Gönderen Konu: mmt'da bayırda giderken manuele geçme zorunluluğu sadece kalkıştamı geçerli?  (Okunma sayısı 3383 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
merhaba  ben corollamı yeni aldım ve bu mmt la  ilgili yazanlara biraz kafamı karıştırdı :o, bayiden alırken bayırda kalkarken manuel e almam gerektiğini söylediler buraya kadar ok ama seyir halinde giderken bi yokuşa denk geldiğimizde de manuele geçmek gerekli mi yoksa e'de gitmeye devam edebilirmiyim?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
bu durumlarda e ile gitmeniz sorun yapmaz, fakat gaza az basarsanız araç düşük devir-yüksek vitesle gideceğinden rampada çekmeyebilir, gaza biraz daha fazla basmanız yeterli olacaktır  diye düşünüyorum.
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
anladım teşekkür ederim cevabınız için :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Benim evim çok dik bir yokuşta. Hiç kalkarken manuele almadım. Yolda giderken yokuşa geldiğiniz de gaza biraz fazla basarak aracın bayılmasını önleyebilirsiniz. Dizeller düşük devirde bayılırlar vites küçültmek lazım.
Zaten bir süre kullanınca alışırsınız.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
değerli arkadaşlar 2011 yaris mm kullanıcısıyım bizim arabalar 6 vites, eko modda kullanırken vitesler yüksek kalıyor bir rampaya geldiğimizde 2 . vitede tırmanmamız gereken rampaya 4 . vites de giriyor ve araba rampada tıkanıyor o rampalarda bmw olsa tıkanır yapmamız gereken f1 vites kolundan vitesi düşürüp es konumuna almak bunun yetersiz kaldığı konumlarada olabilir rampa çok uzun olursa rampanın ortasında vites değiştirmeye kalkmasın diye en sağlıklısı manuel konuma alıp vitessinizi düşürdüğünüzde hiç sorn yaşamaz arabayı zorlamaz internette okuduğunuz mmt vitesler hakkındaki olumsuz durumlarla karşılaşmazsınız. aracınız hayırlı olsun .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
benim bildiğim sadece kalkışlar için bu geçerli.ben sadece yokuşta kalkış yapmam gerektiğinde manuele alıyorum.şimdiye kadar maşallah bir problem yaşamadım.arkadaşların dediği gibi seyir halindeyken de rampaya geldiğinizde gaza biraz daha fazla basmanız yeterli oluyor.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Bir keresinde dizel  MMT AURİS ile E modunda rampa çıkıyordum aşağıdan hızlı daldım vites düşürmesin seri bir şekilde çıkayım diye  çok dik bir rampaydı  araç E modunda iken  devir düşünce mecburen vites düşürdü araç resmen durma noktasına geldi  bende gaza biraz fazla asıldım  patinaja sarmaya başladı  ve  bir balata kokusu ardından rampayı çıkmayı tamamladım  ;)

En doğrusu rampanın başından itibaren manuel modda kullanmak  vites sizin kontrolünüz altında olduğu zaman fazla zorluk yaşamazsınız...
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
ramazan beye katılıoyrum en garantilisi yokuşun başıında m ye almak neme lazım. nolur nolmaz.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
ramazan beye katılıoyrum en garantilisi yokuşun başıında m ye almak neme lazım. nolur nolmaz.

Bu kadar basit iste =) Ayrica alisilmayacak bir sey de degil yani.
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
2004 ten beri mmt vitesli bir araç kullanıyorum, bugüne kadar hiç bir zaman aracı ilk çalıştığımda manuel moda almadım, almıyorumda, hiç bir dezavantajını görmedim, eğer aracınız rampalarda çekişten düşmesin istiyorsanız rampaya girmeden ES moduna geçin araç sorunsuzca yokuşu tırmanır, manuel modu ancak çok sıkıştığınızda yada gerçekten aracın vitesinin büyük olduğuna kanaat getirdiğinizde kullanın
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
eğer aracınız rampalarda çekişten düşmesin istiyorsanız rampaya girmeden ES moduna geçin araç sorunsuzca yokuşu tırmanır,

Katılıyorum. Yokuşlarda Es modu manuelden daha rahat.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Katılıyorum. Yokuşlarda Es modu manuelden daha rahat.

Bu Es modunu hiç denemedim t56am olarak  vites E konumunda iken  Alt taraftaki Es düğmesine basılınca  ne yapıyor?
Devirimi yüksek tutuyor?
Max tork kullanıyor?
düşük vites yüksek devir mi oluyor?

