Gönderen Konu: Aluminyum alasim jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?  (Okunma sayısı 18988 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2011, 17:32:32 »
  Mustafa bey, o verdiğim araştırma bizim sitemizde yer almaktadır. Ancak araştırmayı yapan yerler uluslararası kuruluşlardır, yani linkte geçen jant firması ile hiç bir ilgisi yoktur. Nasıl ki biz alıntı yapıp ve düzenleyip yayınlamışız, aynı şekilde onlar da alıntı ve çeviri yapıp yayınlamışlardır.
 Sizde hak verirsiniz ki gerek Formula araçları, geek Ralli araçlaında kullanılan hafif alaşım jantlar görsellik amacı gütmemektedir. Jant ne kadar sağlam, ne kadar da hafif olursa aracın sürüş değerlerine o kadar olumlu etki yapar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2011, 17:32:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #21 : Şubat 17, 2011, 17:53:50 »
*Jant montajı kime yaptırılır?
 Jantın montajı, uzman kişilere yaptırılmalıdır. Firmamızda jantlarınızın montajı yapılmaktadır.

hakan bey şu yazıyı okuyun ve bana firmayla alaksı yoktur diyosunuz jantı ballandıra ballandıra anlatan ismi belli olmayan bu firma işte artı biz şehir içinde araçlarımızı kullanan vatandaşlarız beni formüla yarışlarında kullanılan jantlar bağlamaz bu konuda ki düşüncemi anlamak istemiyosunuz ısrarla ben yazdığım şeyleri tekrar yazayım çelik jantın bir araca sağladığı fayda ya %1 dir ya %3 dür daha öteye geçmez yani ha var ha yok %1-3 fark için çuvalla para verip çelik jant almaya değermi ha siz evet değer diyosanız paranız çoktur alın güle güle kullanın benim 15 yıllık jantım bana en ufak bir sorun çıkarmamışsa ben neden çuvalla para verip çelik jant alayım bir kaza anında ikiside perte çıkıyor sonuçta.Artı park ederken kaldırıma sürtmelerden dolayı çelik jant balans yapmaya başlıyor benim eski aracımda ki çelik jantlar zamanla eğildi bir yere çarpmadığımız halde daha sonra press e girdi birçok kez balans ayarı yapıldı.Şimdi ben tabi bu benim düşüncem beni bağlar 15 yıllık olupta bana sorun çıkarmamış jantları söküp onun yerine çelik jant takarsam yazık günah yani hem o çıkardığım jantlara hem vermiş olduğum bir çuval paraya.
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #22 : Şubat 17, 2011, 18:19:49 »
  Mustafa bey, jantın araca nasıl takılması gerektiğini biliyor musunuz?
 Olay bir mühendislik olayıdır ve tahmin ettiğinizin çok daha ilerisinde hem metalurji, hem termodinami hemde aerodinami gibi bilim dallarını içerir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #23 : Şubat 17, 2011, 19:06:05 »
  Mustafa bey, jantın araca nasıl takılması gerektiğini biliyor musunuz?
 Olay bir mühendislik olayıdır ve tahmin ettiğinizin çok daha ilerisinde hem metalurji, hem termodinami hemde aerodinami gibi bilim dallarını içerir.
     normal jantlar bu dediğiniz bilim dallarını içermiyor sanırsam...
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #24 : Şubat 17, 2011, 20:16:02 »
  Tabikide içeriyor, en azından sac jantlarda bu mühendislik gereği yuvarlak olarak imal ediliyor.
 Yani demek istediğim mühendisliğin de dereceleri var. Nasıl ki lastiklerin çok değişik hamur özellikleri içerenler ve şekillileri var ise ve bunlar bir amaç için böyle imal ediliyorsa aynı şey jantlar içinde geçerli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gönül ister GTİ cüzdan der TDİ
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #25 : Şubat 17, 2011, 22:54:58 »
Mustafa bey bu konuda fikrini sabitlemiş durumda ne dersek ne göstersek fikrinin değişeceğini sanmıyorum. %5 %3 gibi rakamların yüksek hızlarda ki bundan kastım 90 km ve üstü ne kadar önemli olduğunu biz anlatamayız,insan bazen tecrübe ederek öğrenmek durumunda kalıyor umarım böyle bir tecrübe edinmezsiniz. ona göre durum boşa para vermek bana göre aracımın ve benim güvenliğimi bir adım öne taşımaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #26 : Şubat 17, 2011, 23:47:43 »
  Tabikide içeriyor, en azından sac jantlarda bu mühendislik gereği yuvarlak olarak imal ediliyor.
 Yani demek istediğim mühendisliğin de dereceleri var. Nasıl ki lastiklerin çok değişik hamur özellikleri içerenler ve şekillileri var ise ve bunlar bir amaç için böyle imal ediliyorsa aynı şey jantlar içinde geçerli.
   Hakan abicim nasılsın iyimisin?  :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi: :zombi:
   anladın herhalde ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #27 : Şubat 18, 2011, 13:29:42 »
Şuan alacağım çelik jant adanalı borbet toyotalar için mükemmel bir jant 14 tam uyarı :)
Benim babam toyota gibi adam ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: çelik jant seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?
« Yanıtla #28 : Şubat 18, 2011, 17:10:56 »
*Jant montajı kime yaptırılır?
 Jantın montajı, uzman kişilere yaptırılmalıdır. Firmamızda jantlarınızın montajı yapılmaktadır.

