Gönderen Konu: Soğuk hava iyi ise Kışın neden yakıt sarfiyatı fazla Artık bir karar verelim  (Okunma sayısı 4943 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Arkadaşlar.. aşağıdaki teorilerin hangisine itimat edeceğiz.
1-Kışın yakıt tüketimi artar..  (ben de katılıyorum)
2-Soğuk hava motor gücünü arttırır,
    dolaysıyla yakıt tüketimini azaltır sonucu çıkması gerekiyor.
Şekil olarak ise bir birine zıt iki teori ortaya çıkıyor.
Corollalarda biliyorsunuz motora hava girişi iki yerden birisi dışarıdan soğuk hava almak için,
diğeri ise egzoz mazgalından sıcak hava almak için. (corolla bunu otomatik olarak ayarlıyor. tabiki benzine göre ayarlıyor) madem soğuk hava çok performans demek o zaman toyota neden sıcak hava alma ihtiyacını gidermek için bu sistemi koymuş?
Peki LPG kullanımında motor hava girişi ideal sıcaklık kaç olmalı.google de çok aradım ama soruma cevap bulamadım.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Soğuk hava değil serin hava iyi bence.
Soğuk havada jikleli çalışma süresi artar, rezistans, kalorifer vs tüketimi arttırır...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
hava filitresinin içinde filitreyi kaldırdığınızda bir tane cıvata gördüm. onu hafiften çevirdim idi,
soğuk hava bölümü kapandı. cıvatayı daha fazla çevirdim test ettim sıcak hava giriş kısmı daha fazla açık kalıyor. Tabii kısınca soğuk hava kısmını açıyor.
Aklıma LPG kullanıcı ayar vidasını nasıl tutmalı diye araştırdım, ama bir sonuç bulamadım.
aslında sistem güzel. ama test edecek iyi bir usta gerekiyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Motorun normal çalışma sıcaklığı 90-100 derecedir . yazın ortam sıcaklığı 25-30 derece olduğundan motor normal çalışma sıcaklığına daha hemen ulaşır kışın ise haca 0 derecenin altında olduğından motor normal çalışma sıcaklığına biraz daha geç ulaşır . Yakıt tüketimi ondan artar bide motor soğuk iken ve vites boşta iken fazla devir çevirmek motora zarar verir motorun soğukkenki nedeni metallerin sıcaklık değiştikçe genleşmesi
Vites boşta iken fazla devir çevirmenin ne zararı var derseniz motorlar üretilirken belli bir direnç karşısında çalışacakları düşünülerek üretilirler şöyle düşünün elinizle birşey ittiryorsunuz o ittirdiğiniz şey elinize belli bir direnç uygular ama herhangi bir nedenle ittiğiniz şey birden boşa düştü ve karşınızda hiç bir direnç kalmadı eliniz haliyle biraz ağırır biraz saçma gelebilir ama vites boşta ikende fazla devir çevirmek motora zarar verir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
soğuk havanın motora alınması iyidir soğukta havanın hacmi daralacağı için silindir içerisine
daha çok hava alınabilir
dış hava sıcaklığının düşük olması ise motordaki ısı kayıplarını ,sürtünme kayıplarını artıracağı için
motor için iyi değildir
yani soğuk derken hangisini kastettiğiniz önemlidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
2 hava girişi vardır çünkü motor içine sıcak hava alınarak çabucak ısınması istenir, bu motor ömrüne yakıta katkı sağlar. mümkün olduğunca çabuk 90 dereceye ulaşması için konulmuş 2. hava alma bölümü hemen her araçta vardır.

Abdullah beye katılıyorum soğuk havanın hacmi azalır, birim alana daha çok hava girdiği için bir bakımdan motor hacmini biraz daha yükseltmiş gibi olur. bu fark bence çok az ama soğuk hava daha iyi geliyor onu kesin biliyorum..

kışın sürtünme kuvetleri çok artıyor,yağmur çamur kar gibi etmenler yanında tekerlerinde kışlık olması, aracın geç ısınması ve kabinde ısınma için harcanan elektrik daha fazla yakmaya neden oluyor. hiç hesap edilmez ama silecekler farlar dahi fazladan güç gerektiriyor.. aslında çok hassas bir noktada gidiyoruz, klima yada elektrikle çalışan diğer mazemeler alternatöre yük bindirerek motorun zor çalışmasına ve daha fazla elektrik üretmeye zorlamasına neden oluyor..

kazandığımız sadece soğuk havanın motor hacmini büyütmesi, geri kalan hep kayıp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
herkesin dediği gibi jikle olayı o motor ısındıktan sonra zaten performans olayı görülmüyormu motor ısındıktan sonra soğuk hava olayı geçerli.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)