öncelikle toyotanın halen jetta fsi dahil birçok benzinliden sessiz olduğunu söyleyim. arabanızın yağ değişim zamanı gelmek üzere ve daha ilk yağı değişecek, içinde mikro düzeydede olsa metal çapakları yağı bozuyor tabiki bu capaklar filtrede tutuluyor, benimki 25000 km doğru yanaşıyor ilk yağ değişiminede kadar o sesler normal ondan sonra yakıt ve ses azalıyor, ama unutmayalım ki eksi sıcaklıklarda ilk 2 dk dizel sesi mevcut sadece ilk 2dk ısınınca kesiyor,(ve piyasada vw,peugeot,ford vs den dahi en sessizi toyotadır.test edip deneyebilirsiniz.)sadece bu noktada benzinliyle dizeli ayırt edebilrisiniz toyotada,
benim aracım 2007 d-4d iş arkadaşım yeni 2008 jetta 1.6 fsi aldı benimki fark edilir derecede ondan sessiz birde ani hızlanmalarda gereksiz yüksek devir kullanmayın hızlı kullnacaksanızda en fazla 4000 devirden sonra üst vitese gecerseniz aracınzın hem daha cok ivmelendiğini hem de benzinliye göre bu işi daha sessiz becerdiğini farkedeceksiniz.....
mesala cok rampa yukarı 1 vitesle 3000 deviri gecmek yerine 2 ye cekip gaza yüklenin tay gibi atlayım sesizce ivmeleniyor.
benzinlide hızlanma prensibi bağırtarak( devirlendirip )üst vitese çıkmakla....
dizelde en yüksek torku verdiği max devirde vites büyütmekle ivmelenmeyi max düzeyde yaparsanız aslında ara hızlanmalarda benzinliye göre daha sessiz.. dizel
dizelde toyota için 4000 deviri gecmek sadece motor bağırtma ,ne hızlanmaya nede yakıta faydası var max 4000 devirde üst vitese gecin idaili 3000 devirdir.