Işıklarda durunca frene sağlam basılıysa mmt vites kendisi debriyaja basıyor yani manuel viteste debriyaja basmış gibi duruyorsunuz. Frene sağlam basmayınca debriyajı hafifçe bırakıyor araba gitmeye çalışıyor haliyle debriyaj balatası zorlanıyor. Debriyaj tam basılı mı değil mi bu devir göstergesinden anlaşılıyor, debriyaj tam basılıyken devir göstergesi iyice düşüyor, motor tam rolanti devrinde çalışıyor, debriyaj yarım gibiyse devir hafifçe yükseliyor, 900-1000 devir arası gösteriyor.
Işıklarda beklerken yani tam durmuşken frene sağlam basıp debriyajın basılmasını sağlamak ve bekleme süresi 15-20 saniyeden daha uzunsa vitesi boşa almak ve trafik ışığı sayacı 5-6 saniye gösterirken tekrar vitese takmak en iyisi.
İstanbula bazı yerlere öyle ışıklar yapmışlar ki 90 küsür saniye görüyorum, o zaman motoru stop ettiğim bile oluyor.