Gönderen Konu: yeni doblo yeni caddy  (Okunma sayısı 2176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
yeni doblo yeni caddy
« : Ocak 11, 2011, 22:19:07 »
Tasarım
Yenilenen Fiat Doblo büyüyen boyutlarıyla dikkat
çekiyor. Doblo başka hiçbir modele benzemeyen
ön kısmı ile kendine has bir şekle sahipken,
arka kısmı da son derece şık tasarlanmış.
Aracın arka tasarımında çıkık bir tamponun
olmaması dikkat çekiyor. Arka camla bütünleşik
siyah şerit araca farklı bir hava katıyor.
Makyajlanan VW Caddy ise VW ailesinin güncel
yüzüne kavuştu. Golf ile başlayan tasarım
dili bu araçta da kendini gösteriyor. Otomobille
çok ilgisi olmayan birisine VW Caddy’nin ön
kısmını gösterirseniz Polo veya Golf deme
ihtimali yüksek. VW Caddy’nin arka kısmı ise
makyajdan sonra çok ufak farklılıklarla geri
döndü. Aracın çıkık tamponu ufak tefek çarpmalarda
bagaj kapağını koruyacak yapıda.
Doblo’da ise bagaj kapağınızın değişmesi
ihtimali yüksek. Fiat Doblo 1835 mm’lik
genişliğiyle, VW Caddy’den 38 mm daha geniş.
VW Caddy ise rakibinden 16 mm daha uzun.

İç mekan
Doblo tamamen yeni bir iç mekanla misafirlerini
karşılarken, VW Caddy klasik Volkswagen
misafirperverliğini gösteriyor. Aracın iç
mekanında kullanılan malzemelerin çoğunu
başka VW modellerinde de görebilirsiniz.
Her iki araç da üç kollu direksiyon simitlerini
markalarının diğer modellerinden almışlar. VW
Caddy’nin deri kaplama direksiyonunun verdiği
kalite hissi daha üst düzeyde. VW Caddy’nin
içerisinde kullanımı zor hiçbir kumanda elemanı
bulunmazken, Doblo’nun elektrikli ayna kontrollerinin
yeri çok kullanışsız. Hiç olmasa da
çok farklı olmazdı. VW Caddy, en büyük darbeyi
Doblo’nun elektrikli açılır arka camlarından
alıyor. VW Caddy yolcuları ufak ve elle açılan bir
cama mahkumlar. Doblo’nun açık renkli kadife
koltukları içerisini ferah gösterirken, VW Caddy
koltukları yan destekleriyle dikkat çekiyor.

Motor
VW Caddy makyajdan sonra 1.9 litrelik TDI motorunu 1.6 litrelik versiyonla
değiştirdi. Bu motor eskisinden güçlü değil ancak daha düşük
yakıt ve emisyon değerlerine sahip. Fiat Doblo test aracımızda ise
yeni jenerasyon ile birlikte sunulan 1,6 litrelik Multijet motorlarından
105 hp’lik seçenek görev yapıyordu. VW Caddy 4400 d/d’de 100 hp
güç üretirken, Fiat motoru bu değerin 5 hp daha fazlasını 4000 d/d’de
üretebiliyor. Her iki araç da maksimum torklarını 1500 d/d’den itibaren
sürücülerine sunuyorlar. Fiat Doblo sunduğu 290 Nm’lik torkla, 250 Nm
tork üretebilen VW Caddy’den daha rahat bir kullanıma imkan tanıyor.
Test araçlarımızdan VW Caddy 0-100 km/s hızlanmasını 13 saniyede
gerçekleştirirken, Fiat Doblo ise 13,4 saniyede bu hıza ulaşıyor. Aynı
parkurda kullandığımız araçlardan VW Caddy 7.5 lt/100 km yakıt tüketirken,
Fiat Doblo 7,6 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
Fiat Doblo ile Start&Stop sistemini opsiyonel olarak alabilirken, Volkswagen
Caddy’de DSG çift kavramalı şanzıman isteğe bağlı olarak
tercih edilebiliyor.

