Gönderen Konu: Otomatikvites.info Yayında  (Okunma sayısı 4287 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« : Ekim 30, 2007, 16:40:53 »
http://www.otomatikvites.info
Sitem ticari değildir, yapım aşaması devam etmektedir, günler süren araştırma, belge tarama, çeviri yapma+yaptırmanın eseridir. Neden? Çünkü otomatik vitesi seviyorum. =)
Görüş, soru ve önerilerinizi lütfen paylaşın. selimtokgoz@yahoo.com
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Toyota Club Türkiye

Otomatikvites.info Yayında
« : Ekim 30, 2007, 16:40:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #1 : Ekim 30, 2007, 18:22:51 »
Not: Bu sitenin forumda verilebilmesi icin Selim yöneticiler ile iletisime gecmistir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #2 : Ekim 30, 2007, 22:02:39 »
Selim arkadaşım sitendeki bilgileri tektek okudum çok kapsamlı ve güzel olmuş ellerine sağlık teşekkürler
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #3 : Ekim 30, 2007, 22:04:18 »
Doğru Bilinen Yanlışlar

 

Uzun yılların tecrübesi otomatik şanzımanları daha dayanıklı ve uzun ömürlü yapmıştır. Ne var ki, bilgisizlik ve dikkatsizlik şanzımanların ömrünü kısalttığı gibi cebe de zarar verir.

- Otomatik araba yavaştır.

Doğru, ama bu yavaşlık büyük oranda sadece “hissedilen” yavaşlıktır. Manuel bir arabada vites küçülteceğiniz zaman debriyaja basar, sonra aniden gaza yüklenirsiniz. Bu, yolcuları biraz sarsar. Otomatik bir arabanın vites küçültürken sarstığından daha fazla sarsar. Ani kalkışlarda da keza… Bu sarsılmalar arabanın daha hızlı olduğu hissini uyandırır. Şanzımanlar gitgide daha yumuşak vites değiştirdiği için kimi zaman yolcular motorun hangi viteste, hangi devirde olduğunu bile anlamazlar.

Yavaş olup olmadığını anlamak için kırmızı ışıkta kalkın. Düz vites kullanan bir çok sürücünün sizi yakalayamadığını göreceksiniz. Bunun nedeni vites değişiminde kaybedilen zamandır. Kataloglarda verilen 0-100 zamanlarının profesyonel test sürücülerinin elde ettiği zamanlar olduğunu unutmayın. Sollamalarda da aynı şekilde, vites küçültmekle geçireceğiniz zamandan muafsınız. Elbette her marka ve modelde kick-down tepki süresi aynı değildir.

- Otomatik araba çok yakar!

Doğru, ama ne kadar çok? Özetle söylemek gerekirse %5 ~ 10. Bu rakamlar sizin zaten sürüşünüzü dikkatli yaparak rahatlıkla geri kazanabileceğiniz rakamlar. Kaldı ki teknoloji geliştikçe bu oran daha da küçülüyor. Hatta kimi modelde otomatik seçenek daha avantajlıdır. VW – Audi grubunun DSG otomatik şanzımanı, Mercedes’in otomatikleri, bazı yeni nesil CVT’ler, Opel’in Easytronic’leri buna en güzel örnekler.

- Otomatik araba masraflıdır!

Alırken pahalıdır, elbette, ama kullanırken değil! Hor kullanılmayan, yağ değişimi aksatılmayan bir şanzıman 150 – 200 bin km’leri rahatlıkla görür. Bu kilometreye kadar şanzımanınıza herhangi bir bakım uygulamanız gerekmez. Oysa düz vitesli otomobil kullanıyorsanız, kullanım şartlarına göre 150 bin km’den 40 bin km’ye kadar değişen aralıklarla kavramayı değiştirmeniz gerekecektir. Tabi bu süre içinde şanzımanın kendisinde hiçbir arıza olmadığını varsayıyoruz.

Yollarda 400 bin km’leri sorunsuz bitirmiş otomatik şanzımanlı arabalar var. Belediye otobüslerinde otomatik şanzımanın uzun vadede daha ekonomik olduğu biliniyor. Bu nedenle bütün dünyada şehir içi otobüslerde otomatik olanların ağırlığı artıyor.

- Hızlı kalkış yapmak için sol ayağımla frene basarım, gaz verir, devri artırır sonra freni bırakırım.

Doğru, bu şekilde biraz daha hızlı kalkarsınız, ama devri yükseltip arabanızın hareketini engellediğiniz sürede motorun bütün enerjisi şanzıman yağına iletileceğinden yağ aşırı ısınır. Bu şekilde kalkış yaptıktan hemen sonra rölantide ya da düşük hızda motorun çalışmasına izin verip şanzımanı soğutmanız gerekir. Bunu sık sık yapıyorsanız şanzıman ömrü oldukça kısalır.

