Gönderen Konu: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...  (Okunma sayısı 9943 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Navigasyon Cihazı Satınalma Rehberi       

Gps Navigasyon cihazları, bilmediğiniz yerlere giderken size yol gösterir, dilediğinizde örneğin trafiğin yoğun olduğunu gördüğünüzde alternatif yollar önerir ve her geçen gün artan sayıdaki multimedya özellikleri ile yolculuğunuz sırasında size ve ailenize keyifli vakit geçirme imkanı sunar. Bu satınalma rehberi, sizlere, bütçeniz ve ihtiyaçlarınızla doğru orantılı olarak bir navigasyon cihazı almanıza yardım etmek için GPS DERGİ tarafından hazırlandı.
Eğer siz de çok sık seyahat ediyorsanız, tanımadığınız kişilere adres sormaktansa heryeri elinizle koymuş gibi bulmak ve kaybolmaktan korkmadan gezmek istiyorsanız veya her gün trafikte kaybettiğiniz zaman ve parayı, alternatif yollar kullanarak geri kazanmak istiyorsanız bir navigasyon cihazı sizin de hayatınızı değiştirecektir. Ama hangisi?
Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de, özellikle son yıllarda, navigasyon cihazlarının satışı hızla artarken, buna bağlı olarak fiyatları da her geçen gün düşmeye devam ediyor. Fiyatlardaki bu düşüşün tersine, navigasyon cihazları her geçen gün kullanıcılara daha fazla özellik sunmaya devam ediyor. mp3, resim, video, bluetooth gibi multimedya özellikleri yanısıra, şu anda Türkiye'de henüz başlamasa da dünyada anlık trafik ve hava durumu bilgilerinin gps cihazı tarafından algılanarak, en uygun yol ve rotanın otomatik olarak hesaplanması, cihazlarda neredeyse standart haline geliyor.

Aslında gps navigasyon cihazları, en temel anlamda kullanıcıya, nerede olduğu bilgisini sunar. Varış noktası seçildiğinde ise, sistem sesli ve görsel yönlendirmelerle seyahati boyunca kullanıcıya yol gösterir. Kullanıcı seçimlerine bağlı olarak, en kısa veya en hızlı rotayı çizer. Altenatif yollar sunarak, trafikte geçirilen zamanı önemli ölçüde azaltır ve dolaylı olarak yakıttan tasarruf sağlar. Yol boyunca hız sınırlamaları ve güvenlik kameraları hakkında uyarılarda bulunur. Ayrıca, yol boyunca veya varış noktası çevresinde ATM, benzin istasyonu, turistik yerler, devlet daireleri, hastane ve eczaneler gibi binlerce ilginizi çekebilecek noktayı (POI) kategoriler altında göstererek size seçim imkanı verir. Bu yerlerin aynı zamanda adres ve telefon bilgilerini sunarak, zamandan kazandırır.

Multimedya gibi ekstra özellikleri bir yana bırakırsak, aslında navigasyon cihaz incelemeleri gösteriyor ki, günümüzde artık tüm gps cihazları sizi istediğiniz adrese götürebiliyor, ama hepsi bu işlemi en kullanışlı şekilde yapamıyor. O nedenle bir gps cihazı alırken, size en uygun olanı bulmak için dikkat etmeniz gereken hususlar şöyle özetlenebilir :

1.Ekran Boyutu ve Okunurluğu
Navigasyon cihazının özellikle sürüş sırasında kullanılacağı göz önüne alındığında, ekran boyutunun ve okunurluğunun ne kadar önemli olduğu açıktır. Ekranın büyük olmasını hem harita görüntüsünün net olması hem de kullanıcı tarafından bilgi girişi yapılması gereken durumlarda (adres girişi, poi seçimi, ayar değişiklikleri, vb.) dokunmatik klavye ve tuşların kolay kullanımını beraberinde getirir.

Sesli yönlendirmeler sürüş sırasında kullanıcıya ne kadar faydalı olsa da, görsel bilgilendirmenin yerini alamaz. Haritanın ve harita üzerinde gösterilen işaret ve yazıların, sürücü tarafından göz ucuyla bakıldığında dahi kolaylıkla görülebilmesi hem kullanım hem de sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

Harita ekranının gereksiz bilgilerle kalabalıklaştırılmaması ve harita üzerinde gösterilecek bilgilerin kullanıcı tarafından programlanarak kişileştirilebilmesi özelliğinin sürücüye çok büyük avantaj sağlayacağı açıktır. Bir sonraki çıkış veya manevranın yönü ve uzaklığının gösteriminin yanısıra, hız, saat, mesafe gibi sürüş bilgileri ve harita üzerindeki yol ayrımı bilgilerinin de rahatlıkla okunabilmesi gerekir.

Harita ekranında kullanılan renk seçimleri de ekran okunurluğu açısından son derece önemlidir. Gündüz ve gece harita gösterimleri için seçilen renklerin, sürüş sırasında kullanıma uygun olması gerekir.

2.Harita
Bir navigasyon cihazının ana fonksiyonu yer ve yön göstermektir. Bu nedenle bir gps cihazı seçiminde en önemli unsurlardan biri kullandığı haritanın kalitesi ve güncellenme sıklığıdır.

Harita detayı, haritada sunulan özelliklerin çokluğu ve kalitesi ve bu özelliklerin harita üzerinde en kullanışlı şekilde sunulması esas olmalıdır. En detaylı haritaya sahip olmanın yanısıra, bir navigasyon cihazı kullanıcıya ihtiyaç duyduğu anda ihtiyaç duyduğu bilgileri, en sade şekliyle sunmalıdır.

