Gönderen Konu: Fren ve Fren Sistemi!  (Okunma sayısı 8637 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Fren ve Fren Sistemi!
« : Şubat 11, 2011, 20:38:10 »
Fren, bir cismin hareketini durdurmak veya hızını alatmak için kullanılan aygıt. Frenlerin çoğu döner mekanik parçalar üzerinde etki yaparak mekanik, hidrodinamik ya da elektriksel yolla kinetik enerji soğururlar.
 En yaygın fren türü olan mekanik frenlerde kinetik enerji ısıya dönüştürülerek yok edilir. Bu düzeneklerde sabit bir sürtünme elemanı, hidrolik ya da pnömatik yolla döner bir kampana ya da diske bastırılarak sürtünme oluşturulur. Kampanalı (tamburlu) frenlerin sürtünme elemanları, bir yüzü içbükey papuçlardır; disk frenlerinde ise yastıklardan ya da halka biçiminde kelepçelerden yararlanılır. Bu elemanlar organik maddelerden, metalden ya da seramikten yapılabilir; çoğunlukla da asbest kullanılır. E = ½m·v2 bağıntısı sebebiyle cisimlerin kinetik enerjisinin hızının karesiyle orantılı olarak artması yüzünden yüksek hızlarda daha güçlü frenlere gereksinim duyulur.
 Tekli frenler, sert bir bağlantı elemanı yoluyla mekanik olarak çalıştırılabilir, ama örneğin bir otomobilde olduğu gibi tek bir merkezden birkaç fren birden harekete geçirilecekse, bütün tekerleklerde eşit frenleme etkisi elde etmek zordur; bu nedenle bütün frenlere aynı yağ basıncıyla etki eden hidrolik kumanda sistemi kullanılır. Demiryolu vagonlarının frenlerinde, doğrudan tekerleklerin çevresine çembersel olarak basan ve sıkıştırılmış havayla çalışan dökme demir papuçlar kullanılır.

 Fren sistemi, motorlu taşıtın yavaşlamasını ve durmasını sağlayan düzenek. Yokuş aşağı inen taşıtın hız kazanmasını önlemek, duran taşıtın bu durumunu sürdürmek üzere de kullanılır. Fren sistemi taşıttaki kinetik enerjiyi sürtünme yoluyla ısı enerjisine çevirerek taşıtın durmasını veya yavaşlamasını sağlar.
 Aracı durduran frenleme kuvveti genellikle teker lastiği ile lastiğin üzerinde döndüğü zemin arasındaki bağlantıdan doğar. Frenleme kuvvetine hava direnci, yokuş direnci, sürtünme direnci gibi kuvvetlerin etkisi de vardır. Bu dirençleri yenen kuvvet ortadan kaldırılacak olursa taşıtın yavaşlamasına veya durmasına sözü edilen dirençler sebep olur. Diğer taraftan taşıtın yavaşlamasına yardımcı olan motorun frenleme gücü de vardır. Vites kutusu pirizdirek durumunda iken gaz pedalı bırakıldığı zaman mevcut hızı sağlamak için sarfedilen gücün takriben üçte biri kadar bir frenleme gücü oluşur.

 100 km/sa. hızla giden bir taşıttan şu sonuçlar alınmıştır:

    * Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites boş durumda iken taşıt 1100 m sonra 61 sn'de durmuştur
    * Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites pirizdirek durumundayken taşıt 560 m sonra 36 sn'de durmuştur.
    * Ayak gaz pedalından çekildikten sonra vites pirizdirek durumundayken ve fren pedalına güç tatbik edilince taşıt 65 m sonra 4 sn.'de durmuştur.

 Fren gücü
 Gücü 80 bg olan bir motor kalkıştan 36 sn. sonra otomobilin hızını 130 km/sa. sürate çıkarabilir. Buna karşılık frenler 130 km/sa. hızla giderken tam uygulandığında aracı 4,5 sn’de durdurabilir. Bu hızdaki aracı durdurmak için geçen zaman duran aracı hızlandırmak için geçen zamanın 1 / 8’i olmaktadır. Buna göre frenlerin gücü 8 x 80 = 640 bg’dir. Fren gücü her zaman için motor gücünden yüksek olmalıdır.

