2005 avensisim var. aracın debriyaj balatasının değişmesi gerektiğini nasıl anlarız? debriyajın yukarda kavraması dışında bi belirtisi var mıdır? bu aralar sabah ilk kalkışta sanki biraz zor kalkıyo gibi. belki soğuk havadan, belki de ben evham yapıyorum
Aracınız ile 50-60Km/s. gibi hızlarda ve en büyük viteste iken, hafif rampa yukarı bir yolda gaz pedalına yüklenin. Eğer aracınızın deviri hızla artıyor ancak araç aynı oranda hızlanmıyorsa muhtemelen debriyaj balatası kaçırıyordur.
Her debriyaj balatası sorununda aklıma bizimki geliyor yahu :/ Bugün ebnde karı temizlemek için indim kar yağmıştı arkaası birikmiş çektim hafiften kayarmı diye merak ettim bıraktım fren gidiyo derken balatyıda kontrol ediyim dedim babam bitiyo demişti yine aynı kar birikintisine çektim motoru kapattım geriye taktım debriyajı bıraktım frenide kaydı araba bunu 1. vitestede denedim aynı şekilde kaydı sanırım son zamanlarını yaşıyo bizimki bonuslarını tüketti tüketicek :/
Ercüment, bu şekilde denemeye devam edersen masraf daha da artabilir Volan yüzeyinde oluşacak bozulma nedeni ile.

Çünkü biten balatanın üzerindeki perçinler volanı çizebilir.

Uploaded with
ImageShack.us
erdal bey aracınız güvenli bir yerde park halinde iken aracınızı çalıştırın, el frenini iyice çekin, aracınızı 5. vitese takın gaza biraz yüklendikten sonra (3000-4000 devir kadar) deriyajı bırakın. aracınız stop ederse debriyaj baskı balatanızda bi sorun yok demektir. ancak aracınız stop etmeyip çalışmaya devam ederse balatanız bitmiş demektir, değiştirmeniz gerekir.
erdal bey aracınız güvenli bir yerde park halinde iken aracınızı çalıştırın, el frenini iyice çekin, aracınızı 5. vitese takın gaza biraz yüklendikten sonra (3000-4000 devir kadar) deriyajı bırakın. aracınız stop ederse debriyaj baskı balatanızda bi sorun yok demektir. ancak aracınız stop etmeyip çalışmaya devam ederse balatanız bitmiş demektir, değiştirmeniz gerekir.
İşte bu yöntemi çok sağlıklı bulmuyorum malesef, bitmek üzere olan balatanın daha çok zarar görmesine ve volana da zarar verebilmesine yol açabilir.
İşte bu yöntemi çok sağlıklı bulmuyorum malesef, bitmek üzere olan balatanın daha çok zarar görmesine ve volana da zarar verebilmesine yol açabilir.
Açıkçası bende Hakan abiye katılıyorum sonuçta 4000 rpm az değil zaten ömrü az olan balata 4000rpmle dönen biyere birden yapışırsa olmazki :S
hakan bey ben de çok sağlıkı bulmuyorum bu yöntemi ama bunu yapan "toyota servis" çalışanı.
en sağlıklı yöntem bir gün arabanına bindiğiniz zaman motorun bağırıp tekerleklerin dönmediği zaman balatanın bittiğini anlama yöntemi galiba
en sağlıklı yöntem bir gün arabanına bindiğiniz zaman motorun bağırıp tekerleklerin dönmediği zaman balatanın bittiğini anlama yöntemi galiba 
Bizde bu yok ama kalkışlarda ve vites geçişlerinde silkeleme yapmaya başladı basıncada gayet gidiyo bu durumda napıyoruz
Bizde bu yok ama kalkışlarda ve vites geçişlerinde silkeleme yapmaya başladı basıncada gayet gidiyo bu durumda napıyoruz
gidip yaklaşık olarak muhtemelen enaz 300 tl yi bayılıp baskı balatanı değiştiriyon ercü.Bİrgün ortada kalırsın valla..demedi deme
gidip yaklaşık olarak muhtemelen enaz 300 tl yi bayılıp baskı balatanı değiştiriyon ercü.Bİrgün ortada kalırsın valla..demedi deme
Evet abicim öyle gözüküyor ki yüksek ihtimalle toyota orjinal balatası alıcaz yad aben kafamda öyle kurdum
erdal bey aracınız güvenli bir yerde park halinde iken aracınızı çalıştırın, el frenini iyice çekin, aracınızı 5. vitese takın gaza biraz yüklendikten sonra (3000-4000 devir kadar) deriyajı bırakın. aracınız stop ederse debriyaj baskı balatanızda bi sorun yok demektir. ancak aracınız stop etmeyip çalışmaya devam ederse balatanız bitmiş demektir, değiştirmeniz gerekir.
ya ben bunu yapamam herhalde, sanki araca zarar verirmişim gibi geliyor. ancak hakan beyin dediğini yaptım, sorun yok. bi de eski renault 19 aracımda debriyaj balatası bitmeye yakın el freni ışığı yanıp yanıp sönüyordu yolda. acaba avensis te böyle ışıklı bir ikaz verir mi?
aracı silkeleme bendede arada oluyor götürdüm 280 tl fiyat biçtiler sizce iyimi degiştirsem aracın çekişinde bi etki olurmu
debriyajı bitik yani hızlanmada problem yokken 200km/h bile görüyordu ama yokuşlarda 1.viteste el frenini indirdiğim zaman fırlamışcasına kayıyordu, böyle uzun süre kullandım volana ne gibi bi zarar gelmiştir? volanın tamiri nedir ve nasıl yapılır?
geçenlerde bende de aynı sorun oldu, devir yükselmesine rağmen araç aynı oranda hızlanmıyordu, sonra birinci viteste gaza baya bi bastım, aynı şekilde araç devirlenip de hız yükselmezken birden araba öne fırladı, ve eski haline döndü, başta debriyaj bitiyo sanmıştım ama böyle yapması kafamı karıştırdı...
Bende de devir-hızlanma tezatlığı oluyor şuan ama geçen ay kış lastiklerini taktırırken servisin aracı kontrol etmesini de istemiştim, söylemişlerdi debriyajın degiştirilmesi gerektiğini. Gerçi araç 90binde benim ki normal olsa gerek, nette okuduklarım paralelinde söylüyorum bunu.
Bende de devir-hızlanma tezatlığı oluyor şuan ama geçen ay kış lastiklerini taktırırken servisin aracı kontrol etmesini de istemiştim, söylemişlerdi debriyajın degiştirilmesi gerektiğini. Gerçi araç 90binde benim ki normal olsa gerek, nette okuduklarım paralelinde söylüyorum bunu.
hep yarım debiryaj yapıyosun dimiiii