Harita gösterimi kadar önemli bir diğer konu da, harita güncelleme sıklığıdır. Almayı düşündüğünüz navigasyon cihazının hangi sıklıkta harita güncellemesi sunduğunu, bunun için ne kadar ücret talep ettiğini ve bu harita güncellemelerinin nasıl bir arayüzle yapıldığını cihaz satın almadan önce mutlaka araştırmak gerekir. Harita güncellemelerinin nereden yapıldığı, varsa markanın internet sitesindeki arayüzünü veya sunduğu bilgisayar programları hakkında bilgi edinmek, size cihaz satın alma aşamasında son derece yararlı bilgiler sunar. Çünkü her gün değişen yol ve trafik şartlarında en güncel haritaya sahip olmak, aldığınız cihazdan en çok faydayı elde edebilmek açısında son derece önemlidir.

3.Yazılım Kalitesi
Bir navigasyon cihazında, rota hesaplamasının kullanıcı seçimlerine (en kısa veya en hızlı) bağlı olarak en doğru şekilde ve en kısa zamanda hesaplanması üzerinde koşan yazılımın başarısını gösterir. Harita detayının fazla olması, en iyi ve hızlı yönlendirme ve yön bulma algoritmalarına sahip yazılımla birleştiğinde, aldığınız navigasyon cihazı size en uygun çözümleri, en kısa zamanda sunarak fark yaratacaktır.

4.Kullanım Kolaylığı
Bizce bir navigasyon cihazı ne kadar iyi bir harita veya yazılıma sahip olursa olsun, kullanıcıya kullanım kolaylığı sunmuyorsa çok başarılı sayılamaz. Neden derseniz; bizce en başarılı navigasyon cihazı, en üstün ve karmaşık özellikleri bile kullanıcıya kolay kullanılır bir şekilde sunandır. Sürüş sırasında bir fazla seçim bile sürücü için önemlidir. O nedenle, gps cihazı kullanıcıya mümkün olan en az seçimle ve en fazla birkaç adımda istenen sonuca ulaşma imkanı vermelidir.

Adres girişi, poi seçimi veya ayar değişim ekranları kolay ulaşılır ve seçimler fazla dallanmadan harita ekranına gerekli sonuç yansıyor olmalıdır. Testlerimiz sırasında gördük ki, aslında gerçekten çok sayıda güzel özelliğe sahip bazı cihazlarda, veri girişi ve seçimleri, kullanıcıya daha fazla seçenek sunmak adına, son derece karmaşık ve kullanışsız hale gelmiş. O nedenle, bir araç içi navigasyon cihazı satın alırken, cihazın sunduğu kullanım kolaylığı mutlaka araştırılmalıdır.

5.GPS Algılama Kabiliyeti
Bir navigasyon cihazı alırken, en son teknoloji, hassas GPS alıcısına sahip olmasına dikkat etmek gerekir. GPS alıcıları, uydulardan gelen sinyalleri algılayarak yer ve yön tespiti yaparlar. Bu nedenle, gps sinyallerinin çabuk ve rahat algılanabiliyor olması, cihaza daha kısa zamanda yer ve yön değişikliklerine adapte olma ve kullanıcıya daha kısa zamanda tepki verme kabiliyeti sağlar.

6.Ön Cam Montaj Kiti
Araç içi kullanılan navigasyon cihazlarında, ön cam montaj aparatı son derece önem taşır. Sürücünün cihazı araç sürerken tek elle kolaylıkla kullanabilmesini ve ekranı kendisine en uygun açıdan görebilmesini sağlar. Bu nedenle, cam montaj aparatı, her yöne ve her açıya rahatça çevrilebilmeli ve ayarlanabilmelidir.

Gps cihazını cam aparatına tek elle takıp çıkarmak kolay olmalıdır. Montaj aparatı, cama kolayca takılabilmeli ve yolculuk sırasında düşmeden ve ses yapmadan camda sabit kalabilmelidir.

Aynı zamanda, cam montaj aparatı cihaz kullanılmadığı veya cama takılmadığı zaman, araç içinde yer bulunacak kadar küçük boyutlarda olmalıdır. Büyük ve hantal aparatlar, torpido gözüne veya kapı içine yerleştirilemediği için, araç içinde yer kaplamakta ve kalabalık yapmaktadırlar.

7.Ses ve Hoparlör
Görsel bilgilendirme ve yönlendirmelerin yanısıra sesli yönlendirmeler de bir navigasyon cihazının olmazsa olmazıdır. O nedenle sürücü tarafından rahatlıkla duyulabilecek ses kalitesi oldukça önemlidir. Trafikte araç kullanırken bazen fark etmesek de oldukça büyük bir gürültüye maruz kalırız. Gps cihazlarındaki hoparlörlerin kalitesinin yanısıra, sesli yönlendirme dilinin de anlaşılır olması çok önemlidir. Her cihazın sesli yönlendirme komutları birbirinden farklılık gösterir. Kullanımla bir süre sonra alışılsa da bu komutların olabildiğince açık ve net olması kullanım kolaylığını arttıracaktır.

8.Ekstra Özellikler
Dünyada, özellikle Amerika ve Avrupa'da sunulan, anlık trafik ve hava durumu bilgilerinin gps cihazı tarafından algılanarak bu bilgilere uygun yol ve rota belirlenmesi özelliği, navigasyon sektöründe çığır açacak bir gelişme olsa da ne yazık ki henüz Türkiye'de bu hizmet sunulmuyor. Fakat Türkiye'de de, satışa sunulan en son modellerin hemen hemen hepsinde, bu özelliği sunabilecek altyapı mevcut.

Bunun yanısıra, navigasyon cihazları günümüzde multimedya özellikleri de sunuyor. mp3 dinleme, resim ve video dinleme imkanı sağlayan bu cihazların bazıları aynı zamanda Bluetooth özellikleri sayesinde, handsfree arama yapma olanağı da sunuyor.
 
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Navigasyon Cihazında Bluetooth Ne İşe Yarar?
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2011, 12:22:07 »

Navigasyon Cihazında Bluetooth Ne İşe Yarar?       

Navigasyon cihazında bluetooth özelliğinin olması, cep telefonunuz da bluetooth özelliğine sahipse, sürücüye sürüş sırasında telefon görüşmeleri için ellerini kullanmayacağı için hem rahatlık hem de sürüş güvenliği sağlar.

Bluetooth Nedir?

Bluetooth, mobil telefonlar, bilgisayarlar, avuçiçi bilgisayarlar ve daha pekçok cihazda kısa mesafede kablosuz bağlantı kurmak için geliştirilmiş bir sistemdir. Kısa radyo dalgaları kullanılarak çeşitli hareketli ve hareketsiz cihazlar arasında bilgi alış-verişi yapmaya olanak tanıyan açık bir kablosuz ağ protokoludur. Bluetooth, genellikle birkaç metrelik kısa mesafe cihazlar arasında kişisel ağ bağlantıları kurulması için kullanılır.

Bu teknolojiyi kullanarak, mobil ya da sabit, bu teknolojiyi destekleyen cihazlar, birbirleri ile iletişim kurabilirler.

Neden Bluetooth?

Bluetooth destekli telefonunuz, bluetooth özelliğine sahip bir navigasyon cihazı ile eşleşince;

•Ellerinizi kullanmadan GPS mikrofon ve hoparlörünü kullanabilirsiniz, telefonunuz çantanızda ya da cebinizde olabilir,
•POI numarası çevirme özelliği ile gideceğiniz otel ya da restaurant telefon numarasını GPS üzerinden çevirebilirsiniz,
•Adres defteri senkronizasyonu ile kişisel adres defterinizi GPS’inizin üzerinde çevirebilirsiniz ya da çağrı geçmişinizi görebilirsiniz,
•Eller serbest aramalarda, telefonla konuşurken iki eliniz de direksiyonda kalabilir ve gözlerinizi yoldan ayırmadan araç kullanabilirsiniz.
 
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Türkiye Navigasyon Sektörü'ndeki Firmalar
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2011, 12:23:08 »
 
Türkiye Navigasyon Sektörü'ndeki Firmalar        

Tüm dünyada hızla gelişen ve büyüyen gps ile navigasyon sektöründe hizmet veren şirketlerin sayısı ve bu şirketlerin sunduğu ürün ve hizmetler her geçen gün artmaya devam ediyor.

Sektörün en eski ve en güçlü firmaları kuşkusuz ki Amerikalı Garmin ve Hollandalı TomTom şirketleri. Fakat Türkiye'de Türkiye'ye özel çözümlerle navigasyon pazarına giriş yapan şirketlerin sayısı da her geçen gün artıyor. Piranha, Mio, Navitech, Navia, Navking gibi markalar daha sonradan sektöre girmelerine rağmen hızla gelişerek ürün yelpazelerini genişlettiler. İşte dünyada ve Türkiye'de gps ile navigasyon cihazları satan firmalar hakkında öğrenmek istediklerini GPSDergi farkıyla burada...

Garmin

Dünya navigasyon pazar liderlerinden olan Garmin, havacılık ve tüketici marketleri için navigasyon ve iletişim cihazları tasarlıyor, üretiyor ve pazarlıyor. Havacılık, denizcilik, otomotiv, kablosuz servisler, OEM ve genel outdoor uygulamalarına uygun ürünler sunuyor. 1989 yılında kurulan ve ilk el tipi cihazlarının Körfez savaşında koalisyon güçleri tarafından kullanılması ile ilk defa GPS ürünlerini duyuran Garmin, GPS alıcılarındaki genel özellikler ve performansın ötesinde yeni özellikler ekleyerek gps cihazlarının kullanılacağı yeni alanlar yaratılmasını hedefleyen öncü firmalardan biri.

Bugün Garmin ürün yelpazesini ve distribütörlerini dünyanın her köşesinde çeşitlendirerek, milyonlarca GPS kullanıcısına ulaşmayı başaran Garmin, Türkiye'de de,  Baytekin Teknik Cihazlar'ın distribütörlüğünde navigasyon cihazlarının satış ve pazarlamasını yapıyor. Garmin Türkiye, denizcilik, otomotiv, kablosuz servisler, OEM ve outdoor alanındaki ürün yelpazesini Türkiye'deki müşterilere sunmakta birlikte satış sonrası servis destek de sağlıyor.

Türkiye'de satılan Garmin cihazlarında 2007 yılından beri, Garmin Türkiye için Başarsoft tarafından üretilen NavCITY navigasyon haritaları kullanılıyor. Google'ın harita servisleri için Türkiye haritaları sağlayıcısı olan Basarsoft'un 81 ili kapsayan haritası Navcity Türkiye, tüm ülkenin karayollarını, navigasyon özelliğiyle birlikte sunuyor.

Garmin Türkiye'de araç navigasyonu sektöründe, Nüvi ürün grubu altında yaklaşık 20 değişik model ile hizmet veriyor. Türkiye'de en çok satan modeli olan Nüvi 200'ün yanısıra hem navigasyon hem de multimedya özelliklerine sahip birçok farklı cihaz da tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Garmin Türkiye : www.garmin.com.tr

TomTom

1991 yılında kurulan TomTom, özellikle araç navigasyonu konusunda uzmanlaşarak sayısal harita ve yön bulma hizmetleri sunan öncü bir firma. Hollandalı şirket, araç içi kullanıma özel PND cihazları yanısıra, mobil telefonlarda kullanılmak üzere gps yazılımları da hazırlıyor. 2008 yılında TeleAtlas şirketini bünyesine katarak daha da büyüyen TomTom, böylece sayısal harita konusunda da uzmanlık kazanarak navigasyon sektöründe önemli bir avantaj elde etti.

Ürünleri 30 ülkede tüketiciyle buluşan ve 1.7 milyar euro ciro ile global kişisel navigasyon cihazı pazarının liderleri arasında bulunan TomTom'un merkezi Amsterdam'da. Ayrıca Avrupa, Asya, Kuzey Amerika ve Avustralya'da 11 yerde ofisi var. Yeni pazarlara açılma stratejisi çerçevesinde, 2008 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlayan ve Türkiye’de kendi yapılanmasını kuran TomTom'un navigasyon cihazları, en son teknolojilere sahip olmaları, mükemmel kalitesi ve taşınabilirlik gibi özellikleriyle öne çıkıyor.

Navigasyon cihazları pazarında Avrupa’da %50, ABD’de %25 paya sahip olan TomTom ürünleri, Türkiye’de tamamen Türkçe içerikle Türkiye’ye özgü karayolları ve trafik koşullarına uyumlu olarak tüketiciye ulaşıyor. Türkiye pazarına TomTom ONE Türkiye, TomTom XL Türkiye, TomTom XL Avrupa (Türkiye ve 34 Avrupa ülkesini içerir) ve en son sürümü TomTom GO 720 Avrupa kişisel navigasyon cihazlarıyla giren TomTom, 2010'da ise iki yeni ürün daha piyasaya sürüyor. Bunlarda ilki TomTom Start, ilk defa bir gps cihazı kullanmak isteyen kullanıcıları hedefliyor. Diğeri TomTom 750 ise, Gelişmiş Şerit Kılavuzu ve Ekonomik Rota özelliklerini sürücülerin kullanımına sunuyor.

TomTom aynı zamanda Map Share teknolojisi ile kullanıcılarına kendi cihazları üzerinde harita bilgilerini güncelleme ve diğer kullanıcılar tarafından yapılan güncellemelerden yararlanma imkanı da sağlayarak, kullanıcılara sadece bir gps cihazı değil tam anlamıyla bir navigasyon çözümü sunmayı hedefliyor.

TomTom Türkiye : www.tomtom.com.tr

Navigon

1991 yılında Almanya'da kurulan Navigon AG, pocket PC, PND (kişisel navigasyon cihazı) ve cep telefonu gibi farklı platformlar için yüksek kaliteli GPS navigasyon yazılımları sunan yenilikçi bir firma. Orta ve Batı Avrupa’daki ofislerin yanı sıra Asya, ABD ve Kanada ofisleriyle dünyanın birçok ülkesinde hizmet veren Navigon AG, oyun pazarının lider markası Nintendo’yu Türkiye’ye kazandıran Nortec Eurasia güvencesiyle Türk pazarına da girdi.

Avrupa’nın en hızlı büyüyen GPS markası olan, ürünleri 20 ülkede tüketiciyle buluşan ve Ekim 2009 itibarı ile Türkiye navigasyon pazarına hızlı bir giriş yapan Navigon AG'nin cihazlarında NAVTEQ tarafından hazırlanan haritalar kullanılıyor. Dinamik GPS navigasyon teknolojisinin yaratıcısı, cep PC navigasyon sistemlerinin önde gelen üreticisi, ilk kez trafik analiz ve yeniden yönlendirme yazılımını TMC geliştiren yenilikçi bir firma olduğu vurgulanan Navigon AG, aynı zamanda Türkiye için özel iPhone navigasyon uygulaması geliştiren ilk üst segment üretici olarak Türkiye navigasyon pazarına iddialı girdiğinin de sinyallerini veriyor.

Navigon AG : www.navigon.com

Mio

2002'de kurulan ve 2003 yılında Mio DigiWalker 168 ile dünyanın ilk GPS içeren PDA cihazını Güney Kore ve Tayvan'da piyasaya süren Mio Technology, 2004 yılında bu ülkelerde pazarın lideri haline gelerek, aynı sene Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarlarına da giren Uzak Doğu kökenli bir firma.

2007 yılında Mio kişisel navigasyon cihazlarının Türkiye distribütörü olan Albim Bilgisayar ile Türkiye navigasyon pazarına giriş yapan Mio, ilk olarak Moov 200 modelini piyasaya sürdü. Şu anda 7 farklı model ile kullanıcıların beğenisine sunulan Mio navigasyon cihazlarının en yenisi C725, 7" büyük bir ekran, yeni SiRFstarIII GPS alıcısı ve çok yönlü multimedya özelliklerine sahip.

Mio Türkiye : www.mio.com/tr

Piranha

2004 yılında kurulan ve 2005 Şubat ayında Türkiye’nin ilk 1 GB hafızalı dijital mp3 çaları ile bilgisayar sektörüne iddialı bir giriş yapan Piranha, Kasım 2005 tarihinde ise Türkiye'nin ilk 2.0 megapiksel çözünürlüğündeki PC kameralarını piyasaya sunan iddialı bir şirket. Bu tarihten itibaren ilk distribütörü olan Penta’nın da dağıtım gücüyle bilgisayar sektöründe yeni ürünlerle son kullanıcıya ulaşmaya devam eden Piranha, 2007’de ise, Mediamonster serisi olarak adlandırdığı, Türkiye’nin ilk taşınabilir ve şarjlı DVD discman ürününü pazara sundu ve bunu multimedya ses sistemleri, masaüstü DVD/DIVX oynatıcılar, dijital ses kayıt cihazları gibi ürün grupları izledi.

Yine 2007 senesinde Pathfinder modeli ile GPS navigasyon segmentine de giren Piranha, ilk olarak 3.5 inç ve 4.3 inç Bluetooth destekli iki model ile gps pazarına girdi. Şu anda taşınabilir navigasyon cihazları sektöründe toplam 6 model ile satış yapan Piranha'nın navigasyon cihazlarında Başarsoft haritaları kullanılıyor.

Piranha : http://www.piranha.web.tr/

Navitech

Delco Elektronik Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş. nin tescilli markası olan Navitech, Türkiye navigasyon sektöründe ismini duyuran markalardan biri. 2004 yılından beri Türkiye tüketici elektroniği sektöründe hizmet veren ve Pioneer’ın da Türkiye temsilcisi olan Delco güvencesiyle tüketiciyle buluşan Navking, özellikle son modellerinde en yeni teknolojileri kullanarak hem cihazların hem de uygulamaların kalitesini arttırdığını gösteriyor.