Maksimum frenleme
 Taşıtı kullanan kimse ani bir tehlike ile karşılaşınca taşıtı mümkün olduğu kadar kısa bir zamanda ve mesafede durdurmak zorunda kalır, Bu çeşit frenlemeye maksimum frenleme denir. Maksimum frenleme kuvveti aderansa eşit kabul edilir. Frenleme kuvveti maksimum olduğu zaman durma mesafesi ve durma zamanı minimum olur. Temiz ve kuru bir asfalt yolda yavaşlama ivmesi 7 – 7,5 m / sn2 ‘dir. Böyle bir yol pek bulunmaz. Pratikte yavaşlama ivmesi 5 – 6 m / sn2’dir.

İntikal süresi
 Aracı kullanan kimsenin tehlikeyi gördüğü andan fren pedalına basmasına kadar geçen süreye intikal süresi denir. Bu süre yaklaşık 0,75 sn.’dir.

Frenlemede ağırlığın öne kayması
    * W : Ağırlığın artan miktarının yoldaki zıt tesiri.
 Arka tekerleklerin yere temas noktası etrafındaki döndürme etkisi atalet kuvvetinin ön tekerlekler etrafındaki döndürme etkisini dengeler.
 L.W = h.m.G
 W = h, M, G / L olur.
 Küçük taşıtlarda h / L genellikle 1 / 5 civarındadır. m = 0,6 alınırsa W = 0,12 G olur. Azami frenlemede taşıt ağırlığının %12’si öne kayar, Bu nedenle ön fren kuvveti arka fren kuvvetinden büyük yapılır.
 
Fading
 Fading, ısı etkisiyle fren gücünün düşmesidir. Otomobil fren sistemindeki en büyük problem sürekli kullanımda ısınması ve belli bir sıcaklığın üzerinde balataların aşırı ısı nedeniyle kaydırmaya başlamasıdır. Bu ısınma problemini ortadan kaldırmak için üreticiler soğutmalı fren diskleri üretmektedir, Bu diskler iki katmandan meydana gelir. Disk katmanlarının arasında bulunan boşlukta sürekli hava akımı olduğundan disk aşırı ısınmaz ve balataların kaydırma sorunu azalır. Diğer bir yöntem ise fren diskleri üzerinde delikler açarak havayla temasını artırmaktır. Genellikle oto sanayi sitelerinde başvurulan bu yöntem yine ısınmayı azaltarak frenleme gücünü artırmayı amaçlar. Bu yöntemler genellikle sportif kullanıma yönelik otomobillerde kullanır. Bu çalışmalar kontrolsüz olarak yapıldığında fren diskinin dayanıklılığını azaltarak çatlama riskini artırabilir.

 Konvensiyonel fren
 Otomobili yavaşlatmak veya durdurmak için fren pedalına basarız. Konvensiyonel fren sistemlerinde fren pedalına uyguladığımız kuvvet, fren pedalı kolunun uzunluğuna göre 3/1 oranında artırılarak servo frene aktarılır. Hidrolik çalışma prensiplerine göre bu kuvvet 50 katı artırılır. Hidrolik fren yağı sayesinde direkt teker frenlerine iletilen bu kuvvet, aracın durması için fren balatalarına baskı yapar.

