Gönderen Konu: 2011 Corrolla Sorun  (Okunma sayısı 3013 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
2011 Corrolla Sorun
« : Ocak 12, 2011, 14:21:43 »
Merhabalar. Ocağın 7 sinde teslim aldığımız 2011 Corolla Elegant benzinli düz vitesli arabamızda rölanti bozukluğu var.(sanırım bu anlamda kullanılıyo :-[) Yani araç çalışıp ısındıktan sonra park halinde calışır bi vaziyette beklerken gaz devri 1000 devirin altına düşüyo ve belirli bir seviyeye gelince (0 ile 1000 devir arası) motor titreme yapıyor ve kendiliğinden devri yükseltiyor ( yükselme seviyesi 1000 deviri geçmiyor). daha sonra yine düşmeye başlıyor ve yine kendisi yükseltiyo bu olay böyle tekrar ediyo. ilk çalıştığı zaman bu olayı yapmıyor. Araba daha 30 km de. Herhangi bi zorlama filan da yapmadık. Servise gidelim mi ? yoksa daha sonra düzelirmi. Bu arada sizinde bu araçla ilgili sormak veya özellikle görmek istediğiniz bir noktası varsa yardımcı olabilirim.

Bir şey daha soracam bu emniyet kemerinden gelen tıkırtı senini çözebilen var mı acaba??

Toyota Club Türkiye

2011 Corrolla Sorun
« : Ocak 12, 2011, 14:21:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2011, 14:27:08 »
Bu durum esnasında, klima, farlar ve ya müzik sistemi açık mı?
Yakıt aldığınız yer güvenilir bir yer mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2011, 14:32:13 »
klima açık değil ama farlar auto mod da ve müzik sistemi açık. bezinide BP istasyonundan almıştık istanbul'un orta yerinde güvenilir bi yerdir heralde  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2011, 14:34:35 »
Aslında, aracınız daha henuz çok yeni.
Bence 1000 km kadar bir yol geçin, sorun devam ediyorsa ve gerçekten rahatısz edici bir sarsıntı ve dengesiz devir değişiklikleri varsa, zaten 1000 km servis kontrolüne gitmeniz gerekecek orda sorunu belirtirsiniz, serviste bakarlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2011, 15:08:45 »
Otomatik jikle olayı hiç bir bozukluk yok aslında :wacko:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2011, 15:11:34 »
hııı Ercü çok açıklayıcı oldu sağol vala :D Otomatik jikle ne oluyo ?? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2011, 15:27:13 »
Eren bey selamlar ,

 Normalde aracınızın rölanti devrinin yaklaşık 600-700 devirde sabit olması lazım.1000 devir yüksek sayılır. Klima devrede ise bu devir oynamaları normal diyebilirdik ama kapalı dediğinize göre yapmaması lazım.Far ,müzik sistemleri açık olsa dahi , ilk açıldıklarında bir oynama yapar ki o da 30-40 devir oynar oynamaz.İstasyonun benzinine eminseniz aracınızı servise baktırmanızı tavsiye ederim. Sıfır aracın böyle bişey yapmaması lazım.Eğer benzin den dolayı değil ise zaten garanti kapsamında olacağı için para ödemezsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2011, 15:35:13 »
hııı Ercü çok açıklayıcı oldu sağol vala :D Otomatik jikle ne oluyo ?? :D

Şimdi araç benzinlimi ?

Jikle olayı motoru ısıtmakla ilgili. Broadway'e bindinmi yada broadway'iniz oldumu bilmiyorum ama onlarda otomatik değil el iledir motor ısınana kadar onu açarlar ve motor ısınır ısındıktan sonrada gerek kalmaz kapatılır.Toyota mühendisleride demişlerki bunu el ile yapmasın müşterilerimiz hem içerde görüntü kürliliği olmasın teknolojimiz var takalım demişler takmışlar :lol: Yani otomatik jikle ilk çalışmalarda motorun ısınmasını sağlıyor ısındıktan sonrada ideal olan devire düşüyor motor ondan dolayı böyle ama içine sinmezse servise gittiğinizde sorarsın eğer aynı şeyi söylerlerse sorun yoktur ki yok zaten :D

Ayrıca yazım kurallarına birazcık dikkat etsen güzel olur :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2011, 16:05:15 »
Ercüment Bey, yanılıyor olma ihtimalim var ama jigle karbüratörle birlikte ortadan kalktı diye biliyorum ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2011, 16:08:45 »
Ercüment Bey, yanılıyor olma ihtimalim var ama jigle karbüratörle birlikte ortadan kalktı diye biliyorum ben.