hakan bey şu yazıyı okuyun ve bana firmayla alaksı yoktur diyosunuz jantı ballandıra ballandıra anlatan ismi belli olmayan bu firma işte artı biz şehir içinde araçlarımızı kullanan vatandaşlarız beni formüla yarışlarında kullanılan jantlar bağlamaz bu konuda ki düşüncemi anlamak istemiyosunuz ısrarla ben yazdığım şeyleri tekrar yazayım çelik jantın bir araca sağladığı fayda ya %1 dir ya %3 dür daha öteye geçmez yani ha var ha yok %1-3 fark için çuvalla para verip çelik jant almaya değermi ha siz evet değer diyosanız paranız çoktur alın güle güle kullanın benim 15 yıllık jantım bana en ufak bir sorun çıkarmamışsa ben neden çuvalla para verip çelik jant alayım bir kaza anında ikiside perte çıkıyor sonuçta.Artı park ederken kaldırıma sürtmelerden dolayı çelik jant balans yapmaya başlıyor benim eski aracımda ki çelik jantlar zamanla eğildi bir yere çarpmadığımız halde daha sonra press e girdi birçok kez balans ayarı yapıldı.Şimdi ben tabi bu benim düşüncem beni bağlar 15 yıllık olupta bana sorun çıkarmamış jantları söküp onun yerine çelik jant takarsam yazık günah yani hem o çıkardığım jantlara hem vermiş olduğum bir çuval paraya.

Mustafa Bey, rica ediyorum nokta ve virgül kullanin. Yazdiklarinizi okumak bir iskence oluyor. Cümle nerede bitiyor, nerede basliyor anlamak mümkün degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101 96 XEİ AC MY10 BRC
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
alüminyum baska bi özelliigi ısıyı üzerine çabuk cekebilmesidir.
.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  AE101 96 XEİ AC MY10 BRC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Murat bey benim yazdığım mesaj kaldırılıyorsa aynı fikri paylaşmadığım için taraf tutuluyorsa noktanın virgülün ne önemi kalıyor.Ahmet kardeşim sende git en pahalı jantı al güle güle kullan beni zerre kadar bağlamaz.Herkez kazandığı parayı özgürce kullanmakta hürdür istersen götür tüm kazandığın parayı çöpe at hiç beni ilgilendirmez.
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
   Arkadaşlar hangimizin işine yarar bilmem ama CMS'nin resmi web sitesinde böyle bir uyarı gördüm.Bilmekte yarar var diye düşündüm....

"ETRTO (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu) Binek araçlarda 210 km/s ve üzeri hızlarda kullanılan tubeless (şambrelsiz) V,W,Y ve ZR tipi lastikler için mutlaka metal supap kullanılmasını tavsiye etmektedir."

kaynak: http://www.cms.com.tr/
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Bırakın Mustafa bey teneke jantla binsin ne uğraşıyorsunuz arkadaşlar fikir sabit yukarıda arkadaşın belirttiği gibi.Bu işler zevk meselesidir isteyen takar istemeyen takmazda yani bu konunun niye Mustafa beyi çok yorduğunu anlamadım.
Toyocuk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • İNSANLARIN MUTLULUKARI YADA MUTSUZLUKLARI ,TALİHİN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
arabanın yakıtı çoğalır, sürüş keyfi değişir,yol tutuşu ve virajlarda dengesi bozulur..orjinal ebatlar hesaplanarak üretilir orjinaliden şaşmayın