Gönderen Konu: Sabah ilk çalıştırmada otomatik rolanti yükselticiyi iptal etsem ne olur?  (Okunma sayısı 3421 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Arabam 98 corolla karbüratörlü.  Sabah arabayı çalıştırıp rampa aşağı 2-3 km. gidiyorum.
Yol bitiyor yüksek rölanti düşüyor normale dönüyor. Yani benim yüksek rölanti ile hiç işim olmuyor. her gün boşu
boşuna yüksek gazda rampa aşağı iniyorum. (2300-2500 civarı)
      Hava filitresinin altındaki otomatik rölanti yükselticiyi iptal etsem ne gibi sakıncası olur. adını tam bilmiyorum
ancak böyle tarif edebilirim.
Veya bunun ayarını kısma imkanı yok mu?
tüm tecrübeli arkadaşlar bilginiz varsa bunu da esirgemeyin yazın lütfen..

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Otomatik jikle deniyor o alete.. Araç yarım dakika kadar çalıştıktan sonra, gaza hızlıca basıp çekerseniz, otomatikman devre dışı kalıyor zaten ( Benim 1.3 XE'de öyleydi )
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
herhangi bir garbiratörcüye uğra 1250-1300 devire düşürt,senin devir çok fazla,motora zarar verir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
valla bişey söktürmeyin bence iyi şeyler olacağını zannetmiyorum :)
ama gönlüm efsaneden yana...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
herhangi bir garbiratörcüye uğra 1250-1300 devire düşürt,senin devir çok fazla,motora zarar verir.
Katılıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Uğur araban ne marka?avatardakimi?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
arkada fişi var ben çektim bastım marşa çalışana kadar hal geldi ve ayağınızı gazdan bırakınca stop etti. jiklenin amacı havayı azaltarak daha fazla benzin gitmesini sağlar ve rahat çalışma sağlatır bunada zengin karışım denir. asla iptal ettirmeyin. devir ayarı ise kayseride olsaydınız ben yapardım. karbüratörün arkasında fil dişi rengi bir civata olur o rölanti ayarıdır. onun altında dibi yaylı ufak bir civata var görmesi biraz zordur ama o civatadan yapılıyor jikle rölantisi
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
atilla abicim benimkide en soğukta yani jikle tam açıkken 2000 devirde ama genelde 1600 devirde kalıyor. servis ayarladı ben yüksek dedim 2000 ve üstü sağlıklı olmaz fabrikada öneriyor bu ayarı dedi peki dedim :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
atilla abicim benimkide en soğukta yani jikle tam açıkken 2000 devirde ama genelde 1600 devirde kalıyor. servis ayarladı ben yüksek dedim 2000 ve üstü sağlıklı olmaz fabrikada öneriyor bu ayarı dedi peki dedim :)
  ben 1250 ye ayarladım gayet iyi.otomatik jiglede yüksek devri sevmem ,çünkü motor soğukken yüksek devir motorda aşırı aşınmaya sebeb olur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
  ben 1250 ye ayarladım gayet iyi.otomatik jiglede yüksek devri sevmem ,çünkü motor soğukken yüksek devir motorda aşırı aşınmaya sebeb olur.
doğru atilla amca bende o yüzden servise fazla dedim onlarda fabrikasyon dediler. havanın soğukluğuna göre değişiyor. tam soğukta 2000, ılıman hava varsa 1100de falan atilla amca. en yükseği 1500 ayarladığım zaman ve ılıman havada çalıştığı zaman randımanlı çalışmıyor pek :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
doğru atilla amca bende o yüzden servise fazla dedim onlarda fabrikasyon dediler. havanın soğukluğuna göre değişiyor. tam soğukta 2000, ılıman hava varsa 1100de falan atilla amca. en yükseği 1500 ayarladığım zaman ve ılıman havada çalıştığı zaman randımanlı çalışmıyor pek :)
senin araba garbiratörlümü?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
senin araba garbiratörlümü?
evet abi 1.6 93 karbüratörlü
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
garbiratörünün güzel bir şekilde ayarlanması lazım.en mühim ayar hava ayarı,hava filtrenide orj.koy.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/