Engin amcacım bey demenize gerek yok oldukça küçüğüm sizden :)

Jikle olayı kalkmadı sadece otomatik oldu bizim araçlardada çalıştırınca 1300 ısınınca 550 600 civarı oluyor :) Araç: 2001 corolla vvt-i sol special 110 hp :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2011, 16:25:59 »
Hem evet, hem hayır.

En azından benim anladığım anlamda jigle, genellikle bimetal bir zembereğin hava sıcaklığına bağlı olarak sıkışıp genleşmesi sonucunda karbüratörün içindeki (venturiden önce) bir jigle kelebeğinin dönme hareketi yaparak hava girişini daraltması, böylece karışımı zenginleştirmesi esasına göre çalışıyordu. Soğuk motorda yanma çok daha verimsiz olduğu için, fazla benzin (zengin karışım) motoru zorla iyi çalışmaya yönlendiriyordu. Motor ısındıkça, bir ısıtıcı element veya radyatörden gelip karbüratörün orasından burasından geçirilen su, bimetal elementi ısıtarak her şeyi adım adım normale döndürüyordu.

Şimdi ortada karbüratör kalmadığına göre, bahsettiğim bağlamda jigle de kalmadı. Fakat elbette jigle işlevine duyulan ihtiyaç devam ediyor. Bunu sağlamak için de direkt yakıt enjeksiyonunun yapısında zaten var olan özelliklerden yararlanılarak hava sıcaklığına göre enjektörlerden daha fazla benzin püskürtülüyor ve/ya püskürtme zamanı ve süresi değiştirilerek yanma etkinliği optimize ediliyor.

Bu işi böylelikle tatlıya bağlayalım mı? :)

Ayrıca, bey gibi davranan, bey hitabını hak eder bence. Akıl yaşta değil, başta diye boşuna mı söylemişler? Etrafta yaşı on altının katlarını aşmış ama bey olmayı başaramamış bu kadar insan varken, elimizdeki kıymetlerin kıymetini bilmek gerek derim ben. :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2011, 16:35:22 »
Hem evet, hem hayır.

En azından benim anladığım anlamda jigle, genellikle bimetal bir zembereğin hava sıcaklığına bağlı olarak sıkışıp genleşmesi sonucunda karbüratörün içindeki (venturiden önce) bir jigle kelebeğinin dönme hareketi yaparak hava girişini daraltması, böylece karışımı zenginleştirmesi esasına göre çalışıyordu. Soğuk motorda yanma çok daha verimsiz olduğu için, fazla benzin (zengin karışım) motoru zorla iyi çalışmaya yönlendiriyordu. Motor ısındıkça, bir ısıtıcı element veya radyatörden gelip karbüratörün orasından burasından geçirilen su, bimetal elementi ısıtarak her şeyi adım adım normale döndürüyordu.

Şimdi ortada karbüratör kalmadığına göre, bahsettiğim bağlamda jigle de kalmadı. Fakat elbette jigle işlevine duyulan ihtiyaç devam ediyor. Bunu sağlamak için de direkt yakıt enjeksiyonunun yapısında zaten var olan özelliklerden yararlanılarak hava sıcaklığına göre enjektörlerden daha fazla benzin püskürtülüyor ve/ya püskürtme zamanı ve süresi değiştirilerek yanma etkinliği optimize ediliyor.

