Anket

Kırmızı Işık vb. durumlarda vites N ( Boşa ) almalımı ?

N ye ALMA gerek yok zaten sistem firene bastığın anda zaten boşa düşüyor
7 (17.9%)
N ye AL adı üzerinde yarı otomatik bu sayede sistemin ömrünü uzatırsın
24 (61.5%)
N ye ALMA Vitesle çok oynamak iyi değildir
2 (5.1%)
Her ikisindede birşey olmaz
6 (15.4%)

Toplam Oy Verenler: 39

Gönderen Konu: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri  (Okunma sayısı 18429 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« : Mart 04, 2011, 18:29:28 »
Yarı Otomatik Vitesin önrünü uzatmak için sizce doğrusu nedir?

Toyota Club Türkiye

Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« : Mart 04, 2011, 18:29:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Müngke Tengriyin Küçüdür.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2011, 00:48:03 »
13 yıl 97 Corolla GLİ A/T kullandım.Rölantide çalışırken vitesi mutlaka N konumuna getirirdim.Şanzımanın uzun ömürlü olması açısından önemli olduğunu zannediyorum.Fakat tekrar D konumuna getirdikten 1-2 saniye sonra gaz pedalına basın.Yani D konumuna getirir getirmez gaz pedalına basmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2011, 00:53:05 »
ben eğer süre 20 saniyeden fazlaysa vitesi n ye alıyorum.faydası varmı bilmiyorum ama alışkanlık oldu diyebilirim.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2011, 01:15:00 »
ışıklarda dururken süre uzunsa N'ye alın tabi ki ama araba giderken boşa  atıyım da az yaksın diye N'ye almayın durduk yere...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 59000
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2011, 09:29:33 »
Trafikte veya ışıklarda dururken boşa almak çok faydalıdır. Şöyle izah edeyim. Araç vitesteyken hareket etmek ister siz frenle durdurmaktasınız. Bu da aracı zorlar. Ama boşa alınca araba kendiliğinden bekleyeceğinden frene basıyor olmak aracı zorlamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2011, 13:32:18 »
Işıklarda durunca frene sağlam basılıysa mmt vites kendisi debriyaja basıyor yani manuel viteste debriyaja basmış gibi duruyorsunuz. Frene sağlam basmayınca debriyajı hafifçe bırakıyor araba gitmeye çalışıyor haliyle debriyaj balatası zorlanıyor. Debriyaj tam basılı mı değil mi bu devir göstergesinden anlaşılıyor, debriyaj tam basılıyken devir göstergesi iyice düşüyor, motor tam rolanti devrinde çalışıyor, debriyaj yarım gibiyse devir hafifçe yükseliyor, 900-1000 devir arası gösteriyor.
Işıklarda beklerken yani tam durmuşken frene sağlam basıp debriyajın basılmasını sağlamak ve bekleme süresi 15-20 saniyeden daha uzunsa vitesi boşa almak ve trafik ışığı sayacı 5-6 saniye gösterirken tekrar vitese takmak en iyisi.
İstanbula bazı yerlere öyle ışıklar yapmışlar ki 90 küsür saniye görüyorum, o zaman motoru stop ettiğim bile oluyor.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2011, 14:31:44 »
Teorik olarak bu şik geçerlidir sanıyorum: "N ye ALMA gerek yok sistem frene bastığın anda zaten boşa düşüyor"
Ama ben süre uzun olacaksa boşa alıyorum. Alışkanlık oldu.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2011, 16:55:44 »
frene bastıktan bir süre sonra debriyaj  boşa düşüyor ancak o süre boyunca debriyaj tam boşa düşmüyor,bu zaman aralığında baskı balatasını korumak için durur-durmaz n moduna almanın faydalı olacağı kanaatindeyim. saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2011, 09:36:47 »
Benim Yaris'te baskı balata yandı, kaçırmaya başladı, düz yolda 50'yi geçemiyorum, gaza bastıkça motor boşa dönüyor, yokuş yukarı ise vitesi manuele alıp 1. viteste yavaş yavaş çıkabiliyorum ancak. Yine masraf çıktı. Arabam 47bin kmde. Daha 80bine kadar gider diyordum ama gitmedi.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Yarı Otomatik ( MM ) Kullanım İncelikleri
« Yanıtla #9 : Kasım 17, 2018, 13:53:48 »
Yarı Otomatik Vitesin önrünü uzatmak için sizce doğrusu nedir?

Yarı otomatik vitesli araçların uzun ömürlü kullanılabilmesi için ilk önce ilk sırada akşam park ederken boş konuma yani N konumuna alın vites pozisyonunuzu, daha sonra yokuşlarda eğere yokuş kalkış desteği yok ise el freni ile kalkmaya çalışın, aşırı trafik ve bekleme sürelerinde yine vites N pozisyonunda olmasında fayda var. Ayrı yarı otomatik vitesler hakkında daha farklı bilgiler için sizlere https://arabanakit.com/otomatik-vites/ sayfasınıda önerebilirim. Saygılarımla