Gönderen Konu: 2011 1.5 dci otomatik Fluence  (Okunma sayısı 6284 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
2011 1.5 dci otomatik Fluence
« : Mart 16, 2011, 12:06:50 »
Selam,

Konu isminde yazan arabadan yakıt tüketimi konusunda şöyle bir şikayetimiz var.
Henüz 1500km civarında. Haftada 3-4 gün anadolu yakasından, Zincirlikuyu'ya geçip dönüyor. Ve genelde(hem sabah hem akşam) trafiksiz saatlere denk geliyor diyebiliriz trafikte bulunduğu saatler. Yakıt tüketimi dizel olmasına rağmen 7,5 ortalama altına düşmedi hiç. Benim Auris(düz vites) ile ben 1000km den önce bile böyle bir değer görmedim hiç ama otomatik vites bu kadar farkettirir mi? :S
Teknik servise götürmek mi gerek yoksa henüz normal midir bu marka/model için bilemedim.

Toyota Club Türkiye

2011 1.5 dci otomatik Fluence
« : Mart 16, 2011, 12:06:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2011, 13:38:34 »
öncelikle kendi fabrika verilerine bak...
güle güle kullan benim corollayı satarsam kesin olarak alacağım araba bu...
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2011, 14:46:14 »
Teşekkürler gerçi ben kullanmıyorum bu arabayı.
Fabrika verileri verdiğim değerin baya baya altında. Tabi ki tam fabrika değerleri gibi çıkmıyor onun bilincindeyim fakat 7,5 çok yüksek değil mi? Hele hele televizyon kanallarında Renault'un sürekli yaptığı dizel otomatik vites reklamlarını gördüğümde sinir oluyorum.

Fabrika
Şehiriçi   5,2
Şehirdışı   4
Karışık   4,4

2010 otomatik 320d'nin ortalaması bile 7,2. 36000km de. Ki sürekli yoğun trafiğin olduğu saatlerde seyir halinde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2011, 15:07:40 »
çift kavramalı bi yarı otomatik vites bizim mmt lerin gelişmişi
onlarda arabanın yakışını pedala basış miktarı belirler örneğin pedala %20 basarsan hava valfini % 20 açar %40 basarsan %60 açar gibi çok basarsan yüksek devirle çok yakar bence ayağınız alışınca az yakmaya başlar...
yeni arabada ağrıza olma ihtimali düşük bence yarı otomatik şanzımana azcık alıştıktan sonra bakmakta yarar var...
ve çift kavramalı şanzımanlar çok konforlu... ben mmt severlerdenim ama bu başka:)
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2011, 15:25:16 »
(ALINTI)
EDC ÇİFT KAVRAMALI OTOMATİK VİTES KUTUSU: OTOMATİK VİTES KONFORU, DİZEL EKONOMİSİ

Otomatik vites kutusunun kullanım rahatlığı ve konforu, manuel vites kutusunun ekonomisi ve tepki gücü

Renault yeni bir altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına nazaran net düşüş gösteren yakıt tüketimi düzeyi ve CO2 salımları sergiliyor (%17’ye kadar yakıt tüketim düşüşü, km başına yaklaşık 30 g

… Devamını Oku »
CO2 azalması sağlanıyor).
Bu yeni EDC vites kutusu Türkiye’de ilk kez 2010 yılı Aralık ayında tüketiciyle buluşuyor. Mégane HB ve Fluence modellerinde lasmanı gerçekleştirilen otomatik EDC vites kutusu, 2011 yılının ilk yarısında Grand Scénic, Mégane Sport Tourer, Mégane Coupé modellerinde yer alacak. 2011 yılı Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan Mégane Coupé Cabriolet modelinde de, EDC vites kutusu, motor seçenekleri arasında yerini alacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, Fluence ve Mégane HB Renault Eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olarak Türkiye ürün gamında yerini alıyor. Fluence’ın 1.5 EDC 110bg motor seçeneği Extreme, Dynamique ve Privilège versiyonlarında sunuluyor. Mégane HB 1.5 EDC 110bg seçeneği ise Expression, Sport Edition, Dynamique ve Privilège donanım seviyeleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Fluence 1.5 EDC 110 bg 46.650TL, Mégane 1.5 EDC 110bg ise 45.350TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Otomatik vites kutusu EDC’nin üstünlükleri:
Renault’nun yeni otomatik vites kutusu EDC, otomatik vites kutuları ailesine aittir. Debriyaj pedalı yoktur, vites kumandası otomatik tiptendir (PRND) ve tek dokunuşlu kumandalıdır (+/-). İdeal vitesi seçen bir işlemciyle kumada edilen vites geçişleri, otomatik ve yumuşak şekilde yapılır.
Motorun verimini ve yakıt tüketimini optimize etmek amacıyla, Renault EDC vites kutusu için « kuru » tip çift kavramalı bir teknoloji seçimi yaptı. Bu teknoloji iki kavrama içeriyor: Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik grup mili (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet kamalı mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.

- Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları
Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine rehberlik etti:
• « Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen istenmeyen sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru» çift kavramalı teknoloji.
• Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle çift kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
• Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarının ayarlanması: Sistem, belli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.

Güvenli akıcı sürüş
Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor: Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork transferinde herhangi bir kesinti olmuyor.
Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir: Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.
Sürücünün komutlarına anında cevap:
Altı ileri vitesli ve kısa geçiş süreli (290 ms) yeni vites kutusu EDC büyük bir tepki gücüne sahip olup, gerek otomatik modda gerekse tek dokunuşlu modda mekanik vites kutularınınkine benzer bir sürüş keyfi sağlıyor.
İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü hızla vererek sürücünün komutlarına anında cevap veriyor.
Sürücü her an tek dokunuşlu modu seçerek sistemin kumandasını tekrar elde edebiliyor.
Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ».
Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle trafik sıkışıklığında veya park manevralarında son derece işlevsel oluyor.
Rampada kalkışta yardım sistemi:
Yokuşta kalkışlarda sürücü pedal frenini bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

Bu yeni EDC vites kutusu Türkiye’de ilk kez 2010 yılı Aralık ayında tüketiciyle buluşuyor. Megane HB ve Fluence modellerinde lasmanı gerçekleştirilen otomatik EDC vites kutusu, 2011 yılının ilk yarısında Grand Scénic, Mégane Sport Tourer, Mégane Coupé modellerinde yer alacak. 2011 yılı Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan Mégane Coupé Cabriolet modelinde de, EDC vites kutusu, motor seçenekleri arasında yerini alacak.
Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Mégane Hatchback ve Fluence sadece 114g CO2/km salım değeri sergiliyor.

Renault Mais İletişim Müdürlüğü

İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2011, 15:46:37 »
ben söyleyim, bir crdi yada d4d gibi teknoloji yok renault da. verimli dizel yapamıyorlar. ayrıca aldığınız araba bir clio dan ağır üstelik otomatikmiş.

ucuza aldığınıza sayıp düşmesini ümit edeceksiniz :)  sahibinden ilanlarına baktıkça üzülüyorum daha 150 bindeki dizel renaultlar motor bitiriyor.. yani demem o ki bir dizel avensis 80 bin tl ise var bir hikmeti, renault 35 ise var bir illeti :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2011, 16:10:20 »
Bizim bankada bir ara baya bi Fluence vardı. Meganın az gelişmişi diyebilirim. Ne konfor var ne kalite. Ben böyle bir fren sistemi görmedim, azcık basıyorsunuz anında abs devreye giriyor. Corolladan inip Fluence binerseniz çok memnun kalacağınızı sanmam. Kendi fikrim kesinlikle de tavsiye etmem.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2011, 16:28:12 »
  105Hp. lik Hb. versiyonu için birinci elden yakıt tüketim değerlerini verebilirim.
 Uzun yolda, 96Km/s. sabit hızda 4,2lt.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2011, 16:59:40 »
:Ne diye aldın ki bence sat gitsin şöyle adam gibi bir araba al.Baksana dakka 1 gol 8
 :nija:
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #9 : Mart 16, 2011, 17:13:28 »
ben söyleyim, bir crdi yada d4d gibi teknoloji yok renault da. verimli dizel yapamıyorlar. ayrıca aldığınız araba bir clio dan ağır üstelik otomatikmiş.

ucuza aldığınıza sayıp düşmesini ümit edeceksiniz :)  sahibinden ilanlarına baktıkça üzülüyorum daha 150 bindeki dizel renaultlar motor bitiriyor.. yani demem o ki bir dizel avensis 80 bin tl ise var bir hikmeti, renault 35 ise var bir illeti :)

Valla iki arabanın dizeli arasında kalınmıştı o alınırken, C5 ve fluence privilige.
Yedek parça, 2.el kolaylığı, servis vb. gibi etkenler düşünüldükten sonra fluence'a karar verildi. Citroen korkutmuştu biraz.
Tekrarlıyorum benim arabam değil, ben d4d Auris kullanıyorum.

Benim düşünceme göre ise bilemiyorum 80.000+ sınıfına çıktıktan sonra gidip Avensis almakta bana çok uyan bir nokta değil. "Deutschland über alles" demek geliyor içimden o rakamlara çıktıktan sonra. Herkesin kendi zevki tabi.

