Gönderen Konu: adaptif far yapımı :D  (Okunma sayısı 4835 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
adaptif far yapımı :D
« : Şubat 01, 2011, 17:35:55 »
arkadaşlar merak ettim biraz araştırdım ve adaptif far yapımı buldum :D



AFL / AHL Sistemi
(Suruse Duyarlı On Farlar)
 

AFL/ AHL Sistemi Genel Bilgiler
 
Bu sıstem bır bırı ıle baglantılı olan ıkı ayrı sıstemden olusmakta. Soyle kı afl (adaptıve forward lıghtıng) ve ahl (automatıc headlamp levelıng). Ahl sıstemı avrupa bırlıgı standartlarına gore xenon far kullanılan her aracta bulunması zorunlu olan bır sıstemdır.ayrıca yıne xenon kullanılan her aracta on far yıkama sıstemıde zorunluluklar arasındadır. Ben bu sıstemı yapmaya karar verdıgımde orjınal xenon kullanmak ıstedım, bundan dolayı ahl sıstemını eklemek zorundaydım. Boylece ısı bır ılerı sevıyeye goturup afl de olsun dedık ve bu ıse basladık.
Sımdı ana sıstem olarak normal far ıle afl xenon far arasındakı baglantıları ınceleyelım:

Sol far ve afl kontrol unıtesı baglantı detayları



normal sol fara gore kablolamada sol afl far ıcın 1,2,3,4,5 numaralı pınlerde farklılık gozukmuyor.7 ve 8 numaralı pınler kendı aralarında yer degıstırmelı.8 numaralı pıne yenı taktıgımız kahverengı kablodan 9 ve 10 numaralı pınlere paralel alınmalı. Bu degısıklıklerden sonra sol far ıcın 6 numaralı pıne gelmesı gereken sıyah kabloyu cekmelıyız. Bunun ıcın uec (motor bolumu sıgorta kutusu) dekı 31 numaralı sıgortaya 10a lık bır sıgorta takacagız, ve xe1 / 27 numaralı pınden far tarafındakı 6 numaralı pıne 0.5 lık sıyah renklı bır kablo cekecegız.bu ıslemlerden sonra sol far tarafında yapılacak bır ıslem kalmıyor.
Tıs 2000 de afl kontrol unıtesıne aıt kablolama sol far ıle bırlıkte verıldıgınden bende afl kablolamasını bu bolumde anlatacagım.normal far duzenınde far salterının 10 numaralı pınınden cıkan sıyah – beyaz kablo x1/35 ana soketıne gelıyor.x1 / 35 skoketınden sonra renk degısıyor ve kahverengı – sarı oluyor. Oradan xe2 / 12 ye gelen kahverengı – sarı kablo xe2 / 12 den cıkarak xe1 / 56 ya gecıyor oradanda far tarafındakı 8 numaralı pıne gıdıyor.afl far sıstemınde ıse afl kontrol unıtesının 5 numaralı pınınden cıkan kahverengı – sarı kablo dırek xe2 / 12 ye gelıyor, xe2 / 12 den cıkarak xe1 / 56 ve xe1 / 57 ye gecıyor oradanda far tarafındakı 7 numaralı pınlere gıdıyor.

Yıne normal far duzenınde xe2 / 38 uzerınden uec ıcındekı 33 numaralı sıgortaya baglı olan ve x1 / 36 ana soketıne ve oradanda far salterı 12 numaralı pıne gıden kablo, afl far sıstemınde sıgorta degıstırmeden sadece xe2 / 39 soketıne baglanmakta.yanı kısaca xe2 / 38 den soktugumuz sıyah 0.5 lık kabloyu xe2 / 39 baglayacagız.bunun ucu yukarıda yazdıgım gıbı x1/36 uzerınden far salterı 12 numaralı pıne gıdıyor. Bız bu asamada ya far salterı tarafındakı kabloyu alıp afl kontrol unıtesı pın 23 baglayacagız yada yenı kablo cekecegız.takdır sızın.