Tam anlamıyla bu Es nin ne iş yaptığını belirten olursa sevinirim bir kere sollama yaparken kullanmıştım öyle demişlerdi ama pek fark sezememiştim galiba  epey bir zaman geçti tabi  :)
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
es moduna aldığınızda normalden daha yüksek devirlerde vites geçişi yapıyor.atıyorum 2200 devirde vites yükseltiyorsa es modunda 2700 de vites yükseltiyor.bildiğim kadarıyla başka bir işlevi yok.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
es moduna aldığınızda normalden daha yüksek devirlerde vites geçişi yapıyor.atıyorum 2200 devirde vites yükseltiyorsa es modunda 2700 de vites yükseltiyor.bildiğim kadarıyla başka bir işlevi yok.
Peki rampa yukarı ne iş görüyor deviri mi yüksek tutuyor ?
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
vites geçişleri ve motor devir hızını kontrol ettiği için gerek düz yolda ve gerekse rampalarda aracın hızlanma ve çekiş gücü önemli ölçüde artar, bir nevi spor kullanım olarak da düşünebilirsiniz, ancak dezavantajı sürekli kullanımda yakıt sarfiyatını artırmasıdır
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Tamamdır  :)
Teşekkürler
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
vites geçişleri ve motor devir hızını kontrol ettiği için gerek düz yolda ve gerekse rampalarda aracın hızlanma ve çekiş gücü önemli ölçüde artar, bir nevi spor kullanım olarak da düşünebilirsiniz, ancak dezavantajı sürekli kullanımda yakıt sarfiyatını artırmasıdır
Bir nevi değil, Es spor kullanım seçeneğidir.

Peki rampa yukarı ne iş görüyor deviri mi yüksek tutuyor ?
Otomatik vites, devir görünce + ve ya - vites yapar. m/m araçların en büyük eksiği, vites değişiminde yığılma yaşanması. Bundan dolayı, araç deviri görünce vites değişiyor. Ve rampada olduğu için yığılıp hız düşüyor. Hız düştüğü için, üst vitese uygun devir olmuyor ve araç tekrar bir alt vitese geri dönmek zorunda kalıyor. Bundan dolayı da rampa çıkarken, özellikle de gaza çok yüklenirseniz, 3 saniye kadar böyle bir sarsıntı yaşanmaması için, vitesi manuel'e alınız. iyisimi manule, Es de olur, ve ya çok gaza yüklenmezseniz de E'de vites atmaz araba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Bir nevi değil, Es spor kullanım seçeneğidir.
Otomatik vites, devir görünce + ve ya - vites yapar. m/m araçların en büyük eksiği, vites değişiminde yığılma yaşanması. Bundan dolayı, araç deviri görünce vites değişiyor. Ve rampada olduğu için yığılıp hız düşüyor. Hız düştüğü için, üst vitese uygun devir olmuyor ve araç tekrar bir alt vitese geri dönmek zorunda kalıyor. Bundan dolayı da rampa çıkarken, özellikle de gaza çok yüklenirseniz, 3 saniye kadar böyle bir sarsıntı yaşanmaması için, vitesi manuel'e alınız. iyisimi manule, Es de olur, ve ya çok gaza yüklenmezseniz de E'de vites atmaz araba.
Manuel modda Es  hiçbir işe yaramıyor diye biliyorum  Manuel deyken Es düğmesine basınca hiçbir  farklılık göremedim zaten  göstergede de E modunda iken Es düğmesini balınca E nin Yanı s geliyor Yani Es oluyor ama Manuel modda hiçbir  şekilde devreye girmiyor.
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Manuel modda Es  hiçbir işe yaramıyor diye biliyorum  Manuel deyken Es düğmesine basınca hiçbir  farklılık göremedim zaten  göstergede de E modunda iken Es düğmesini balınca E nin Yanı s geliyor Yani Es oluyor ama Manuel modda hiçbir  şekilde devreye girmiyor.

manuel modda zaten devreye girmez ismi üstünde "manuel" yani tamamen kullanıcının insiyatifinde sürüştür, Es modu sadece E modunda devreye alınabilir zira E modunda sürüş aracın kontrolündedir
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Peki rampa yukarı ne iş görüyor deviri mi yüksek tutuyor ?
sadece aracın daha yüksek devirde vites değiştirmesini sağlayarak rampada yığılmasını önlüyor.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M