Gönderen Konu: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında  (Okunma sayısı 3576 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« : Ocak 11, 2011, 05:11:57 »
Merhaba

2004 Corolla 1.6 HB aracın en son 90.000  bakımını dışarıda özel bir serviste yaptırdım. Bu bakımda yağ, filtreler, bujiler değişti. 80.000 bakımı serviste yapılmamış o yüzden ne yapıldığını bilmiyorum.

Şu anda 100.000 km oldu. LPG' de var.

100.000 bakımında yapılması gerekenler nelerdir?  Ayrıca araç bazen kalkışlarda silkeleme yapıyor. Bazen yapmıyor. Kavrama yukarıda oluyor. Ani dip gazlara tepki vermiyor. Özellikle yokuş yukarı 2000 - 2500 devirlerde. Bende debriyajı değiştirmek için Aisin marka debriyaj balatası almıştım. Hala duruyor. Değiştirmedim. Bu 100.000 bakımı ile birlikte değiştirmeyi düşünüyorum. Birde motor yağı olarak ( LPG' de olduğunu düşünürsek ) hangisini önerirsiniz ?


Toyota Club Türkiye

2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« : Ocak 11, 2011, 05:11:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1009 kere teşekkür etti
  • 2164 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2011, 23:06:13 »
Merhaba;

öncelikle 80.000 km'de ne yapıldığını bilmediğinizden Antifriz (LLC yada SLLC kırmızı antifriz kullanmanız faydalı olur),Fren hidroliği (Kaliteli bir markaya ait DOT4 Hidrolik) ve Şanzıman yağ değişimini (Kaliteli bir markaya ait 75W/90 sentetik şanzıman yağı yaklaşık 3 litre civarı) ihmal etmeyiniz.

Önceki bakımınızda değişen hava filtrenizi,polen filtrenizi ve bujilerinizi kontrol ettirin,yakıt filtreniz depo içinde ve pompa ile birlikte satılmakta (fiyatı gayet tuzlu) her hitmale karşı arka koltuğun oturma kısmı sökülerek altındaki kapağın etrafındaki 12 adet 8'lik vidaları sökerek kapağı açtığınızda pompa ve filtreye rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz,yakıt filtrenizi kontrol etmenizde de büyük fayda var,yağ ve yağ filtrenizi mutlaka değiştirin yağ olarak kaliteli bir marka 10W/40 yarı sentetik bir yağ kullanabilirsiniz.

V kayışınızı (6PK-1635 olması gerek) değiştirmeniz (Mitsuba,Sun yada Continental (Contitech) markalarını gönül rahatlığı ile kullanabilrsiniz) ve bu kayışa ait hidrolik gergiyi kontrol etmeniz şayet hidrolik gergide az bir yağ terlemesi bile görürseniz sökerek gergi piminin arkasındaki O-Ring'i değiştirmeniz gerginizi uzun süreler daha kullanabilmenizi sağlayacaktır.

Buji kovanlarının üstünde bulunan (bu kontrol aracınızda LPG dönüşüm kiti olmasından kaynaklanıyor) bobinleri yuvalarından sökerek uç kısımlarında yanma yada renk değişimi benzeri bir etki var ise acilen LPG servisine ısının bobinleri yakabileceği endişesinde olduğunuzu söylemeniz ve kalibrasyon kontrolünü yaptırmanız faydanıza olacaktır.

Aracınızın debriyaj pedalının yukarıda kavraması debriyaj baskı ve balatanızın aşınmasına işaret,debriyaj balatasını tek değiştirmektense baskı+balata ve bilya şeklinde set olarak değiştirmenizde fayda var,debriyajınız söküldüğünde volantınızda çizik ve aşınma varsa torna ile düzlenmesi (silkelemenin ana sebebi volant aşınmasıdır muhtemelen) çizik veya orantısız aşınma yoksa bile zımpara ile temizlenmesi makbuldur.Debriyaj balatanızı Aisin olarak almışsınız ancak baskıyı Aisin yada Daikin (ilk tercihim olur) marka,bilyanızı ise NSK,Koyo yada Nachi (ilk tercihim olur) marka kullanabilirsiniz,şanzıman yağınızıda debriyaj değişiminiz yapılırken değiştirmenizde fayda var.

Ani gaz yüklenmelerine tepkisiz kalması ise aracınızın muhtemelen hava debimetresinde bir sorun olduğuna işaret,hava filtre kabininizden gaz kelebek gövdesine giden boru üzerinde kare ve üzerinde DENSO 22204-***** şeklinde parça numarası olan kare parçayı iki adet vidasını sökerek soketinden ayırınız ve uç kısmında göreceğiniz tel kısmını karbüratör temizleme spreyi yada balata temizleme spreyi ile temizleyiniz,bu temizleme işlemi sırasında kelebek boğazınıda karbüratör temizleme spreyi yardımı ile temizleyebilirseniz herhangi bir sorununuzun kalmayacağını düşünüyorum.



Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 257500
  • Kan Grubu: A+
  • 390 kere teşekkür etti
  • 369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2011, 11:00:47 »
Bahsedilen araçta V kayışı yok zincir var :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1009 kere teşekkür etti
  • 2164 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2011, 11:17:05 »
Bahsedilen araçta V kayışı yok zincir var :)

Bence siz triger kayışı ile V kayışını karıştırıyorsunuz :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2011, 11:21:38 »
Bence siz triger kayışı ile V kayışını karıştırıyorsunuz :D
+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 257500
  • Kan Grubu: A+
  • 390 kere teşekkür etti
  • 369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2011, 11:37:23 »
Bence siz triger kayışı ile V kayışını karıştırıyorsunuz :D

uhhh tamam sustum  :argh: :nija:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Çıkarım Senle Her Yola:)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #6 : Mart 21, 2011, 22:51:10 »
teşekkürler Ufuk Sönmez. Süper bir bilgilendirme. Bu dediklerini bosch car serviste yaptırmayı düşünüyorum. Önerir misin? yada bulunduğum yerde ustalar var ama orjinal yedek parçalardan emin olamam o yüzden internetten alabilirim. önerdiğin bir site var mı? Sence servise mi gitmeliyim yoksa özel servise mi? teşekkürler tekrar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1009 kere teşekkür etti
  • 2164 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 Corolla 1.6 100.000 bakımında
« Yanıtla #7 : Mart 22, 2011, 09:42:37 »
Rica ederim, bulunduğunuz il itibariyle Bosch Car Service mantıklı bir seçim, şayet imkanınız var ise Toyota'dan anlayan bir özel servis bulmanız daha iyi olur.Orjinal bakım parçaları sadece yetkili servisler ve bazı özel Toyota servisleri dışında hiçbir servis stoğunda tutmuyor, en yakın yetkili servisten parçalarınızın siparişini vererek havale yaparak kargolamalarını isteyebilirsiniz, bakım parçası olarak kaliteli aftermarket parçalar kullanılabilir ama markalar önem teşkil ediyor ve bulunduğunuz ilde tavsiye edebileceğim markaları bulup bulamayacağınızı açıkçası bilmiyorum.Aracınızda LPG olduğundan yetkili servisler hizmet vermek istemeyecektir,kaliteli parçalar kulllanılır iyi bir işçilik uygulanır ise yetkili servis ihtiyacınız hemen hemen yok.

Kolay Gelsin

Etiketler: