Gönderen Konu: dogalgaz dönüşümü  (Okunma sayısı 6875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
dogalgaz dönüşümü
« : Aralık 03, 2010, 10:05:42 »
Arkadaşlar bildiginiz gibi lpg yer ay zam geliyor artık araçlar neredeyse kullanılamaz hale geldi pahalılıktan dolayı;
sormak istediğim konu şu karbiratörlü araçlarda dogalgaz dönüşümü yapılabiliyormu. Bunların deposu kaç metre küp doğal gaz alıyor ve ortalama 1 metre küp dogal gaz ile kaç km yol gidilebiliyor

Toyota Club Türkiye

dogalgaz dönüşümü
« : Aralık 03, 2010, 10:05:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: dogalgaz dönüşümü
« Yanıtla #1 : Aralık 03, 2010, 17:37:51 »
karburatörlü araçlar doğalgaza dönüşebilir, lpg sistemine benzer bir sistemle bu dönüştürme gerçekleşir, yani arabalarda kullanılan lpgye çevrilmiş bir benzinli motoru biraz avans ayarını yükselterek ve buji tırnak ayarını azaltarak uygun basınçtaki d.gaz ile uygun koşullarda çalıştırabilirsiniz.1 m3 doğal gaz 1,8 litre lpg nin 1,3 litre benzinin verdiği enerjiyi verebilir, uygun ortamda şebekeden temin edilebilecek d.gaz ile basınç ayarlaması yaptıktan sonra aracınızın motorunu çalıştırabilirsiniz. Bu şekilde aracı hiçbir yere götürmeniz olanaksızdır aracı seyyar hale sokmak için LNG(sıvı doğalgaz) sistemi yapmanız gerekir, yalnız LNG depolanması için çok yüksek basınçlı tüpler gereklidir.standart lpg de 8-10 bar işletme basıncında(lpg depoları 30-40 bar basınca dayanır) olan tüplere lng almak isterseniz tüp bu basınca dayanamaz patlar lnc tüpleri 300-400 bar basınca göre imal edilirler lnc de 250 bar basınçta depolanır.lnc nin tankı buharlaştırıcısı lpg sistemine benzer ama basınç farkı çoktur.yani depsu beyni boruları hem lpg sisteminden daha özel hemde lpg gibi fazla menzili yoktur.tüpler çok yüksek basınçlı olduklarından hem ağır hemde çok yer kaplar, lpg ye nazaran daha az gaz alır ve lpgdeki gibi simit vs gibi özel formlarda üretilmez sadece bildiğiniz oksijen vb tüpler şeklinde üretilir.diyelimki bu sistemi yaptırdınız dolum yerleri çok azdır ş.arası yolda ve birçok şehirde hiç yok.dolum yapan yerlerde zaten fiyatı lpg kadar olmasada uyarlamıştır.evde dolum yapmak isteseniz eviniz birkere müstakil garajlı olmalı be bir adet bu iş için özel kompresör satın almalısınız ki evinizden çok ucuza dolum yapabilesiniz.evdeki d.gaz kullanım fiyatına göre hesaplanırsa komp maliyetleri vs hariç lpg nin kullanımına göre 5-6 kat daha ucuza gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: dogalgaz dönüşümü
« Yanıtla #2 : Aralık 04, 2010, 09:07:09 »
bende biraz araştırma yaptım 70 lt tanklar 14 metreküp gaz alıyormuş buda yaklaşık 360 km yol yapılması sağlanıyormuş. ankarada 2 yerde var dolum istasyonu kırk yılın başında sehirler arası yola çıksak ozamanda benzinle gidecegiz bu dogalgaz tankı borularının regülatörün resimleri varmı acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: dogalgaz dönüşümü
« Yanıtla #3 : Aralık 04, 2010, 09:11:46 »
yazık etme arabanı kullan benzinde
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: dogalgaz dönüşümü
« Yanıtla #4 : Aralık 04, 2010, 10:39:05 »
sıradan bir otomobile takılabilecek en uygun lng tankı 15-20 litrelik olanıdır.70 litrelik bir tank 100-150 kg kadar metal içerir birede boyutları bir otomobil için uygun değildir.ben ilgimi çeken d.gazlı otobüsleri ve sabit kojen sistemleri araştırdım MAN firmasının d.gazlı ego belediye otobüslerinin tepesinde bu tip tanklardan 5-10 tane var.yaklaşık tüm gün idare ediyor otobüsü bu otobüslerin ve kojen sistemindeki jeneratörlerin motoruda özel olarak d.gaza göre hazırlanmış.yani neredeyse dizel motor kadar yüksek bir sıkıştırma oranı var motorda ama ateşleme buji ile tıpkı benzinli motor gibi yani benzinli motorla dizel motorun karışımı bir motoru var araçların.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: dogalgaz dönüşümü
« Yanıtla #5 : Aralık 05, 2010, 22:45:52 »
arkadaşlar ankarada bir çok taksi dogal gaz ile çalışıyor.
bizim eve çok yakın istasyon birgün güdüp bekleyecegim gelen taksiciye soracağım nasıl diye.
Arkadaşım benzinde binin diyorsun fakat benzin okadar pahalı ki araba dizel olsa artık ya yakacağım