Elektro Hidrolik Frenler
 EHB sisteminde, fren pedalı bir tel sistemi ile aracın elektronik beynine bağlanır. Pedalın görevi yine aynı. Aracı durdurmak... Ama bu kez fren pedalına basış hızınız ve çokluğunuza göre, sistem ne kadar acil bir fren gereksinimine ihtiyaç olduğunu anlıyor. Elektronik fren beyni bu ve diğer araç bilgilerini birleştirerek her tekere gerekli fren kuvvetini hesaplıyor. Gerekli fren basıncı, merkezi hidrolik ünitesinde oluşturuluyor. Eğer elektrik sisteminde herhangi bir hata ortaya çıkarsa, direkt olarak yedek hidrolik fren ünitesi devreye giriyor.
 Günümüzde araç fren pedalına uygulanan mekanik kuvvet, servo fren ve ana merkez üzerinden fren hidroliği sayesinde hidrolik kuvvet olarak tekerlere iletilir ve frenleme gerçekleşir. Geleceğin fren sistemlerinden Elektro-Hidrolik Frenlerde, fren pedalına uygulanan kuvvet, pedal hareketini algılayan bir sensör sayesinde sürekli gözlemlenecek ve buradaki değişiklik elektronik beyin ünitesine iletilecektir. Burada hemen şu konuyu daha geniş olarak açıklamakta yarar var: yeni sistemde fren ayak pedalına uygulanan kuvvet, sadece fren yapılması gerektiğini sisteme haber veren bir ön uyarı şeklinde olacak. Başka bir deyişle, günümüz frenlerinde pedal kuvveti direkt olarak fren gücünü oluşturmakta idi, fakat yeni sistemde pedal kuvveti sadece sürücünün aracın frenleme tertibatını harekete geçireceği bir ön işaret olacak. Elektronik beyine ulaşan bu frenleme bilgisi, araç içerisindeki bir elektro-motorun, beyinden gelen mesajla devreye girmesini, aracın durdurulabilmesi için fren gücünü üretmesini ve yine fren hidroliği vasıtası ile aktarılan güç sayesinde aracın durdurulmasını sağlayacak.Geleceğin frenlerinde de fren hidroliği kullanılacak, fakat buradaki en büyük fark, fren hidroliğin çalıştığı alanın çok fazla daralacak olması. Günümüzde fren pedalından hemen sonra tekerlere kadar büyük bir alan içerisinde fren güç iletimini sağlayan fren hidroliği, gelecekte yeni Bosch dizaynı ile sadece elektro-motor ve tekerler arasında güç iletimini gerçekleştirecek.Bu da gelecekte Konvensiyonel sistemlerle karşılaştırıldığında daha güçlü, daha emniyetli ve kontollü frenlemeyi mümkün kılacak.
 EHB sistemi ağırlığı önemli ölçüde azaltılmış, daha küçük bir montaj alanı gerektiren ve servo fren içermeyen bir sistem. Ek olarak, araca montajı da modüler fren sistem dizaynı sayesinde çok daha kolay. Her tekerde bulunan fren kuvvet modülasyonu ile kombine olarak çok hızlı çalışması nedeniyle optimum fren mesafesinde ve güvenilir frenleme sağlıyor. Böylece EHB, frenleme esnasında otomatik olarak fren gücünü artırırken, buna paralel olarak frenlemenin doğurduğu fiziksel etkileri de azaltıyor.EHB, sürücüye yardımcı olan diğer birçok tamamlayıcı sistemle de birlikte çalışabiliyor. Örneğin, acil frenleme esnasında fren kuvvetini çok seri artıran ileri fren destek sistemleri veya yokuş aşağı sabit hızda inmeyi sağlayan sistemlerle birlikte çalışabiliyor. ACC (Adaptive Cruise Control) sisteminden başlayarak trafik navigasyon sistemlerine kadar araç üzerindeki diğer tüm sistemlerle bir şebeke sistemi kurarak haberleşebiliyor.Sürücü için minimum frenleme kuvveti, titreşimsiz ve ayarlanabilir hafif bir fren pedalı duygusu sağlaması ve frenlemenin son derece sessiz gerçekleşmesi sürüş rahatlığını artıran çok önemli bir faktör.Ayrıca EHB çok daha yüksek emniyet koşulları sağlıyor. Aracın tüm sistemlerinden gelen bilgiyi anlık olarak değerlendiren ve frenleme parametrelerini aracın o anki pozisyonuna, yol şartlarına göre belirleyen bu sistem gerçekten geleceğin araçlarına büyük bir güven sunuyor. EHB sistemi konvensiyonel fren sistemlerinden sonra kullanılacak birinci nesil fren sistemi. İkinci nesil ise EMB Elektro Mekanik Fren Sistemleri.

