerden biliyon yada sallıyon derseniz çocukluğum sanayide horlanarak boyanelerde geçti az ezilmedik usta olduk ama beklediklerimizi alamadık bizde sahaya havlu fırlattık pes dedik artık bu işlerle uğraşmıyorum hepinize saygılar yardımcı olmuşumdur inşallah.......
estf hocam..hiç olur mu öyle şey..

yoğun ilginize çok çok teşekkür ederim ,gayet bilgilendirici ve açıklayıcı bir mesaj oldu.İnanın çok memnun oldum.

şimdi sormadan edemiyeceğim tabi ki ilginç bir gözlemim.

__sorum ; gün ışığıyla alakalı değil de ,bizim araç garaj içinde dururken aracın hemen eşiğinde yoğun ışık yansıtan bir florans lamba var..ve de bu florans araca çok yakın bir mesafede sürekli yaydığı yoğun ışığıyla araca temas ediyor ,özellikle kapı kısımlarına ..Işık almayan sağ kapı ise zifiri karanlıkta bulunuyor ,ışık bile yansımıyor o kısıma.

zaman vaktiyle boyada oluşan yıpranmalar ,solmaların doğal olduğu kadarıyla ,size verdiğim bu örnkte acaba florans lambanın yoğun ışığını alan kapı ve kaporta kısımında diğer ziviri karanlık kaportaya göre minimunine de olsa bir farklılık oluşur mu ?hergün bu şekilde durduğunu düşünürsek içimde bir bilinçsiz şüphe uyandı ve de biraz komik  :D şayet verdiğim örnek gerçekten bir etken ise hemen ertesi gün ilk iş çaktırmadan ayarını bozacağım  :blink:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #11 : Mart 29, 2011, 23:35:06 »
florasan lambanın boyaya zararı kesinlikle yoktur.
benim florasan ve gün ışığından kastım boya mix makinasında yani bilgisayarda yapılırken bunu yapan arkadaş sizin aracın orjinal boyasıyla kendi yaptığı boyayı gün ışığında kıyaslayıp ton farkını gidermektir.eğer boyayı yapan arkadaş bunu florasan ışığında kontrol ederse bu araç boyandıktan sonra kesinlikle 2 renkli olacaktır.boya renk olarak gün ışığında ve florasan ışığında ayrı tonlar sergilemektedir.eğer ton farkı dört dörtlük ayarlanırsa bundan sonra işi başarmak boya ustasının bilgi ve becerisine kalmıştır.
                     burdan da anlayacağımız üzere boyamızı güneş ışığından özellikle yaz sıcaklarında korumamız gerekir.bu forumdaki arkadaşlara tavsiyem aracını fırçasız süngerle oto şampuanlarıyla yıkayıp pasta ve cila boyalarını korumaları olur.kaliteli malzemelerle çok iyi sonuçlar çıkartılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #12 : Mart 29, 2011, 23:38:51 »
çıplak gözle bile bakıldığında çok zor anlaşılır aracın herhangi bir parçasının boyalı olup olmadığı, fotoğrafla olmaz...
ışığın düşme açısı ton farklılığı yapabilir.
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #13 : Mart 30, 2011, 00:08:05 »
Reklamımızı yaptık , Araç satılmıştır , konu kilitlenebilir :P :P :P :P :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lokal boya anlama (güdüsü) :)
« Yanıtla #14 : Mart 30, 2011, 20:59:12 »
Reklamımızı yaptık , Araç satılmıştır , konu kilitlenebilir :P :P :P :P :P
Katılıyorum :P :alkis:
A AURİS Çıkarım seninle her yola