2007 yılında Türkiye navigasyon sektörüne NavTürk yazılımını kullanarak giren Navitech, yeni nesil ürünler grubunda satışa sürdüğü NAV-PX serisi cihazlarda ise, en güncel IGO 8 navigasyon platformu ile Türkiye şartlarına özel “Navitech” navigasyon yazılımını ve Başarsoft haritalarını kullanıyor. Başarsoft desteği ile hazırlanmış, WinCE 6.0 platformlu IGO-8 tabanlı haritaları ilk kez Navitech PX Serisi’nde piyasaya süren Navitech, 3D görüntüler ve Türkçe dahil 16 dilde sesli yönlendirme özelliklerini de kullanıcıya sunuyor. Navitech, bu en yeni cihazlarında 500 MHZ, SiRF Atlas-IV, Dual-Core, ARM11 işlemciye yer vererek performans konusunda da iddiali olduğunu gösteriyor.

Navitech : http://www.navitech.com.tr/

Navking

Navking ROUTE66, Navking ve ROUTE66 firmalarının iş ortaklığı ile meydana gelmiştir.

1992'de kurulan ROUTE66 firması, cep telefonları ve kişisel navigasyon cihazlarında kullanılan navigasyon sistemleri için yazılım yapmakta uzmanlaşmıştır.

Navking ise 2004 yılında kurulmuştur ve merkezi Hollanda'dadır. Türkiye’ de yerleşmiş ve ana faaliyet konusu kişisel navigasyon cihazları ve yazılımlarının bütün Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya tedarikidir.

Son olarak en güncel Turkey TA 2009 Q4 haritasını tanıtan Navking, 78 ilde detaylı navigasyon, 81 ilde karayolu ulaşımı ve 366 bin POI noktası özelliği sunmaktadır. Aynı zamanda sunduğu özelliklere bir yenisini daha ekleyen Navking, kullanıcılara trafik’te EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) kameralarının yerlerini bilerek, trafik kurallarına uygun, güvenli sürüş yapma imkanı vermektedir.

Navia

Globtek Elektronik San. ve Tic. A.Ş. tarafından geliştirilen ve ticarileştirilen Navia markalı navigasyon sistemleri,  detaylı yol haritaları, coğrafik konum bilgileri ve navigasyon yazılımını içeren Navia Yol Rehberi ve GPS alıcılı navigasyon cihazlarından oluşuyor. Aynı zamanda tatil, şehir ve yol rehberi olarak da kullanılan Navia'da, Türkiye çapında 243.000 POI, Türkiye'nin en sevilen gezi rehberlerinden Küçük Oteller Kitabı'nda bulunan oteller ile Timeout tarafından önerilen restoran, cafe ve gece kulüplerine ait adres, telefon, koordinat bilgileri ve uzmanlarca hazırlanmış mekan tanıtıcı içerikleri önceden kayıtlı olarak geliyor.

NAVIA ürün gamının ilk modeli olan NS-1020 taşınabilir navigasyon sistemi, 2007 yılında Navia'nın Türkiye pazarına giriş ürünü. Onu  NS-1680,  NS-1000 ve NS-2000 modelleri izliyor. 2009 yılına gelindiğinde ise, Navia ürün gamının son modeli olan Navia Black Edition navigasyon sistemlerinde Navia V.03 Türkiye harita içeriği kullanılıyor.

Navia : http://www.navia.com.tr/

Next Navigasyon Sistemleri

1989 yılından bugüne uydu sistemleri sektöründe faaliyet göstermekte olan Yüksel Elektroteknik, son teknolojiyi içeren ürünleri kendi markaları altında toplayarak tüketiciye sunmaktadır. Next markalı navigasyon ürünleri ile Türkiye navigasyon pazarında yerini alan Next & NextStar, Next YE-G 828 ve Next YE-G 708 modeli gps cihazlarında 2013 yılına kadar Başarsoft Türkiye haritası için ücretsiz güncelleme imkanı sürüyor.

Ayrıca en son Next YE-G 828 modeliyle bir yenilik sunan Next & NextStar, kullanıcılara cihazları ile çektikleri fotolarla otomatik otomatik olarak daha sonradan navigasyon yapabilme özelliği olarak tanımlanan FotoNav kabiliyeti de sunuyor.

Next Navigasyon Sistemleri : www.nextnavigasyon.com
 
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
GPS Hayatımıza Neler Katar?
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2011, 12:24:46 »
GPS Hayatımıza Neler Katar?       

Navigasyon cihazları, araçlar, sürücüler ve hatta yayalar için artık bir lüks değil, çok gerekli bir donanım hatta bir ihtiyaçtır. Gps teknolojileri, zamandan ve yakıttan tasarruf sağlar, kaybolmanızı önler. Hayatınıza kattıklarını gördükten sonra navigasyon cihazınız olmadan bir daha yola çıkmayacaksınız.

Gps teknolojisi, navigasyon konusunda hayatımıza neler katar?

•Navigasyon cihazları kullanmaya başladıktan sonra artık adres sormayacaksınız.

•Gitmek istediğiniz yeri saatlerce aramadan ve yollarda durup, doğru bildiğine bile emin olamadığınız kimselere sormak zorunda kalmadan cadde cadde, sokak sokak sesli tarif alacaksınız.

•Çok farklı şehirlerdeki ve bölgelerdeki adresleri en kısa ve doğru yoldan bulmanızı sağlayacak bu cihazlarla, en kısa ve doğru yoldan gideceğiniz için yakıt tasarrufu sağlayacaksınız.

•İster en kısa yoldan, isterseniz de en rahat yoldan gitmeyi seçeceksiniz.

•Tahmini varış zamanınızı daha net hesaplayacaksınız.

•Trafik tıkandığında çaresiz kalmayacak, saatlerce adım adım ilerlemek yerine hiç bilmediğiniz alternatif yollardan istediğiniz yere ulaşıp zamandan kazanacaksınız.

