Gönderen Konu: Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:  (Okunma sayısı 2382 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:
« : Ocak 22, 2008, 17:26:53 »
Telekom'da 19 milyon aboneyi ilgilendiren karar
      İşçi emeklisi Salim Yılmaz'ın TÜKODER'in de yol göstericiliği ile Telekom'a çektiği ihtarnameye karşılık verilen 'Sabit Ücret, Menhol dağıtım kutusu donanımı, saha dolabı donanımı, hat çoklayıcıların bakımı, abonenin her an konuşabilmesini sağlamak amacı ile yapılan işletme maliyet giderlerine karşın alınır' açıklanmasından memnun kalmayarak durumu Beykoz Kaymakamlığı Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti'ne taşıdı. Yılmaz başvurusunda, iki adet sabit hatlı telefonu olduğunu, Türk Telekom'un bu hatlardan "sabit ücret adı altında ücret aldığını belirterek, her iki hattından alınan bu haksız ücretin kaldırılması talebinde bulundu. 5 kişilik heyet, Elektrik Mühendisleri Odası'ndan iki mühendisin verdiği Bilirkişi Raporu doğrultusunda, karar verdi. Raporda, hizmet bedelleri belirlenirken, altyapı ve sistem için için yapılan yatırımların amortisman, finansman gibi maliyet faktörleri de hesaba katılarak belirlenmiş olması gerektiği ifade edilirken, herhangi bir hizmet tanımlanmadan "sabit ücret" adı altında bir bedel alınmasının teknik olarak açıklanamadığı kaydedildi. Kararda, "Telefon hatlarından konuşma bedelleri dışında belirsiz gerekçelerle sabit ücret adı altında her ay alınan ücretin iptaline, bu isim altında tüketiciden adı geçen firma tarafından alınan tüm ücretin, tüketiciye geri iade edilmesine karar verildi" denildi. Heyetin verdiği karar doğrultusunda Telekom, Salim Yılmaz'ın parasını faiziyle birlikte icra dairesine yatırdı. Yılmaz, toplam 659 YTL tahsil etti.
     
      "EMSAL KARAR 19 MİLYON ABONEYİ İLGİLENDİRİYOR"
      'Sabit Ücret' adı altında Telekom'un abonelerden fazladan para aldığını ve bunu zaten yapması gereken işlere bahane göstererek tahsil ettiğini belirten TÜKODER Beykoz Şubesi Başkanı Aysel Can Ekşi, "Salim Yılmaz için verilen karar bir emsaldir. Bu 19 milyon aboneyi ilgilendiriyor. 'Sabit Ücret' zaten firmanın işi alabilme kabiliyetinden doğan hizmetlere karşılık gösterilmeye çalışıyor. Bu bir haksız kazançtır ve Telekom bununla her yıl yüklü miktarda paralar kazanıyor" dedi. Hiç kullanılmayan hatlara bile her ay sabit ücretler geldiğini ve bunun tahsil edilmediği hallerde fazile birlikte bir sonraki faturaya yansıtıldığını söyleyen Ekşi, "Vatandaş zaten konuşa ücretini ödüyor, bu sanki kalem masrafı gibi gösterilip haksız kazanç elde ediliyor. Biz bu haksız kazancın derhal durdurulmasını istiyoruz." diye konuştu.
     
     "VATANDAŞLAR İTİRAZ ETSİN"
      19 milyon Telekom abonesi ilgilendiren emsal kararı her vatandaşın çıkarttırabileceğini söyleyen Ekşi, "Her kez itiraz etmeli. Haksız yere para ödemenin anlamı yok. İster bireysel yollarla isterse tüketici koruma derneklerine gelerek hiçbir ücret ödemeden itiraz haklarını kullanıp, ödedikleri ücretleri faizleri ile alabilmeleri mümkün. Abone önce Telekom'a ihtarname çekecek, gelen cevaba karşı
      bağlı bulundukları kaymakamlıklardaki Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyet'lerine konuyu taşıyıp haklarını kazanabilirler" dedi. Benzer sabit ücretlerin elektrik hizmetinde de çıkabileceğini söyleyen Ekşi, tüketicilerin örgütlenerek haklarına sahip çıkmaları halinde haklarını kazanabileceklerini söyledi.