 Geleceğin frenleri
  ABS, ASR ve FDR
 Sistem bir otomobilde ilk kez 1967 yılında İngiliz üretici Jensen tarafından hayata geçirilmiştir. Günümüzde trafik güvenliği açısından önemli katkılar içermekte ve kritik fren anlarında aracın direksiyon ve sürüş güvenliğini sağlamaktadır. Anti-Patinaj Sistemleri (ASR)1987 yılında piyasaya sürülmüştür. ASR sistemi ilk kalkışta ve hızlanmada, tahrik tekerleklerinin aşırı dönmesini engelleyerek, aracın güvenli hareketini sağlar. Bu sistemin diğer kısaltılmış adı ingilizce anlamından dolayı ETC (Electronic Traction Control) olarak da bilinir. Araç Dinamik Kontrolü (FDR)Her türlü sürüş anında güvenliği sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde FDR sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler. Bu sistemin diğer kısaltılmış adı ingilizce anlamından dolayı VDC (Vehicle Dynamic Control) olarak da bilinir.FDR sisteminin can noktası olan devir sensörü havacılıktan alınmış ve modernize edilmiştir. Son yıllarda bu üç farklı sistem bir ünitede topladı, bu yeni sistemi ESP (Elektronik Stabilite Sistemi) olarak adlandırdı. Bu sistem sayesinde sürüş güvenliği daha da artırıldı. Bu sistemin diğer bir avantajı da düşük maliyeti nedeniyle, sadece yüksek sınıf otomobillerde değil bundan böyle orta sınıf araçlarda da standart olarak bulunacak olması.
 Fren sistemlerinde yaklaşık bir asırdır kullanılan konvensiyonel yapıya son vermek için çalışmalar yapılıyor. Bu yeni sistemler EHB (Elektro Hidrolik Fren Sistemleri) ve EMB (Elektro Mekanik Fren Sistemleri) olarak adlandırılıyor. Bunlar sayesinde gelecekte, elektronik sistemler ve dolayısıyla sadece teller vasıtası ile bir aracı durduracağız. EHB (Elektro Hidrolik Fren Sistemleri), DaimlerChrysler ile birlikte ortak bir proje olarak başlatılmış ilk proje.
 

     

 Alıntı adresi: http://tr.wikipedia.org/wiki/Fren
                      http://tr.wikipedia.org/wiki/Fren_sistemi
 Düzenleme: Hakan Öztürk.

Toyota Club Türkiye

Fren ve Fren Sistemi!
« : Şubat 11, 2011, 20:38:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #1 : Şubat 11, 2011, 21:07:25 »
Elinize sağlık.teşekkürler.Güzel çalışma.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #2 : Şubat 11, 2011, 22:54:36 »
hakan bey bizim ae 101 lere arkaya disk fren yapılırmı diyelim ki arkaya disk fren yapıldı abs şartmı olur bu durumda ?
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #3 : Şubat 11, 2011, 22:59:42 »
  Mustafa bey, bu konuda aslında oldukça tartışılmıştı forumda. Bence arkaya disk fren yapmanın frenaj anlamında pek bir faydası olmaz. Fren mesafesini kısaltmak için özellikle ön fren disklerinin ve dolayısı ile bağlı parçaların daha büyük olması gerekir. Arka  frenler frenajda aracın stabilitesini korur, önler durdurur. Bu kuvvette ve ağırlıkta araçlarda arka frenlerde aşırı bir ısınma da fazla olmayacağından bence arkalarda diske çok da gerek yok. Tabi diğer yandan ae101 lerde bence asıl önemli nokta sistemdeki parça değişimlerinde (fren balatası vs.) kullanılan parçaların kalitesi (piyasada çok değişik kalitede ürünler mevcut) ve kullanılan lastiklerin ebatı ve kalitesidir. Arka fren sistemini disk olarak değiştirme durumunda illaki Abs fren sistemine gerek olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #4 : Şubat 11, 2011, 23:14:18 »
teşekkürler cevabınız için 185-60-14 mıchelin lastik alayım bide öle test edelim o zaman frenleri :)
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 225000
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #5 : Şubat 12, 2011, 08:54:52 »
Güzel bilgiler. Teşekkürler Hakan Bey. Ellerinize sağlık.
Kahrolsun Fransız arabaları!....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #6 : Şubat 12, 2011, 11:06:43 »
  Ben herkese teşekkür ederim.
 Frenlemede amortisörlerin sağlığının bile etkisi büyüktür. Diğer taraftan ana merkez ve ön arka fren gücü dağıtıcısı (P valfi) da sağlıklı olmalıdır. Tabi kullanılan fren balatalarının kaliteside gerçekten çok etkilidir özellikle ard arda yapılan bir kaç frende.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #7 : Şubat 12, 2011, 11:16:14 »
Güzel bir paylaşım olmuş.Yeni fren sistemlerinde argecilerin güvenlik için yaptıkları çalışmaların yanında ısı ile uzaklaştırılan fren enerjisini geri dönüşüm içinde kullanacak projeler üretmeleride gereklidir.mesela konvesyonel araçlarla hibrit araçları karşılaştırırsak burada hibrit araçların fren enerjisini tekrar kullanım için depolamaları görülebilir.herkesin hibrit araç almaya belki ekonomik gücü yetmez.en azından eski tip araçlar bir şekilde hibrite çevrilebilir.eski tip araçlar genelde hep önden çekişli arka tekerler frende çok az ve tahrikte de hiç kullanılmıyor.yeni tip içerisinde elektrik motoru barındıran tekerler denenmekte bazı firmalarca.hatta bunu canlı örneği elektrikli bisiklet ön tekerleri var, bunun gibi eski tip araçlarada böyle birşey yapılabilir tıpkı lpg dönüşümü gibi.bu da şöyle bir avantaj sağlar sıkışık trafikte ilerlerken belki araç motorlarının devamlı rölantide çalışması önlenebilir yokuş inişlerinde ki enerji sisteme eklenek özel bir akü ile depolanıp tekrar kullanılır.50 km gibi kısa mesafelerde ana motoru çalıştırmadan ev şarjı ile gidiş sağlanabilir(bir aracı elektrik enerjisi ile işletmek şehir içinde benzin kullanmaktan yaklaşık 20 kat daha şehir dışında 10 kat ucuza mal olmaktadır yani benzinde km de 40 kuruş  yakan araç benzin yerine elektrik kullanırsa  km de 2 kuruşluk elekrik harcar 80 beygirlik yeni nesil bir benzin motoru bir aracı 100 km götürmek için şehir içinde en iyimser ortalama 8-9 litre benzin harcar bunun yanında size mekaniksel olarak klima farlar radyo akü şarjı vb dahil gerekli donanımında çalışması koşulu ile toplamda 15-20 beygirlik bir elektriksel +mekaniksel güç verir oda 8x3,95=31,6 tl eder aynı işi elektrikle yaparsanız 15-20 beygir yaklaşık 11-15 kW eder bunun bir kısmını yaklaşık %20 kadarını yokuş inişlerinde vb frenleme ile geri kazanırsınız bu geri kazanılanıda akü ve şarj sistemi kayıplarına sayarsanız vergiler dahil elektrigin 1 kW ı yaklaşık 23 kuruş 11x23=2,53 tl eder o zamanda tıpkı lpg deki gibi elektriğede bir vergi bindirmesi çözümü bulurlar mı onu bilemem:) )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2011, 22:29:09 »
ayrıca ağır vasıtalarda kullanılan motor freni ve şaft freni var.

