Gönderen Konu: AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?  (Okunma sayısı 3997 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« : Şubat 09, 2011, 10:19:54 »
Arkadaşlar bobinle ilgili problemim var orjinaline 150tl istediler kapak ve tevzi makarası ile birlikte 200 tl yi buluyor kapak ve tevzi makarası YEC marka.Yan sanayi olana ise  60 tl istedile Taivan malı oldugunu söyledi satıcı .Şimdiye kadar bir sorun çıkmadı abi dedi ama yelan yok güvenemedim.Bobin konusunda orjinalini mi almalıyım yoksa önereceginiz bir yan sanayi bobin varmı.Yan sanayi alırsam başım agrır mı ? Bu arada sorunum şu araç ısınınca benzin gaz fark etmeksizin çekiş düşüyor 3 vites bile giderken hafif silkelenmeler oluyor pazar gün bir ara ara araba hiç çalışmadı distiribitör kapagına vurunca çalıştı ama bu arızayı 4-5 inci yapışı sanırım degişmesi gerekli .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« : Şubat 09, 2011, 10:19:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2011, 10:23:02 »
Bobin aslında tabi orjinal seçilse her zaman iyidir ama, fiyat farkı göz önünde bulundurarak aracınıza önerilen yan sanayide değerlendirilebilir. Ben orjinali seçerdim mesela.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2011, 13:09:59 »
  Bende bu tarz parçalarda mümkün olduğunca orjinal seçmeye çalışırdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2011, 14:11:55 »
Birkaç usta ile görüştüm hepsi bobinden kaynaklı sorun oldugunu söyledi.Orjinal olmayan bobinin tekrar baş
agrıtabilecegini söylediler .Bende orjinal almaya karar verdim. Yan sanayi alıp ugraşmaktan iyidir. degiştirmişken kapak ve tevzi makarasınıda degiştirecegim .İnşallah sorun tekrar etmez
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 ORJİNAL BOBİN YARDIMI ?
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2011, 09:49:53 »
Birkaç usta ile görüştüm hepsi bobinden kaynaklı sorun oldugunu söyledi.Orjinal olmayan bobinin tekrar baş
agrıtabilecegini söylediler .Bende orjinal almaya karar verdim. Yan sanayi alıp ugraşmaktan iyidir. degiştirmişken kapak ve tevzi makarasınıda degiştirecegim .İnşallah sorun tekrar etmez
Yücel bobinin içinde sargılarda pert dediğimiz düşük ölçekli kısa devre oluştuysa ki öyle olması lazım bobin ısınınca bujilere giden yüksek voltaj azalır ve çekiş düşer.asla yan sanayi kullanma.distribitörü iyi bir ustaya söktür orj bobini taktır,burçlarını yağlat,manyetik veya optik hangisiyse sensorları temizlet,japon malı yan sanayi kapak ve tevzi makarasını tak.yanlız gistribütörü sökerken tevzğ makarasının baktığı yönü iyice işaretleyin,distribütör ggövdesi ile motor ggövdesinin bitleştiği yere tornavidayla çizik atınki avans problemi olmasın.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/