karburatörlü araçlar doğalgaza dönüşebilir, lpg sistemine benzer bir sistemle bu dönüştürme gerçekleşir, yani arabalarda kullanılan lpgye çevrilmiş bir benzinli motoru biraz avans ayarını yükselterek ve buji tırnak ayarını azaltarak uygun basınçtaki d.gaz ile uygun koşullarda çalıştırabilirsiniz.1 m3 doğal gaz 1,8 litre lpg nin 1,3 litre benzinin verdiği enerjiyi verebilir, uygun ortamda şebekeden temin edilebilecek d.gaz ile basınç ayarlaması yaptıktan sonra aracınızın motorunu çalıştırabilirsiniz. Bu şekilde aracı hiçbir yere götürmeniz olanaksızdır aracı seyyar hale sokmak için LNG(sıvı doğalgaz) sistemi yapmanız gerekir, yalnız LNG depolanması için çok yüksek basınçlı tüpler gereklidir.standart lpg de 8-10 bar işletme basıncında(lpg depoları 30-40 bar basınca dayanır) olan tüplere lng almak isterseniz tüp bu basınca dayanamaz patlar lnc tüpleri 300-400 bar basınca göre imal edilirler lnc de 250 bar basınçta depolanır.lnc nin tankı buharlaştırıcısı lpg sistemine benzer ama basınç farkı çoktur.yani depsu beyni boruları hem lpg sisteminden daha özel hemde lpg gibi fazla menzili yoktur.tüpler çok yüksek basınçlı olduklarından hem ağır hemde çok yer kaplar, lpg ye nazaran daha az gaz alır ve lpgdeki gibi simit vs gibi özel formlarda üretilmez sadece bildiğiniz oksijen vb tüpler şeklinde üretilir.diyelimki bu sistemi yaptırdınız dolum yerleri çok azdır ş.arası yolda ve birçok şehirde hiç yok.dolum yapan yerlerde zaten fiyatı lpg kadar olmasada uyarlamıştır.evde dolum yapmak isteseniz eviniz birkere müstakil garajlı olmalı be bir adet bu iş için özel kompresör satın almalısınız ki evinizden çok ucuza dolum yapabilesiniz.evdeki d.gaz kullanım fiyatına göre hesaplanırsa komp maliyetleri vs hariç lpg nin kullanımına göre 5-6 kat daha ucuza gelir.