- Kimi otomatik araba yokuşta kaydırır, kimi kaydırmaz.

Aslında yokuşta en çok zorluk çıkaran şanzıman tipi düz şanzımandır. Klasik (hidrolik) otomatiklerde motor sürekli tekerlekleri çevirmeye çalıştığından yokuş çok dik değilse geri kayma olmaz. Çok dik yokuşlar için de bir “L” konumu bulunur. Kimi otomobillerde L bulunmaz, yerine en düşük rakamın olduğu pozisyon kullanılır. Dolayısıyla otomatik olduktan sonra hiçbir araba kaydırmaz. Otomatikleştirilmiş manuel başlığı altında anlatılan şanzımanlar ise yokuşta kaydırabilir, çünkü bunlarda kuru kavrama vardır. Kuru kavramaların kesintisiz güç iletmesi mümkün değildir. Örneğin elektronik yokuş yardımcısı bulunmayan Opel Easytronic’ler yokuşta kalkış yapamamalarıyla ünlüdür. Nedeni, şanzımanın yapısıdır. (Biraz da tasarım hatası diyebiliriz!…)



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #4 : Ekim 30, 2007, 22:19:05 »
Selim Tokgöz'ün izniyle yayınlanmıştır.Kendi sitesinde bulunan bir yazı daha eklenecektir.Daha fazla bilgi edinmek için orijinal siteyi kullanınız.
Görüş ve önerilerinizi sana (Selim) direkt aktarabilmeleri tamam da, sorularını burada sorsalar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2007, 15:11:04 »
Farketmez. Yalnız foruma her gün girmiyorum.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2008, 12:01:44 »
bundan 3 ay öncesine kadar otomatik vitesli arabalardan nefret ederdim. arkadaşımın dsg li polo sunu sürünce tamamen bu ön yargılarımdan arındım. her fırsatta sürmeye çalışıyorum. resmen aşık oldum dsg şanzımana. hem yarı otomatik hem tam oto da süper oluyor. ama 45 lt benzinle 400 km zor yapabiliyor. bu beni ürküten tek şey. zira ben manuel 97 xei ile 40 lt ile 450 km yapabiliyorum max. arada baya fark var. ama değer mi? düşünmek lazım. (bunu aldığım maaş belirler aslında)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #7 : Mart 27, 2008, 15:54:20 »
Biraz fazla basiyorsunuz galiba.
Hangi motor?

Kardesimde 2004 polo 1.4 16v var. 75 ps.
benzinde 7.5 litre yakiyor ortalama ankara'da.
Neredeyse 1yildir Prins marka LPG kiti kullaniyor. KM de 150bin TL yakiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #8 : Mart 27, 2008, 17:08:23 »
daha yeni aldı arkadaş. 2007 ağustos ayıydı galiba. 1.4 16v 80 hp lik. belki yeni olduğu için bukadar fazla yakıyordur. araç sürekli şehir içi gidiyor. yaptığı max hız 90 filandır oda kısa mesafeli düzlüklerde. belkide yanlış kullandığı için okadar yakıyodur. sürekli tam oto da kullanıyor... benzinli. lpg yok. garantisi bitince belki taktırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #9 : Mart 27, 2008, 17:46:54 »
şehir içi otomatik vites 10lt normal.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #10 : Mart 27, 2008, 18:19:29 »
Bu arada 10 degil 11 litre sanirim.
2003 model Golf 1.6 otomatik var.
Onda ne yaparsan yap 10 litrenin alti yok sehir icinde. Eski model otomatigi. 4 vites. Cok konforlu ama yakiyor meret.

Otomatik kullanmak biraz daha farkli. Ona da alismak gerekiyor. Motor ayni. En son ECU güncellemesi ile 80ps oldu. Polo'da kardesim cok dikkatli kullansa 7.0 gibi. Normalde 7.5. Devamli devirli kullansa 8.0 i gecmiyor. O yüzden hic takmadan kafasina göre kullaniyor.

Aracin motoru az yakmak icin dizayn edilmis. Hava filtresi bile motorun üst kapagina monte. Deli gibi isiniyor. Performans icin soguk hava gerekirken yakit tüketimini düsürmek icin air intake'den sicak hava gelmesi gerekiyor. Egsoz bit gibi alt devirleri canli tutsun diye. Yani arabada yakit tüketimini düsürmek icin ugrasilmis.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Otomatikvites.info Yayında
« Yanıtla #11 : Mayıs 21, 2008, 18:41:20 »
yaklaşık 4 yıldan beri otomatik vites gli kullanıyorum ve çok da memnunum. herkese şiddt ile tavsiye ederim