Gönderen Konu: BENZİNLİDEN YENİ BİR DİZEL ARACA GEÇİŞTE NELERE DİKKAT EDİLMELİ  (Okunma sayısı 1871 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • TOYOTA GİBİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Değerli toyotacılar arnıza yeni girmiş olup bilmeden yazışma hataları yapabilirim.Şimdiden özür.2011 model dizel sıfır Corolla Comfort Extra aldım.Daha önce hep benzin ve lpg li arabalar kullandım.Yeni ve dizel bir corollayı kullanırken hangi püf noktalarına dikkat etmeliyim.Tecrübelerden faydalanmak istiyorum.Teşekkürler...  :alkis:
PARA İLE SATIN ALINAMAYAN TEK ŞEY ZAMANDIR.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Hareket etmeden ve motoru durdurmadan önce 1dk bekleyin.Eğer aracı çok sıkıştırdıysanız, motoru durdurmadan önce 2dk beklemenizi öneririm.Mümkün olduğunca motorun en yüksek torkunu verdiği devirlerde kullanın (1800-2800d/d). Aracınız en yüksek beygirini 3800d/d'de veriyor.Dolayısıyla atmosferik araçlardaki gibi redline'ın dibine kadar zorlamayın.Motor soğukken yüksek devirlere çıkmayın. (Ben genelde 2300-2400 d/d'de vites değiştiriyorum motor soğukken)
Hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Hüseyin bey, aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Ben de aynısından 1 ay kadar önce aldım, 2200 km.de şu an. Bundan önce de 5 yıl 100.000 km. 206 dizel kullandım. İlk defa dizel kullanacaksanız dikkat edilecek husus benzinli gibi yüksek devirlere çıkmamak. Bizim araçların ideal kullanım devri 2000'dir bence. 1800-2800 devir arasında maksimum torkunu veriyor. Rampa çıkmıyorsanız 2500 vites değiştirmek için gayet ideal kanımca. Yani öncelikle bu devirlerde araç kullanmaya alışın derim, özellikle de rodaj aşamasında. Zaten 6. viteste 2000 devirde araç 100km/s ile, 3000 devirde yaklaşık 150 km/s ile gidiyor. Daha fazlasına da hiç gerek yok.
Bunun dışında turbonun ömrü açısından da bazı kurallara uymak gerekiyor, daha detaylı bilgi için isterseniz forumdan aratabilirsiniz, aracın kılavuzunda da yazıyor ama özetle, aracı ilk çalıştırmada hem motor soğuk olduğu için hem de turbo yeterli yağlanmayı sağlamadığı için rölantide 30-60 sn kadar beklemek, sonrasında da hemen yüksek devirlere çıkmamak gerekiyor. Uzun bir yol sonrası veya rampa çıkışı veya yüksek hız gibi çeşitli nedenlerle motor zorlandı ve turboya yük bindirildiyse de motoru hemen istop etmek yerine 1 dk. kadar rölanti devrinde çalıştırıp, turbo basıncının düşmesini beklemek gerekiyor.
Bir de düşük de olsa yağ yakma problemi ile karşılaşma ihtimaline karşı 1000 km.de bir aracınızın yağ seviyesini kontrol etmenizde fayda var diye düşünüyorum.
Güle güle, kazasız sürüşler diliyorum.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Hareket etmeden ve motoru durdurmadan önce 1dk bekleyin.Eğer aracı çok sıkıştırdıysanız, motoru durdurmadan önce 2dk beklemenizi öneririm.Mümkün olduğunca motorun en yüksek torkunu verdiği devirlerde kullanın (1800-2800d/d). Aracınız en yüksek beygirini 3800d/d'de veriyor.Dolayısıyla atmosferik araçlardaki gibi redline'ın dibine kadar zorlamayın.Motor soğukken yüksek devirlere çıkmayın. (Ben genelde 2300-2400 d/d'de vites değiştiriyorum motor soğukken)
Hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin.

Aynı şeyleri yazmışız aslında, göndermeden önce mesaj yazılmış diye uyardı beni ama o kadar yazmışım kıyamadım, gönder dedim yine de :)
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
1 dk çok uzun değilmi turbo için 15 20 sn çalışsın kendine gelir zaten motor onun ileri yakıt sarfiyatına giriyor :S
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • sevdiklerinize zaman ayırın. Zamanınız azalıyor...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11600
  • Model Yılı: '23
  • 3 kere teşekkür etti
Ercüment bey  eğer  şehir içi trafiğinde ve uzun yolda 1 saatten fazla çalıştığı zaman en az 1dk. turbo  ömrü açısından çok önemli. ayrıca dizeller soğutmayı rölenteda  yapar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ercüment bey  eğer  şehir içi trafiğinde ve uzun yolda 1 saatten fazla çalıştığı zaman en az 1dk. turbo  ömrü açısından çok önemli. ayrıca dizeller soğutmayı rölenteda  yapar...

Tamam soğutmayı rölantide yapar sözüm yok ama işte 1dk çok uzun gibi geliyor ondan dedim bende ama gerekiyorsa tabiki yapmak gerekir...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kullanacağın yakıta dikkat et güvendiğin yerden ve aynı yerden almaya dikkat et çünkü mazot da sahtekarlık daha kolay yapılabilyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • TOYOTA GİBİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Değerli yorumlarınıza teşekkür ederim.Duyduğum bazı  bilgileri perçinlemiş oldum.Aracı ilk çalıştırma ve stop etme zamanlarında 1-2 dakika rölantide çalıştırmanın çok önemli olduğu açığa çıkıyor.Benzinlilerde buna dikkat etmiyordum ama şimdi dizelde daha dikkatli olacağım.
PARA İLE SATIN ALINAMAYAN TEK ŞEY ZAMANDIR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
turbosu olan tüm araçlar için aynı şey geçerlidir. Hatta turbolu benzinli araçlar daha hassasdır bu konuda.
Sanayilerde tamire getirilen çok benzinli turbo araç var...
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M