•Feribota mı yetişmek istiyorsunuz, kalan yolunuzu, ortalama hızınızı, varış sürenizi an ve an takip ederek süprizlerle karşılaşmayacaksınız.

•Yakındaki eczane, hastane, benzin istasyonu, atm, lokanta ve diğer birçok ihtiyaç noktasını bulunduğunuz yere göre en yakından başlayarak görecek, isterseniz sistemde tanımlı olan veya sizin daha sonradan tanımladığınız noktalara tel bir seçimle adres girmeden ulaşacaksınız.

•Uzun seyahatlerde veya trafikte MP3 çalacak, resimlerinize bakacak ve hatta film izleyebileceksiniz.

•Telefonu tutmadan, bluetooth fonksiyonu ile, yasalara uygun olarak handsfree konuşacaksınız.
 
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
GPS sistemleri nasıl çalışıyor?
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2011, 12:25:44 »
GPS sistemleri nasıl çalışıyor?       

GPS (Global Positioning System; Küresel Konumlama Sistemi), düzenli olarak kodlanmış bilgi yollayan bir uydu ağıdır ve uydularla arasındaki mesafeyi ölçerek dünya üzerindeki kesin yeri tespit etmeyi mümkün kılar.

GPS dünyanın ilk uydu navigasyon sistemidir. GPS'e resmi adını veren ABD Savunma Bakanlığı tarafından geliştirilmiştir: NAVSTAR sistemi (Navigasyon Uydu Zamanlama ve Mesafe Belirleme).

Bu sistemin ilk kuruluş hedefi tamamen askeri amaçlar içindir. GPS alıcıları yön bulmakta, askeri çıkartmalarda ve roket atışlarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Ancak, 1980'lerde GPS sistemi sivil kullanıma da açılmıştır. Günümüzde GPS teknolojisinin birçok kullanım alanı vardır ve her geçen gün bunlara yenileri eklenmektedir.

Dünyanın yaklaşık 20 bin km yükseğindeki yörüngesine yerleştirilmiş, 20’den fazla uydu bulunmaktadır. Yörüngenin bu kadar yüksek tutulması yeryüzünün herhangi bir noktasındaki GPS alıcısının en az dört uyduyu görmesini sağlamak içindir. Bu uydular 12 saatte bir dünyanın çevresini dolaşırlarve güneş enerjisi ile çalışırlar. İlk uydu 1978 yılında fırlatılmış ve ağ 1994 yılında tamamlanmıştır. Her bir uydu son derece hassas radyo sinyalleri gönderir. Bu sinyaller saat, yörünge gibi pek çok parametreyi içermektedir. Sistemin esas çalışma mantığı yeryüzündeki alıcıların bu sinyallerin geliş süresini ölçerek uyduya olan mesafeyi hesaplamasıdır. Bu sayede birçok uydudan gelen bu bilgiler derlenerek dünya üzerindeki konum son derece hassas bir şekilde hesaplanabilmektedir.

Günümüzde GPS teknolojisi sivil alanda haritalama, sivil havacılık, referans saat ve hatta görme engelliler için geliştirilen projeler ve diğer birçok alanda kullanılmaktadır. Fakat bunlar arasında günlük hayatta en yaygın kullanım şekli, "yol navigasyonu" olarak adlandırılabilecek işlevi olan ürünlerdir. Bu ürünler GPS kullanarak aracınız ile seyir halinde iken size en doğru rotayı çizen ve bunu sesli ve görüntülü olarak bildiren sistemlerdir.

NAVSTAR sistemi, uzay bölümü (uydular), kontrol bölümü (yer istasyonları) ve kullanıcı bölümünden (GPS alıcısı) oluşur.

Uzay Bölümü

Uzay bölümü, en az 24 uydudan (18 aktif 6 yedek) oluşur ve sistemin merkezidir. Uydular, "Yüksek Yörünge" adı verilen ve dünya yüzeyinin 20.000 km üzerindeki yörüngede bulunurlar. Bu kadar fazla yükseklikte bulunan uydular oldukça geniş bir görüş alanına sahiptirler ve dünya üzerindeki bir GPS alıcısının her zaman en az 4 adet uyduyu görebileceği şekilde yerleştirilmişlerdir.

Uydular saatte 7.000 mil hızla hareket ederler ve 12 saatte, dünya çevresinde bir tur atarlar. Güneş enerjisi ile çalışırlar ve en az 10 yıl kullanılmak üzere tasarlanmışlardır. Ayrıca güneş enerjisi kesintilerine karşı (güneş tutulması vs.) yedek bataryaları ve yörünge düzeltmeleri için de küçük ateşleyici roketleri vardır.

GPS projesi ilk uydunun 1978'de ateşlenmesiyle başlamıştır. 24 uyduluk ağ 1994'de tamamlanmıştır. Projenin devamlılığı ve geliştirilmesi ile ilgili bütçe ABD Savunma Bakanlığı'na aittir.

Uyduların her biri, iki değişik frekansta ve düşük güçlü radyo sinyalleri yayınlamaktadır. (L1, L2) Sivil GPS alıcıları L1 frekansını (UHF bandında 1575,42 Mhz), ABD Savunma bölümü alıcıları L2 (1227,60 Mhz) frekansını dinlemektedirler. Bu sinyal "Görüş Hattında" Line of Sight ilerler. Yani bulutlardan, camdan ve plastikten geçebilir ancak duvar ve dağ gibi katı cisimlerden geçemez.

GPS sinyalleri binalardan yansıdığı için şehir içlerinde araziye oranla hassasiyeti azalır. Yeraltına kazılan tünellerde ise sinyal elde edilemez. Hatalı sinyallerin elde edilebileceği ya da hiç sinyal elde edilemeyen bölgelerde kullanılmak üzere geliştirilen Diferansiyel GPS'ler tarafından bu hatalar en aza indirilerek daha hassas bir yer ölçümü yapılabilir.

