Telekom'da 19 milyon aboneyi ilgilendiren karar
İşçi emeklisi Salim Yılmaz'ın TÜKODER'in de yol göstericiliği ile Telekom'a çektiği ihtarnameye karşılık verilen 'Sabit Ücret, Menhol dağıtım kutusu donanımı, saha dolabı donanımı, hat çoklayıcıların bakımı, abonenin her an konuşabilmesini sağlamak amacı ile yapılan işletme maliyet giderlerine karşın alınır' açıklanmasından memnun kalmayarak durumu Beykoz Kaymakamlığı Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti'ne taşıdı. Yılmaz başvurusunda, iki adet sabit hatlı telefonu olduğunu, Türk Telekom'un bu hatlardan "sabit ücret adı altında ücret aldığını belirterek, her iki hattından alınan bu haksız ücretin kaldırılması talebinde bulundu. 5 kişilik heyet, Elektrik Mühendisleri Odası'ndan iki mühendisin verdiği Bilirkişi Raporu doğrultusunda, karar verdi. Raporda, hizmet bedelleri belirlenirken, altyapı ve sistem için için yapılan yatırımların amortisman, finansman gibi maliyet faktörleri de hesaba katılarak belirlenmiş olması gerektiği ifade edilirken, herhangi bir hizmet tanımlanmadan "sabit ücret" adı altında bir bedel alınmasının teknik olarak açıklanamadığı kaydedildi. Kararda, "Telefon hatlarından konuşma bedelleri dışında belirsiz gerekçelerle sabit ücret adı altında her ay alınan ücretin iptaline, bu isim altında tüketiciden adı geçen firma tarafından alınan tüm ücretin, tüketiciye geri iade edilmesine karar verildi" denildi. Heyetin verdiği karar doğrultusunda Telekom, Salim Yılmaz'ın parasını faiziyle birlikte icra dairesine yatırdı. Yılmaz, toplam 659 YTL tahsil etti.
"EMSAL KARAR 19 MİLYON ABONEYİ İLGİLENDİRİYOR"
'Sabit Ücret' adı altında Telekom'un abonelerden fazladan para aldığını ve bunu zaten yapması gereken işlere bahane göstererek tahsil ettiğini belirten TÜKODER Beykoz Şubesi Başkanı Aysel Can Ekşi, "Salim Yılmaz için verilen karar bir emsaldir. Bu 19 milyon aboneyi ilgilendiriyor. 'Sabit Ücret' zaten firmanın işi alabilme kabiliyetinden doğan hizmetlere karşılık gösterilmeye çalışıyor. Bu bir haksız kazançtır ve Telekom bununla her yıl yüklü miktarda paralar kazanıyor" dedi. Hiç kullanılmayan hatlara bile her ay sabit ücretler geldiğini ve bunun tahsil edilmediği hallerde fazile birlikte bir sonraki faturaya yansıtıldığını söyleyen Ekşi, "Vatandaş zaten konuşa ücretini ödüyor, bu sanki kalem masrafı gibi gösterilip haksız kazanç elde ediliyor. Biz bu haksız kazancın derhal durdurulmasını istiyoruz." diye konuştu.
"VATANDAŞLAR İTİRAZ ETSİN"
19 milyon Telekom abonesi ilgilendiren emsal kararı her vatandaşın çıkarttırabileceğini söyleyen Ekşi, "Her kez itiraz etmeli. Haksız yere para ödemenin anlamı yok. İster bireysel yollarla isterse tüketici koruma derneklerine gelerek hiçbir ücret ödemeden itiraz haklarını kullanıp, ödedikleri ücretleri faizleri ile alabilmeleri mümkün. Abone önce Telekom'a ihtarname çekecek, gelen cevaba karşı
bağlı bulundukları kaymakamlıklardaki Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyet'lerine konuyu taşıyıp haklarını kazanabilirler" dedi. Benzer sabit ücretlerin elektrik hizmetinde de çıkabileceğini söyleyen Ekşi, tüketicilerin örgütlenerek haklarına sahip çıkmaları halinde haklarını kazanabileceklerini söyledi.
Milliyet'in İnternet Sitesinden Alıntıdır