Gönderen Konu: 2001 RAV4 rölanti sorunu  (Okunma sayısı 6073 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
2001 RAV4 rölanti sorunu
« : Ocak 31, 2011, 15:56:43 »
Merhaba Arkadaşlar,
Benim 2001 model LPG'li RAV4'üm var. Forumda sorunumla ilgil arama yaptım, bir çok şey öğrendim, fakat hala çözüme ulaşamadım.
Fikir verebilirseniz memnun olurum.
Sorunum, soğuk havada arabamın otomatik jikle devrinden normal devire çok çabuk düşmesi.
Sabah soğukta ilk marşta çok kolayca çalışıyor devir göstergesi 1500, eğer ısınmasını beklersem devir 45 saniyede 800 civarına düşüyor ama stop etmiyor, hiç bir sorun yok. Daha sonra çekiş de güzel, çalışma da. Ama hemen hareket etmem gerekirse, devir yüksekken geyet güzel ivmelenme var, 45 saniye içinde devir düşmeye başlayınca araba hareket etmiyor gibi. Sonra stop ediyor.  Tekrar çalıştırıyorum bazen bir daha stop ediyor, bazen etmiyor ve sorun tamamen bitiyor. Eğer gün içinde 4 saat kadar motor soğursa sorun tekrarlıyor. Bununla ilgili olarak toyota yetkili serviste gaz kelebeği temizliği yapıldı. bujiler kontrol edildi. Isı sensörü değişti. Sorun devam ediyor. Bazı servisler sibop ayarı gerekiyor dediler. LPG'yi tamamen devre dışı bıraktırdığım halde ( Sigortası söküldü) aynı sorun benzinde de oluyor. Aklıma gelenler bu kadar. Şimdiden teşekkürler.
Herkese iyi günler dilerim.

Toyota Club Türkiye

2001 RAV4 rölanti sorunu
« : Ocak 31, 2011, 15:56:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #1 : Ocak 31, 2011, 16:04:41 »
Hava akış sensörü ve boğaza baktırın bi temizletin yani.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #2 : Ocak 31, 2011, 16:18:38 »
Hızlı cevabınız için teşekkürler.
Boğaz temizliği Ankara toyota Reis'te yapıldı (ne kadar iyi yapıldı bilemiyorum). Hava akış sensörü hakkında dikkat edilmesi gereken bir şeyler var mıdır?

İyi günler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #3 : Ocak 31, 2011, 16:30:03 »
Hızlı cevabınız için teşekkürler.
Boğaz temizliği Ankara toyota Reis'te yapıldı (ne kadar iyi yapıldı bilemiyorum). Hava akış sensörü hakkında dikkat edilmesi gereken bir şeyler var mıdır?

İyi günler.

Spreyle temizlenmesi gerek ve kurumadan araca bağlanmamalı.

Daha detaylı bir şekilde görmek isterseniz forumda arama yaparsanız olur :) (maf sensörü olarakta geçer)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #4 : Ocak 31, 2011, 16:33:58 »
  Eğer gerekli temzilik yapıldı ise; hava filtresini kontrol etmenizi öneririm.
 Normalde motor ideal çalışma sıcaklığına gelmeden zengin karışımdan fakir karışıma gçememesi lazım ve bunu elektronik sistmeler yapar. Sensör'de değişti diyorsunuz. Bence aynı servise gidip tekrar duruma bakmalarını isteyebilirsiniz. Sonuçta sensörler motorun ideal çalışma sıcaklığına geldiği yanlış bilgisini Ecu'ye yolluyor ve motor fakir karışıma geçiyor. Tabi otomatik jiglenin kısa sürede devreden çıktığından eminseniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2011, 19:28:23 »
Hakan Bey;
Yanıtlarınız için teşekkürler.
Maf sensörünü mavi kapaklı Philips sprey ile iyice temizlettim.
Rölanti ayarında epey bir iyileşme oldu. Şimdilerde 2 dakikaya kadar 1100 Dev/dak durumunu koruyor. Ama problem devam ediyor. Çalıştırdıktan hemen sonra hareket edildiğinde çekiş gayet iyi, hareket devam ederken çekişte düşme başlıyor eğer ayak gazdan çekilirse devir iyice düşüyor ve stop ediyor. Tekrar çalıştırıyorum. Sorun bitmiş oluyor bir daha stop etmiyor. çekiş de gayet iyi oluyor. Ustam Carbon Cleaning tavsiye etti. Siz ne dersiniz?
Selamlar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2011, 13:27:30 »
İyi günler arkadaşlar,
Sorun hala devam ediyor. Bugün karşılaştığım şey araba az soğuk havalarda ilk çalıştırıldıktan sonra, devir yüksek olmuyor, çekiş düşük. Araba hareket ettirilince çok yavaş hareket ediyor, eğer devam ederseniz birden düzelme oluyor  ve normale dönüyor. Bu otomatik jikle üzerine etkili bileşenler nelerdir? Bir de Gaz kelebeği konum müşiri diye bir şey duydum bu sistem benim aracımda da var mı? ve nerededir ayarı var mı? Bilen arkadaş yardım edebilirse sevinirim.

Selamlar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #7 : Şubat 10, 2011, 13:28:50 »
  Carbon Clean'de gerçekten fayda gösterebilir. Bunun sonrasında filtrelerin değişimi de iyi olur. Diğer taraftan bujilerin aracınıza uygunluğundan ve sağlığından emin misiniz?
 Son olarak eğer teyp kodunu biliyorsanız (işlem sonrası teyp kodunu girmeniz gerekebilir) akü kutup başlarını (önce (-) ), ve birbirine, şaseye temas ettirmeden sökmeniz ve bu şekilde 1 dakikanın üzerinde beklemenizi tavsiye ederim. Bir ihtimalle de olsa bu da faydalı olabilir ancak dediğim gibi bu işlemde güvenlik ile ilgili hususlara dikkat etmelisiniz. Yine belki sorun hakkında daha farklı ve net fikirleri olanlar vardır. Benim olasılık olarak aklıma gelenler bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 RAV4 rölanti sorunu
« Yanıtla #8 : Şubat 14, 2011, 11:46:21 »
Arkadaşlar
Cuma günü gaz kelebeğini tekrar iyice temizlettim ( bu defa yerinden söküldü başında bekledim) Rölanti devri iyi olmasına rağmen kısa sürede düşüyor. Ustam Siboplardan kaynaklanabileceğini, LPG takılan araçlarda bu olayın normal olduğunu söyledi sebep olarak LPG takılırken emme manifoldunun üzerine delik açılırken çapakların içeriye düştüğünü ve siboplara yapıştığını, siboplar tam kapanamadığı için aracın kompresyonunu düşürdüğünü söyledi. Ama araç ilk çalıştığında kompresyon ve çekiş gayet iyi. Rölanti süresiyle ilgili elemanlar hangileridir atladığımız bir tanesi olmasın? Eğer bilgi verebilirseniz memnun olurum. Selamlar..