motor freni; egzoz manifoltuna konulan bir klapenin kapatılması ile motoru boğmak yoluyla aracın frenlemesine yardımcı olmaktadır. eski araçlarda bulunmakla beraber, yeni araçlardaki şaft freni ile bu frene ihtiyaç kalmamıştır. (örneğin mercedes otobüslerde 1993 yılıyla birlikte O304 lerde kullanılmamıştır.)

şaft freni ise; çoğu otobüsün arkasında stikerını mutlaka görmüş olduğunuz voith retarder ya da telma retarder fren sistemleridir. buradaki amaç şanzumana yapışık olan blok içinde şafta bağlı olan diski sıkıştırıp aracı yavaşlatmaktır. bu işlem hidrolik ya da manyetik olarak yapılmaktadır. hidrolik sistemde blok aslında bir yağ kazanıdır. disk normal durumda yağın içinde dönerken, fren halinde yağ basınçla diski sıkıştırır. manyetik sistemde ise diskin etrafında sargılar ile ters yönde bir manyetik alan oluşturularak disk sıkıştırılır. bu manyetik sistem mantığı elektrikli trenlerde de kullanılmaktadır. trenin elektrikli motoru ters yönde uyarılarak yavaşlama etkisi gösterilir. otobüslerde rampa inişlerinde ya da hız azaltmada ayak freni neredeyse kullanılmaz. şoförlerin direksiyonda bulunan kolu (sinyal kolunun tam tersindeki kol) yolculuk süresince sürekli aşağı yukarı hareket ettirdiğini mutlaka görmüşsünüzdür.

sonuçta hepsi insan güvenliği için.
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- ... )
2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti + Landirenzo LPG (2011- 2016)
2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti + Tartarini LPG (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Fren ve Fren Sistemi!
« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2011, 23:36:39 »
Ya arkadaş şöyle yazılar okudukça imanım gidiyo TOYOTA'ya,  benim arabaya ESP koymamışlar yahu neyse artık sanayide taktıracaz bizde :)
Will you live forever Ephialtes!!!