Gönderen Konu: Büyük Sorun!!!  (Okunma sayısı 4370 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2011, 15:13:55 »
tamam elektronik değilse değiş bujiyi bak keyfine :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2011, 15:13:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #41 : Ocak 16, 2011, 15:17:28 »
tamam elektronik değilse değiş bujiyi bak keyfine :D

yesss :D yeter artar :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #42 : Ocak 16, 2011, 19:10:25 »
Eski Toyotaların parçalarının uzun yıllar gittiği doğru olsa bile, genel kanıya katılarak , Toyotanın son birkaç yıldır daha fazla kar etme hırsı yüzünden kaliteyi biraz göz ardı ettiği inancındayım. Bu nedenle yaklaşık 2007 sonrası araçların nasıl bir arıza grafiği çıkaracağı ancak birkaç yıl sonra belli olur ,eski modeller kadar gidermi emin değilim.
Burada en önemli konu trigger kayışı (kayışsa tabii), bu kayış koptuğunda sizi sadece yolda bırakmaz çok masraflı motor arızalarına da sebep olur , subaplarınız ve pistonlarınız zarar görür. Bu nedenle en fazla 4-5 yıl veya kılavuzda yazan km de değiştirmek çok akıllıca bir iştir. Bizim yerli firmalar  bazı değişim sürelerini epey kısaltıyorlar. Bundan önceki aracımın İngilizce kılavuzunda 90.000km olan trigger değişimi , Türkçe kılavuzda 60.000 olarak yazılmıştı :-[. Ben 70.000 de değiştirdim 5. yılında.  Araç kullanım şartlarınız sürekli şehir içi dur kalk türü değilse biraz daha uzun sürede değiştirebilirsiniz. Değiştirtirken de araştırarak kaliteli bir marka takılmalı ve bununla beraber gergi rulmanı da mutlaka değiştirilmeli.

Bu arada, DOHC ( çift egzantrik mil) motorlarda bu kayış tek mi veya çift olabiliyor mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #43 : Ocak 16, 2011, 19:22:05 »
Ayıptır söylemesi benim aracımda triger kayışı yok. ::) Ayıptır söylemesi benim aracımda triger zinciri de yok ::) ::) ::)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #44 : Ocak 16, 2011, 19:27:47 »
ne var onda triger dişlisi mi?

Eftal Bey Trigger meselesi daha önce forumda detaylı incelenmişti. Kayış kullanan tüm modellerin non-interferans motor olduğu ve kayış kopması sorununun subap-piston çarpışmasına yol açmayacağı internet kaynaklarına dayanılarak tespit edilmişti. Yani kayışı değiştirip devam ediyorsunuz. Ne iyi...
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #45 : Ocak 16, 2011, 19:29:02 »
ne var onda triger dişlisi mi?

Aynen:)))))
Aracın ömrü kadar (motor değil, araç) garantili:)))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #46 : Ocak 16, 2011, 19:47:38 »
Umut Bey,her güzelin bir kusuru vardır denir ,bilirsiniz :D . Sizin modellerde devardır bir şeyler , itiraf edin bakalım -_-

Ahmeyt Bey, mesajınızdan sonra non-interferans konusuna baktım,  Toyatada her ikiside var. Kötü haber şu ki , dizeller interferans oluyormuş hep, yüksek sıkıştırma oranları nedeniyle :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #47 : Ocak 16, 2011, 19:55:54 »
Land Cruiser'ların bi paletleri eksik zaten :)

"Büyük sorun" meselesine gelince: Endişe ciddi bir sorundur ve insanlar yapı olarak farklı oldukları için kendimize göre yorum yapmak da fazla yararlı olmayacaktır.  24 saat yol  yardımı hizmeti veren bi servise falan üye olunabilir http://www.toyota.com.tr/turkey-local/24saat_yardim.aspx
Yağ-su lastik fren gibi Kontrollerimizi düzenli bir hale getirmek de endişe seviyesini azaltacaktır.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #48 : Ocak 16, 2011, 19:57:38 »
Ahmet Bey, mesajınızdan sonra non-interferans konusuna baktım,  Toyatada her ikiside var. Kötü haber şu ki , dizeller interferans oluyormuş hep, yüksek sıkıştırma oranları nedeniyle :(
Doğru ama bildiğim kadarıyla dizellerde zaten sadece zincir kullanılıyor, kayış yok.
Interferans olan tüm motorlarda zincir var.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #49 : Ocak 16, 2011, 20:04:20 »
Umut Bey,her güzelin bir kusuru vardır denir ,bilirsiniz :D . Sizin modellerde devardır bir şeyler , itiraf edin bakalım -_-

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
Buldum, vites yolları kemikli:))))))
İşte size sorun...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #50 : Ocak 16, 2011, 20:59:21 »
Bakım yapılmayan her makina arıza yapar. Toyota yada başkasının yapması çok farkeder elbette. Ancak yinede bazı parçaların yaşlanmaya bağlı olarak arıza yapmadan önce değişmesi gerekir. Malzeme yorulması ve yaşlanması diye bir durum var. Sonuçta zamanla bütün malzemeler ne kadar kaliteli olursa olsun yorulur ve yaşlanır. Örneğin bir vantilatör kayışının ömrü 60 bin km tayin edilmişse o zaman geldiğinde  değiştirmek gerekir. Belki 100 bin km de bile birşey olmaz ama emniyet sınırlarını geçtiği için her an için yolda bırakabilir. Yaşlı araba almama gerekçelerinden birisi de zaten budur.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #51 : Ocak 17, 2011, 11:43:33 »
bu durum biraz göreceli.. yani yaşlı araba metal yorgunluğu vs..
eskiden 3 seneyi dolduran araçlar perişan olurdu.. şimdi gelişen alaşımlı metaller şu bu vs sonucu metal yorulması geciktirildi. şimdi 3 senelik bir araç, kaza yapmadıysa çok bitkin görünmez. yorgun sayılmaz. hatta 10 sene sonra bile sağlam kalabilir.
ben 5 seneden daha eski araç kullanılması taraftarı değilim. ama tercih edene de saygm var, bakımdan ziyade sürekli kontrol yapılması gerekir. zor iş.
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #52 : Ocak 17, 2011, 11:51:26 »
Kullanım tarzı, miktarı ve araca verilen ilgi ile de ilgili. Benim kullandığım ve baktığım araçlardan biri 20 senelik, biri  14 senelik ama trafikteki birçok 2000li yıllı araçtan daha iyi durumda olduğunu söyleyebilirim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Büyük Sorun!!!
« Yanıtla #53 : Ocak 17, 2011, 17:25:05 »
Bazı arabaların (ucuz ayakkabı gibi) biyolojik saati vardır. Zaman geçtikçe arıza yüzdesi giderek artar ve sonunda ölürler. Bazı arabalarda belli bir noktadan sonra arıza frekansı sabit kalır. Bunlar ölümsüz arabalardır, ecelleriyle ölmezler, bakıldıkları sürece hizmet ederler. Benim otomobiller konusunda zaman içinde geliştirdiğim anlayış bu yönde.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac