Gönderen Konu: 2004 corolla yüksek rolanti devri  (Okunma sayısı 9393 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
2004 corolla yüksek rolanti devri
« : Ocak 11, 2011, 18:43:15 »
Merhaba sayın ustalar ve arkadaşlar,
2004 corolla terra 1.6 aldım ve bakım için toyota servise gittim. motor sabah ilk çalıştırmada 1200 devirde çalışıyor ve ısındıkca normale 650 devire düşüyordu bu devirde hafif bir titreme oluyordu servise söyledim kelebek boğazı kirlenmiştir temizleyelim dediler mantıklı bulmasamda kabul ettim açtılar spray sıktılar ve bezle kelebeği ve çevrelerini sildiler fakat anlamadığım kelebeği elleriyle alttan ve üstten iterek açarak temizlik yaptılar. arabayı 1 saat sonra aldım ve aracın yüksek devirde çalıştığını 1000 devir altına düşmediğini gördüm ve 50 km yol yaptım aracın rolantiye(650-700 devir)çok yavaş düştüğünü gördüm servisi aradım sıkılan ilaçtan biraz kullandıktan sonra düzelir dediler. 6 gün sora sonuç: soğukta ilk çalıştırma 1800-2000(temizlik öncesi 1200 idi) devir ile başlıyor ve motor ısındıktan sonra 650-700 e düşüyor.servise gittim tüm modern araçlarda soğuk çalışma devrinin 1200-1300 civarı olduğunu bir ayarı bozduklarını söyledim kabul etmediler normal dediler eskisi yanlış temizlik sonrası boğaz daha çok hava alıyorlar,tüm yeni araçlar böyle yüksek çalışır gibi saçma bir şey söylediler.deneyelim dedim ve sıfır bir toyotanın yanına gittik ve çalıştırdık sonuç:1200 devir.söyleyecek söz bulamadılar ve saçmalamaya devam ettiler. ustalar hata nerde acaba  ne yapmalıyım? temizlik anında nerede bir zarar vermişlerdir?

Toyota Club Türkiye

2004 corolla yüksek rolanti devri
« : Ocak 11, 2011, 18:43:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2011, 21:30:35 »
  Gerçekten zarar vermemişde olabilirler.
 Aracı çalıştırmadan önce iki kere gaz pedalına sonuna kadar basıp brıakın. SOnra aracı çalıştırın. Motor ısındıktan sonrada bir kez gazı belli devirlere kadar (kuvvetlice) pompalayın. Sorun yinede devam ediyorsa aynı servise tekrar gidin bence.
 Daha farklı bir yaklaşım sergileceyek arkadaşlarda vardır eminim ki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #2 : Ocak 11, 2011, 23:31:07 »
Bahsettiğiniz arızanın sebep olabileceği çok etken var aracınızda,ancak bu şikayet sebebi ile kelebek boğazının temizlenmesi ilginç olmuş,oksijen sensörünüz arızalı olması muhtemel,en sağlıklı cevap herhangi bir yetkili serviste Intelligent Tester yardımı ile aracınızın bütün sensörleri ve çalışma değerleri kontrol edildikten sonra verilebilir.

  Gerçekten zarar vermemişde olabilirler.
 Aracı çalıştırmadan önce iki kere gaz pedalına sonuna kadar basıp brıakın. SOnra aracı çalıştırın. Motor ısındıktan sonrada bir kez gazı belli devirlere kadar (kuvvetlice) pompalayın. Sorun yinede devam ediyorsa aynı servise tekrar gidin bence.
 Daha farklı bir yaklaşım sergileceyek arkadaşlarda vardır eminim ki.

Hakan bey;

Bahsettiğiniz otomatik jikle modülü (çalıştırılmadan önce gaz pedalına tam basılarak devreye alınması ve belli bir süre sonra gaz pedalına tam basım ile devre dışı bırakılması) karbüratörlü araçlarda mevcut,EFI sistemli araçlarda bahsettiğiniz kombinasyon herhangi bir etki yaratmayacaktır.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #3 : Ocak 11, 2011, 23:52:15 »
yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler yalnız bir daha belirteyim temizlik öncesi hiçbir sorun yoktu soğukta ilk çalıştırmada 1200 devir ile başlayıp ısındıkca normal 650 devire düşüyordu.temizlik sonrası ilk çalıştırmada 1800-2000 devirde çalıştı ve sonraki her ilk çalışmadada aynen 1800-2000 devirde çalışıyor.ya bir yerde temizlik anında bir şeye zarar verildi yada temizlik anında ayarı bozdular. bilgilerinizi bekliyorum teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2011, 09:00:30 »
çok güzel ve faydalı bilgiler vermişsiniz teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2011, 09:20:59 »
Hakan bey;
Bahsettiğiniz otomatik jikle modülü (çalıştırılmadan önce gaz pedalına tam basılarak devreye alınması ve belli bir süre sonra gaz pedalına tam basım ile devre dışı bırakılması) karbüratörlü araçlarda mevcut,EFI sistemli araçlarda bahsettiğiniz kombinasyon herhangi bir etki yaratmayacaktır.

Saygılar...
Doğrudur. Bu durumda bahsi geçen araçta rölanti devri ve ilk çalıştırma sırasındaki devir tamamen Ecu tarafından ayarlanıyor ve dıştan müdahale hiç bir şekilde mümkün değil. Yani sistemde bir hata varsa ya Ecu 'nün devri buna göre yine otomatik ayarlaması ya da, arıza kodu vermesi gerekir düşüncesindeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2011, 10:31:20 »
ISC valfiyle ilgilide olabilri dün Tunç abiylede konuşmuştuk bu konuyu.ISC valfi boğaz kelebeğinde bulunan rolantiyi ayarlayan valf onumu kurcaladılar acaba ? ama biraz daha kullanın alışsın biraz daha olmazsa başka bir servistebilgisayara bağlatırsınız. ama yüksek ihtimal ile ISC valfi olayı rolanti ayarlanması konusu çünkü
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2011, 11:15:42 »
Merhaba;

Aracınızın arızasını sanırım tespit edebildim,aracınızın kelebek boğaz gövdesinin alt kısmında bulunan rölanti devir sensörü arızalı muhtemelen,aşağıdaki figürden parçanın yerini görebilirsiniz,parçanın orjinal kodu 22270-22050 ve K.D.V dahil satış fiyatı 637,18TL.

[/quote]
Merhaba sayın ustalar ve arkadaşlar,
2004 corolla terra 1.6 aldım ve bakım için toyota servise gittim. motor sabah ilk çalıştırmada 1200 devirde çalışıyor ve ısındıkca normale 650 devire düşüyordu bu devirde hafif bir titreme oluyordu servise söyledim kelebek boğazı kirlenmiştir temizleyelim dediler mantıklı bulmasamda kabul ettim açtılar spray sıktılar ve bezle kelebeği ve çevrelerini sildiler fakat anlamadığım kelebeği elleriyle alttan ve üstten iterek açarak temizlik yaptılar.

Burada servise zaten rölanti dengesizliği şikayeti ile gittiğinizi yazmışsınız.

yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler yalnız bir daha belirteyim temizlik öncesi hiçbir sorun yoktu soğukta ilk çalıştırmada 1200 devir ile başlayıp ısındıkca normal 650 devire düşüyordu.temizlik sonrası ilk çalıştırmada 1800-2000 devirde çalıştı ve sonraki her ilk çalışmadada aynen 1800-2000 devirde çalışıyor.ya bir yerde temizlik anında bir şeye zarar verildi yada temizlik anında ayarı bozdular. bilgilerinizi bekliyorum teşekkürler.

Burada da servise gitmeden önce aracımda sorun yoktu demişsiniz ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2011, 16:18:42 »
sayın ufuk bey ve diğer arkadaşlar,
ilgi ve bilgileriniz için çok teşekkür ederim. servis öncesi ilk çalıştırma 1200 devir ile başlıyordu ve ısındıkca 650 devire iniyordu .daha önceleri kullandığım 2001 astra 1.6 , vectra 2.0 elegance ve nissan da rolanti devri asla 750 devrin altına inmiyordu ve corlladaki 650 devre göre daha sarsıntısızdı.ben bu 650 devir ve dolayısıyla oluşan hafif sarsıntıdan bahsettim onlar bana temizlik şart bundan daloyı düşüyor ve sarsılıyor dediler. oysa araştırdım toyota emisyon değerleri için corolla ların rolantisini 750-800 devirden 650-700 devire indirmiş. aracım 35000 km de  ve rolantide bir dalgalanma ve ya aşırı bir stop edecekmişcesine sarsıntı yoktu servis dediği için temizliği yaptırdım. ilginç olan temizlik sonrası 1800-2000 devre normal demeleri ve şimdi daha çok hava aldığı için yükseliyor gibi mantıksız savunma yapmaları.dahası tezlerini çürüttüm servisteki sıfır toyotaları çalıştırtdım ve hepside 1200-1250 ilk çalıştırma devrine sahib tek kelime söyleyemediler ama hata da kabul etmiyorlar.3-4 güne düzelmezse tekrar gideceğim. selamlar,saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #10 : Ocak 16, 2011, 22:14:00 »
aracınız makyajsız kasa ise yani boğaz kelebeği gaz telli olan kasa. boğaz kelebeğinin altındaki ısc valfinin soket takılan sensör kısmındaki sensörün vidalarını gevşetip pozisyonunu çok hafif sola doğru çevirip vidaları sıkın.ilk çalışmadaki yüksek rolanti istediğiniz devire muhtemelen düşecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 202600
  • Model Yılı: '01
  • 17 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #11 : Şubat 22, 2018, 17:45:53 »
Bahsettiğiniz arızanın sebep olabileceği çok etken var aracınızda,ancak bu şikayet sebebi ile kelebek boğazının temizlenmesi ilginç olmuş,oksijen sensörünüz arızalı olması muhtemel,en sağlıklı cevap herhangi bir yetkili serviste Intelligent Tester yardımı ile aracınızın bütün sensörleri ve çalışma değerleri kontrol edildikten sonra verilebilir.

Hakan bey;

Bahsettiğiniz otomatik jikle modülü (çalıştırılmadan önce gaz pedalına tam basılarak devreye alınması ve belli bir süre sonra gaz pedalına tam basım ile devre dışı bırakılması) karbüratörlü araçlarda mevcut,EFI sistemli araçlarda bahsettiğiniz kombinasyon herhangi bir etki yaratmayacaktır.

