Gönderen Konu: V- KayiŞi  (Okunma sayısı 1516 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
V- KayiŞi
« : Ocak 20, 2008, 22:50:27 »

Merhaba arkadaşlar v-kayışının aracın hareket halinde kopması durumunda aracın motoruna ne gibi zararlar verebilir bir de 2004 vvti araçlarda triger katışı değil zincir olduğu söyleniyor bunların değiştirilme aralıkları nedir ?

Toyota Club Türkiye

V- KayiŞi
« : Ocak 20, 2008, 22:50:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
V- KayiŞi
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2008, 15:24:39 »
merhaba....triger kopunca pek zarar gelmez aracınıza...koptugu durumda direk olarak alternatördeki elektrik üretimi biticek ve arac en fazla 1 dakika daha calısır durumda kalıcakk..su pompası calısmicakk....cok büyük zararlar vermez diyebilirim ama yolda kalırsınız.....ilerleyemezsiniz..
ikinci dediginizde dogru triger yerine zincir kullanılıyo..bu zincirlerin degişme periyotları yok...aracınız yaklasık 100,000 e geldiginde bunun standart ölcüleri var ..bu ölcülerden daha fazla genleşmişse zincirinizi direk degiştirirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
V- KayiŞi
« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2008, 16:31:14 »
Nasıl vermez ya? Yanlış mı biliyorum, öyleyse düzeltin ama triger kopunca pistonlar'lar valflere vuruyor ve oldukça büyük hasara yol açıyor diye biliyorum ben, özellikle de 16valf araçlarda.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
V- KayiŞi
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2008, 16:46:17 »
triger kopunca araç  stop ediyor. siz tekrar calıstırmaya zorlarsanız subapları eğiyor.
twingo aracımda başıma geldi.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
V- KayiŞi
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2008, 22:36:42 »
Alıntı yapılan: Bahattin Yigit
merhaba....triger kopunca pek zarar gelmez aracınıza...koptugu durumda direk olarak alternatördeki elektrik üretimi biticek ve arac en fazla 1 dakika daha calısır durumda kalıcakk..su pompası calısmicakk....cok büyük zararlar vermez diyebilirim ama yolda kalırsınız.....ilerleyemezsiniz..
ikinci dediginizde dogru triger yerine zincir kullanılıyo..bu zincirlerin degişme periyotları yok...aracınız yaklasık 100,000 e geldiginde bunun standart ölcüleri var ..bu ölcülerden daha fazla genleşmişse zincirinizi direk degiştirirler...
[/quote]


cevabınız için teşekkürler bahattin bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
V- KayiŞi
« Yanıtla #5 : Ocak 22, 2008, 19:19:09 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
Nasıl vermez ya? Yanlış mı biliyorum, öyleyse düzeltin ama triger kopunca pistonlar'lar valflere vuruyor ve oldukça büyük hasara yol açıyor diye biliyorum ben, özellikle de 16valf araçlarda.
[/quote]
supaplara arkadasın dedigi gibi mars yapmaya devam ederse vurur....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
V- KayiŞi
« Yanıtla #6 : Ocak 23, 2008, 08:55:27 »
İyi de, diyelim ki viteste kaldı araba ve ilerliyor, bu arada subaplar çalışmıyor, yine vurmaz mı?
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler