Gönderen Konu: Throttle Body Spacer  (Okunma sayısı 1810 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Throttle Body Spacer
« : Şubat 07, 2011, 19:00:17 »
throttle body spacer bunun hakkında bilgisi olan var mı? duyduguma göre performansa etkisi oluyormuş

Toyota Club Türkiye

Throttle Body Spacer
« : Şubat 07, 2011, 19:00:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #1 : Şubat 07, 2011, 19:19:42 »
Hava girişini hızlandırır ama çok bi yararı olacağını sanmıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #2 : Şubat 07, 2011, 19:27:12 »
short ram yada cai ile baya fark ettirir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #3 : Şubat 08, 2011, 20:27:35 »
short ram yada cai ile baya fark ettirir mi?
Yaa aslına bakarsanız bunlar en son yapılacak işlemlerdir.
Aracınızın daha rahat nefes alması için Kutu içi performans filtre takabilirsiniz ama stok motora takılan bir filtrenin performansa hiç bir yararı olmaz , motorunuzu güçlendirirseniz daha rahat hava alması için huni biçimindeki filtrelerden takabilirsiniz ,  soğuk hava alması gerektiği için filtreyi radyatörün önüne uzatmanız daha doğru olur , Toyotalarda sensörün kablosu kısa olduğu için huni filtreyi arkaya doğru uzatıyorlar , ama daha profesyonel modifikasyonlara baktığımızda filtrenin motor ısısını almayacak şekilde monte edildiğini görürüz.
Onun Haricinde sizin dediğiniz sorunun cevabı ; Stok Motora filtre takmak birşeye yaramaz.

Doğru bir Performans modifiyesinin sırası şöyle olmalıdır;

1- ECU , Chip tuning ;
Elektronik Kontrol Ünitesinde değişim yapmak benzinli araçlarda büyük bir performans kazandırmaz , Yalnızca aracınıza daha sonra takılacak performans parçalarının beyin tarafından kısıtlanmasını engeller , Eğer orjinal beyinli bir toyotanın torkunu artıracak bir işlem yaparsanız aracınız 3.000 devirde elektrik keser. Beyin engeller.)

2- Egzantrik + Headers + avans ayarı vs...   ;
Torku arttırma ve aracınızın maksimum değerlerini bulup doğru ayarları yapmanız ECUnin izin verdiği derecede olmalıdır.

3- Önceki işlemlere bağlı olarak etkileşime uğrayacak parçaları değiştirmek...
Hava filitre kitleri bu sırada işinize yarıyacaktır. Ayrıca Pistonların dayanıklılığını arttırma , daha kısa yaylar kullanma , frenleri güçlendirme gibi ihtiyaçlarda bu aşamada doğar...

Yani hiç şüpheniz olmasın ki aracınızın orjinal motoruna sadece hava girişine yardımcı olacak bir parça takarak gözle görülür bir hızlanma elde edemezsiniz. Öyle olsaydı herkes yapardı. ;) Throttle Body Spacer'ın aracınıza katacağı hızlanmayı Aracınızı 50 kg hafifleterek elde edebilirsiniz. :D
Edit; Yani arabadaki 50kglık bir kişi indiğinde araç ne kadar hızlanıyorsa o kadar etkiler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #4 : Şubat 08, 2011, 20:32:57 »
Stok Motora filtre takmak birşeye yaramaz.

buna hiç katılmıyorum mesela civicte cai sisteminin lastik başı 4 beygir verdiğini 4 lastik 16 beygir hadi 10 olsun dyno testiyle kanıtlı 10 beygir hiçte hafife alınacak birsey değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #5 : Şubat 08, 2011, 20:35:49 »
Stok Motora filtre takmak birşeye yaramaz.

buna hiç katılmıyorum mesela civicte cai sisteminin lastik başı 4 beygir verdiğini 4 lastik 16 beygir hadi 10 olsun dyno testiyle kanıtlı 10 beygir hiçte hafife alınacak birsey değil
Siz Toyotada 10-15hp gücü Headersla alabilirseniz yatıp kalkıp dua edin :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #6 : Şubat 08, 2011, 20:38:05 »
Gerçi Civicdede o kadar performans katmaz, 3hp 5hp belki.. , oda araç temizse.. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #7 : Şubat 08, 2011, 20:39:18 »
''Yani hiç şüpheniz olmasın ki aracınızın orjinal motoruna sadece hava girişine yardımcı olacak bir parça takarak gözle görülür bir hızlanma elde edemezsiniz. Öyle olsaydı herkes yapardı.  Throttle Body Spacer'ın aracınıza katacağı hızlanmayı Aracınızı 50 kg hafifleterek elde edebilirsiniz. ''

zaten herkes yapıyor... 50 kilo konusunda hiç şüphem yok ama 50 kiloda az değil benim için az ama genel olarak 50 göz ardı edilmez diye düşünüyorum...


Bilgiler için teşekkür ederim gercekten işime yarıyacak bu sensör kablosunun kısa oldugunu ögrenmem cok iyi oldu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #8 : Şubat 08, 2011, 20:40:54 »
Siz Toyotada 10-15hp gücü Headersla alabilirseniz yatıp kalkıp dua edin :D

bencede ama ben uzun süredir filtreyi değiştirmiyorum acık cai falan yapınca canlanacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #9 : Şubat 08, 2011, 20:55:03 »
Erdem bence bu işe hava filtresiyle başlaman lazım ecu ile oynadın diyelim egzantirik avans headers falan taktın hava olayı önemliyse ilk onu takmak daha mantıklı ilk hava filtresi egzantirk headers ve ecu yapsan daha güzel olur çok bilgim yok bu konuyla ilgili ama yani mantık kurdum belkide yanlıştır. Ayrıca emeklemeden koşamazsın yani filtre egzantirik ecu :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #10 : Şubat 08, 2011, 21:06:05 »
maliyet olarakta azdan başlamak bana daha mantıklı geldi ama cok bilgim olmadıgı için birsey diyemiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #11 : Şubat 08, 2011, 21:13:21 »
Öyle olabilir açıkçası hondalarda bi tek CAİ ile asla 16 hp alınmaz Erdemin dediği gibi 3-5 anca ...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #12 : Şubat 08, 2011, 21:18:09 »
ama söyle düşünün takmadan once dynoya cıkmadan once eski hava filtresi arabayı zorluyor yani civic 125 beygir cai taktın 140 oldu bende demiyorum ama 130-135 arası  felan olur bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #13 : Şubat 08, 2011, 21:18:36 »
bu forumun kaderi konu yine kaydıı :D :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #14 : Şubat 08, 2011, 21:28:32 »
bu forumun kaderi konu yine kaydıı :D :D :D

Olsun böyle seviyoruz burayı :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #15 : Şubat 08, 2011, 21:39:45 »
evet evet bende bende....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Throttle Body Spacer
« Yanıtla #16 : Şubat 09, 2011, 22:52:04 »
Gel ben sana orjinal filtre kutusuyla Atmosferik 300 hplik ClioRS 'e bindiriyim ercü.. Tövbe Ya Rabbim yaptığımız muhabbete bak yaa..  :rofl: