Gönderen Konu: D4D motor kullanım devirleri  (Okunma sayısı 16616 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '11
D4D motor kullanım devirleri
« : Şubat 19, 2011, 17:40:39 »
Merhabalar,

2500 km'de bir Auris D4D sahibiyim:) Aracımı aldığım bayi, bana aracı 1000-2000 rpm aralığında kullanmamı söyledi. Dizel motorlar günlük, sakin kullanımda hangi devirlerde kullanılmalıdır? Bir de D4D motorların turboları ne zaman kaç rpm'den itibaren devreye girmektedir?

Aracın güç ve tork verileri şu şekilde:

Maksimum güç  PS/dd:    90/3800
Maksimum tork Nm/dd:   205/1800-2800

Aracı biraz performanslı kullanmak istersem, motoru hangi devir aralığında kullanmalıyım? 4000-5000 rpm'lerde gezinebilir miyim?
Genel olarak aracı viteş değiştirme ışığını dikkate alarak kullanıyorum, bazen de daha üst devirler :)

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Berkin Birol

2011 Auris D4D - Comfort Plus - Füme
2015 Mercedes Benz B180d Urban Füme

Toyota Club Türkiye

D4D motor kullanım devirleri
« : Şubat 19, 2011, 17:40:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2011, 22:05:21 »
Dizel araçlar performans için değildir. Hem performans hem dizel arıyorsanız, yanlış araba kullanıyorsunuz. 2000-2500 motor bir araca ihtiyacınız var.
Bu arabalarda asıl gücü 2200-3000 küsür arası verir. 4000 devirden sonra pek performans sağlanmaz, özellikle düşük viteslerde. Dolayısı ile bir tek yakıt sarfiyatı olur 4000 devir sonrası.
Zaten kendiniz de deneyerek görebilirsiniz.

Turbo, yanlış hatırlamıyorsan 1800 devirde filan devreye giriyor.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '11
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2011, 22:16:06 »
Özgür bey, cevap için teşekkürler. Ben ara ara oluşabilecek hızlanma ihtiyacı için sormuştum aslında ama, demek ki çok devir çevirmemek lazım genel olarak. :)

2000-2500 cc araçlar için 2200-3000 rpm'de asıl gücün verildiğini belirtmişsiniz, peki normalde 1.4 dizeli hangi aralıklarda kullanmak lazım?

1000 rpm'den sonra neredeyse her devirde çekişi var arabanın, titreme falan da yapmıyor. Ancak, örneğin 1000 - 2000rpm  arası kullanmak motora zarar verir mi, kurum v.s. oluşur mu?

Bir de turbo 1800 rpm civarında açılıyorsa, turboyu açacağı devirlerde mi kullanmak daha mantıklı, yoksa daha alt devirlerde kullanmak mı?

Berkin Birol

2011 Auris D4D - Comfort Plus - Füme
2015 Mercedes Benz B180d Urban Füme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2011, 22:24:24 »
2000-2500 cc araçlar için 2200-3000 rpm'de asıl gücün verildiğini belirtmişsiniz, peki normalde 1.4 dizeli hangi aralıklarda kullanmak lazım?

Ben onu bizim araçlar için dedim. Ama diğer dizellerde de aynı tabi ki.
1700-1800 devir altı kullanmayın.  Zaten titremeye başlar araba daha alt devirde, anlarsınız. En ideal aralık 2000-3000 arası. Tabi ki 2000 devire yakın daha tasarruflu olur.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #4 : Şubat 20, 2011, 20:14:53 »
berkin bey, dizel araçları max tork alınan devirlerde kullanmak en uygun olanıdır; 2000-2500 devirler bunun için en uygunudur. kaldı ki fabrika verilerinde de verdiğiniz gibi 1800-2800 aralığı en çok dönüş gücü alınan devirler, yani optimal yakıt tüketimi ve max tork demek. alt devirlerde (1000rpm civarları) mazot pompalarında tıkanma olduğunu duymuştum, o yüzden çok da düşük devirlerde kullanmazsanız pek bir sorun yaşamazsınız. çok yüksek devirler de zaten çok büyük basınçlarla çalışan dizel motorları (yüksek patlama değerli) çok yorar diye düşünüyorum, bu da motor ömrünü kısaltır.
yanlışım varsa daha tecrübeli arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim. sağlıklı iyi günler, kazasız sürüşler..
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '11
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2011, 23:00:02 »
Herkese yanıtlar için teşekkür ederim. Demek ki 1500-3000 devir/dk gibi bir devir aralığını düşünebiliriz, vites yükseldikçe 2000 devir altına inmemek daha mantıklı herhalde bu cevaplar ışığında.
Berkin Birol