Bu işi böylelikle tatlıya bağlayalım mı? :)

Ayrıca, bey gibi davranan, bey hitabını hak eder bence. Akıl yaşta değil, başta diye boşuna mı söylemişler? Etrafta yaşı on altının katlarını aşmış ama bey olmayı başaramamış bu kadar insan varken, elimizdeki kıymetlerin kıymetini bilmek gerek derim ben. :alkis:

Şimdi öyle birşey dedinizki otomatik jikleyede inanasım gelmiyo :D Valla tam olarak sistemi bilmiyorum sadece isim olarak otomatik jikle var onu biliyorum ama madem tatlıya bağladık öyle olsun :D

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/toyota-otomatik-jikle-sorunu/

Burda yazılmış müşür olayı falan bbüyük ihtimalle o :)

Ayrıca çok teşekkür ederim ama bey lafına pek alışık değilim Ercü daha bi alışıldık  :-[ :-[

Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2011, 16:43:24 »
Muhtemelen eski jigle kelebeğini hava girişine koymuşlar, elbette adı yine jigle kelebeği olur bu durumda. İşin o kısmını tamamen göz ardı etmiş oluyorum bu durumda. Ne yapalım. Bir kaynak buluyorum okuyorum, sanki bütün dünya ona bağlıymış gibi geliyor, eksik bilgiyle tam fikir(!) sahibi oluyorum demek ki. Öğrenmenin yaşı yok, biraz daha İnternet karıştırayım bakalım!  :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2011, 16:54:53 »
Muhtemelen eski jigle kelebeğini hava girişine koymuşlar, elbette adı yine jigle kelebeği olur bu durumda. İşin o kısmını tamamen göz ardı etmiş oluyorum bu durumda. Ne yapalım. Bir kaynak buluyorum okuyorum, sanki bütün dünya ona bağlıymış gibi geliyor, eksik bilgiyle tam fikir(!) sahibi oluyorum demek ki. Öğrenmenin yaşı yok, biraz daha İnternet karıştırayım bakalım!  :wacko:

Hava giriş kelebeğinin önüde boş müşür sıcaklığa göre egzozun orda bi kapakçık gibi bişi var galiba onu açıp kapatıyorki araç daha çabuk ısınsın diye
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2011, 20:41:30 »
hemen aracınızı servise göütürün.Durum normal değil. Bende 6.01.2011 de aracımı teslim aldım .öyle bir şey sözkonusu değil.Bana sorarsanız 1000 km nin dolmasını beklemeyin servise gitmek için.
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2011, 20:46:05 »
Ercüment yanlız bizim araba yukarda da yazdığım gibi ısındıkdan sonra bu problemı yapıyor. ilk çalıştıgı zaman bi problem olmuyor etrafta biraz gezinip durduktan sonra park halinde motor sıcakken bu problem oluyo. babamada demeye çekiniyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2011, 20:58:47 »
Ercüment yanlız bizim araba yukarda da yazdığım gibi ısındıkdan sonra bu problemı yapıyor. ilk çalıştıgı zaman bi problem olmuyor etrafta biraz gezinip durduktan sonra park halinde motor sıcakken bu problem oluyo. babamada demeye çekiniyorum.
rölantide beklerken arada bir 650 devir civarından 750-850 devire gibi oynayıp tekrar düşmesi normal ma sürekli devir saatinin dalgalanması anormal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2011, 21:37:22 »
Ercüment yanlız bizim araba yukarda da yazdığım gibi ısındıkdan sonra bu problemı yapıyor. ilk çalıştıgı zaman bi problem olmuyor etrafta biraz gezinip durduktan sonra park halinde motor sıcakken bu problem oluyo. babamada demeye çekiniyorum.

Ya işte normal bak hatta motor ısınsın videosunu çekip koyarım ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2011, 21:43:16 »
Anlatılan husus bir problemi gösteriyor. 0 km araçta böyle bir şey olmamalı. Babanın canı sıkılır demeden 1000 bakıkı beklemeden servise götürüp baktırın Eren.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ŞıpTronik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 Corrolla Sorun
« Yanıtla #19 : Ocak 13, 2011, 05:47:20 »
Bence de 1000km bakımını beklemeden hemen götürün aracınızı, sonuçta garantili