Gönderen Konu: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki  (Okunma sayısı 5878 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« : Ocak 07, 2011, 15:27:23 »
Biraz önce arkadaşın bir sorununa cevap yazdım, yararlı olur diye arkadaşlarla da acizane yaptığım bi değişikliği paylaşmak istedim. Sağolsun herkes bana yardımcı oluyor.
2 gün önce çözdüm. Şöyle ki:
  Araçta performans düşüklüğünden bihal oluyordum.
  gaz ayarı maz ayarı disbiritör vs.. bıktım idi. sonunda aklıma ateşlemenin zayıf olduğu geldi.
Akü başlıklarını veya kutuplarını açtım, yağını silip temizledim, şu an motor uçuyor sanki yahu.
tabi avans ayarını da yarım santim sağ tarafa bükmüştüm daha önce. araba sanki 1,6 motor gibi oldu.
 Yalnız, gaz ayarını şöyle yaptım  hortum üzerindeki gaz ayarını sona doğru iyice açtım, lpg regülatöründeki sarı metali alabildiğine kıstım. gri düğmeyi sağ-sola çevirerek motorun en hızlı çalışma anını yakaladım. sarı metali kıstıkça gri düğmeyi sola açtım, yani sar metali kıstıkça motor tam stop edecekken ben gri düğmeyi hemen sola çevirip rölantiyi yükseltim. bu işlemi 3-4 defa yaptım. sarı metal hemen hemen sona geldi. gri düğmeyi tam rölanti seviyesine gelene kadar az bi şey daha açtım.
sonra hortum üzerindeki gaz düğmesini motorun normal çalışma sesine gelene kadar kıstım. şu an Allah'ıma şükür kurtardım bu performans ve yakıt sarfiyatından.
İnanmazsınız ama 25 defa 10 TL lik gaz ile test etmiştim. yok disbiritör ayarı yok avans ayarı yok vs.
İnşallah herkese faydalı olur.başlık biraz değişik oldu ama kusura bakmayın, sevincime sayın.
Ancak avans ayarını yarım santim sağa çevirmem motora bir zarar verir mi onu merak ediyoru.

Toyota Club Türkiye

1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« : Ocak 07, 2011, 15:27:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2011, 15:32:26 »
Yasin bey elinize sağlık ama sarı ile gri'den ve tam olarak neyi nasıl nereden, neden neye göre yaptınız hiçbirşey anlamadım açık olmak gerekirse :D Bir video çekseydiniz en azından ne bilim... neyse herhalde yarım santimden bişey olmazdır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2011, 15:37:29 »
valla güzel tecrübe edinmişsiniz ama metin abinin dediği gibi daha somut veya görsel birşeyler olsaydı daha anlaşılır olurdu.. yakıtta değişme oldumu peki? + veya - olarak...?
ama gönlüm efsaneden yana...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2011, 15:39:40 »
yasin abi madem sivastasın benim 1.3 ü getiriyimde onuda 1.6 yapalım... ama yakıt artacaksa istemem 1.6 felan böyle iyi...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2011, 15:41:01 »
haklısınız resim atamadım.
sarı metal vida, pirnç de diyorlar. zaten bir tane metal düğme var regilatörde. altın gibi parlıyor:)  :alkis:
gri düğme onun altında.
hortumun üzerinde gaz düğmesi ise bunların çok uzağında motor giden gaz hortumunun üzerinde.
belki ustaların da farketmediği bir şey var.
sarı metal düğmenin her kademesi gri düğme ile alakalı. imiş. bir birini dengeliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2011, 17:51:28 »
olay avans ayarındaysa ustama baktıracam ama benim arabada eksik olan gaz ordan kaçırabilirim 1.6 yı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2011, 17:57:02 »
yakıt sarfıyatı ne durumda pekı yasın bey?
ama gönlüm efsaneden yana...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2011, 18:08:58 »
avans ayarı bayağı etkili.
ben avans ayarını 1 cm kadar açtırdım, 2.vitesle bile kalkış yapabiliyordum.(tabi düz yolda)
hafif eğimli yolda 3.vitesle de kalkış yapabiliyorsunuz. performans süper oluyor, dediğim gibi sanki 1,6 motordasınız gibi. oh be benim de arabam herkesinki gibi ıhılamadan kalkıyor,diyorsunuz. Ama devire sonuna kadar basmayı denediğiniz zaman motor silkelenmeye başlıyor. buradan anladım ki avans çok riskli bir şey hemen yarım cm.'e indirdim. yarım cm.i biraz geçmekte pek sorun olacağını zannetmiyorum, tabi bu işin ehli olanlar daha iyi bilir.
Avans ayarı yapmadan önce soğuk havada bütün lambalar, kalorifer vs. hepsi açık iken yokuşa geldiğimde araba gaz yememeye başlıyor, yığılıp kalıyordu. acayip sinir oluyordum.
Ustaya tabancalı avans ayarı yaptırdım, eski fabrika çizgisine geri getirdi. kafam iyice karıştı.
vurdum yokuşa yine bayılıyor. lpg.de avans ayarını biraz açmak gerektiğini bildiğimden ben de tekrar yarım cm. kadar disbiritörü tekrar sağa çevirdim. aslında gözü bağlı bilmeden bir iş yapıyordum, ama çok şükür şu an her şey yolunda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #8 : Ocak 07, 2011, 18:15:36 »
Yakıt eskiden 330 civarı idi, şimdi 272-278 arası şehiriçi. tabi benim yerim tepenin başı sayılır. günlük rampa inip çıkıyorum.
Şehir dışı ve düz yol denemedim. zaten düz yolda ve şehir dışında toyota fazla yakmaz. 1,3 ler rampada ve şehir içinde çok yakıyor,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #9 : Ocak 07, 2011, 18:16:47 »
Yasin bey tebrik ederim. Cehaletimi mazur görün Avans ayarı da ne oluyor? Açıklarsanız sevirim... :)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #10 : Ocak 07, 2011, 18:23:01 »
Estağfurullah cehalet niye olsun.
araba işi bi derya.. kimse her şeyi tam bilirim diyemez. sonuçta ben usta falan da değilim. neyse..
Avans ayarı disbiritörün pistonların sıkıştırdığı basınçlı gazlı veya benzinli havayı biraz önce veya biraz sonra ateşlemesidir. piston üst ölü noktasına varmadan ne zaman ateşleyeceğine denir desem,kısaca bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #11 : Ocak 07, 2011, 20:21:31 »
Estağfurullah cehalet niye olsun.
araba işi bi derya.. kimse her şeyi tam bilirim diyemez. sonuçta ben usta falan da değilim. neyse..
Avans ayarı disbiritörün pistonların sıkıştırdığı basınçlı gazlı veya benzinli havayı biraz önce veya biraz sonra ateşlemesidir. piston üst ölü noktasına varmadan ne zaman ateşleyeceğine denir desem,kısaca bu.