2011 Auris D4D - Comfort Plus - Füme
2015 Mercedes Benz B180d Urban Füme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2011, 12:25:29 »
ben vites değişime uyarak vites yukseltince arac hafif rampa yı çıkamıyor sizde gaza yukleniyorum anlık 7 ye falan fırlıyor
sonra 2500 de uyarı veriyor yine o zaman yukseltiyorum yada oyle devam ediyorum anlık ise duz yolda 4 falan yokusuna gore ise degişiyor bende tam olarak ne yapacagımı sasırdım !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2011, 18:04:00 »
Berkin bey aşağıdaki konuya bir göz atarsanız size yardımcı olacaktır .

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24408.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #8 : Şubat 26, 2011, 20:52:41 »
2500-3000 devir vites değişimi için idealdir yada vites değiştirme uyarı ışığı şift e uyabilirsin 3000 geçme vites değişirken yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '11
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #9 : Şubat 27, 2011, 02:52:46 »
Berkin bey aşağıdaki konuya bir göz atarsanız size yardımcı olacaktır .

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24408.0

Mahmut Bey, cevabınız için teşekkürler, güzel bir konu olmuş elinize sağlık.
Berkin Birol

2011 Auris D4D - Comfort Plus - Füme
2015 Mercedes Benz B180d Urban Füme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #10 : Şubat 27, 2011, 08:48:26 »
Ya abilerim genelde şu dikkatimi şu çekti herkes arabasının yol bilgisayarını anlık konumda tutuyor ve buda insanın sinirini bozup gaza basmıyorsunuz öyle olunca  yokuşta araba tıkandı çekmiyor gibi yorumlar geliyor aracınızı anlıkta değil ortalamada kullanın çünkü dediğiniz gibi bizim araçların bilgisayarları çok hasas %4-5 lik bi eğim geldiğinde bile stabil olarak 5-6 gösteren anlık tüketim 8-9-10 bile fırlıyor ve dediğiniz gibi insanın sinirini bozuyor. Ayrıca anlık tüketimde park ederken dikkat edersiniz duruduğunuz yerde bırakırsınız arbayı çünkü ben arka bahçede park ederken bi kaç kez anlık açtım 40 58 94 gibi değerler bile gördüm park ederken gaz vermeyi sevmiyor olsam bile...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #11 : Şubat 27, 2011, 10:10:55 »
Ya abilerim genelde şu dikkatimi şu çekti herkes arabasının yol bilgisayarını anlık konumda tutuyor ve buda insanın sinirini bozup gaza basmıyorsunuz öyle olunca  yokuşta araba tıkandı çekmiyor gibi yorumlar geliyor aracınızı anlıkta değil ortalamada kullanın çünkü dediğiniz gibi bizim araçların bilgisayarları çok hasas %4-5 lik bi eğim geldiğinde bile stabil olarak 5-6 gösteren anlık tüketim 8-9-10 bile fırlıyor ve dediğiniz gibi insanın sinirini bozuyor. Ayrıca anlık tüketimde park ederken dikkat edersiniz duruduğunuz yerde bırakırsınız arbayı çünkü ben arka bahçede park ederken bi kaç kez anlık açtım 40 58 94 gibi değerler bile gördüm park ederken gaz vermeyi sevmiyor olsam bile...

