Gönderen Konu: D4-D egr iptali ?  (Okunma sayısı 2966 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
D4-D egr iptali ?
« : Şubat 03, 2011, 22:29:10 »
Merhabalar :)
Aracımda egr var mı diye sormayacağım soracağım şunlar;
Acaba aracımdaki egr'yi nereden iptal edebilirim ?
Arıza lambası falan yakarmı?
MMT olduğu için kompressöre bindirmede sorun olur mu ?

Teşekkürler :)
Boynuma sürterek göğüslerimin arasından aşagıya, kalçamın yanına kadar getirip, yuvasına oturttum. çıkan şlaak sesi bana güven veriyordu. EMNİYET KEMERİNİ TAKMAYI UNUTMA...!

2006 Corolla Hb Sol D4-D MMT (2011-...)
2005 Fiesta TDCI Comfort (2005-2010)

Toyota Club Türkiye

D4-D egr iptali ?
« : Şubat 03, 2011, 22:29:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: D4-D egr iptali ?
« Yanıtla #1 : Mart 24, 2012, 11:14:01 »
Konuyu servis yönünden bilen uzman teknisyen arkadaşlar dan özellikle yanıt bekliyorum

Egr iptalini, silindir kapağı ön tarfataki eksoz gazı cıkış tarafını, asbest conta yada başka bir conta ile mekanik olarak kapatırsak,motor dioknostik sistemi tarafında ışık yanması haricinde teknik bir sorun yaratırmıyız?

Yani arac eksoz gazını emme manifolduna istesede veremiyecek, herhangi bir elektrik fişi cıkarılmayacak araç bu şekilde yanıltılırsa HARARET yaparmı,araçta ÇEKİŞ düşüklüğü olurmu ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: D4-D egr iptali ?
« Yanıtla #2 : Mart 24, 2012, 11:46:30 »
 Bunun denenmeden kısa ve uzun dönem etkilerinin kesin anlaşılabileceğini sanmıyorum. Denenmesini ise tavsiye etmiyorum. Çünkü üretim aşamasında diğer aksamlarda Egr valfi ve dolayısı ile bu valfin etkisi hesaplanarak dizayn edilmiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: D4-D egr iptali ?
« Yanıtla #3 : Mart 24, 2012, 13:00:46 »
Kısaca, yeni teknoloji dizeller ısındıktan sonra fakir karışıma geçeceğinden ve fakir karışımların iç hararetleri yüksek olduğundan, yüksek devirlerdeki bu hararet EGR ile düşürelemeyeceği için uzun vadede pistonlara zararı olacaktır.

Sadece EGR'nin giriş çıkışlarını kapatarak yada fişini çekerek yinede motorun düzgün çalışmasını bekleyemezsiniz, motor işletim sisteminde de değişikliğe gidilmesi gerekir.

EGR varlığı motorun hararet sistemiyle ilgisi yoktur, Turbo ile de bir ilgisi yoktur, motora daha fazla çekiş sağlayan yada varlığıyla çekiş düşüklüğüne sebep olan bir sistem de değildir.

Sonuç olarak EGR iptalinin hiç birşeye faydası yoktur ama zararı olacağı kesindir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4-D egr iptali ?
« Yanıtla #4 : Mart 25, 2012, 16:29:33 »
Aşağıdaki makalede EGR detaylı şekilde anlatılmıştır. İptal edilmesi motor performansına olumlu, ancak çevreye olumsuz etki etmektedir.
Ancak zannedildiği kadar basit bir sistem değildir. Sonradan iptal edilmesinin faydasından çok zararı olacağı kanaatindeyim.

"EGR (Egzoz Gazi Resirkülasyonu) Sistemi:

Içten yanmali motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oraniyla dogrudan orantilidir. Bunun içindir ki H/Y oranini degistirerek CO ve HC oranlan kontrol altina alinmaktadir. Fakat yanma sonu sicakliginin artmasi sonucu NOx oraninda artis diger kirleticilerle ters orantili oldugundan büyük sorunlar ortaya çikmistir (2).

Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarini kontrol edebilmek için iki yol vardir. Birinci yol katalitik konvertör kullanilarak egzoz gazini kimyasal isleme tabi tutmak. Diger yol ise yanma esnasinda nitrojen oksit olusumunu azaltmaktir. Bir kisim egzoz gazlari yanma odasi içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanilir. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüsüm- EGR) ile saglanir (1).

H/Y orani 15/1 oranina getirildigi zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadir ve NOx oraninda büyük bir artis görülmektedir. H/Y oranini 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttugumuz zaman yanma sonu sicakligi düstügü için NOx miktarinda da düsme meydana gelmektedir. Öte yandan karisim oraninin fakirlesmesinden dolayi da motor performansinda büyük bir düsme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanin içerigindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden olusmaktadir. Bu iki element normal kosullarda tehlike arz etmez iken yüksek sicakliklarda birleserek NOx gazini olusturmaktadir. Bu iki elementin silindir içinde birlesmesi 1370 °C’de olmaktadir. Bu yanma sonundaki sicakligi düsürmek amaciyla bir metot uygulanmaktadir (2). Yanma odasi içerisindeki egzoz gazlari ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sicakliklari, dolayisiyla üretilen NOx miktari düsmektedir(3).

Uygulanan bu metotta karisim içine bir miktar egzoz gazi verilerek yanmayi biraz olsun kötülestirerek yanma sonu sicakligini düsürmek suretiyle NOx miktarini düsürülmektedir (2). Motor dizaynina bagli olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktari %6 ile %13 arasinda degisir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazi geri dolasimi yanma odasina emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde oldugunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadir (3). Zengin H/Y karisimini seyreltmek amaciyla N2, su buhari ve CO2 gazi silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarinin emisyonlari azaltilmaktadir (2). Benzin motorunda bu yöntemin, yakitin daha hizli buharlasarak karisimin olusmasini hizlandirma ve tutusmaya hazirlama gibi bir faydasi da vardir. Bu sekilde, özellikle düsük yüklerde HC ve CO emisyonlarinda da iyilesme elde edilmektedir (3). Egzoz gazlarindaki NOx miktari, emme anindaki nitrojene, oksijenin miktarina, yanma sonu sicakligina ve bu sicaklikta kalma sürecine baglidir (2)."

Alıntıdır: http://www.forumselcuk.com/29914/egr-nedir-makine-muhendisligi
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: D4-D egr iptali ?
« Yanıtla #5 : Haziran 14, 2012, 14:13:06 »
Konu ile ilgili olarak egr fişini araç stop etmiş anahtar kontakta değil iken cıkardım,ve gözlemlerim şunlar

Aracıma 2800 devir civarı gaza bastığımda ,siyah duman atıyordu ,egr fişi cıktıktan sonra duman kalmadı ve araç gücü hissedilir bir şekilde arttı,fakat ilk attığım turdan sonra sarı motor uyarı lambası yandı ve çekiş düşüklüğü olmadı ,

Lamba son 4000 km dir yanıyor yakıttüketimimde çok az düştü,