Yukarıda anlatılanın tam tersi de rötar oluyordu yanlış hatırlamıyorsam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2011, 23:30:27 »
selam   yasin bey hava fitresinin önü kapalımı acık mı. bende 1,3 var yakıt ııyde ılk kalkış bıraz ölü gibi sonra canlanıyo neden olur bılgınız varmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2011, 01:52:39 »
Bende size şöyle bir ipucu vereyim. Regülatör üstündeki sarı vida relanti ayarı içindir. O vidayı araca gaz vermeden relanti devrini ayarlamakta kullanmak gerekiyor. Karbüratöre giden kalın gaz hortumu üzerindeki vida ise 2000-3000 devirde aracın çekeceği gaz miktarını ayarlamak amacıyla kullanılır. Bu vidayı da aracı 2000-3000 devir aralığına getirdiğinizde gazda kesilme olursa açın. Eğer gazda kesilme yoksa bir miktar kısın. Bu sayede yüksek devirlerde gereksiz gaz tüketimine engel olmuş oluyorsunuz.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1,3 Motoru 1,6 gücüne çıkardım sanki
« Yanıtla #14 : Ocak 09, 2011, 09:55:47 »
Ömer faruk kardeş, hava filtresinin önü açık.
Yalnız sıcak hava girişi borusunu söküp attım. motor performansını %10 bana göre arttırıyor.
sıcak hava giriş ekzozun üzerinden 2.borudan alıyor.
Çarşı merkezinden eve geleceğim diyelim, motor çalışır çalışmaz soğuk hava girişini kapatıyor, sıcak hava girişini açıyor. dolaysıyla motor içinde şiddetli patlama meydana gelmiyor,daha fazla gaza basıyorum. ben eve yaklaşınaca soğuk hava borusunu açıyor motor canlanıyor.
sıcak hava girişi motorun sürtünme ve aşınmasını önlüyor diyorlar ama bana göre pek gereksiz.
motor zaten 2 dakikada ısınıyor o da yeter de artar bile. Çok şiddetli kışta uzun yola çıkarsam belki takarım diye bagaja bi tane yedek attım.
Zühtü kardeş senin dediğin doğrudur belki. benim ayarlar çok açıkmış onun için kısma işine gittim.
daha doğrusu aküden zengin akım alamadığı için ben ve ustalar lpg regülatörünü devamlı açmışız.
akü elktrik işini güçlendirip,  avans ayarı açtıktan  ve sıcak hava borusunu iptal edince ben regülatör ayarlarnı artık eski haline yani kısma işine böyle gittim.