Daha rahat anlaşılması için, bildiğimiz radyo istasyonu sinyalleri ile L1 frekansını kıyaslamak istersek; FM radyo istasyonları 88 ile 108 Mhz arasında yayın yaparlar, L1 ise 1575,42 Mhz'i kullanır. Ayrıca GPS'in uydu sinyalleri çok düşük güçtedirler. FM radyo sinyalleri 100.000 watt gücünde iken L1 sinyali 20-50 watt arasındadır. Bu yüzden GPS uydularından temiz sinyal alabilmek için açık bir görüş alanı gereklidir.

GPS uyduları tarafından gönderilen elektromanyetik dalgalar atmosferden geçerken bükülmeye uğrarlar. L1 ve L2 bantları farklı dalga boylarına sahip olduğundan farklı oranda bükülmeye uğradığından aradaki farklılık hesaplanarak atmosferik bozulma engellenerek çok daha hassas bir yer bilgisi hesaplanabilir. Sadece L1 bandı kullanılarak (diferansiyel GPS ile dahi) 98 m. hassasiyet elde edilebilirken, L1 ve L2 bantlarının ortak kullanımı ile 1 m.'nin altında hassasiyete ulaşmak mümkün olmaktadır.

Her uydu yerdeki alıcının sinyalleri tanımlamasını sağlayan iki adet özel pseudo-random (şifrelenmiş rastgele kod) kodu yayınlar. Bunlar Korumalı (Protected P code) kod ve Coarse/Acquisition (C/A code) kodudur. P kodu karıştırılarak sivil izinsiz kullanımı engellenir, bu olaya Anti-Spoofing adı verilir. P koduna verilen başka bir isimde "P (Y)" ya da sadece "Y" kodudur.

Bu sinyallerin ana amacı yerdeki alıcının, sinyalin geliş süresini ölçerek, uyduya olan mesafesini hesaplamayı mümkün kılmasıdır. Uyduya olan mesafe, sinyalin geliş süresi ile hızının çarpımına eşittir. Sinyallerin kabul edilen hızı ışık hızıdır. Gelen bu sinyal, uydunun yörünge bilgileri ve saat bilgisi, genel sistem durum bilgisi ve ionosferik gecikme bilgisini içerir. Uydu sinyalleri çok güvenilir atom saatleri kullanılarak zamanlanır.

Kontrol Bölümü

Adından anlaşılacağı gibi, Kontrol Bölümü, GPS uydularını sürekli izleyerek, doğru yörünge ve zaman bilgilerini sağlar. Dünya üzerinde 5 adet kontrol istasyonu bulunmaktadır.(Hawai,Kwajalein,Colorado Spring(Ana merkez),Ascension adaları ve Diego Garcia) Bunlardan dördü insansız, biri insanlı ana kontrol merkezidir. İnsansız kontrol merkezleri, topladıkları bilgileri ana merkeze yollarlar. Ana merkezde bu bilgiler değerlendirilerek gerekli düzeltmeler uydulara bildirilir.

Kullanıcı Bölümü

Kullanıcı bölümü yerdeki alıcılardır. Çeşitli amaçlarla GPS kullanarak yerini belirlemek isteyen herhangi bir kişi, sistemin kullanıcı bölümüne dahil olur. Bu bölüm kullanıcılara sunulan uygulamaya ait donanım ve hesaplama tekniklerinin geniş bir aralığını tanımlar. Gerek askeri gerekse sivil kullanıcılar için teknolojinin gelişmesi ile beraber büyük bir ilerleme göstermiştir. Genel olarak her türlü amaç için farklı duyarlıkları olan uygun donanımlı GPS alıcıları (receiver) bu bölümü oluşturur. Bir GPS alıcısı; algılayıcı (sensor), kontrol ünitesi, alıcı anteni ve güç kaynağından oluşur. Ölçü sırasında • Anlık faz farkı ölçüleri(data, ham ölçüleri) • Yayın efemerisi bilgileri (uydu yörünge bilgileri) • Atmosferik bilgiler (iyonosfer ve troposfer bilgileri) • Mesaj bilgileri(anten yüksekliği ve nokta bilgileri) elde edilir.

 
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2011, 12:33:53 »
Merhaba Özer Bey,

Görece yeni bir GPS kullanıcısı olarak bu bilgiler dolayısıyla size teşekkür ederim. Konuyu daha derinleştirirseniz, eminim ki berbat Türkçe çevirilerinden hiç bir şey anlaşılmayan kullanma kılavuzlarının yerini alacak kaynaklara sahip olabiliriz..

Bu arada, mesajlarınızdaki iki metnin kaynağını belirtmeyi unutmuşsunuz. Ben sizi üzmeden hemen vereyim:
http://gpsdergi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=136:buyers-guide&catid=34:genel&Itemid=53
http://gpsdergi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=219:bluetooth&catid=34:genel&Itemid=53


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2011, 12:46:39 »
(Edit:.............(gerek kalmadı)
YUKARIDAKİ ALINTILARDAN SONRA BENİM GÖRÜŞLERİM DE ŞÖYLE:
(Uzun zamandır kullanıcı olarak kişisel izlinimlerimdir, hatalı yerler olabilir.)

Her zaman söylediğim cihazdan daha önemli olan Navi programı ve kullanılan haritadır.

Türkiye için en uygunu İGO-AMİGO-PRİMO programları ve Başarsoft haritası.

Bu ikili çalıştıktan sonra geri kalan cihaz özellikleri tamamen konfora ve fazladan kullanıma yöneliktir.

Garmin Linux tabanlı olduğu için İGO çalışmaz diye yaygın bilinen bir kanı vardı. Ancak navi konusundan uzman ötesi kişilerin yaptığı çalışmalar sonucunda bu cihazlarda da WİN CE tabanlı programlar çalışabilmekte.