Milliyet'in İnternet Sitesinden Alıntıdır
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:
« : Ocak 22, 2008, 17:26:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:
« Yanıtla #1 : Ocak 23, 2008, 19:52:55 »
Sabit ücret kadar saçma birşey görmedim, duymadım. Zaten herşeye vergi veriyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:
« Yanıtla #2 : Ocak 23, 2008, 23:44:19 »
bence devlet en büyük hırsız ve hortumcudur
2001 ToYoTa CoRoLLa 1.4 vvt-i 97 HP  >> BeYaZ FaRe <<

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Telekom'dan Sabit Telefon Hattı Abonelerine:
« Yanıtla #3 : Ocak 24, 2008, 22:48:12 »
Sabit ücretle ilgili Anayasa Mahkemesi'nin aleyhe bir kararı var. O yüzden kullanılan bir hattın sabit ücreti ile ilgili kesin bir şey söylemek mümkün değil.

Ancak kullanılmayan hatlarla ilgili size (henüz kesinleşmemiş) bir karar :

T.C.
KOCAELİ VALİLİĞİ
SANAYİ VE TİCARET İL MÜDÜRLÜzÜ
Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanlığı
Karar No : 5/14
Karar Tarihi : 12/03/2007
KARAR
Başkan Üye
Üye Üye Üye
Ferahi Konukoğlu Necla Mumcu
Uğur Güngör Mehmet Akın Halil İbrahim Şişman
Sanayi ve Tic. İl İzmit B.Belediyesi Kocaeli
Barosu Avukatı Türksavder İTO Yönetim Kurulu
üyesi
Müdürlüğü Şube Müdürü Zabıta Memuru
Raportör : Perihan Yapar
Dosya No : 2007/87
Şikayet eden Y.A. Derince/ KOCAELİ
Şikayet edilen : KOCAELİ İL TELEKOM MÜDÜRLÜzÜ ALEMDAR TELEKOM MÜDÜRLÜzÜ
İZMİT
Şikayet konusu : Tüketicinin 233 45 45 nolu telefon hattı üzerinden çalışan
1878011035P nolu ADSL hakkındaki şikayeti
Şikayet tarihi : 25/01/2007
Olayın özeti : Tüketici 233 xx xx nolu telefon hattı üzerinden çalışan
1878011035P nolu ADSL hattını kullandığını , ADSL hizmetinden yararlanabilmek
için telefon hizmetini de satın almak zorunda olduğunu, ancak DSL hizmetinin
bakır devreler üzerinden iletilen hizmetlerden olduğunu , Türk Telekom’un
mevcut, ADSL-DSL-G.SHDSL alt yapısının sabit telefon olmadan da bu hizmetleri
vermeye elverişli olduğunu, kullanmadığı halde sabit telefon hattına minimum
1200 kontör karşılığı ücret ödediğini, sabit hattın iptal edilerek ADSL
hizmetini alabilmeyi talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti : Savunma yapmamıştır
İnceleme ve gerekçe : 4822 Sayılı Kanun ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin
korunması kanununun 5. maddesi ŞAksine bir teamül, ticari örf veya adet yoksa ,
satıcı bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin kendisi tarafından
belirlenen miktar, sayı veya ebat gibi koşullara yada başka bir mal veya
hizmetin satın alınmasına bağlı kılamaz.Ş Hükmü yer almaktadır. Tüketici Derince
de ikamet etmektedir. Tüketicinin şikayeti 12/02/2007 tarihli Hakem Heyetinde
görüşülmüş olup, telefon hattı olmadan ADSL’nin kullanıp kullanılamayacağı
teknik rapor istenmesine ara karar verilmişti, Sabit telefon olmadan da ADSL
kullanımının mümkün olduğu, Türk Telekom’un alt yapısının da müsait olduğu
bildirilmiştir
Hüküm : Tüketici Yunus ABDULLAHOzLU un 235 xx xx telefon hattı üzerinden çalışan
1878011035P nolu ADSL hattı hakkındaki şikayeti görüşülmüş olup, bilirkişinin
teknik raporunda Türk Telekom un altyapısının sabit telefon olmadan da kullanıma
müsait olduğu bildirilmiştir. Bu yüzden 4077 Sayılı kanunun 5. maddesi gereğince
bir mal veya hizmetin satışı, başka mal veya hizmetin satın alınmasına
bağlanamayacağından, tüketicinin telefon hattının iptali talebinin haklılığına,
Türk Telekom un hattı iptal etmesine ve kararın taraflara tebliğine, tüketici
mahkemesine itirazı kabil olmak üzere oy birliği ile karar verildi.
--dünya dönüyor--