Gönderen Konu: D4D motoru rölantide çalışır halde en fazla ne kadar süre bırakılabilir?!!  (Okunma sayısı 6618 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Arkadaşlar, aslında sorduğum soru tüm turbo-dizel motorlar için geçerli. konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlardan ACİLEN paylaşım bekliyorum! Bu konu benim için çok önemli, çünkü;
Ben çok uzak mesafeli yollara çıkıyorum, malum mevsim kış, uykum geldiğinde aracımı içten kapıları kilitleyerek ve motor rölantide çalışır durumda kaloriferi açarak 1-2 saat kestiriyorum (dinlenme tesislerinde aynı şeyi yapan yüzlerce kişi de görüyorum)
Fakat profesyonel TIR şoförü bir arkadaşım, TURBO-DİZEL motorları uzun süre rölantide çalıştırmanın turbonun arızalanmasına sebebiyet verebileceğini-ki malumunuz, turbo en önemli ve en pahalı parçalardandır- söyledi.
Bunun üzerine ben bu soruyu toyota servis e sordum fakat çelişkili cevaplar aldım. ilk sorduğum servis, hiç bir kaygıya yer olmadığını söylerken, bir diğeri ise  maksimum 30 dakika gibi bir süreden bahsetti fakat konuşurken kendisi de emin değil gibi idi.
Bunun üzerine toyota merkez i aradım fakat orada tlf. da karşıma çıkan kişi, bunun teknik bir soru olduğunu ve cevabımı toyota teknik servislerde alabileceğimi söyleyince tekrar başa dönmüş oldum((
Bu yüzden, bilgi veya tecrübesi olan arkadaşlardan ACİL yardım bekliyorum! şimdiden teşekkürler...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Araç ister turbo olsun, ister dizel, ister benzinli, uzun sürede rölantide çalışması motorun sağlığı açısından çok iyi birşey değildir. Ancak bunun etkisi kısa zamanda görünmez. Sürekli şehir içi sıkışık trafikte kullanılan bir araç ile aynı marka ve mdoelde ancak şehirlerarası da çokca kullanılan aynı marka ve model bir aracın örneğin 200.000Km. de motor iç aksam parçaları karşılaştırıldığında, uzun süre rölanti evirlerinde çalışanın daha çok yıprandığı görünebilir. Bu durum özellikle üstten egzantirkli araçlarda daha belirgindir bence. Ama yine de tam ve net bilgiyi iyi bir teknik yetkiliden almakta yarar var bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
kullanma klavuzunda uzun süre rolantide bekletmeyin diyor. benim tahminim yağ basıncının düşük olması nedeniyle sorun olabileceği ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  Araç ister turbo olsun, ister dizel, ister benzinli, uzun sürede rölantide çalışması motorun sağlığı açısından çok iyi birşey değildir. Ancak bunun etkisi kısa zamanda görünmez. Sürekli şehir içi sıkışık trafikte kullanılan bir araç ile aynı marka ve mdoelde ancak şehirlerarası da çokca kullanılan aynı marka ve model bir aracın örneğin 200.000Km. de motor iç aksam parçaları karşılaştırıldığında, uzun süre rölanti evirlerinde çalışanın daha çok yıprandığı görünebilir. Bu durum özellikle üstten egzantirkli araçlarda daha belirgindir bence. Ama yine de tam ve net bilgiyi iyi bir teknik yetkiliden almakta yarar var bence.
Hakan Bey herşeyden önce ilginiz için çok teşekkürler.Dediklerinizin doğru olduğuna kesinlikle inanıyorum. Ama maalesef sorumun tam cevabını alamadım hala. Dedikleriniz genel olarak ve uzun bir süreçte doğru, fakat ben, daha kısa bir süreçte ve özellikle de turbo parçasına olan zararı kastetmiştim. Yine de çok teşekkürler, saygılar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
kullanma klavuzunda uzun süre rolantide bekletmeyin diyor. benim tahminim yağ basıncının düşük olması nedeniyle sorun olabileceği ;)
Anıl bey, profesyonel şoför arkdşm da dediğiniz gerekçeyi göstermişti, daha da işkillendim şimdi..
kullanım klavuzuna gelince, evet ben de hatırlıyorum, öyle bir şeyden bahsediyordu ama, süre ile ilgili hiç bir detay yoktu, egzos dumanının zehirleyebileceğinden filan bahsediyordu. Ama benim derdim o değil ki, turbo ya vereceği hasar, benim derdim:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Turbo yağlanmasında sorun yoksa bir sorun oluşmaz bence çünkü, düşük devirde turbo da düşük hızda çalışır ancak şu da var ki 200.000Km. gidebilecek bir turbo bu şekilde belki 120.000-150.000Km. gider. Sonuçta bir aşınmaya maruz kalacağı kesindir.
 Diğer yandan camlar kapalı şekilde sürekli araç içinde kalmak ve uyumak gerçekten çok tehlikelidir. Çünkü bu şekilde kabindeki oksijen hızla tükenir ve solunan havanın kalitesi düşer. Bende bazen uzun yolda bunu yapıyorum çünkü uykulu seyahat etmek çok daha tehlikelidir ancak sunroofu 1 kademe aralayıp içeriye oksijen girmesine dikkat ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Hakan Bey uyarınız için teşekkürler  ;)