Gönderen Konu: Soğutma suyu değişimi sonrası kalorifer ısıtmıyor, tüpe geçmiyor,yardım  (Okunma sayısı 18898 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Arkadaşlar merhaba,
sabah çalışan tüp ve kalorifer, soğutma suyu değişimi sonrası çalışmaz oldu. kalorifer borusu ısınmadığı için dolayısıyla tüpe de geçiremedik,eksik birşey mi yapıruz değişim sırasında acaba, hareret yükseliyor ama kalorifere giden boru hala soğuk.termostat yeni değişmişti. içerde hava falan mı kalıyor acaba, kalorifer borusuna neden gitmez sıcak su.
Yardımlarınız için teşekkürler...
toyota corolla 1.6 SOL 2005

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Recep Bey merhaba,
ilk bakışta termostat sorunu gibi gözüküyor yeni termostatta arızalı olabilir.LPG de çalışmaması da beyinin ısınmamasından kaynaklanıyor gibi.
İçeriden kalorifer kelebeğinin açık olduğundan eminmisiniz?kol kırmızıda da gözükse musluk açmamış olabilir,içeriden musluğun yaylı mekanizmasını hareket ettirin diğer elinizle de mekanik hareketin gittiğinden emin olun.Daha bilgili arkadaşlarımız var bir de onları dinleyelim.Hoşçakalın.
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Sogutma suyu sıstemınde hava var gıbı geldı bana
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
termostatı söküp soğutma sıvısını bir kapa alın ve kalarifer kırmızı konumda olsun sisteme yeni antifiriz koyuldu ise en aşşa 1 lt de saf su koyun ve bunları yaptıktan sonra arabayı rölentide çalıştırıp radyatöre bağlı fanın açmasını bekleyin toyotalarda pek görülmez ama gözünüz hararet ibresinde olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
arkadaslar herseke öncelıkle merhaba bende 97 GLI var antıfırız koymak ıstıyorum fakat kafamı kurcalayan bı durum antıfırız dolumundan sonra hava alma yerı varmı yoksa rolantıde calıstıtıgında kendı kendıne havasını alıyormu yardımlarınızı beklemekteyım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
arkadaşlar bende 93 xl var. kaloriferi ilk çalıştırdıgımda ilk an sıcak verecekmiş gibi oluyor sonra hep soğuk malum havalar soğudu yağışlar var bugulanma yüzünden gözümün önünü göremiyorum.. yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden saygılar... :(
vedalaşmak asıl kalana değil gidene koyar..ne olmuş büyük adam olamadıysak..hayallerimizi satmadık ya.....:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
ben de kaloriferi açınca gaz yememeye başlıyor, rakımı yüksek yerlerde nerede ise benzine geçeceğim, kaloriferi kısıyorum, veya tamamen kapatınca sorun kısmen geçiyor
neden olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Demekkı kalorıfer havası motor ıcıne gıden havadan calıyormus.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Selçuk kardeş...
"Demekkı kalorıfer havası motor ıcıne gıden havadan calıyormus." derken, yani ilk önce reglatörden mi geçmesi gerekiyor.
radyatörden gelen sıcak su T borusu ile bölünmüş, ilk önce reglatörden geçse sorun ortadan kalkar mı?
  Veya başka ne yapılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Yok yasın kardes,
Konunun sıcak su ıle alakası yokkı..
Sen fanı actıgında motorun gucten dusuyorsa motoruna gıden hava azalıyor olarak algılayarak yaptım yorumumu.
Sanırım hava fıltresınden emılen hava kabın ıcıne fan vasıtası ıle aktarılıyor. Buda dogal olarak motora gırmesı gereklı havadan calınıyor dıye dusundum.
Senın arac nedır bılmıyorum ama beımkı ae101 ve polen fıltresı yok bu nedenle hava fıltresınden gecen havayı kabın ıcıne aldıgımı dusunuyorum.
Ama yanıltıcı olmayayım bu kesın bılgı degıl sadece yorum ;)
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
benim araç 1,3 corolla 98.  karbüratörlü.
5 veya 10'lik lpg alıyorum, lpg bitene kadar durmaksızın gidiyorum, yakıt tüketimi normal.
soğuk havalarda lpg ile çalıştırıp günde 2-3 defa çalıştırdığımda yakıt çok yakıyor.
Rakımı yüksek yerlere çıkarken kaloriferi açtığımda motor gaz yememeye başlıyor.
 Sonuç olarak ben bunu çıkarıyorum: Yani ısınmayan sıcak su reglatöre girince yakıt çoğalıyor,
kaloriferi açınca yine motor suyu soğuyunca yine sorunlar başlıyor.
-Şimdi bana fikir ver bundan sonra ne yapmalıyım. Bu testi 25 defa yaptım. hepsi de aynı yola çıktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Iyı ama rakım arttıkca suyun kaynama noktası duser. Yanı rakım arttıkca hava basıncı azalır.
Durum boyle olunca senın ısınmayan su yorumun dogru olmaz.
Icten yanmalı motorlarda emıs sıstemı sayet dogal emısse yasayacagın olumsuzluk yanma odasına gıren hava mıktarı ıle beraber gucun azalmasıdır.
Bence senın sorunun sılındır ıcıne gıren hava mıktarının rakımla ters orantılı olarak azalmasıdırm
Cozum olara turbolu ıcten yanmalı motor dıyebılırım sadece
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Iyı ama rakım arttıkca suyun kaynama noktası duser. Yanı rakım arttıkca hava basıncı azalır.
Durum boyle olunca senın ısınmayan su yorumun dogru olmaz.
Icten yanmalı motorlarda emıs sıstemı sayet dogal emısse yasayacagın olumsuzluk yanma odasına gıren hava mıktarı ıle beraber gucun azalmasıdır.
Bence senın sorunun sılındır ıcıne gıren hava mıktarının rakımla ters orantılı olarak azalmasıdırm
Cozum olarak turbolu ıcten yanmalı motor dıyebılırım sadece
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Rakımın artaması derken yükseğe çıktıkça hava soğuyor, dolaysıyla radyatördeki suyun sıcaklığı düştüğü için lpg beynine giden su az ısınmış oluyor dolaysıyla lpg.yi buharlaştıramıyor demek istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Devirdaimde sorununuz var bence, ciddi bir sorun yaşıyorsunuz ? Acilen ustaya gösterin...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Rakımın artaması derken yükseğe çıktıkça hava soğuyor, dolaysıyla radyatördeki suyun sıcaklığı düştüğü için lpg beynine giden su az ısınmış oluyor dolaysıyla lpg.yi buharlaştıramıyor demek istiyorum.
yüksege çıktıkça evet hava soğuyor ama azalan hava basıncı ile suyun kaynama noktası değeri olan 100 derece de düşüyor.
yani deniz seviyesinde 100 derecede kaynamaya başlayan su yüksek rakımlarda (mesela) 80 derecede kaynamaya başlıyor.
peki benzinde yüksek rakımda kullanımı denediniz mi? o zaman durumnasıl?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
gittiğim ustalar bi şey bilmiyor ki, baba yahu yahut ben iyi ustaya rastgelmiyorum.
bu gün sanayide rastgele bi yere çektim arabayı,
radyatör suyunu lpg reglatöründen geçtikten sonra kalorifere gönder,dedim. yani T ile bölme istemiyorum,dedim. usta;
-öyle olmaz bunun usülü bu,dedi.
aslında olmaz diye bi şey yok olur...
sivas ta lpg.den anlayan iyi usta bilen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Yasin kardeş hararet göstergesi tam ortadamı ?benim tahminim termostat bozuk.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/