Sonuç olarak ben burada Fluence'ı tavsiye etmek ya da kötülemek için değilde yakıt tüketimi konusunda ki bu şikayetimi paylaşmak için açtım konuyu. Konforunu, malzeme kalitesini vs. bir kenara bırakalım. Biri çıkar Fluence hayallerimin arabası der, diğeri yerin dibine sokar. Yani zevkler ve renkler... Benim merak ettiğim bu teknolojide bahsettiğim değer (7,5) normal midir?
Açıkçası bana normal gelmiyor; 1.elden karşılaştırma yapabildiğim diğer dizeller; 2011 auris düz vites d4d ve 2010 otomatik 320d.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2011, 17:22:11 »
EDCnin  düz vitesten de daha az yakması lazım, tüketiminiz normal değil.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #11 : Mart 16, 2011, 17:24:33 »
  Renault Common Rail teknolojisi kendisi üretmiyor ki? Hemen tüm markalarda da durum böyledir. Otomobillere teknoloji üreten firmalardan kimi teknoloji ve parçaları temin ederler.
 Tüketim değerlerini yukarıda verdim 105Hp. lik, 6 ileri vites, Hb. versiyon için. Tüketim değerleri olarak da sınıfında iddialı bir modeldir.
 Aha, vites Edc ise bence de değerler çok daha iyi olmalı. Oldukça gelişmiş bir sistem olduğunu biliyorum Edc.'nin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #12 : Mart 16, 2011, 17:31:07 »

 Aha, vites Edc ise bence de değerler çok daha iyi olmalı. Oldukça gelişmiş bir sistem olduğunu biliyorum Edc.'nin.

Evet, EDC. :/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #13 : Mart 16, 2011, 19:23:43 »
EDC yakıt tüketimini arttıran değil, aksine azaltan bir sistemdir...
çift kavramalı otomatik viteslerin tüketim değerleri manuellerine göre daha düşük olur.
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #14 : Mayıs 05, 2011, 20:44:00 »
common rail teknolojisi yüksek basınç teknolojisidir şu veya bu firmanndır yada ülkenindir diyemeyiz her firma bu motoru üretir bir firma üretip herkes ondan almaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #15 : Mayıs 05, 2011, 21:08:03 »
  Common rail ile motor üretimi teknolojisi farklılık gösterebilir. Common rail sistemleri belli firmalar (Delphi, Bosch vs.) üretir. Yani aynı motor üzerinde farklı tip common rail sistem olabilir. Ayrıca bu sistem basit de değildir, motorun tüm performans, dayanıklılık, tüketim ve sesi üzerinde etkilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #16 : Mayıs 05, 2011, 21:37:28 »
lütfen hitap şeklinize dikkat edin
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
'98 Toyota Corolla 1.6 XLi Gümüş Gri (2008-2014) (Satıldı)'05 Honda Civic LS Füme (2014-2015) (Satıldı)
'94 Mercedes Benz C180 Elegance Siyah (2015-2018) (Satıldı)
Now / '08 Megane 1.5 dCi AT Plat. Gri (2018-.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #17 : Mayıs 05, 2011, 21:46:50 »
arkadaşların da belirttiği gibi common rail sistemleri üreten 3-4 firma var dünya genelinde. Ancak bu sistemler tıpatıp birbirinin aynısı değil. Mesela birisinde piezo enjektörler kullanırken diğerinde kullanılmıyor. Yada yakıt basınçları farklı olabiliyor.  Aynı zamanda yazılımlarında farkılıklar var.  Mesela boshun common rail sistemlere yönelik EDC yazılımının bir çok versiyonu var. Common rail sisteminin kullanılacağı  motorların tasarımı silindir hacmi üretebilecekleri güce göre yazılımlar farklı oluyor.

Bir kaç gün önce denediğim bir olayı anlatmak istiyorum.  Arkadaşın hyundai 1.5 crdi 110 hp lik era sı var. Aracı çalıştırıp gaz pedalına sonuna kadar bastığımda ( boşta iken)  motor devri yavaş yavaş yükselirken bizim d4d de aynı şeyi denediğimde devir aniden yükseliyor. Ayrıca iki motor arasında çalışırken bariz ses farkı var. Bütün bunlar gösteriyor ki araç motorları arasında teknoloji farkı var. Ve ucuz sistemlerde mutlaka birşeyler kalitesiz ouyor.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #18 : Mayıs 05, 2011, 22:02:39 »
  Zaten enjektörlerin bile her nesilde basınçları artıyor. Silindir haznesini soğutucu ara püskürtmeler bile çok önemli etki yaratıyor emisyonda, sesde, tüketimde ve motorun uzun dönem sağlığında. Daha detaylı bilgi için;
 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=33907.msg454707#msg454707

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.5 dci otomatik Fluence
« Yanıtla #19 : Mayıs 26, 2011, 16:02:21 »
Renault'un dci'ı enjektör işemesinden ve turbo problemlerinden sebep 100binli km'lerde kolayca bitebilen bir motor.

Ama fazla yakıyor demeyin,benim gördüğüm bindiğim kullandığım yeryüzünde hareket eden en ekonomik nesne :D

Biraz abartı gibi ama öyle :)