Tasarım
Yenilenen Fiat Doblo büyüyen boyutlarıyla dikkat
çekiyor. Doblo başka hiçbir modele benzemeyen
ön kısmı ile kendine has bir şekle sahipken,
arka kısmı da son derece şık tasarlanmış.
Aracın arka tasarımında çıkık bir tamponun
olmaması dikkat çekiyor. Arka camla bütünleşik
siyah şerit araca farklı bir hava katıyor.
Makyajlanan VW Caddy ise VW ailesinin güncel
yüzüne kavuştu. Golf ile başlayan tasarım
dili bu araçta da kendini gösteriyor. Otomobille
çok ilgisi olmayan birisine VW Caddynin ön
kısmını gösterirseniz Polo veya Golf deme
ihtimali yüksek. VW Caddynin arka kısmı ise
makyajdan sonra çok ufak farklılıklarla geri
döndü. Aracın çıkık tamponu ufak tefek çarpmalarda
bagaj kapağını koruyacak yapıda.
Dobloda ise bagaj kapağınızın değişmesi
ihtimali yüksek. Fiat Doblo 1835 mmlik
genişliğiyle, VW Caddyden 38 mm daha geniş.
VW Caddy ise rakibinden 16 mm daha uzun.
İç mekan
Doblo tamamen yeni bir iç mekanla misafirlerini
karşılarken, VW Caddy klasik Volkswagen
misafirperverliğini gösteriyor. Aracın iç
mekanında kullanılan malzemelerin çoğunu
başka VW modellerinde de görebilirsiniz.
Her iki araç da üç kollu direksiyon simitlerini
markalarının diğer modellerinden almışlar. VW
Caddynin deri kaplama direksiyonunun verdiği
kalite hissi daha üst düzeyde. VW Caddynin
içerisinde kullanımı zor hiçbir kumanda elemanı
bulunmazken, Doblonun elektrikli ayna kontrollerinin
yeri çok kullanışsız. Hiç olmasa da
çok farklı olmazdı. VW Caddy, en büyük darbeyi
Doblonun elektrikli açılır arka camlarından
alıyor. VW Caddy yolcuları ufak ve elle açılan bir
cama mahkumlar. Doblonun açık renkli kadife
koltukları içerisini ferah gösterirken, VW Caddy
koltukları yan destekleriyle dikkat çekiyor.
Motor
VW Caddy makyajdan sonra 1.9 litrelik TDI motorunu 1.6 litrelik versiyonla
değiştirdi. Bu motor eskisinden güçlü değil ancak daha düşük
yakıt ve emisyon değerlerine sahip. Fiat Doblo test aracımızda ise
yeni jenerasyon ile birlikte sunulan 1,6 litrelik Multijet motorlarından
105 hplik seçenek görev yapıyordu. VW Caddy 4400 d/dde 100 hp
güç üretirken, Fiat motoru bu değerin 5 hp daha fazlasını 4000 d/dde
üretebiliyor. Her iki araç da maksimum torklarını 1500 d/dden itibaren
sürücülerine sunuyorlar. Fiat Doblo sunduğu 290 Nmlik torkla, 250 Nm
tork üretebilen VW Caddyden daha rahat bir kullanıma imkan tanıyor.
Test araçlarımızdan VW Caddy 0-100 km/s hızlanmasını 13 saniyede
gerçekleştirirken, Fiat Doblo ise 13,4 saniyede bu hıza ulaşıyor. Aynı
parkurda kullandığımız araçlardan VW Caddy 7.5 lt/100 km yakıt tüketirken,
Fiat Doblo 7,6 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
Fiat Doblo ile Start&Stop sistemini opsiyonel olarak alabilirken, Volkswagen
Caddyde DSG çift kavramalı şanzıman isteğe bağlı olarak
tercih edilebiliyor.
Konfor
Her iki araç da içeriye rüzgar sesini alıyorlar ancak
VW Caddynin motor sesinin Fiat Doblodan
daha az duyulduğunu söylemeliyiz. Ayrıca VW
Caddy süspansiyonları rakibinden daha sessiz
bir çalışma karakterine sahip. Fiat Doblo
ise kozlarını arka süspansiyon sistemlerinde
oynuyor. VW Caddynin makaslı arka süspansiyon
sistemine karşı, Fiat Doblo bağımsız
süspansiyon kullanıyor. Bu sayede arka aksa
gelen darbeler daha başarılı bir şekilde absorbe
ediliyor. VW Caddynin bu konuda alması gereken
yollar var.
Yol tutuş
Önde MacPherson süspansiyonu sistemi kullanan
VW Caddynin arka kısmında hala makas sistemi
kullanılıyor. Fiat Doblo ise dört tekerlekten bağımsız
süspansiyonlarıyla hem konforunu hem de yol
tutuşunu arttırmayı hedeflemiş. Her iki araçta çok
zorlanmadıkları sürece sürücülerini tedirgin etmiyorlar.
Fiat Doblo daha yüksek yapısı nedeniyle yan
rüzgarlardan daha fazla etkileniyor. Elektrik destekli
direksiyonları her iki araca da gayet rahat yön verilmesine
imkan tanıyor.
Popülarite
2010 yılının ilk 11 ayında Fiat Doblo 26.712
adet satarak, 10.517 adet satan Volkswagen
Caddye büyük bir üstünlük sağladı. VW Caddy
sadece 1.6 litre 100 hp dizel motor seçeneği
sunarken, Fiat Dobloda 1.4 litre 95 hp benzinli
motor ve 1.3 litre 90 hp, 1.6 litre 90-105
hp ve 2.0 litre 135 hp dizel motor seçenekleri
sunuyor. Ayrıca Fiat Doblo 7 koltuklu versiyonu
sayesinde daha geniş bir kitleye hitap ediyor.
SONUÇ
Doblo satışlarında lider olsa da bizim karşılaştırmamızda birinciliği az
bir puan farkıyla alabildi. Bundaki en büyük sebep; Doblo ne kadar
binek otomobillerin sahip olduğu teknolojilerle donatılırsa donatılsın
asıl amacı olan ticari kullanıma sonuna kadar bağlı. Caddy ise ticariden
çok binek kullanım amacıyla şekillendirilmiş. Eğer işiniz ağırlıklı
olarak ticari kullanımsa ve iç mekan genişliği sizin için öncelikse
Dobloyu tercih etmelisiniz. Ancak geniş bir aile aracı ihtiyacınız varsa
Caddy size Doblodan daha fazla konfor sunacaktır.
doblo caddy
Tasarım 6 7
Tasarım 7 6
İç Mekan 7 6
İç Mekan 7 7
Motor 6 7
Motor 8 7
Konfor 6 6
Konfor 6 6
Yol tutuş 6 7
Yol tutuş 5 7
Popülarite 9 7
Popülarite 9 7
toplam 82 80
resimler temsilidir


konu arabam.com un ocak ayındaki dergisinden alıntıdır