Saygılar...
Ufuk Bey benim aracım 1.4 VVTİ 2001 model.
İlk çalıştırmada eğer marşa basmadan gaza yarım basıp çekmezsem aracı çalıştırdığımda 1-2 sn gaz yemiyor. Eğer gaza yarım basıp çekip marşa basarsam direk otomatik jikle devreye giriyor.
Bu etki neyden kaynaklanır etkisi olmaz demişsiniz
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #12 : Şubat 22, 2018, 17:59:14 »
Selam ben kelebek boğazını hep kendim temizlerim aynı şekil biraderin aracınınkine kendim temizlerim . 2006 Corolla aracım kardeşim aracıda 2006 aynı araç .Bu durum 1-2 defa bizde de oldu . Akünün eksi kutup başını çıkarıp  10- 15 dakika bekleyin geri takın . Aracınızın çalışması normale dönecektir çook yüksek ihtimal . Teyip radyo ayarlarınız ve cam otomatik ayarlarını silinecektir onları kendini yaparsınız . Cam ayarı basit yazayım buraya uğraşmayın camı sonuna kadar kaldırıp tuşu bırakmayın tık diye bir ses gelecek bunu 4 cam içinde uygulayacaksınız bu sayede hepsi de tekrar hafızaya alınmış olacak .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 202600
  • Model Yılı: '01
  • 17 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #13 : Şubat 22, 2018, 18:03:49 »
Selam ben kelebek boğazını hep kendim temizlerim aynı şekil biraderin aracınınkine kendim temizlerim . 2006 Corolla aracım kardeşim aracıda 2006 aynı araç .Bu durum 1-2 defa bizde de oldu . Akünün eksi kutup başını çıkarıp  10- 15 dakika bekleyin geri takın . Aracınızın çalışması normale dönecektir çook yüksek ihtimal . Teyip radyo ayarlarınız ve cam otomatik ayarlarını silinecektir onları kendini yaparsınız . Cam ayarı basit yazayım buraya uğraşmayın camı sonuna kadar kaldırıp tuşu bırakmayın tık diye bir ses gelecek bunu 4 cam içinde uygulayacaksınız bu sayede hepsi de tekrar hafızaya alınmış olacak .
Sizde olan durum hangisi benim yaşadığım durum mu?
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #14 : Ekim 13, 2022, 02:23:04 »
Şuan aynı sorun bende de eskiden soğukken 1200 devirde çalışan araba üst kapak tamiri sonrası 1800 devirde çalışıyor motor ısındıkça en dip 800 devire düşüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #15 : Ekim 25, 2022, 01:49:06 »

bilgisayardan youtube yi acıp alt yazıyı türkçe yapınca benim arabanın bogaz kelebegini gördüm.Aynı şekilde ne olduysa az acık duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #16 : Ekim 25, 2022, 07:41:17 »
Boğaz kelebeği temizliği yapıldıysa konumu bozulmuştur yada içerisindeki tertibat sıkışmıştır,komple sökülüp temizliği yapılıp yeniden doğru şekilde toplanırsa sıkıntı giderilir,belliki ısınınca kendini bırakıyor soğuyunca tam kapatmıyor,araç tam soğukken otomatik jikle devrede olur boğaz kelebeği ne müdahale eder devir 1200 , 1500 arasında çalışır ısınınca jikle devreden çıkar motor normal çalışma devrine iner,sizin araçtaki de tam kapanmadığı için ilk çalıştırma da biraz yüksek çalışıyor ısınınca kendini bıraktığı için normal devrine iniyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 74856
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #17 : Kasım 19, 2022, 07:56:05 »
Alıntı yapamadım . Emre Şentürk'ün mesajına cevaptır.

Kirli, sakızlı, boruya yapışmış boğaz kelebeği ısc valfi tarafından hemencecik oynatılamıyor olabilir. Siz halatlı gaz pedalıyla ilk oynamayı sağlayınca rölanti motoru -jikle işini de o yapar- kelebeği kolay oynatabilip jikleyi hemencecik devreye sokuyordur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #18 : Aralık 03, 2022, 10:15:50 »
Benim sorum defalarca akü kutup başını çekmeme rağmen hala devam ediyor araba sabah ilk calistirmada 1800 devirde çalışıyor sonra 800 e düşüyor.
Bakmadık video kalmadı çözüm yok malesef.
5 yıldır bindigim araba usta eli bı değdi 1 yeri yaptı 3 arıza daha çıktı uğraşıp duruyorum çözüm yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla yüksek rolanti devri
« Yanıtla #19 : Aralık 03, 2022, 12:03:14 »
Benim sorum defalarca akü kutup başını çekmeme rağmen hala devam ediyor araba sabah ilk calistirmada 1800 devirde çalışıyor sonra 800 e düşüyor.
Bakmadık video kalmadı çözüm yok malesef.
5 yıldır bindigim araba usta eli bı değdi 1 yeri yaptı 3 arıza daha çıktı uğraşıp duruyorum çözüm yok...

araçlar sabah soğukta yuksek devir çalışıyor sonrada düşüyor. bu normal zannederim.
benim ki de aynı.
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007