Gönderen Konu: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI  (Okunma sayısı 46340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« : Ocak 03, 2011, 20:09:53 »
Ben toyota dahil diğer araçlardaki kaportaların sac kalınlıkları hakkında bilgi almak istiyorum. Bu konuda bilgisi olan var mı? teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« : Ocak 03, 2011, 20:09:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ......................................
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2011, 20:24:02 »
hyundai sac kalınlığı 0,70 mm dir.
...........
.......
.....
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2011, 20:46:58 »
benim saç kalınlığım 0,50 mm:)
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2011, 21:02:41 »
Birim olarak hiçbir fikrim yok kaç mm 'dir sacın özelliği varmıdır vs fakat eski araçların 60'lı 70'li belki 80'li yıllardaki üretilen otomobillerin kaporta sacının şuanki araçlardan çok çok misli kalınlığı olduğunu biliyorum. Mutlaka o dönemlerde de düşünülen, bu dönemlerde de düşünülen fikirlerin bir gerekçeleri vardır bununla ilgili olarak. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Cennet Ucuz Değil Cehennem Lüzumsuz Değil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2011, 21:08:43 »
otomobil fabrikalarında çalışan arkadaşlarımdan duyduğum kadarı ile ihracat için yapılan araçlarda daha kalın sac kullanıldığını biliyorum toyota için duymadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2011, 22:43:04 »
piyasadaki araçlarda (sanırım avrupa) en kalın sacın adıyla da meşhur olan -isveç sacı- volvo ve saab'larda olduğunu duymuştum. ancak ne kadar doğru bilmiyorum ama tata'nın da sacının en az onlar kadar kalın olduğu hakkında bir bilgi aldım, ama mm cinsinden değerlerini tam olarak bilemiyorum.
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2011, 23:47:49 »
Toyota araçları için sac kalınlıklarını verebilirim;

93-94 E10 araçlarımızda (ve daha öncesi binek araçlarımızda) 0.90mm, 95-01 arası corolla araçlarımızda 0.60mm,02-06 arası binek araçlarımızda 0.60mm,06 sonrası araçlarımızda 0.50mm.

92 öncesi Land Cruiser ve Hilux araçlarımızda 1.2mm, 92-98 Land Cruiser araçlarımızda 1.0mm, 98 ve sonrası Land Cruiser araçlarımızda 0.90mm.(Bu listede bazı değişik speclerdeki Land Cruiser'lar hariçtir,sadece ülkemize yetkili servis kanalı ile satılan araçlar için verilmiş değerlerdir.)

Not: Sac kalınlığı bir aracın güvenlik ve sağlamlık belirtisi değildir,sacın darbeyi absorbe edebilme yeteneği araç içindekiler için daha önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2011, 16:45:58 »
Arkadaşlar verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim. Güvenlik için sormamıştım.Ben volvo lar için duymuştum bunu . Sadece merak ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2011, 17:23:34 »
  Japon AE101 lerin 95 ve sonrakilerden daha kalın saca sahip olduğunu biliyordum malesef. Diğer taraftan araçların sac kalınlığı her noktada aynı değildir. Sac kalınlığının en önemli etkisi; uzun yolda yoldan sıçrayan taşların ya da kapı sürtmelerinin oluşturduğu göçüklerdir. Daha eski araçlar bu yönden daha şanslıdırlar. Şimdiki sac sistemleri ise mukavemet özelliklidir verilen şekiller ile. Daha da ileri gidersek yeni araçların birçoğunda Şase'de yoktur (örneğin Anadol'da vardı) ancak günümüz teknolojisinde ve bilimsel araştırmalarında artık aslolan aracın korunması değil, araç içi yolcuların güvenliğidir. Bu yüzden artık araçların kimi noktaları katlanır ve şok emici özelliklerde imal edilirler, kabin (yaşam alanı) ise çok daha rijit yapıdadır kullanılan barlar ve yapısal bağlantılar sayesinde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2011, 23:25:58 »
Araçlarda sac kalınlığının ölçüldüğü ve birbiri ile mukayese edildiği noktalar yan saclardır (Ön çamurluk,Kapı sacları ve Arka Çamurluk) Motor Kaputu ve Bagaj Kapağı her zaman yan saclardan daha kalın sac'a sahipken,tavan sacı tam tersine ağırlık merkezi kaygılarından ya yan saclarla aynı kalınlıkta yada daha incedir.

  Japon AE101 lerin 95 ve sonrakilerden daha kalın saca sahip olduğunu biliyordum malesef. Diğer taraftan araçların sac kalınlığı her noktada aynı değildir. Sac kalınlığının en önemli etkisi; uzun yolda yoldan sıçrayan taşların ya da kapı sürtmelerinin oluşturduğu göçüklerdir. Daha eski araçlar bu yönden daha şanslıdırlar. Şimdiki sac sistemleri ise mukavemet özelliklidir verilen şekiller ile. Daha da ileri gidersek yeni araçların birçoğunda Şase'de yoktur (örneğin Anadol'da vardı) ancak günümüz teknolojisinde ve bilimsel araştırmalarında artık aslolan aracın korunması değil, araç içi yolcuların güvenliğidir. Bu yüzden artık araçların kimi noktaları katlanır ve şok emici özelliklerde imal edilirler, kabin (yaşam alanı) ise çok daha rijit yapıdadır kullanılan barlar ve yapısal bağlantılar sayesinde.

+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2011, 15:12:12 »
Hiç bir arabada saç kalınlığı 1.00 milimi geçmez.Ben bildiğim markaları yazayım Megane 0.80 ve laguna 0.95

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #11 : Ocak 05, 2011, 15:15:26 »
Hiç bir arabada saç kalınlığı 1.00 milimi geçmez.Ben bildiğim markaları yazayım Megane 0.80 ve laguna 0.95

76 model Ford Granada'nın kaç mm 'ki acaba ? :D



Uploaded with ImageShack.us

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #12 : Ocak 05, 2011, 15:34:40 »
Hiç bir arabada saç kalınlığı 1.00 milimi geçmez.

O zaman bizim Land Cruiserlar araba değil demek ki :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: ARAÇLARIN SAC KALINLIKLARI
« Yanıtla #13 : Ocak 06, 2011, 00:48:40 »
ben sac kalinligina bir sey demeyecegim ama
Ankara da yakalandigim bir dolu yagisindan dolayi 2010 corollada tavan ve kaputta izler olustu
bi tanidigima ait 2008 volvo s 40 da ise daha guclu oldugunu tahmin ettigim bir dolu yagisinda bir sey olmadi
kazasiz saglikli gunler