Konfor
Her iki araç da içeriye rüzgar sesini alıyorlar ancak
VW Caddy’nin motor sesinin Fiat Doblo’dan
daha az duyulduğunu söylemeliyiz. Ayrıca VW
Caddy süspansiyonları rakibinden daha sessiz
bir çalışma karakterine sahip. Fiat Doblo
ise kozlarını arka süspansiyon sistemlerinde
oynuyor. VW Caddy’nin makaslı arka süspansiyon
sistemine karşı, Fiat Doblo bağımsız
süspansiyon kullanıyor. Bu sayede arka aksa
gelen darbeler daha başarılı bir şekilde absorbe
ediliyor. VW Caddy’nin bu konuda alması gereken
yollar var.

Yol tutuş
Önde MacPherson süspansiyonu sistemi kullanan
VW Caddy’nin arka kısmında hala makas sistemi
kullanılıyor. Fiat Doblo ise dört tekerlekten bağımsız
süspansiyonlarıyla hem konforunu hem de yol
tutuşunu arttırmayı hedeflemiş. Her iki araçta çok
zorlanmadıkları sürece sürücülerini tedirgin etmiyorlar.
Fiat Doblo daha yüksek yapısı nedeniyle yan
rüzgarlardan daha fazla etkileniyor. Elektrik destekli
direksiyonları her iki araca da gayet rahat yön verilmesine
imkan tanıyor.

Popülarite
2010 yılının ilk 11 ayında Fiat Doblo 26.712
adet satarak, 10.517 adet satan Volkswagen
Caddy’e büyük bir üstünlük sağladı. VW Caddy
sadece 1.6 litre 100 hp dizel motor seçeneği
sunarken, Fiat Doblo’da 1.4 litre 95 hp benzinli
motor ve 1.3 litre 90 hp, 1.6 litre 90-105
hp ve 2.0 litre 135 hp dizel motor seçenekleri
sunuyor. Ayrıca Fiat Doblo 7 koltuklu versiyonu
sayesinde daha geniş bir kitleye hitap ediyor.

SONUÇ
Doblo satışlarında lider olsa da bizim karşılaştırmamızda birinciliği az
bir puan farkıyla alabildi. Bundaki en büyük sebep; Doblo ne kadar
binek otomobillerin sahip olduğu teknolojilerle donatılırsa donatılsın
asıl amacı olan ticari kullanıma sonuna kadar bağlı. Caddy ise ticariden
çok binek kullanım amacıyla şekillendirilmiş. Eğer işiniz ağırlıklı
olarak ticari kullanımsa ve iç mekan genişliği sizin için öncelikse
Doblo’yu tercih etmelisiniz. Ancak geniş bir aile aracı ihtiyacınız varsa
Caddy size Doblo’dan daha fazla konfor sunacaktır.
                doblo   caddy
Tasarım    6          7
Tasarım    7          6
İç Mekan  7          6
İç Mekan  7          7
Motor       6          7
Motor       8          7
Konfor      6         6
Konfor      6         6
Yol tutuş   6         7
Yol tutuş   5         7
Popülarite 9         7
Popülarite 9         7
toplam      82       80

resimler temsilidir




konu arabam.com un ocak ayındaki dergisinden alıntıdır

Toyota Club Türkiye

yeni doblo yeni caddy
« : Ocak 11, 2011, 22:19:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: '14
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni doblo yeni caddy
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2011, 22:44:43 »
Yeni Caddy i test ettim, gerçekten çok sessiz çok güzel olmuş, taksi almasaydım kesin Caddy almıştım. O derece beğendim ama,sonuç olarak bu araçlar kamyonet...:(
2011 1.33 Corolla Comfort Gümüş Gri.30 bin km de 39500 e satıldı.07.08.2014

2011 1.6 Avensis Elegant Ekstra Beyaz.18 Binkmde-Düzcede
2014 1.4 Corolla Advence M/M İnci beyaz.0 km Bursada.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni doblo yeni caddy
« Yanıtla #2 : Ocak 11, 2011, 22:51:21 »
Fiat bu sefer bu işi başardı bence tasarım ve motor seçeneği yelpazesiyle ama hep içimde ukde toyota bu sınıfta niye yok diye

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2004 1.6 sol sedan otomatik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: yeni doblo yeni caddy
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2011, 00:27:58 »
mustafa abi o konu benımde kafama hep takılıyor.toyota niye bu sınıfta yok diye.
konuya gelince ben vw 'lere genel anlamda soğuk bakıyorum.golfe de binin aynı iç tasarım polo da passatda caddy'de .iç tasarım ve araçların ön görünüşleri hep aynı :(
malatya