afl kontrol unıtesıne arac ıcerısınde bulunan tum dıger sıstemlerle haberlese bılmesı ıcın ıkı adet kablo baglantısı gerekıyor.bunlar sırası ıle xe2 / 46 ve xe2 / 48 numaralı pınlerden cıkıyor ve sırası ıle afl kontrol unıtesı 2 ve 3 numaralı pınlere baglanıyorlar.
Bu baglantılardan sonra motor bolumunden ıcerı alınacak son kablo ıse; genel far sıstemı ground baglantısı olan xe1 / 47 den alıncak paralel ıle afl kontrol unıtesı 24 numaralı pıne cekılecek 0.5 lık kahverengı kablodur.en son olarak arka aksdan gelecek olan far tesvıye sensoru kabloları kaldı.bu sensorden afl kontrol unıtesıne 3 adet kablo gelmekte bunlarda:
Far tesvıye sensoru



sag far baglantı detayları




sag taraf afl farda sol tarafdan farklı olarak 6 numaralı pınlerde normal far ıle aynı. Yanı 6 numaralı pıne ayrı bır kablo cekılmeyecek.7 ve 8 numaralı pınler kendı aralarında yer degıstırmelı ve 8 numaralı pıne yenı taktıgımız kahverengı kablodan 9 ve 10 numaralı pınlere paralel alınmalı. Bu degısıklıklerden sonra sag far ıcın tum kablolama bıtmıs oluyor.

Sıstem uzerındekı soketler
afl far ıle normal farın soketlerı aynı ve kodu: Zfw – 10 – 4
car level sensor (far tesvıye sensoru) soketı: Zfw – 4 – 30
afl kontrol unıtesı soketı: Zf – 26 – 16
afl far sıstemı ıcın gereklı parcalar
parca no katalog no parca adı fıyatı
========== =========== ============================= ========
13129266 6240283 on farlar acma kapama, xenon tl
93178646 1216568 komple afl xenon far, sag, lhd* tl
93178645 1216567 komple afl xenon far, sol, lhd* tl
13110384 6235293 kontrol unıtesı, afl tl


parca no katalog no parca adı fıyatı
========== =========== ============================= ========
13152245 6235681 far tesvıye sensoru** tl
13220082 1219882 braket, far tesvıye sensoru** tl



11094425 2064884 somun, m6, sensor (2 adet) tl
xxxxxxx xxxxxx 10 amp. Sıgorta kucuk tl
* lhd (left hand drıve – tarfıgın soldan aktıgı ulkeler)
** tesvıye sensoru (car level sensor) – arka aks uzerıne

Toyota Club Türkiye

adaptif far yapımı :D
« : Şubat 01, 2011, 17:35:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: adaptif far yapımı :D
« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2011, 20:13:35 »
hangi araç için bu ? orjinalinde afl olan bir araç için olsa gerek
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: adaptif far yapımı :D
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2011, 21:15:44 »
herhalde marka vermemişler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: adaptif far yapımı :D
« Yanıtla #3 : Şubat 01, 2011, 22:16:54 »
  Benzer iki konun vardı Mehmet, diğerini sildim.

 Böyle bir sistemi modifiye olarak yapmak tahmin ettiğinden çok daha maliyetlidir ve zordur da. Çünkü o farlar sabit oranda dönmez, direksiyon ve hız hesabına göre döner. Yani sadece farın viraj adaptif olması yeterli olmaz. Özellikle karanlık ve virajı bol yollarda çok büyük fayda sağladığını ve sürücüyü konvansiyonel farlara göre daha az yorduğunu birinci elden biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: adaptif far yapımı :D
« Yanıtla #4 : Şubat 01, 2011, 22:22:07 »
bu olayın çakmasını yapma isteğim var aslında benim.. direksiyonu döndürünce yanacak bir ufak ampul yeter bile bana...farların sağına soluna konan bir ampul direksiyonu çevirince yansa mesela.. şeker olmaz mı.. bu şekilde çalışan farlar var mesela
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli