2 hava girişi vardır çünkü motor içine sıcak hava alınarak çabucak ısınması istenir, bu motor ömrüne yakıta katkı sağlar. mümkün olduğunca çabuk 90 dereceye ulaşması için konulmuş 2. hava alma bölümü hemen her araçta vardır.
Abdullah beye katılıyorum soğuk havanın hacmi azalır, birim alana daha çok hava girdiği için bir bakımdan motor hacmini biraz daha yükseltmiş gibi olur. bu fark bence çok az ama soğuk hava daha iyi geliyor onu kesin biliyorum..
kışın sürtünme kuvetleri çok artıyor,yağmur çamur kar gibi etmenler yanında tekerlerinde kışlık olması, aracın geç ısınması ve kabinde ısınma için harcanan elektrik daha fazla yakmaya neden oluyor. hiç hesap edilmez ama silecekler farlar dahi fazladan güç gerektiriyor.. aslında çok hassas bir noktada gidiyoruz, klima yada elektrikle çalışan diğer mazemeler alternatöre yük bindirerek motorun zor çalışmasına ve daha fazla elektrik üretmeye zorlamasına neden oluyor..
kazandığımız sadece soğuk havanın motor hacmini büyütmesi, geri kalan hep kayıp