Hatta dün yeni çıkan bir modelle ilgili araştırma yaparken gördüm ANDROID 1.6 ve üstü sistemlerde bile igo çalıştırmayı başarmışlar.

Bunun ne önemi var diyenler için açıklayayım. 7" ve 10.2 " tablet bilgisayarlarda GPS alıcı standart hale getirildi.

Bilindiği gibi Android Google ürünü bir işletim sistemi. Bu nedenle bu cihazlarda sadece Google Map haritaları kullanılabiliyordu. Bu haritalar da Türkiye için çok yetersiz olduğundan (bkz. www.maps.google.com) tercih edilmiyordu.

O nedenle cihaz seçimi yaparken 5" üstü win ce cihaz alacaksanız Android 7" ve 10" tabletleri de değerlendirmeye alın.

Hem elinizde bir bilgisayar hem de aracınızda navigasyon olur. Ön cama takmayı düşünenler görüşü kapatacağını hesaba katsınlar.

Bu konuda bence önemli sayılan bir gelişme de şu:
Ben Adana gibi cehennem sıcağı olan bir yerde yaşadığımdan aldığım cihazlarda mutlaka alüminyum kasa olmasına önem veriyorum.
Ancak geçtiğimiz aylarda yaşanan alüminyum krizinden sonra cihazlar plastik kasaya döndü. Metal kasalı olanların ise fiyatı astronomik arttı.
2 ay önce 60$a aldığım cihazdan aynı satıcıdan bir tane daha almak istediğimde 130$ istedi.
Son aldığım 2 cihazın ise önündeki çerçeve Al geri kalanı plastik.

Şu anda SIRF ATLAS V 533 Hz ve MTK Dual Core 600Hz işlemciler en son versiyon.

5" 6" ve 7" navigasyonlarda Win Ce 6.0 ve doğrudan masaüstü çalışanlar revaçta.
Bunlara ayrıca Word, Excel, Adobe Reader, P.Point, Flash player (bu özellik ipad de bile yok) winrar gibi office uygulamaları standart geliyor.

Bluetoothlu modellerde GPRS üzerinden internet, MSN kurulu geliyor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
CİHAZ SEÇİMİ
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2011, 12:58:03 »
Benim gibi aracınızdaki ses sisteminde bluetooth handsfree özelliği varsa BT olmayan bir cihaz yeterli olur. Bu durumda Sirf Atlas 3-4-5 ve 375-533MHz ne olursa farketmez.
Ama BT özelliği olsun istiyorsanız MTK tercih edilmelidir. Bu işlemcilerde hem BT daha iyidir hem de TELEFON DEFTERİ özelliği vardır. Tel ile Navi senkron olup arayan numaranın ismini gösterir. Bazı modellerde SMS okunabilmektedir.

Geri görüş kamerası olanlar için 5" tercih edilmelidir. Çünkü çoğu 4.3" cihazlarda av-in yoktur veya opsiyoneldir (2-3$ fark isterler).

Yukarıda da belirttiğim gibi metal kasa cihaz olursa daha iyi olacaktır. Bir de cihazların teknik bilgilerinde çalışma sıcaklıkları yazmaktadır. Atlas işlemciler 1-60C iken MTK işlemciler 0-80C çevre sıcaklığı istemektedir. Araç içi bu sıcaklığa gelmemekle birlikte cihaz içinin sağlıklı kalabilmesi için klima varsa çıkışından hava alacak bir yer seçilse iyi olur.

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2011, 13:02:02 »
Bu arada iGO8.x Türkçe kullanma kılavuzu da var. Ama buraya yükleyemem, bağlantısını bulabilirseniz indirebilirsiniz. Diğer programların var mı bilmiyorum.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2011, 13:07:32 »
Daha önceden BS tarafından yapılan açıklamada KKTC haritasının Türkiye'ye dahil edileceği söylenmişti zaten.
2010.07 haritası İst, Konya için tamamen diğer yerlerde de önemli yerler 3D olarak çıkartılmıştı. Harita boyutu çok büyük olduğu için kısa süre sonra geri çekilip düzenlenmiş hali çıkartıldı. Bunda ise İst. ayrı bir dosya ile 3D verildi. İsteyen yükleyip kullansın diye.

Ancak 2010.10 haritasına KKTC ve yeni 33 ilçe eklenince harita boyu 44MB olmuş. İşletim sistemi, navigasyon programı da eklenince 64MB RAM zorlanmaya başladı. Son navi programı Primo zaten 64MB cihazlarda  "out of memory" hatası veriyordu.

Bu nedenle yeni cihaz alacakların tercihlerini 128MB cihazlara yapmaları yerinde olacaktır.

64MB cihazlar ise iGO8 ile bir süre daha kullanılmaya devam edecektir. Sonrası ne olur bilemiyorum. (Donanım bilgim iyi değil ama bazı forumlarda kurt navigasyoncular görüyorum. Sanırım hafıza arttırımı için bir yol bulacaklar. Çip değişimi gibi.)

(Birkaç aydır bazı markaların kampanya yaptık diye fiyatları düşürmelerinin nedeni buydu. Ellerindeki 64MB cihazları tükettiler.)

(Kendimden alıntıdır )
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: NAVİGASYON HAKKINDA (Herşey olmasa da) BİRÇOK ŞEY...
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2011, 13:14:20 »

Bu arada, mesajlarınızdaki iki metnin kaynağını belirtmeyi unutmuşsunuz. Ben sizi üzmeden hemen vereyim:
http://gpsdergi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=136:buyers-guide&catid=34:genel&Itemid=53
http://gpsdergi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=219:bluetooth&catid=34:genel&Itemid=53


(Bu aklıma bir espri getirdi:)
Doktor hastanın sedyesini iterek götürüyormuş.
Hasta hafifçe doğrularak sormuş:
-Doktor beni nereye götürüyorsun.
-Morga.
-Ben daha ölmedim ki.
-Biz de daha varmadık zaten.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...