Ercüment ben anlık tüketime göre kullansam kafayı sıyırırım herhalde, 1. vitesten 2. vitese geçene kadar göstergeler 15-16 lt gösteriyor :D Dediğin gibi ortalamaya göre kullanmak lazım. Hatta tarih saat ekranını açacaksın kafan rahat olacak :P
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #12 : Şubat 27, 2011, 10:38:20 »
Ercüment ben anlık tüketime göre kullansam kafayı sıyırırım herhalde, 1. vitesten 2. vitese geçene kadar göstergeler 15-16 lt gösteriyor :D Dediğin gibi ortalamaya göre kullanmak lazım. Hatta tarih saat ekranını açacaksın kafan rahat olacak :P

Aynen diyorum ya park ederken 85 90 bile gördüm ya :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #13 : Şubat 27, 2011, 12:49:15 »
Mahmut Bey, cevabınız için teşekkürler, güzel bir konu olmuş elinize sağlık.

Sağolun .

Ben birşey yapmadım başka bir siteden alıntı yapmıştım dediğiniz gibi güzel ve yararlı bir konu emeği geçenlere buradan teşekkürler .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #14 : Şubat 27, 2011, 20:59:06 »
benim seyir devrim 2.000. Çok güzel bir devir arabanın gittiğini bile hissettimiyosunuz ve oldukca ekonomik.
2.500 de vites değişiyorum.

ayrıca vites hızlarını da paylaşıyım;
2.000 devirde:

3.vites 50km/s,
4.vites 70km/s
5.vites 90km/s (en ekonomik seyir hızı)
6.vites 110km/s

1.4 dizel motor ve manuel vites.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #15 : Şubat 27, 2011, 22:05:55 »
benim seyir devrim 2.000. Çok güzel bir devir arabanın gittiğini bile hissettimiyosunuz ve oldukca ekonomik.
2.500 de vites değişiyorum.

ayrıca vites hızlarını da paylaşıyım;
2.000 devirde:

3.vites 50km/s,
4.vites 70km/s
5.vites 90km/s (en ekonomik seyir hızı)
6.vites 110km/s

1.4 dizel motor ve manuel vites.
Alper bey verilere göre en ekonomik seyir hızının 110 km/sa olması lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2011, 00:29:46 »
Alper bey verilere göre en ekonomik seyir hızının 110 km/sa olması lazım.

100ü geçtikten sonra birazcık daha fazla yakıyor gibi geliyor bana,
bu akşam mesela tem'de özellikle test etti akşam sakindi, 90km ile gittim
ve anlık tüketim 2,9-3,5 arası gidip geldi,
6.vites de cok ekonomik ama 100ü geçince cok az daha fazla yakıyor, bana öyle geldi tabi iyi bi test etmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2011, 10:58:29 »
100ü geçtikten sonra birazcık daha fazla yakıyor gibi geliyor bana,
bu akşam mesela tem'de özellikle test etti akşam sakindi, 90km ile gittim
ve anlık tüketim 2,9-3,5 arası gidip geldi,
6.vites de cok ekonomik ama 100ü geçince cok az daha fazla yakıyor, bana öyle geldi tabi iyi bi test etmeli.

6. viteste 100-110 arası çok daha az yakıyor ;)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2011, 13:35:03 »
100ü geçtikten sonra birazcık daha fazla yakıyor gibi geliyor bana,
bu akşam mesela tem'de özellikle test etti akşam sakindi, 90km ile gittim
ve anlık tüketim 2,9-3,5 arası gidip geldi,
6.vites de cok ekonomik ama 100ü geçince cok az daha fazla yakıyor, bana öyle geldi tabi iyi bi test etmeli.
Alper bey ben test ettim 6. viteste 100-110 arası daha az yakıyor zaten 6. vitesi sunmalarının asıl amacıda bu tabi arada uçurumlar kadar bir fark yok ama en okonomik hız 6 vitesli araçlar için söylüyorum 100-110 km/sa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D motor kullanım devirleri
« Yanıtla #19 : Şubat 28, 2011, 14:10:49 »
Tamam o zaman arkadaşlar çok teşekkür ederim şüphelerimi giderdiniz.
bundan sonra direk 6. viteste takılırım.

ya buarada kaymak gibi gitmiyo mu şu 2000 devirde ya, ben onu çok seviyorum, sakince usulce akıyor yaris. :D